Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Neyse Büyük dişliler + 2 pin + quick link olarak ayarladım tam oldu. 52-36 / 11-30

1744042819582.jpeg



Bu da ön küçükte arka büyükteki hali.


1744042877907.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
bisikletim 21 vites hoprider 300. 28 jant
aynakol 22 32 42
ruble 14-28
Şimdi şu parçaları alıp 11-34 ruble,22 32 42 aynakolluyla 24 vitese geçmek istiyorum.
shimano acera fh-3000 arka göbek
shimano cs -hg-50 8 vites 11-34 ruble
sl m 315 sağ vites kolu
2*290 mm jant teli 36 adet
uygunmudur ne dersiniz
 
bisikletim 21 vites hoprider 300. 28 jant
aynakol 22 32 42
ruble 14-28
Şimdi şu parçaları alıp 11-34 ruble,22 32 42 aynakolluyla 24 vitese geçmek istiyorum.
shimano acera fh-3000 arka göbek
shimano cs -hg-50 8 vites 11-34 ruble
sl m 315 sağ vites kolu
2*290 mm jant teli 36 adet
uygunmudur ne dersiniz
Merhaba,
Almak istediğin parçalar uygun ancak arka aktarıcı ve zincir'in tam uyumlu olması gerekir. 8'li zincir, 7'li zincirden ince olduğu için uyumsuzluk olacağından dolayı arka aktarıcıyı da değiştirmelisin.

34T'ye çıkacağın için Shimano Tourney TX veya Altus/Acera uzun bacaklı bir aktarıcı (SGS)
Mevcut 7'li aktarıcın Tourney kısa bacak ise 34T'yi çeviremeyebilirsin.
Shimano Acera RD-M360 SGS
Shimano Altus RD-M310 SGS
Shimano Tourney RD-TY500 SGS (uygun fiyatlı ama 34T’ye zar zor yeter)

8’li sisteme uygun HG40 veya HG71 gibi 8-speed zincir alabilirsin.

Aynakol değişmediği için genelde sorun olmaz, ama 8’li sistemle vites uyumu açısından SL-M315 ile uyumlu bir ön aktarıcı gerekebilir. Mesela Shimano FD-TY710 olabilir.

jantının çapı, jant deliği pozisyonu ve göbeğin flanş yüksekliğine bağlı. 290 mm evrensel değil, mutlaka jant ördürmeden önce tel boyunun göbek ve jant modeline göre hesaplanması gerekir. Aksi takdirde örüm sağlıksız olabilir.
 
zincir cn -hg 40 2 takım var biri üzerinde üzerinde 116 L
üzerindeki aktarıcı tourney rd 500 6-7 vites(bisikletçim ben taktım 8 liye oldu dedi)
tek sorun sl-315 uyumu gibi görünüyor başka bir öneri?
olmazsa fd-ty710 eklerim diğerlerini sipariş ettim
gelişmelere göre tekrar yazarım.
tekerlek ölçüsü 40*622 çift cidarl jant ,36*3 2.0 mm
 
Almak istediğin parçalar uygun ancak arka aktarıcı ve zincir'in tam uyumlu olması gerekir. 8'li zincir, 7'li zincirden ince olduğu için uyumsuzluk olacağından dolayı arka aktarıcıyı da değiştirmelisin.
Yanlış bilgi. Elindeki zincir attırıcı, 8s zincir ile çalışır.
 
ST-A073 vites kollarım yarış sonrası oynamaya başladı sağa sola doğru. T alyan ile sıkmaya çalıştım ama sıkılmıyor ne yapacağım yardımcı olabilir misiniz?
 
ST-A073 vites kollarım yarış sonrası oynamaya başladı sağa sola doğru. T alyan ile sıkmaya çalıştım ama sıkılmıyor ne yapacağım yardımcı olabilir misiniz?
Yanlış vidayı sıkıyor olabilirsin. Fotoğrafını atar mısın
 
Elimde shimano tourney RD-TY10 arka aktarıcı var fakat paslı durumda bundan kurtulmak istiyorum kulak tipli bir bağlantısı var. Shimano tourney RD-A70-B ile değiştirmeyi düşünüyorum rublem 6 vites ön 2li. Bana uyar mı ya da bağlantı tipini değiştirme şansım var mı? Kulak tipini değiştirsem ne kullanabilirim öneri varsa süper olur. Klasik bir yarış bisiklet bu arada ufak ufak değiştirmeye çalışıyorum.
 
Elimde shimano tourney RD-TY10 arka aktarıcı var fakat paslı durumda bundan kurtulmak istiyorum kulak tipli bir bağlantısı var. Shimano tourney RD-A70-B ile değiştirmeyi düşünüyorum rublem 6 vites ön 2li. Bana uyar mı ya da bağlantı tipini değiştirme şansım var mı? Kulak tipini değiştirsem ne kullanabilirim öneri varsa süper olur. Klasik bir yarış bisiklet bu arada ufak ufak değiştirmeye çalışıyorum.
Elinde kulaksız bir çelik iskelet var sanırım. Buna braketsiz (yani yeni tip) attırıcı takamazsın. Zaten güzel de durmaz. Klasik bisiklete klasik attırıcı takmak lazım.

@Murat Cömez Senin fikrin nedir abi?
 
Elinde kulaksız bir çelik iskelet var sanırım. Buna braketsiz (yani yeni tip) attırıcı takamazsın. Zaten güzel de durmaz. Klasik bisiklete klasik attırıcı takmak lazım.

@Murat Cömez Senin fikrin nedir abi?
O zaman klasik aktarıcı olark ne önerirsiniz haftada 2 3 gün 1 2 saatlik kullanıyorum. Ebayda NOS vites takımları var şuan üstündeki gibi
 
Pardon ya, kulaksız bisikletlere yeni tip attırıcı takmak için sac parça var, şimdi hatırladım. Ama gümüşünü bulamadım. Klasik bisiklete gümüş renk attırıcı yakışıyor bence. Bu parçanın gümüşü olaydı iyiydi.

(link)
 
Elinde kulaksız bir çelik iskelet var sanırım. Buna braketsiz (yani yeni tip) attırıcı takamazsın. Zaten güzel de durmaz. Klasik bisiklete klasik attırıcı takmak lazım.

@Murat Cömez Senin fikrin nedir abi?
>>> Elinde kulaksız bir çelik iskelet var sanırım <<< Buraya kadar ayni fikirdeydim ama tam universal kulaklar var diyecektim ki sen zaten son mesajinda var oldugunu yazmis ve linkini atmissin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Pardon ya, kulaksız bisikletlere yeni tip attırıcı takmak için sac parça var, şimdi hatırladım. Ama gümüşünü bulamadım. Klasik bisiklete gümüş renk attırıcı yakışıyor bence. Bu parçanın gümüşü olaydı iyiydi.

(link)
Bunun ismi kadro kulağı değil mi? Emin olmak için soruyorum.
Linkte açıklamada iki yerde kablo kulağı yazmışlar. Yazım hatası olmuştur herhalde. 😁
 
Elimde bu aktarıcı var ve kadroya bu şekilde bağlı ebayde 30 euroya var 7 euro gibi bir gönderçm var temizlemeye mi çalışsam acaba diye düşünüyorum ama pek iyi durumda değil muadil bakıyorum gümüş bulmak da zor sanırım. Anlamadığım nokta normal modern aktarıcılar uymuyor mu bunlara illa kulak mı gerekiyor aradaki farkı anlayamadım
 

Dosyalar

  • IMG_6545.jpeg
    IMG_6545.jpeg
    89,2 KB · Okunma: 18
  • IMG_6592.png
    IMG_6592.png
    176,6 KB · Okunma: 18
Bu attırıcı (aktarıcı değil, attırıcı. bu elemanın görevi zinciri bir çarktan diğerine atmaktır. Gücü aktarmaz)yı temizlersen işini yapar. Makaraları tutan kısmı simetrik 2 parçadan oluşur. Bu 2 parçayı birbirinden ayırıp makaraların yataklarını temizleyip 1'er damla yağ damlatıp tekrar kapatırsan bi sorun kalmaz.
 
Bu attırıcı (aktarıcı değil, attırıcı. bu elemanın görevi zinciri bir çarktan diğerine atmaktır. Gücü aktarmaz)yı temizlersen işini yapar. Makaraları tutan kısmı simetrik 2 parçadan oluşur. Bu 2 parçayı birbirinden ayırıp makaraların yataklarını temizleyip 1'er damla yağ damlatıp tekrar kapatırsan bi sorun kalmaz.
Yağ olarak gres mi kullanmam daha sağlıklı yoksa zincir yağı mı bu şekilde temizleme yapıcam teşekkür ediyorum.
 
Merhaba. Arka aktarıcı olarak Shimano Altus M2000, long cage kullanıyorum. Dün bisikleti yıkarken fark ettim. Alttaki makara sağa ve sola oynamıyor yerinde sabit olarak dönüyor. Fakat fotoğrafta işaretlediğim yer olan üstteki makara kendi hizasında sağa ve sola çok hafif 2-3 mm oynuyor.Ekran görüntüsü 2025-06-16 090220.jpg

Bu bir sıkıntı olur mu? Normal mi? Arkasından alyanla sıkmaya çalıştım fakat sanki son sıkılıkta gibi duruyor. Hatta sıkmaya çalışınca arka aktarıcı katlanıyordu.
 
Merhaba. Arka aktarıcı olarak Shimano Altus M2000, long cage kullanıyorum. Dün bisikleti yıkarken fark ettim. Alttaki makara sağa ve sola oynamıyor yerinde sabit olarak dönüyor. Fakat fotoğrafta işaretlediğim yer olan üstteki makara kendi hizasında sağa ve sola çok hafif 2-3 mm oynuyor.327971 dosyayı görüntüle

Bu bir sıkıntı olur mu? Normal mi? Arkasından alyanla sıkmaya çalıştım fakat sanki son sıkılıkta gibi duruyor. Hatta sıkmaya çalışınca arka aktarıcı katlanıyordu.
Anladığım kadarıyla makara ile ilgili bir soru sormuşsun, Anladığım kadarına cevap vereyim. Eğer sorun bu değilse düzeltmeye çalışalım.
İşaretlediğin yerdeki tansiyon makarasıdır. Bunun sallanması demek kararsız vites geçişleri demektir. Stabilite sorunlarına yol açacağından değişmesi gerekir. Zamanla aşınan bir parça olduğu için belki de ömrünü tamamlamıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Anladığım kadarıyla makara ile ilgili bir soru sormuşsun, Anladığım kadarına cevap vereyim. Eğer sorun bu değilse düzeltmeye çalışalım.
İşaretlediğin yerdeki tansiyon makarasıdır. Bunun sallanması demek kararsız vites geçişleri demektir. Stabilite sorunlarına yol açacağından değişmesi gerekir. Zamanla aşınan bir parça olduğu için belki de ömrünü tamamlamıştır.
Teşekkür ederim.
 
Geri