Scudo Sports

watt-performans ilişkisi hakkında

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
herkese selamlar,
çengelköy'de oturuyorum; strava kullanıyorum ve beylerbeyi-tünel çıkışı arasında bir segment oluşturulmuş, oradan geçerken kendi rekorumu kırmaya çalışıyorum.
bugün tekrar oradan geçtim ve eve geldiğimde sonuca baktım, bir şey dikkatimi çekti.

Fotoğraf bulunamadı.


bu segmentte birinci olan bisikletçi 487 watt güç üretmiş, ortalama 38.9 km hızla 1:39 sürede geçmiş.
bense (11. sıradayım) 445 watt güç üretmişim, 30.3 km. hızla 2:07 sürede geçmişim.
ürettiğimiz watt değeri neredeyse aynı fakat sonuç ortada.

sıralamadaki diğer bisikletçilerin watt değerlerine baktığımda, daha az watt ile daha iyi performansa ulaştıklarını görüyorum. özellikle 3 numara, benimkinin yarısından az watt ile benden daha iyi bir derece yapmış.

bisikletim giant seek2, üzerinde maxis detonator lastik var. yola gayet uygun, akıcı bir bisiklet.

sorum şu; daha az güç harcayarak bu kadar yüksek hıza çıkmak nasıl mümkün oluyor? bu sadece kondisyonla alakalı değil belli ki. bisikletin hafifliği ve akıcılığı ile mi ilgili?
bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
selamlar..

pardon, sarı bandı 1. bisikletçi yerine 2. bisikletçinin üzerine çekmişim :)
 
Scudo
Ortalama watt değerleri tahmini. Strava bu değeri bisikleti (dağ/yol/şehir), hız grafiğini(hızdaki dalgalanmalar, ortalama hız aynı da olsa watt değerini artırır) ve ağırlığı(sürücü+bisiklet) hesaba katarak yapıyor. Verdiğiniz örnekte Reha Genç belki sizden daha zayıftır veya bisikleti hafiftir, bu nedenle aynı watt değeriyle daha hızlı çıkmıştır.
Söylendiği gibi Strava aslında pek çok şeyi hesaba katmıyor, o yüzden power meter'ınız yoksa watt değerlerine çok takılmayın.
 
Strava'nın verdiği watt değerleri sizin sisteme girdiğiniz kilo değerleri ile bulunuyor. Tamamen teorik.

Gerçek ölçüm yapıyorsanız eğer;
aynı watt değeri ile daha yüksek performans almak için
daha hafif olmak ve sürtünme dirençlerini en aza indirmek gerekiyor.
 
çok kadans çok watt üretir yani fazla enerji üretir ancak hız düşer! tabi düşük vitesde kaydedilen kadans sayısı ile orataya çıkan enerjiyi yüksek vitesde aynı kadans ile ortaya koyulması durumunda aynı enerji çıkar ancak daha yüksek hız ile daha kısa zaman sarf edilir. iki farklı kullanıcıda ayı bisikletten olması durumunda kondüsyonu yüksek olan yüksek vitesde X sayıda kadans yaparak daha hızlı yolu gider diğeri daha düşük vitesde aynı kadans ile daha yavaş gider kondüsyon farkı burada oluşur.

muammer yıldız daha yüksek vitesde sizden daha fazla kadans ile o yolu gitmiş bu yüzden watt değeri ve hız değeri daha fazla. (bu arada oğuzhan yavuzun dediği gibi tablodaki watt değerleri tahmini değerler ancak en azından kadans sayısını net olarak ortaya koymasada kıyaslamada yardımcı oluyor kim daha fazla yada dahaz az kadans yapmış!!)
 
evet gayet açıklayıcı olmuş, herkese çok teşekkürler.
 
strava nın değerleri teorik olsa da sunuşu yanlış. toplam bastığınız gücü değil de watt/kg değeri verilse daha iyi olur. örneğin bisikleti ile beraber 70 kg olan biri 400 watt basınca kg başına 5.71 watt oluyor. 90 kg olan biri 400 watt bastığında ise 4.4 watt düşüyor kg başına. bu da aranızdaki hız farkını açıklıyor sanırım. sizin bastığınız gücün bir kısmı ağırlığı taşımaya harcanıyor. kamyon ile otomobil arasındaki fark gibi. kamyon motorları genelde 600-700 Nm tork üretirken ortalama bir otomobil in torku 150-200 Nm arasında olur. çok daha güç üreten kamyon, otomobilden hızlı olmaz ama bildiğimiz gibi.
 
Kadansı sürekli üst seviyede tutabilicek bacak nöro duyarlılığına sahipsen zaten hızı artırmış oluyorsun demektir. Antrenörler genelde bisikletçinin stili ne ise( yüksek kadans vs düşük kadans ile ağır vites) ona göre antrelerde, yoğunluğu artırmak için ya 5-6 rpm arttır der yada bir üst vitese geç derler. Yani kadans tamamiyle güç üretimini ve dolayısıyla hızı artıracaktır. Eğer viteslerin oranları yetersiz ise yani 110 rpm de ön üç-arka beş te iken elde ettiğin hız ile rpm 90-85 arasındayken, bir üst viteste elde ettiğin hız daha yüksek ise, bu vites aralarının fazla olduğu anlamına gelir, bu durumda yüksek kadanslı olan bisikletçi o üst vitesin asıl bir altını aramalıdır yani önü ikiye düşürmeli arkayı da bir-iki artırmalıdır. Burada kompenentlerin aslında ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Strava'nın watt değerleri kg. ile teorik olarak hesaplanıyor. Yani sizden daha ağır birisi sizinle aynı sürede o yolu gitmişse bu durumda daha yüksek watt değeri çıkaracaktır. Tuna Bey'in yazdığı gibi önemli olan watt/kg değeri. Strava'nın bu şekilde de gösteriyor olması güzel olurdu.
İşin şu boyutu da var. Tepedeki eleman bir aracın deriyerine girmiş hatta araca tutunmuş bile olabilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
arkadaşlar konuyu bölmek istemem fakat strava dediğiniz bir uygulama tarzı bişeymi? watt değerlerini nasıl ölçüyor?
 
(link)

Hem telefon uygulaması ile hem de uyumlu Garmin cihazlarla çalışan bir performans ölçme ve paylaşma sistemi.

Power meter'iniz varsa watt değerini direk ordan alıyor; yoksa kilonuza, bisikletinize, yolun eğimine vs. etkene bağlı olarak tahmini birşey hesaplıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Strava'da bu hesabın nasıl yapıldığı bazen benim de kafamı karıştırıyor. Tabii ki en güzeli powermeter almak ama orta seviye bir yol bisikleti fiyatına satılmadığı gün belki olabilir.

Fikir vermesi için aşağıdaki tabloyu ekledim. Düz bir segmentten hangi tarihte hangi hızla geçtiğimi gösteriyor.
Bir tanesinde Garmin çalışmadığı için telefon kaydını yüklemiştim, tabloda belli oluyor.

Bu tabloya bakınca güç hesabının hızla orantılı olduğunu söylemek zor değil, ancak hız kadar olmasa da işin içine başka faktörler de giriyor. Örneğin nabız kadansa oranla güç hesabında daha önemli görünüyor. Eğer birisinin arkasında dinlenerek gidiyorsanız hızınız yüksek nabzınız düşük olur ve harcadığınız güç az çıkar. Yine rüzgara karşı gidiyorsanız bu kez nabız yükselir ama hız çok artmaz, güç biraz yüksek çıkar. Tabii bunlar tahminlerim.

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=3332&d=1383920611
 
@kerem oktar

"Cok kadans cok watt üretir" tabirinizi anlayamadim, anladigim dogruysa katilmiyorum! Sebebine gelince cok basit bir örnek ve hesap yaparak genel fizik bilgimizi tazeleyelim.
70 kg. lik bir bisikletci 10 kg. lik bir bisiklet ile 300 m. irtifa farkini 10 dakika da cikiyor. Rüzgar ve sürtünme kayiplarini hic karistirmadan, bu bisikletci ve bisikletcinin kazandigi potansiyel enerji, ki burada kullanilan kinetik enerjiye esittir,

Ep= m*g* h = (70+10) *9,81*300 = 235440 Nm

10dak = 600 saniye

235440/600=392.4 Watt cikar. Burada bisikletci yokusu ayakta 50 dev/dakika kadansla mi cikmistir, 100 dev/dak kadanslami cikmistir, güc hesabina etkisi yoktur.
 
1,5 kilometrelik %11'lik bir yokuş çıktım saatte 12km civarı bir hızla.

bisiklet+ben+sırt çantası 98 kilo toplam. ben 80 çanta 3 bisiklet 15 :)

bu değerler ile ne kadar watt çıkarabildiğimi hesaplayabilir miyim?
 
@efeozata yaklaşık bir değer hesaplama imkanın var.

(link)


Belirttiğin değerleri girdim. Ortalama 373 watt güç ürettiğini söylüyor. Ancak rüzgar faktörü önemli. Örneğin rüzgar arkadan 10 km hızla destekliyorsa ortalama 364 watt üretmiş olursun. Daha doğru tahmin yapmak için rüzgarın o an şiddetini Strava'daki Windytv'den görebilirsin.

Diğer sporcularla kıyaslamak için watt/kg dönüşümü yaparsak gücün 4,6 w/kg çıkıyor.

Geçen süreyi dikkate alırsak (7:30) bu süre vo2max güç bölgene denk gelir. Coggan WAC tablosuna göre Cat 3 bölgesinde olursun. Ancak tüm bu hesaplar birçok yuvarlamaya dayanıyor (rüzgarın etkisi vb.).

upload_2017-4-14_8-32-18.png




upload_2017-4-14_8-26-37.png




upload_2017-4-14_8-16-25.png
 

Dosyalar

  • upload_2017-4-14_8-25-44.png
    upload_2017-4-14_8-25-44.png
    4,9 KB · Okunma: 149
@Bahadır Gürel çok teşekkürler. arkadan ve önden rüzgâr yoktu çok hızlı çıkamadığım için önden de pek ekstra rüzgâr yemedim. dağ bisikleti ve lastikler dişli 2,35'lik 29 inç. basınçlar ön 40psi arka 45 idi. ama bunlar heralde küçük farklar yaratır anladığım kadarıyla rüzgâr, kilo, çıkılan hız ve yokuşun dikliği aşağı yukarı sonucu verebiliyor. direk watt değerinin manasını anlamak zordu ama tabloya baktığımda ortalamanın üzeri olduğunu görüyorum ve bu güzel. :) ayrıca hızımı alarak çıkmadım sanırım bu da etki eder, bayırın tam başında başladım.
 


Sizce watt değerlerim nasıl? İlk kez ölçme fırsatım oldu. Watt ekranın sol üst köşesindeki mavi dikdörtgende görünüyor.
 
Son düzenleme:
@turbotx150
anlık watt değerinden ziyade 1 saatlik ortalama watt değerin ve bunun kilona oranı önemli olan.Bunun için FTP denilen testi yapıyorlar.Kaba tabirle 1 saatte üretebileceğin maximum watt ortalaması demek.Benim ftp testim sonucu 243watt çıktı 110 kiloyum.Ort. 182watt değeri ile marmaris granfondoda derece yapan arkadaşlar var.yani önemli olan watt tan ziyade watt/KG.Prof takımlarda adamlar etaba göre 5-7 watt/kg ile yarışıyor.
 
W/kg ve aerodinamikliğe dikkat etmek gerekir bunun için ancak strava aerodinamikliği ölçemedigi icin sadece kilonuzun etkisi vardir.
 
Watt değeri bildiğim kadarıyla pedala uygulanan kuvvettir.. ne kadar yüksek kadans yaparsan o kadar güç üretemezsin tırmanırken pedala uyguladığınız güç ile düz yolda uyguladığınız kuvvet bir değildir. Artı bide rüzgara karşı isen yüksek watta daha yavas gidersin .. soruna gelecek olursak aranız da 40W var.. bide rüzgar şiddetini ve yönünü de hesaplaman lazım...
 
Geri