Scudo Sports

Ümit Bisiklet Garanti Maceram

Batuhan Köksal

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2014
Mesaj
737
Tepki
744
Yaş
28
Şehir
Ankara
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisikletim Mosso Wildfire D. Arızayı yapalı 4 ay, alalı 5 ay oluyor. Bir aydan fazla süredir bisikletsiz kalmak, sadece forumu takip etmek çok zoruma gitti, ben de bunları yazmak istedim. Amacı olmayan bir konudur, zamanı önemli olanlar okumasın :)

29.08 > Bisikletin göbeğinin kırıldığını farkettim.
31.08 > Yaptırmak için Ankara Güngörler Bisiklet'e gittim. Bisikletin henüz yeni olduğunu, kendi sattıkları bisikletler bu kadar sürede (4 ay) bu tür arıza yaptıklarında göbeği ücretsiz yenilediklerini söylediler. İstersem yapabileceklerini ama paramın boşa gitmemesi için aldığım yere danışmamı söylediler
31.08 > Arkadaşımla birer bisiklet kiralayıp Ankara Yüce Bisiklet'in yolunu tuttuk. Durumu anlattık. "Biz bu işlerle ilgilenmeyiz, bisikleti al 'Matrix Bisiklet'e götür, dükkanın önünü de kapama." cevabını aldık
31.08 > Matrix Bisiklet'i aradık "Bugün kapalıyız sonra bisikleti getir" cevabını aldım.
31.08 > Günü tekerler bir elimde, kadro bir elimde 10 km'den fazla yürüyerek, EGO otobüslerine 15 dakikadan fazla dil döküp 2 saatten fazla otobüste bisiklet başında dikilerek kapattım.
03.09 > Arka tekeri, kırık mili, garanti belgelerini vs alıp Matrix Bisiklet'e gittim. Önce "Mil yamulsa değiştiririz ama kırılmış değişmez bu" dedi. Sonra "Bu MTB ama dandik MTB, kırılmasın diyorsan 5000 TL'ye de MTB'ler var onları al" dedi. Yarım saatten fazla konuştuk. Normalde göbeği yaptırmaya gitmiştim. Fakat güya 'yetkili servis' dedikleri yer akülü araba, beşik ve bir kaç market bisikleti satan bir yer. Hem ben güvenemedim jantı orda ördürmeye hem de söylediği laflar zoruma gitti, garanti konusunda inat ettim. Tekeri orda bıraktım, genel merkeze soracağını söyledi.
05.09 > Tekeri almaya Matrix Bisiklet'e gittim. Teker yapılmamış, garanti kapsamına girmiyor dedi. Görürüz bakalım giriyor mu girmiyor mu dedim çıktım
06.09 > Ümit Bisiklet Satış Sonrası Destek bölümünü aradım. Mevzuyu anlattım. Benden tekerin, garanti belgesinin, fişin fotoğraflarını, adresimi ve iletişim belgelerimi içeren bir mail istediler. En geç bir hafta içerisinde geri döneceklerini belirttiler. Ama dönmediler.. (edit: Numaramı eksik girmişim, düzeltip tekrar attım bugün. Bu tamamı ile benim hatam oldu! Ama mail aracılığı ile geri dönüş yapabilirlerdi, veya onları aradığım numara ellerindeydi, mailin bana ait olduğunu biliyorlardı çünkü 5 dakika sonra yollayacağımı söyleyip yolladım, neyse.)
12.09 > Maile bir yanıt gelmedi. Ostim'deki merkezlerine gittim. Konuştum, jantı bıraktım. İstanbul'dan gelecek araca bağlı olarak yarın veya haftaya hallolur, biz ararız" dediler.
25.09 > Tekeri bırakalı 2 hafta olmaya yaklaşıyorken arayıp durumu sordum. "İstanbul'dan araç gelmedi" dediler. Bir göbeği postalamak bu kadar mı zor? Ayrıca böyle bir firmanın hiç bir aracının 2 haftadır İstanbul'dan Ankara'ya gelmiyor olması ilginç..
27.09 > Hala ses yok.
 
Scudo
Almanya'dan bike24.com web sitesinden 10 ay önce nabız kemeri aldım. Kemer 10 ay sonra bozuldu. Email gönderdim. 4 gün sonra cevap geldi. Kemeri bize gönderin, içine faturasının örneğini koyun ve arızayı anlatan bir mesaj yazın. Kargo bedelini belgeleyen fişi zarfın içine koyun ki size ödeme yapalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve olympos
@Ali Uzel
Adamlar ürünlerinin arkasında duruyor ki meğerse bu çok önemli bir şeymiş, yeni anlıyorum. "Specialized, Trek vs aynı donanıma fahiş fiyat istiyor millet bunu niye alıyor ki ya" diye düşünüyordum bir kaç ay önce (çok pişmanım :D ) Farkı o kadar net anlıyorum ki şu an. Bir tarafta kadronun boyası çizildi diye kadroyu yurtdışına çağıran ve daha üst seviye bir kadro gönderen bir firma var, diğer tarafta "MTB bu ama sen bunu asfalttan ayırmayacaksın" deyip başından savmak için her türlü yolu deneyen, 1 aydır beni bisikletsiz bırakan bir firma var :)
 
30.09 Dün Ankaradaki merkezleri "İlk defa boyke bir sikayetle bisiklet geldigi icin Istanbuldaki arkadaslar inceliyor, arayip bilgi alabilirsiniz demisti. Istanbulu aradim kimsenin tekerden haberi yok, Ankarayi arayip yarin oglen bilgilendiririz en gec deyip kapattilar.
Su an saat 17.20 arayan soran olmayinca tekrar aradim "Ankarayi aradik acmadilar biz de mail attik hala donmediler ben hemen bilgi alip size donecegim" dediler yaklasik bir saat once, hala arayan soran yok.
Cidden anlamakta zorlanıyorum nasil birbirlerinden boyle habersiz olabiliyorlar.. Tekeri garantiye vereli 13 is günü oluyor, sinir 20..

 
ümit bisiklet !

benim bisikletimi aldığım yerde aynı sizin tabir ettiğiniz gibi bebek arabası, akülü araba satan biyer. bana fatura bile kesmedi bi fişim var bisiklette dair.
servisi bildiğimiz küçük esnaf mahalle bisikletçisi ama allahtan oda bisikletçi ve çok anlayışlı biri. aynakol göbeği dağıldı ön jantın göbeği dağıldı garanti belgesiymiş faturaymış sorgu sual yapmadan tamir etti 5 kuruşta para istemedi.

ümit bisikletin gerçekten bisikletçi olan bir servisini bulun derim. onlar kesinlikle hallederler.

ayrıca çok yazık mosso gibi bir firmanın ümit bisiklet gibi bir ithalatçıyla türkiye ye gelmesi.
 
bu konu kulağa küpe olacak cinsten. aynı donanıma neden fahiş fiyat ödeniyorun cevabını azıcık aldık sanırım
 
@Hamit E.

Öyle oldu malesef abi.
Bugün aradılar sonunda, ama dersteydim. Müsait olduğumda aradım tekrar, sekreter çıkıp "Sizi kimin aradığını göremediğimden yönlendiremiyorum, tekrar aramalarını bekleyin" dedi. Satış Sonrası Hizmetler tarafından arandığıma emin olmama rağmen bağlamadı beni. Umarım yarın tekrar ararlar yoksa benim sabır taşım çatlayacak gibi :D
 
Dün aradilar tekeri yolladiklarini soylediler. Gittim aldim, mili yenilemisler rulmanli olmus ama qr yok.. Sorun degil bisikletime kavustum o yeter :)

 
Yorum yapmadan takipcisi oldugum bir konuydu. en az sizin kadar sevindim. Hayirli olsun :)
 
Cok tesekkurler herkese :) Ama markadan ciddi anlamda sogudum 1 ay icinde 30dan fazla arama yaptim, 30 40 km civari yürümek zorunda kaldim, 2 kere ego soforu ile kavga edip sayisiz saatimi harcadim. Bisikletimi satip baska bir markaya gececegim insallah :)

 
1 ayda tamir edebildikleri göbek yine elimde kaldı. Artık ne halleri varsa görsünler giderim Güngörler'e paşa paşa ördürürüm jantı daha da yanaşmam bu markaya..
 
@Batuhan Köksal

tekrar geçmiş olsun hocam çok çekmişsiniz ben katlanamazdım heralde böyle bişe olsa hele şu dediği söz beni benden aldı "Bu MTB ama dandik MTB, kırılmasın diyorsan 5000 TL'ye de MTB'ler var onları al" bunu bana deseydi cingar çıkarırdım orada heralde
 
@Batuhan Köksal

Sizi kutluyorum.17 yaşında bir genç olarak aklın yaş'ta değil baş'ta olduğunu bir kez daha kanıtlamışsınız.

Gelelim mevzuya.Bu firmaların pervasızlığının tek sebebi,ilgisiz ve kayıtsız toplum.Ne güzel,kararlı bir duruşla haklı olduğunuz davanın peşinde koşmuş ve asla vazgeçmemişsiniz.

Malesef haksızlığı yapanın değil,hakkını arayanın canı yanıyor.Bu işler yasalarla cezalarla falan değil,sizler gibi bilinçli ve kararlı bir nesille düzelir.Müşteriyi yolunacak kaz gibi gören firmaların karşısına bugün bir kişiyle ,yarın,on kişiyle ve diledikleri gibi hareket edemeyeceklerini anlayıncaya kadar,kaç kişi gerekiyorsa o sayıya ulaşıncaya kadar ısrarla ve sabırla gidilmeli.

Peki sorun sadece kalitesiz malların çapsız dağıtıcı ve satıcıları mı? Elbette hayır.Dünyanın bilinen en büyük markalarına ait sayfalar dolusu tüketici şikayeti var ilgili sitelerde.Çoğu da satış sonrası servis,garanti ve yedek parça sorunuyla ilgili.Madalyonun bir yüzü "Tüketicinin korunduğu" nu gösterirken,diğer yüzü de satıcının kanunlar nezdinde kollandığını işaret ediyor.

İşte "Kararlılık" bunun için çok önemli.Alacaksın jant setini kapısının önünde bekleyeceksin.Dükkanını açarken sabah ilk seni görecek.Bilgisayarını açtığında ilk olarak senin adını görüp,telefon çaldığında sekreter "senin" yine telefonda olduğunu söyleyecek."Kabusu" olacaksın ve bir gün dilediğini yapamayacak kıvama gelecek,gelecekler.Nasıl? İşte aynen sizin gibi.
 
@Derya Keçeci


Abi bu yorumun için çok teşekkür ederim sana. Tam da artık yeter dediğim anda geldi yorumun, yaptıkları göbeğin nasıl 50 km'de başa döndüğünü anlatayım bakalım bir maille, ne diyecekler acaba..
Gerçi artık tekeri getir götür yapacak vaktim yok ama, en azından tepkileri ne olacak görelim :)
 
@Batuhan Köksal

Bisiklet teker göbeği kırılır,tamir olur,olmazsa yenisi alınır takılır.İnsan onurunun yenisi de yok,tamiri de yok.Haksızlığa karşı daima bir duruşu olmalı insanın.Siz gereğini yapmışsınız,önemli olan bu.
 
Çok sağol abi yeniden, şöyle bir mail attım bakalım sonuç ne olacak. Zaten seneye bisikleti yenileyeceğim, parasını şimdiden hazırlamaya başladım ama bu kadar basit şeyler için koca firmanın rest çekmesi beni sinirlendiriyor. Güya sloganları "Özgürlük bu pedallarda", bisiklet kaç zamandır yatağımın yanında, kaç haftadır bakışıyoruz karşılıklı, ama dışarı çıkamıyoruz :D

@Derya Keçeci

Kod:
10 gün kadar önce arka göbek milim tarafınızca yenilendi. Göbek milim QR'lı model olmasına rağmen QR'sız mil takılmıştı, çok sorun etmedim eve geldim montajı yaptım.  İlk dikkatimi çeken tekerdeki milimetrik oynama idi, yine sorun etmedim kullanmaya devam ettim.
Tamamen asfaltta geçen 40 kilometrenin sonunda göbek gittikçe berbat bir hal aldı. Artık tak tuk vurmaya başladı, pedalda titreşim var, tekerlekte baştakine göre 3-4 kat fazla oynama var. Göbek o kadar sallanıyor ki virajlarda veya pedala yüklendiğinizde disk kaliperlere çarpıyor, tak tuk arka tarafta savaş oluyor resmen..
1 aylık uğraş sonucu yenilediğiniz göbek 40 kilometrede berbat oldu.. Sorunun benden kaynaklı olduğunu düşünebilirsiniz, fakat ön göbek ilk günkü gibi yola devam ediyor. 1100 km'yi dolduran ön göbek dururken, daha yeni yapılan 40 km'lik arka göbeğin sorun çıkartması sorunun tamir ettiğiniz göbekten kaynaklandığını açıkça gösteriyor.
Ayrıca fren balatasını Ankara'da hiç bir yerde bulamadım. Ostim'deki merkezinize söylediğimde "İstanbul'da da yok o balata, sen fren sistemini yenile" dediler. Daha bisiklet 6. ayında. Satış sonrası hizmet anlayışınız umarım bu değildir.

Bisiklet gibi basit ve sade bir araç insanı en fazla bu kadar uğraştırabilirdi, ne tesadüf ki o da sizin bisikletiniz :) Ürettiğiniz malın arkasında böyle sağlam durduğunuz için teşekkür ederim.

Batuhan Köksal
0534 *** ** **
 
Bayi sistemi nasıl işliyor*
Şöyle işliyor:

Bir malı üretiyor ya da ithal ediyorsunuz-ki bu anlamda fark etmez-Peki nasıl satacaksızız? Elbette bir bayi zinciriniz olacak.Gidiyorsunuz ve sektördeki bisiklet satıcılarıyla anlaşmalar yapıyorsunuz.Satış kotalarına göre kar oranları belirliyor,gerekirse konsinye (Bedeli satıldıktan sonra ödenecek mal) ürün bırakıyorsunuz.Bu şekilde,bir'den çok markanın satışını yapmak da mümkün oluyor.Bu anlamda genel üretici ve dağıtıcılarla bayiler arasında çok sıkı ve hayli yüklü bir para alışverişi oluyor.

oysa iş teknik servise geldiğinde iş değişiyor.Gidiyor dağıtıcı firmadan iki eleman.Falanca bisiklet'in teknik servisi olması için mahalle mahalle semt semt dolaşıyor.Gördüğü her bisiklet tamircisine uğrayan bu çantalı arkadaşlar,büyük vaadlerde bulunuyorlar.Falanca sayıda bisiklet monte ettiğinde şu kadar para hesabında,şu yedek parçadan kar'ın şu...vs.

Ancak ülke genelinde on on beş il ve seksen-yüz tane tamirci on gün sonra ellerindeki servis kuponlarını paraya çevirmek istediğinde işin rengi değişiyor.Dağıtıcı firma ,binlerce ürününü satan bayiye anında pirim,bisikleti monte edip üç beş kuruş kazanacak tamirciye ise "haftaya gel" muamelesi yapmaya başlayınca,tamirci de,firmaya karşı takınacağı tavrı,elinde söz konusu bisikletle dükkanın kapısına dikilen müşteriye takınıyor.Doğru mu,elbette yanlış.Paranı alamıyorsan dükkanının tabelasından da "Falanca yetkili servis" yazısını kaldırırsın.İşte ne bunu yapabiliyorlar,ne adam gibi servis işini.Neden,çünkü ellerinde firmadan alacakları hak edilmiş servis ücreti ya da pirim var.

İşte bir çok sektörde yetkili servis kabusunun sebeplerinden bazıları bunlar.Yani iş malı üretmek,ithal etmek ve satmakla bitse o ticareti babaannem de yapar.Bu zinciri sağlıklı olarak kurmak ise ancak kurumsallaşmayla,doğru düzgün kanunlarla,tüketiciyi gerçek anlamda bu acımasız sistemden koruyacak garanti sözleşmeleriyle ve satış sonrası hizmetlerinin de garanti altına alınmasıyla sağlanabilir.
 
Geri