Scudo Sports

Uzun Yola, Lastik patlama Sorunu,çareleri !!!?

kultigin

Üye
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
54
Tepki
37
Şehir
Ankara
Arkadaşlar uzun yollarda lastik patlamasına karşı nasıl bir önlem almalıyız,Yanımızda neler bulunmalı?Yolda lastik havası indi diyelim,lastiği söktük patlak olan yerini su dolu bir kap olmadan nasıl bulabiliriz?

İlk ve tek uzun yol denememde 50 km için yola çıkmıştım,15. km de lastiğim patladı ve komik duruma düştüm:)Açıkçası böyle bi olayı tekrar yaşarım endişesi ile uzun yol denemeye çekiniyorum.

Sağlıklı günler.
 
Scudo
@hidayet bozdoğan
Merhabalar,
Sizinki bir pire yüzünden yorgan yakma hikayesine benziyor. Lastik patlıyor diye tura çıkmayacak değiliz tabiki.
Bunun birçok önlemi var ama kesinlikle patlamayacak diye birşey yok. Patlamayı en aza indirebiliyoruz ancak.
Kaliteli bir dış lastik kullanmak ve iç lastiğe slime kullanmak en iyi çözüm.
Patladığı zaman için bir kap suya ihtiyaç yok. Delik olan yeri hissederekte bulabilirsiniz.
Yanınıza yedek iç lastik, yama takımı ve küçük levyelerden alın yeter. Birkaç pratikle alışırsınız patlak yapmaya.
Bisikletçinin vazgeçilmezidir yama yapmak. Bu nedenle içinizi ferah tutun ve daima yollarda olun...

Sevgiler...
 
@hidayet bozdoğan

Patlak yeri iç lastiği şişirip dinleyerek bulabilirsiniz.;)
Yanınıza yedek iç lastik, yama tamir seti ve pompa alırsanız lastik patlaklarının canınızı sıkmasını önleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kultigin
Teşekkür ederim arkadaşlar.Ön tekerlerin sökülüp takılması sanırım kolaydır ama arka tekerlekte zincir ve vitesin söküp takma sırasında sonucu ayarları bozulurmu?
 
şimdiye kadar hiç suya sokarak patlak bulmadım. Hep şişirip dinleyerek buluyorum. İşlek yol kenarında biraz zor oluyor gürültüden.
İç lastiği değiştirmeyeceksem tekeri kesinlikle sökmüyorum. Lastiğin altından iç lastiği çıkarıp bisikletin üstünde tamir edip geri sokuyorum. Çok daha kolay oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurCG ve kultigin
Asagidaki kitin benzerinden dun kullanmak zorunda kaldim dun( ilk kez lastigim patladi) Bu kitlerde 8-10 yapistirma seklinde yamalar var yani zimpara-uhu ile ugrasmiyorsun, tup ( 16grlikti benimki) 3 sn icinde 40 psi hava basti. Gunes altinda kucuk el pompalariyla 5 dk pompa basip enerjimi harcamak benim isime gelmiyor.

(link)


Yedek tupler $ 2.99'a burada butun bisikletcilerde var, her tup bir kere sisiriyor lastigi.
 
bu tüpler güzelmiş ama pahalı geldi bana biraz
arka tekerin çıkarılmasında arttırıcıya zarar vermemeye dikkat etmek gerekiyor. sonra ayarı bozuluyo bi ton dert benim başıma gelmişti de :)
 
arkadaslar ben bisikletçide satılan yama setlerinden aldım içinde düzinelerce oluyo hani kendi yapıştırıcısı olan sürüyosunuz bekliyosunuz kuruyo sonra yapışırıyosunuz.
ama forumda mesajlarda bir ikisinde denk geldi boyutlu olanlar varmıs yani küçük orta büyük diye 7-8 taneymis galiba zefal in mi varmıs neymis onlar daha mı sağlıklı??
birde iç lastikte kaç tane yama yapılmalı en fazla bazen 7-8 tane oluyo ki bisikleti alalı kısa bi zaman oldu 2. iç lastiğimi değiştiricem yarın öbürgün?..
 
Sevgili Hidayet arkadaşım merhaba..
bende bisiklete yeni başladım yıllardan sonra.. gerçekten forum çok yardımcı oldu bir çok noktada..
ve bisikletimi seçerken patlama vs durumların minumum seviyede olması için schwalbe marathon serisi lastik almaya karar verdim..
bu tam olarak çözümmü dersen eğer aslında bir kullanıcı lastiği çıkarıp patlağını giderebilmeli.. ama riskin yüzdesini düşürmek için bütçeni ayarlayıp marathon serisi lastik almanı şiddetle tavsiye ederim...

kazasız belasız patlaksız sürüşler dilerim..
 
@gvenc_mtb

Daha sağlıklı olabilir bir ihtimal. Çünkü delik küçükse (ki geneli ufacık delikler oluyor) ufak boy yama yapılınca, lastiği şişirdiğimizde daha az yamulma oluyor yamalı kısımda. Büyük yamalar lastiği kasıyor biraz.
 
Yüz derisi hassastır.:) Lasitği şişir yüzünün etrafında gezdir. Patlak yeri hissedeceksin. Yamayı ise büyük boy alıp duruma göre kesiyorum. Doğru mu bilmem? Şimdiye kadar zaten bi kere yama yaptım..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kultigin
bugün antrenmanda cam kesmesi sonucu lastik patladı. Pompanın dandikliği yüzünden epey uğraştım. Aslında pompa iyi ama araba tipi siboplara vururken. Yol tipi ince siboplarda pek iyi temas etmiyor, bende yol bisikletinde acemiyim tabii yılların kamyoncusu olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: kultigin
@toprakec

Arkadaşlar öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok sağolun.Ancak patlak yeri bulabilmek için patlağın fıss sesini duyulması veya çıkan havanın yüzümüzde serinliğini hissedebilmek için patlak deliğinin biraz büyük olması gerekli sanırım.Benim başıma gelen olayda mesela lastik hemen inmedi.Yolda sadece kontrol ederken lastiğin yarısına kadar indiğini bunun normal olmadığını anladım.Akşam iyice hava bastırdım sabah kontrol ettiğimde tamamen havası inmişti.Lastikçide tamir ettirirken çok minicik bi delik olduğunu gördüm.

Sağlıklı günler...
 
Geri