Scudo Sports

V fren tamir takımı ve diğer sorularım

Scudo
@chnkrmz sıkma payı olanlara alışmışız biz benimkide öyle ani bi durumda takla atma riskin yok ama dediğim tarz üst seviyelerde durum ciddi :D
 
alışkanlık başa bela :D benim arkadaşta xtr frenli vardı. yavaş giderken bile sıktığımda arka kalkıyordu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@Melih Çolak aslinda bu surucunun agirligina gore de degisir. Ayni fren cok hafif bir surucu de hemen taklaya meylederken, agir bir surucu de ivmeli yavaslatma yapabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@chnkrmz

Haklısınız hocam ben de sandım frenletimde sorun var ancak olay böyle değil heralde balatalarım yeni 110km oldu daha takılalı ancak yaplanmış olabilir sıda kaynatma vs yapacağım. Onun dışında geriye tek hidrolik yağı geliyor 2 senedir hiç ellemedim arka fren kolu öndekinden biraz daha fazla sıkılabiliyor ve ilk günkü gibi değil gittiği yere kadar idare etsin sonra balatalar artı yağ komple değiştirtcem.
 
@nbacıshaquılle 110 km balata mı bitermiş :D gerek yok kardeşim öyle aksiyonlara. Benim balatalar 5.000 de falan. Gider o :)
 
Balatanın tutunma kabiliyeti sadece kalınlığı ile belirlenmez. Arabalarda da aynıdır. Eğer çok uzun zaman bekleyen balatalar kullanılmasalar bile özelliğini kaybediyor. Fren çok az tutuyor, bizzat tecrübemdir. Banada bir tamirci anlattı ve bu tip balatalara "kurumuş balata" denildiğini söylemişti. Aynı balataların yenisi takılınca sorun çözülmüştü.
 
@Talha Ateş
Haklsiniz hocam okul nedeni ile 2013/06 da aldigim bisikleti 100km yaptiktan sonra iki sene kullanmadim bide ustune kar yagdi koruyamadim simda az tutuyor biraz frenler ben yagdan da supheleniyorum ama bakalim balatalar yaglanmis dedi bisikletvi bir de .
 
Beyler benim balatalarda eskidi neye göre alıyoruz bisiklet konusunda acemiyim neye göre uyum sağlıyor bilmiyorum bi öğretirseniz sevinirim
 
Merhaba yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum aklımdaki model salcano ng 450 v sizce nasıl? kullananlar varsa yorum yapabilirlermi ?
 
Salcano nova bisikletim var ama arka aktarıcı bozuk frenler bozuk daha önce demir kapıya girmiştim yokuş aşağıya birşey olmadı bisiklete ama tekerlek ve janta hafif sorun var bunu tamir ettirmek yerine ucuz F/P dağa bisikleti arıyorum ileride belki tamir ettiririm şimdilik idare etsin yeter
 
@Bianchi tdl 1300
yok daha almadım düşünüyorum
 
Bu konuda arka aktarici pahali demissin ve öneri istemissin. Arkadaslarda sana tourney 30-30TL demis ve hatta link bile vermisler ve sende bu ucuzmus ben aadigimda 100TL gibi fiyatlar cikiyor demissin. Yukaridaki konun bir benzerini tekrar acmissin ve yine tourney önerisi gelmis. Burada öneri veren arkadasa yine tourneyin nsildir fiyati nedir diye sormussun. Bir toruney alamiyorken simdide bisiklet almaya kalkiyorsun.
 
Fixie toplayalı çok olmadı o yüzden iyi ve kötü tecrübelerimi sana anlatmak isterim...
Benim bisikletimin de arka kaset 6 vitesli idi. Ancak arka kaseti sökünce sen de göreceksin ki göbek tekli çark takmak için uygun değil. Yani göbeği değiştirmen gerekli. Ayrıca göbeği değiştirip tekli çarkı taktıktan sonra arkasına bir de kilit somunu taktırmalısın aksi taktirde pedala ters güç uyguladıkça çark yerinden çıkmaya başlıyor.
Aynakola gelince 2-3'lü aynakolların birbirinden ayrılabilen türleri var ama fixie kullanacaksan aynakolun küçük olması işine gelmez o yüzden 2-3'lü dağ aynakollarını çöpe atıp tekli 46 veya 48 diş bi aynakol almanı öneririm. Benim bisiklette aynakol tekli olduğu için sıkıntı yaşamadım.
Fren konusuna gelince alışmak için de olsa 2-3 ay kadar ön fren kullanmanı tavsiye ederim. Çünkü arka tekeri kitleyerek fren yapmanın hiç de kolay olmadığını göreceksin. Benim ilk denemede neredeyse dizim ters tarafa kıvrılıyordu bisikletin pedallara uyguladığı kuvvet sanıldığından çok daha fazla.
Artı olarak bantlı veya kilitli pedalları kesinlikle takmalısın. Aksi taktirde yüksek hızlara çıktığında dalgınlığına gelirse pedallar birden ayağından fırlıyor ve çılgınca döndükleri için yavaşlayana kadar yakalaman mümkün olmuyor :D
Keyifli toplamalar...
 
@mehmet ulaş hocam en güzeli arka göbeği değiştirip single speed-fixed olarak kullanacağın flip flop göbekleri kullanmak.
bu işte.

https://i.hizliresim.com/rEdg41.jpg

bunun bir tarafı sabit yani fixed dişli, diğer tarafı ise single dişli için. yani single'da pedalları sürekli çevirmek zorunda değilsin :) nasıl istersen jant sök kadrodan değiştir, öyle kullan. mis gibi.

kontra da kullansan ön fren bence olmak zorunda. çünkü bisikleti durduran ön frendir. arka fren sadece yavaşlatır.

@mehmet ulaş aynakol konusuna gelince, 20 liradan yüzlerce liraya kadar aynakollar var. ben 20 liralıklardan aldım bir tane kullanıyorum :) şu ana kadar pek bir dezavantajını görmedim. ayrıca pek de hafif. sanırım karbon :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Gidiş donuş toplam 100 km lik tura cikacagim
Benim icin kariyer rekoru olacak
Çantada su haric neler olmali?

Fındık ceviz badem ögütüp içine 1 tatli kasigi bal atıp kaliplara dokup buzluga koyup minik atistirmaliklar yapmayi dusunuyorum.Yolda erime ihtimaline karsi kavanozda da getirebilirim
Ayrica 1 buyuk muz
Limonlu maden sulu su
 
@mehmet ulaş fixie çalışmanızda başarılar diliyorum.

Fixie, fixed gear yani sabit dişli tanınmlamasının kısaltması. Burada dişli arka göbeğe arada flibber (cırcır) olmadan sabitlenmiştir. Yani tekerler ne tarafa dönerse dişli de o tarafa döner. Dolayısıyla böyle bir bisikletle pedalları geri çevirirken bisiklet de geri gider, tıpkı 2-3 yaş çocuklarının ön tekerden pedallı bisikletleri gibi. Bisiklet giderken bacaklarınız dönme yönünde hareket etmek zorundadır. Bunu engellemek için dönen aynakola geriye doğru baskı uygulamanız gerekir ki @kkazimk arkadaşımız bu konudaki deneyimini çok güzel aktarmış. Bacak kaslarının dönen bir aynakola geriye doğru baskı yapabilme konusunda da gelişmesi gerekir.

Single speed dendiğinde ise kastedilen tek vitesli bisiklet, yani bildiğimiz vitessiz (biz Türkçe'de vites ile birden fazla vitesli bisikletleri kastederiz, İngilizce'de ise speed "hız kademesi" olarak anlaşılır; single speed = tek hız kademeli) bisiklettir. Bu bisiklette hız kazandığınızda pedal çevirmeyi durdurabilirsiniz veya geri de çevirebilirsiniz ama bisikletiniz kazandığı hızla yoluna devam eder, çünkü flibber tekerin dönüşünü dişliye aktarmaz. Kontrpedal frenler single speed'lerde kullanılır. Bunlarda da bisiklet giderken pedal çevirmeyi bırakabilirsiniz ama geriye doğru bastığınızda fren yapar bisikletiniz. Fixie'lerde bu fren kullanılmaz. Çünkü bisiklet giderken aynakolun dönüşünü yavaşlatarak fren yapmak zorundasınızdır. Aynakolu sabit tutabildiğinizde ise bisiklet zaten artık durmuş demektir. O yüzden fixie orijinal haliyle frensiz bisiklettir de. Fixie bu yüzden frenlenmez, "yavaşlatılır".

Fibberli, çok vitesli bir rubleyi bu nedenle sadece single speed olarak kullanabilirsiniz arka aktarıcıyı iptal ederek. Bunun pek bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. İptale ne gerek var? Zinciri istediğiniz bir dişliye alın ve nefsinize hakim olarak vites kolundan parmaklarınızı uzak tutun ;). İşte size tek vitesli bisiklet.

Eğer fixie keyfini yaşamak istiyorsanız mutlaka @Kuzey Ege arkadaşımızın resimlediği türde bir arka göbek kullanmanız gerekiyor. Gerçi fixie dişlisini vidalı her göbeğe takabilirsiniz, ama onu mutlaka bir karşı somun ile sabitlemeniz gerekiyor. Yoksa bisiklet giderken geriye doğru yavaşlama baskısı uyguladığınızda dişli bir anda takılı olduğu yerden boşalıp çıkacaktır. Karşı somunun da dişi (pasosu) yönü terstir. Bu durumu aşağıdaki fotoğrafımda göstermeye çalıştım. Janta örülü olan göbekte fixie dişlisi ve karşı somunu için 2 farklı çapta pasa görüyorsunuz. Dişlinin takılı olduğu bölümün çapı 34,7 mm, sabitleme karşı somununki ise 32,7 mm. Buna karşılık solda duran 5-7 vites vidalı ruble göbeğinde bunun gibi çift çaplı ve çift yönlü bir paso olayı yok. Nedeni tek veya çok vitesli rublelerde sabitlemeye gerek olmaması. Çünkü göbege ters yönde bir baskı yapmanız mümkün değil, flibber dişlinin dönüşünü boşa alıyor hemen.

Bugün tercih edilen fixie göbekleri genellikle iki yönlü flip flop türünde. Bir tarafta sabit dişli, öteki tarafta tek vites dişli. Ben de Novatech'in böyle bir göbeğini tercih ettim. Gerekirse tek vitese de geçebilirim tekeri çıkarıp ters takarak. Tabi bu durumda bisikleti yavaşlatmak ve frenlemek için bir frene de ihtiyacınız oluyor. Genellikle önde kaliper bir frenle bu konu da çözülüyor. Tabi sabit dişlideyseniz el frenini çok sert kullandığınızda aynakolun da geri döneceğinizi düşünmeniz ve ayaklarınızı buna uydurmanız gerekecek.

Solda normal bir vidalı göbek, sağda fixie göbeği (vidada iki farklı çapta paso var):

Fixie Göbek.jpg

Aslında teorik olarak fixie göbeğin diğer tarafına tek vites dişlisi yerine 7 vites vidalı ruble bile takılabilir. Ancak burada zincir uyumsuzluğu ile karşılaşırsınız. Fixie dişlisi ile tek vites dişlilerinin bakla eni geniş olmak zorunda (1/8") çünkü dişlilerin dişleri kalındır. Bu genişlikte zinciri tekeri ters takıp çoklu rubleye geçtiğinizde dişliler arasında yeterli çalışma boşluğu olmayacağı için kullanamazsınız.

Bir başka çözüm de bildiğimiz herhangi bir flibberli göbeğin disk fren rotorunun vidalandığı 6 yuvaya vidalanan sabit dişliler. Hatırladığım kadarıyla Doğukan Aksu arkadaşımızın bu konuda bir gönderisi vardı.

Kolay gelsin :)
 
Geri