Scudo Sports

Uzun yol

Scudo
Kumkısık Yokuşundaki @Cemal Ç. i hatırladım bir an.:D
Kumkısık'ı bilmeyen de cehennem sanacak, söyleyip duruyorsunuz ya ?. Bende Bozdağ derim o zaman ?. Yirmi saatten önce 310 km. derim ?. Yüzünüzün şeklini derim ?.
 
Gidemediğin yer senin değildir...
 
Son düzenleme:
? Vazgeçmek yok yola devam. Kilo verdikçe bugünü gülerek hatırlarsınız. 80 km,100 kg ile ilk uzun yol tebriği hak ediyorsunuz?
 
@alisirin o biraz zor, kilo 96'dan aşağı düşmüyor, mesela düne kadar turlara 3 hafta ara verdim tekrar 103'e çıktım, aksilik işte kilo yapan yiyecekleri çok seviyorum malesef
 
Nabız bölgelerine göre yağ ve karbonhidrat yakım oranlarıyla ilgili grafikler var. İncelemediyseniz bakın derim. Kilo vermenin en güzel yolu, hem gezip hem spor yapıyoruz.
 
Kondisyon ne kadar iyi olursa olsun, konu uzun yol ise, sele faktörünü düşünmek lazım. Bunun gidişi olur ama dönüşü bitmek bilmez. 135 km lik tur da sele acısından son 40 km bitmek bilmemişti. Duyduğum acıdan gözlerimden yaş geldiğini bilirim. Önce seleye alışmak lazım, diğer türlü 6 - 7 - 8 saatte bir şekil de dinlene dinlene tur tamamlanır. Sele bir kez sıkıntı vermeye başladı mı tur esnasın da dinlenmenin hiç bir faydası olmaz, her dakika gittikçe işkenceye döner bunu da belirteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@MuratHan Çok haklısınız ama arkadaşın durumu biraz farklı gibi.Kondisyonu iyi olmuş olsaydı 80 km gibi mesafeyi vasat bir ortalama hızla bile 3,5 -4 saatte bitirir ,sele acısı çekmeye zamanı olmazdı dahi.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Sele olayı biraz abartılıyor. tamam sele mühim de sele kadar iyi bir tayt daha önemli. hadi iyiyi geçtim de standart bir tayt. iyi tayttan kastım castelliler standartan kastım sora taytlar bu arada. ben 3-4 ay 127mmlik bir sele kullandım ve trainera geçene kadar şikayetim yoktu. sele alırken ölçümün 155mm oldugunu öğrenmiştim.

uzun yollarda olay sadece kondüsyon güç değil. olayın piskolojik boyutu da var. bisiklet üzerinde kalmak bile başlı başına bir mesele. problemler hep çıkacaktır önemli olan yılmamak.
 
Sele olayı biraz abartılıyor. tamam sele mühim de sele kadar iyi bir tayt daha önemli. hadi iyiyi geçtim de standart bir tayt. iyi tayttan kastım castelliler standartan kastım sora taytlar bu arada. ben 3-4 ay 127mmlik bir sele kullandım ve trainera geçene kadar şikayetim yoktu. sele alırken ölçümün 155mm oldugunu öğrenmiştim.

uzun yollarda olay sadece kondüsyon güç değil. olayın piskolojik boyutu da var. bisiklet üzerinde kalmak bile başlı başına bir mesele. problemler hep çıkacaktır önemli olan yılmamak.

Tayt olayinda haklisiniz. Bunlara ek olarak bike fit ozellikle 2 saatten uzun surusler icin cok cok farkediyor. Kilitli pedallarda kelepcelerin ( cleat ) yanlis ayarlanmasi dahi uzun suruslerde diz, bilek agrilarina sebep olabiliyor.

Bir diger onemli konu da beslenme. Surus oncesi ve surus sirasinda yeteri kadar enerji, su/mineral takviyesi yapilmali. Uzun suruslerde kramp girmesine onlem olarak magnezyum tabletleri de etkili. Bunlar suya karistirilabiliyor ya da pastil gibi tuketilebiliyor.
 
Sele olayı biraz abartılıyor. tamam sele mühim de sele kadar iyi bir tayt daha önemli. hadi iyiyi geçtim de standart bir tayt. iyi tayttan kastım castelliler standartan kastım sora taytlar bu arada. ben 3-4 ay 127mmlik bir sele kullandım ve trainera geçene kadar şikayetim yoktu. sele alırken ölçümün 155mm oldugunu öğrenmiştim.

uzun yollarda olay sadece kondüsyon güç değil. olayın piskolojik boyutu da var. bisiklet üzerinde kalmak bile başlı başına bir mesele. problemler hep çıkacaktır önemli olan yılmamak.

Aynen dediğiniz gibi olayın psikolojik boyutu da var. Hem de hem kişinin kendisini hem de yanındakileri etkiliyor bu boyut.

Şanslıyım, kendi selemden ya da taytımdan hiç sorun yaşamadım bugüne kadar. Bunda zayıf olmamın katkısı da olabilir tabii. Birlikte tura çıktığım arkadaşların yanlış sele seçimlerinden veya tayt giymemelerinden yana çok dertliyim ama. Gruptan biri acı çekerken sen de keyif alamıyorsun sürüşten.
 
100km ve üstü sürüşlerde sürüş kalitesini yakalayabilmek için iyi bir sele ve iyi bir taytın önemi gözardı edilemez,ayrıca sabah sürüşü öncesi iyi bir kahvaltı veya enerji verici besinler sağlam kalmak adına şart.sürüş esnasında alınacak enerji takviyelerinin çok faydasını gördüm,özellikle gcn nin videoları benim için çok bilgilendirici oldu.bazı markaların yüksek maliyetli jellerinden ziyade evde kendi hazırladığım küçük takviyelerle bu işi çözüyorum tavsiye ederim.sonuçta yarışmak için değil ama sağlıklı mutlu bir şekilde yol almak önemli ;)
 
Mehmet Demirci kardeşim hayırlı uğurlu olsun Tebrikler, kıskandım yaw şöyle 50 km üzeri bir tura çıkmayali 2 ay oldu , hanımdan izin koparamiyorum yaw.
:acpsnr:
Ellerinizden öper 8 yaşındaki oğluma mecburi bisiklet dersi veriyorum, en az iki saat günde ve yaklaşık 10 km, kesmiyor yazın herhalde oğlanla beraber çıkacağım , İnşallah kış antrenmanların faydasını görürüm ve psikolojik olarak hazır olurum.

Ha birde Canlar yaklaşık olarak 3 aydır kuş burnu çayı içiyordum ve dizilerimdeki ağrılarım çok şükür azaldı, ve soğuk algınlığı falan hiç olmadı , sağlık yönünden şifa buldum diyebilirim, denemenizde fayda var diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: NS.
Nabız bölgelerine göre yağ ve karbonhidrat yakım oranlarıyla ilgili grafikler var. İncelemediyseniz bakın derim. Kilo vermenin en güzel yolu, hem gezip hem spor yapıyoruz.
O grafikleri nereden bulabilirim, ne yazacaz gogıla
 
Geri