hocam öncelikle tebrik ediyorum. yarış bittikten sonra yakalayıp teşekkür etme imkanım olmamıştı, buradan teşekkür edeyim.
biraz uzun olacak.
bu yıl 5-6 kg aldım ve toplamda 2000 km kadar bisiklet sürmüştüm (yarısı da trainer'dır). ama hiç çeşme kaçırmadığım için yine de geldim, hedefim bitirmekti. yine de çeşme-izmir yoluna çıkana kadar gayet iyi durumdaydım. o noktadan sonra 64-75 km arasındaki mıcırlı yol nedeniyle zaten seyrekleşen grup, çeşme yoluna çıkış noktasındaki istasyonda duranlar sebebiyle tamamen dağıldı. ben de 7-8 kişilik bir grupla bitişe gidebilecek şekilde ayarlamıştım gücümü. yolun kalan kısmı büyük bir inişle başlıyordu. eski rotanın yola bağlandığı kısma kadar neredeyse iniliyordu. oraya kadar bir grubun toplanmasını bekledim, ama herkes münferit takılmaya başladı
benden 2 kişi önce bitirmiş olman ve formandan (8848 idi galiba) tanıdım, siz de eski rotanın 3. istasyonunun civarında yakalayıp geçtiniz beni tek başınıza.
95. kilometreye kadar ben de bir arkadaşla birlikte makara yaptım çoğunlukla. tahminimce 15 km kadar. sonrasında tamamen tükenip bıraktım. baraj tırmanışında da kramp başladı. 10 km tabelasının oralarda ben neredeyse pedal kestim. gerçekten suyum da gücüm de bitmişti. 60. km'den itibaren fıtık ağrıları zaten bitirmişti beni. artık düzlükte 40 kadansla takılırken 3 kişi siz geçtiniz, fırsat bu fırsat, arkadaşlara takılmazsam kesinlikle 1 saatte zor ulaşırım bitişe dedim.
yaklaşık bir 7 km arkanızda yatanlardan biri benim.
artık mazur görürsünüz.
yine gereksiz yere münferit sürüşlerle güç harcadım, harcadık (bunu size değil özellikle ovacık-alaçatı bölümündeki arkadaşlara hitaben söylüyorum). toplanıp makara yapmak bu kadar zor olmamalı
ama insan bir gruptan izole olunca artık arkadan yeni bir grubun gelmeyeceğine inanıyor.
yalnız kalınca organize olup 3-5 toplanabilsek çok daha verimli harcayabiliriz enerjimizi.
- Hava çok güzeldi. Rüzgar da bayaa bir dans ettirdi sağolsun.
- Organizasyon zaten güzel her zamanki gibi. Bitişte su, kumru ve Pınar proteinli süt vardı. Soda olmaması üzdü
- 110 uzun parkurdaydım, dağ yolunun bazı kısımları gerçekten çok kötüydü. Çeşmenin soğuk asfalt kısımlarına zaten alıştık onlar normal artık hadi. Ama bu dağ yolunda geniş çukurlara toprak dökülmüş, zemin de gevşemiş. Bazı noktalarda sert eğimde toprak kısım denk geldi, patenaja düştük resmen
inmek zorunda kaldığımız bir toprak bölüm bile oldu. Daha da uzuna girmeyeceğim zeminden ötürü, seneye kadar fikrim değişmezse
- Bu seneki T-shirt gerçekten çok başarısız ya. Renk facia.
Anca tamirat felan yaparken evde giyerim artık.
- Etabın yarısına kadar trende takıldım, yarıdan sonra ara ara grup çektim. Ara ara gruptan koptuğumuz tekrar toplaştığımız yerler oldu. Ama son kilometrelerde işi hep bana kitlediler haliyle rüzgara karşı bittim
şehir içine gelince de arkadakiler yapıştırırken ben tükenmiştim. Buradan yatış grubuna selam ediyorum
- Tırmanışlarım her zamanki gibi zayıftı. Bol bol tırmanış çalışmam lazım hep tırmanışlarda kopuyorum.
- Uzunda fotoğrafçı göremedim birde. Hepsi kısaya toplaştı herhalde yada ben kaçırdım.
276843 dosyayı görüntüle
276860 dosyayı görüntüle
yarışın yeni rotası profil ve uzunluk olarak çok iyi. hatta önceki rotanın orta uzunlukta olduğu, bir de uzun rota eklenmesi gerektiğini düşünüyordum. arasında, hibrit bir şey çıkmış ortaya.
velotürk bildiğiniz gibi bu organizasyonları en iyi yapan oluşum. gerçekten 0 trafik sıkıntısı yaşıyoruz. güvenliğimiz için ellerinden geleni yapıyorlar. artık benim gibi miskin çoğu bisikletçi için sezonun kapanışına yönelik festival, şenlik tadında bir organizasyona dönüştü. bisikletle ilgili olup da bu yarışa katılabilecek durumdaki herkesin bu atmosferi tatması gerekiyor. çeşme'ye gelmeyenlerin çok şey kaybettiğini düşünüyorum her zaman.
bu organizasyonların uluslararası standartlarda bile çok başarılı olarak bize ulaşmasını sağlayan velotürk'e tekrar tekrar teşekkür ederim.
bu kısmı da söylemeden edemeyeceğim. sıcağı sıcağına sözlük'e de yazmıştım. karaburun yolundan (64. km) içeri dağ yoluna saptığımız noktadan sonra o kum ve çakıllar nedir öyle? rotayı önceden yapan arkadaşlar çukurlar olduğunu, ama önlem alınacağını söylemişti. muhtemelen idarenin önlem dediği bu saçma müdahale olmuş. burada velotürk'ün elinden bir şey gelmiyor tabii. muhtemelen izmir büyükşehir belediyesi (ya da düşük bir ihtimalle ilçe belediyesi) sorumluluğunda olan bir iş bu. ama çukur olarak kalsa daha az tehlikeli olurmuş. eğimin 13-14 olduğu bir noktada komple her yer kum-çakıldı ve yol ortasında duranlar yüzünden insanlar düşme tehlikesi geçirdi. bir noktada benim arka teker sağdaki 10-15 metrelik boşluğa kaydı, zor toparladım. roubaix izleye izleye wva olduk
, 5 yıldır velotürk yarışlarını hiç kaçırmam, ilk defa kendimi güvensiz hissettim. beklentim şudur, gelecek yıl o bölüm daha bisiklet dostu hale getirilmezse rotada olmamalı. soğuk asfalt falan bunlar hep yol bisikletinin içinde olan şeyler. parke taşına da varım. ovacık yolunun bozukluğu sadece yoruyor, ama bu kısım tehlikeli. neyse ki sadece tırmanış kısmında (5 km kadar) vardı o bölümler. inişte böyle bir problem olmadığını da söyleyelim.
nötral start geçmiş yıllara göre çok çok başarılıydı. 2017 fondo sonrası şunu yazmışım:
Organizasyon iki yıldır start vermeyi beceremiyor. Sonuna kadar destekliyorum veloturk etkinliklerini, ama şu start işini gerçekten beceremiyorlar. Düz yolda 20 km/saat ile gidenleri geçecene kadar ön grup kopup gidiyor. Bu insanlar da inatla önde yer alıyor. Kardeşim, madem durumunuz bu, önde niye yer tutuyorsunuz?
Gelelim organizasyonun verdiği starta. Yarışa 700 kişi başlıyor, 198 profesyonel yarışçı değil. Bu ortada. 200-300 kişi sadece bitirmek için girmiş besbelli. Neden neutral startta normal yarış temposuyla basarsın? Bu nasıl bir mantık? Önden biraz tempo ver, dökülen dökülsün. Bu sırada öne yaklaşanlar da grubu yakalayabilsin diye bir süre hızı azalt. Bu kadar zor olmamalı bu ya. İlla 2 saat erken mi gitmek gerekiyor başlangıç çizgisine?
her yıl bu geyiği yapıyordum unutmam. bu yıl çiftlikköy rotadan çıkarıldığı için tam da istediğim oldu. yaklaşık 2. km'de, yalnızca bitirmeye gelenleri dökecek kadar uzun, ama grubun genelini kopartmayacak kadar kısa bir yokuş var. sonrasında otoban altındaki menfezden geçip gerçek başlangıç veriliyor. tam olarak bitirmeye oynayanları döküp kalanlarla yarışı başlattılar. tadından yenmedi. bundan sonra yarışın başlangıcını hiç değiştirmemeliler.
az önce de belirttiğim gibi, tamamen hazırlıksız gittim. aslında hazirana kadar trainer ve turlarla kendi standartlarımda iyi bir hazırlık yapmıştım. ama sonra uzun uzun, bitmek bilmeyen yaz tatilleri tüm hazırlığı götürdü.
son 1 ayda 5-6 kez trainer yaptım, 100 km üzeri sürüşüm belki 5-6 aydır da yoktur. bu kadar hazırlıksız 30 km/h ortalama yapabildiğim için kendimi ödüllendiriyorum dünden beri.
geçen sefer 33 ortalamayla bitirmiştim. aynı rota olsaydı bile 30 ile bitirsem başarı diyecektim, 110 km uzunluğunda ve 10 km'lik berbat kısımda acı çekmeye rağmen aynı ortalama geldi.