Yeni kronumu topladıktan sonra
başıma gelen olaydan söz etmek istedim, bunun sonucunda yeni bir yöntem de geliştirdim. Belki de uygulanan bir şeydi de ben yeni keşfettim. Her neyse işinize yarar düşüncesiyle paylaşmak istedim.
V frenler bilindiği gibi frenleme gücü oldukça yüksek frenler. Tabi bunun olabilmesi için pabuçların jantla uyumlu olması şart. Bundan emin olduktan sonraki ikinci önemli nokta ise ayarlar. Bu ayarı yeni pabuçlarla yapıyorsanız: pabuç vidalarını çok tatlı oynamaya izin verecek şekilde gevşetip, fren kollarındaki gergi ayarını da yavaş yavaş sıkılaştırın (bunun için telin frene bağlı olan yerinden ince ayar gerekebilir.) öyle olsun ki frenler sıkılı olmadığı halde jantla çok hafif temas etsin. Bu pozisyonda pabuçların jantla öpüşmesini ve paralelliğini de kontrol ederek pabuç vidalarını sıkın. Koldan yaptığınız gevşetme işini geri alın yani pabuçları janta sürtmeyecek duruma geri getirin. Bunu yaparken jantı bir kaç tur çevirip, akort bozukluğundan olabilecek hafif sürtmeleri kontrol etmekte fayda var. Görecesiniz ki frenleriniz daha iyi çalışacaktır. Pabuçlarını yeni değiştirmiş olanlar da bu ayarı Yapabilirler. Ancak pabuçları söküp, düz bir eye ile oluşan eğimi yok edip, fren lastiğin dört kenardan da eşit yükseklikte (ya da orjinaline yakın oranlarda) olmasını sağlarlarsa sonuç alınabilir. Yapan olursa sonuçları belirtise sevinirim.
V frenler bilindiği gibi frenleme gücü oldukça yüksek frenler. Tabi bunun olabilmesi için pabuçların jantla uyumlu olması şart. Bundan emin olduktan sonraki ikinci önemli nokta ise ayarlar. Bu ayarı yeni pabuçlarla yapıyorsanız: pabuç vidalarını çok tatlı oynamaya izin verecek şekilde gevşetip, fren kollarındaki gergi ayarını da yavaş yavaş sıkılaştırın (bunun için telin frene bağlı olan yerinden ince ayar gerekebilir.) öyle olsun ki frenler sıkılı olmadığı halde jantla çok hafif temas etsin. Bu pozisyonda pabuçların jantla öpüşmesini ve paralelliğini de kontrol ederek pabuç vidalarını sıkın. Koldan yaptığınız gevşetme işini geri alın yani pabuçları janta sürtmeyecek duruma geri getirin. Bunu yaparken jantı bir kaç tur çevirip, akort bozukluğundan olabilecek hafif sürtmeleri kontrol etmekte fayda var. Görecesiniz ki frenleriniz daha iyi çalışacaktır. Pabuçlarını yeni değiştirmiş olanlar da bu ayarı Yapabilirler. Ancak pabuçları söküp, düz bir eye ile oluşan eğimi yok edip, fren lastiğin dört kenardan da eşit yükseklikte (ya da orjinaline yakın oranlarda) olmasını sağlarlarsa sonuç alınabilir. Yapan olursa sonuçları belirtise sevinirim.


