Benim gibi teknik konulardan anlamayan arkadaşlar için bayır yukarı 1. dişli 1. 2. 3. vites düz yolda 2. dişli 4. 5. 6. vites yokuş aşağı 3. dişli 7. 8. 9. vitesleri kullanıyorum.Gün gelirde teknik konuları öğrenirsem ayrıntılı yazarım.
Benim bir kombinasyonum yok zaten %3'ün üstü tırmanış yoksa ayna hep büyüktedir (52). Ben kadansıma bakarım. Normalde 80, performans yaparken 90-95 kadansı korurum. Genelde grubu çeken ben olurum, rüzgar ve eğime göre dizlerime fazla yük bindirmeden çevirebileceğim dişli oranındadır. Atağa kalkacağım zaman zaten di2 olduğundan çok seri vites ayarlayabiliyorum. Rublem 25-12 bu arada. Bence uzun yolda performansta en önemlisi kadans.
Kadansa göre belirliyorum. Belli bir kadansı tutturup yolun durumuna göre çeşitli oranları kullanıyorum. Bununla birlikte 50-34 aynakol ve 11-32 10'lu rublede zinciri çapraza düşürmemek adına ön arka kombinasyonu olarak 1===1,2,3,4,5,6 ve 2===5,6,7,8,9,10 tercih ediyorum.