Turkcell Granfondo İstanbul 30 Mayıs 2021

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.519
Tepki
5.163
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba Turkcell'in iletişim sponsorluğunda gerçekleşecek "Turkcell Granfondo serisi" nin ilk ayağı olan Turkcell Granfondo İstanbul 30 Mayısta düzenlenecekmiş. Bilgileri şimdilik @78event instagram adresinden alabiliyoruz. Pandemi sürecinde yarışlar olur mu, olmaz mı önümüzdeki günler bize ne getirecek birlikte göreceğiz.
Screenshot_20210409-092128_Instagram.jpgScreenshot_20210409-092131_Instagram.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.392
Tepki
3.327
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Nihayet İstanbul'da İstanbul Park dışında bir grandfondo yapılacak. Kısa parkur biraz daha uzun olsaymış güzel olurmuş. Ama tırmanış biraz fazla olduğu için kısa tutulmuş sanırım. Umarım gerçekleşir ve güzel olur.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
927
Tepki
4.286
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bursa'da fondo gösterdi ki federasyonun yaptığı fondoya gidilmez. Çünkü ucuz, ucuz olunca herkes katılıyor. Herkes katılsın da canının ve malının kıymetini bilen katılsın. Öne kırmalar, dengesiz sürüşler, dirsek atmalar, küfürler herkes katılınca olayın tadını kaçırıyor. Bursa gf den ön jantımda 20 cm'lik çizik taşıyorum.
 

orthomike

Aktif Üye
Kayıt
22 Temmuz 2011
Mesaj
141
Tepki
200
Şehir
ESKİŞEHİR
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
daha grup ayrılmadan sağlam yokuş var... katılım fazla olursa ve toplu start olursa sıkıntı olabilir.
 

Noldor

Herr Bockolog
Kayıt
6 Ağustos 2018
Mesaj
556
Tepki
1.691
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Caner Kocaman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
daha grup ayrılmadan sağlam yokuş var... katılım fazla olursa ve toplu start olursa sıkıntı olabilir.
sanki kafaya oynayanlarla, diğerlerini hemen 3.km ayırmak için yapmışlar...ama oraya kadar tahminen start bile verilmez, dediğiniz gibi çok karışır ortalık...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.519
Tepki
5.163
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gran Fondo amatör bisikletçilere açık bisiklet yarışlarına verilen isimdir. Mtb ile yol bisikletinin aynı parkuru koşması bu amatör ruhun göstergesidir. Bence risk almak istemeyen arkadaşlar bu organizasyonlara katılmasın daha profesyonel yarışlar var. Çok merak eden olursa daha sonra tek başlarına yarış rotasında güzel bir antrenman gerçekleştirebilirler. Maalesef hayat risklerle dolu sokakta yürümenin de bir riski var. Bunu göze alıp alamamak asıl meseledir.
 

Ronin45

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Aralık 2017
Mesaj
719
Tepki
2.646
Şehir
kasaba
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
Turkcell Granfondo İstanbul'a katılacak yarışmacıların bisiklet marka listesi aşağıda belirtilmiştir .

1. Specialized
2. Trek
3. Colnago
4. Ridley
5. Cippolini
6. De Rosa
7. Willier
9. Cannondale
10. Orbea
11 . :)
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.156
Tepki
28.007
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Valla İstanbul'da amatör bir yarış koşulacak olması efsane bir haber. Benim haberim yoktu, çok şaşırdım ve sevindim :D

Ama görünüşe göre sonraki yorumları elimde patlamış mısırla, keyifle okuyacağım çünkü yukarıda efsane bir tartışmanın fitili ateşlenmiş :ssrtcbya: Forumdaş başka bir fondo'da jantını çizdirdiği için bu yarışa temkinli yaklaşmış ve hatta fahiş katılım ücreti uygulanması tavsiyesi de gelmiş :bsmagryr:

Biz amatörler, bu bisiklet sevdası işini abartıp gücümüzün yettiği en üst seviye ekipmanı, kredi kartı limitimizin suyunu sıkarak aldığımız için bu konuda epey hassasız. Hepimiz böyleyiz, çünkü artık bu malzemeler çok ama çok değerli ve ulaşması da gerçekten zor :naslyany:
Bu durumun neticesinde, bizi heyecanlandırması gereken yarış, "ekipmanım yine zarar görür mü" korkusunun gölgesinde kalıyor.

Bisikletlere ulaşmak giderek zorlaştığı için bu korku doğal ve hatta yaygın, pek çoğumuzda var, dolar 2 lira da değil 4 lira da değil...

Fakat yine de risk alıp (her yarış risktir) bu fondoya katılmak isteyen yol bisikletli forumdaşlar için birkaç tavsiye yazayım. Bu ufak önerilerle ekipmanınızın zarar görme riski en aza inecektir :harika:

1- Kesinlikle start noktasına erken, hatta çok erken gidin. Bunu yapabilmek gerçekten zor, çünkü sürüş öncesi ısınma yapacağınızı da hesaplarsak yarış yerine epey erken gitmeniz gerekebilir. Fakat bu en çok dikkat etmeniz gereken nokta: Gerçekten erken gitmek ve yarışa önlerde başlamak.

2- Her kalabalık (grup veya grupçuktan bahsediyorum) aynı değildir, temkini asla elden bırakmayın. Bu tip yarışlarda çoğu zaman biz de profesyoneller gibi havaya girebiliyoruz :D Nedir bu havaya girişten kastım? Önümüzdeki ve yanımızdaki sporculara alışık olduğumuzdan daha yakın sürüşü tercih edebiliyoruz birkaç watt kazanmak, daha az yorulmak ve enerjimizibitiş noktasına daha iyi taşıyabilmek adına. Çünkü doğal olan da bu, bisiklet sporunun içinde bu var, hatta profesyonel yarışlarda peloton içindeki sporcuların omuz omuza mücadeleye girdiklerini izliyoruz, biliyoruz. Omuz omuza olmasa da, biz de şartlar el verdiğince aksiyona girmeye hevesleniyoruz. Çünkü "şimdi değil de ne zaman!" :D
Fakat bu aksiyonlara hiç tanımadığımız sporcularla giremeyiz... Bu kesinlikle büyük risktir. Her an ani bir gidon hareketi yapabilir yakınımızdaki sporcu (buna 500 tane sebep sayabiliriz, logar kapağından kaçmak, mataradan su içerken hafif denge kaybından tutun da, SPD'sini sıkılamak için bir elini gidondan çektiği için dengesini kaybeden sporcudan, sırf heyecan olsun sırf aksiyon olsun diye beklenmedik bir gidon hamlesi yapan sporculardan bile bahsedebiliriz arkadaşlar...) Biz birlikte süreceğimiz bu sporcuları kesinlikle tanımıyoruz, tecrübeleri hakkında hiçbir bilgimiz yok.
Bu yüzden, özellikle yarışın hemen başında yaşanan o keşmekeşte, birkaç dakika boyunca ÇOK AMA ÇOK dikkatli olmak ve kritik seviyede hiçbir sporcuya yaklaşmamak, her an tetikte olmak, dikkat seviyemizi enn üst seviyede tutmak, gidonu her an iki elimizle birden kontrol altına tutmak ve ani bir frenleme veya gidon hamlesi için her an tetikte olmak gerekir.
Unutmayın, bu da kaza riskimizi sıfırlamaz. Kusursuz bir şekilde pürdikkat gitsek dahi hemen önümüzdeki sporcunun herhangi bir sebeple düşmesi, bizim de düşmemiz anlamına gelir... Emin olun kaçamayacaksınız... Ani fren yapsanız arkanızdakiyle iç içe girecek, ani dümen kırsanız sağınızdaki veya solunuzdakiyle iç içe girecek, hiçbirini yapmazsanız hemen önünüzdeki düşmüş arkadaşla iç içe gireceksiniz... İşte bu yüzden, sporcuların hareketlerinden tecrübe seviyelerini kestirmeye çalışın, ve size güven veren bir sporcunun arkasını kapın :harika:

3- Unutmayın, ilk tırmanış çok önemli.
Yarıştaki ilk tırmanış tahminime göre 2. kilometre civarında başlıyor. Ve bu tırmanış peloton için tam bir kırılma noktası oluyor. Bu tırmanışa kadarki yarış ile, bu tırmanıştan sonraki yarış birbirinden tamamen farklıdır, hatta neredeyse farklı bir yarışa girmiş gibi olacaksınız, çünkü etrafınızdaki sporcular tamamen değişmiş olacak :D Eğer kondisyonu sizinkinden farklı (iyi veya kötü fark etmez) bir bir arkadaşınızla yarışa katılmışsanız, bu ilk yokuştan önce kendisiyle vedalaşın, çünkü muhtemelen artık bitiş noktasında görüşeceksinizdir :ssrtcbya:
İlk yokuş, formda sporcuların gelmesi için sabırsızlandığı, formda olmayan sporcuların ise asla karşılaşmayı istemediği bir andır :harika: Çünkü dananın kuyruğu ilk kez burada kopar ve ana grup (şimdiye dek hiç dağılmamış olan, yüzlerce metre uzunluğundaki) adeta elekten geçer bu ilk yokuşta. Görünüşe göre uzun da bir yokuş o_O Çok iyi eleyecektir :harika:
İşte bu yokuştan sonra eğer ilk 3 gruptaysanız (muhtemelen küçük grupçuklar oluşacaktır) artık etrafınızda daha iyi sporcular vardır ve artık kendimizi bu yeni grubumuza daha ait hissedebiliriz. Bu yeni grupta muhtemelen hiç MTB'li olmayacak (istisna olabiliyor). Eğer ilk 2 gruptaysanız, hele de ilk gruptaysanız işiniz zaten çok zor çünkü güçsüz gördüklerini gruptan dökmek için ellerinden geleni yapacaklar, nabzınızı hop hop hoplatacaklar :D Neyse konumuz bu değil, konumuz; Artık bu gruptaki sporculara daha çok güvenebileceğimiz. Ve gerçek yarış, ilk kez düzlüğe tekrar kavuşacağımız yer olan 6. veya 7. kilometreler arasında başlayacak. Artık gerçek bir yarışın içinde gibi hissedebilir, ekipman korkunuzu bir kenara bırakabilirsiniz :D

4- Mutlaka SPD kilitleme alıştırmaları yapın.
Start noktasındaki yerinizi kaybetmemeniz çok önemli ve o anda sizi en çok zorlayacak olan şey SPD'nizi tek seferde kilitleyip pedala basabilmek. Bunu yapamayan pek çok sporcu olacaktır, iyi bir SPD kilitleme alıştırması sonrası ustalaşıp, SPD'sini kilitleyemeyen rakiplerinizi geride bırakmanız da iyi olacaktır :D
 

Cihan Ali

Aktif Üye
Kayıt
29 Temmuz 2019
Mesaj
194
Tepki
407
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Cihan Ali
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Her granfondo başlığına bir heves atlıyorum ama o nasıl eğimdir öyle?

Böyle diye diye sanırım hiç katılamayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.519
Tepki
5.163
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serkan Mıstınoğlu Bu spd olayını kriteryum yarışında yaşadım, bir türlü pedalları kilitleyemedim gurup uçtu gitti ben arkadan baka kaldım, bir daha gurubu yakalayamadım. Arkadan gidince de ekipman kaygısı olmuyor :)
 

ag249

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2018
Mesaj
715
Tepki
1.575
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Rotanın inişli çıkışlı olması çok güzel. Diğer fondolar gibi düz kısımlarının fazla olmaması hem yarış güvenliği hem de COVID riski açısından çok iyi. Düz rotalardaki büyük gruplar, örneğin Edirne yarışı gibi, tehlikeli olabiliyor. Türkiye'de belki de yol bisikletçisi sayısının en çok olduğu yerlerden birinde yapılacak. Ben COVID açısından temkinli yaklaşarak, eğlencesine MTB ile kısa parkura katılmayı düşünüyorum. Ama yarışı düzenleyenler için zor olabilir, trafiği kapatmak gerekecek, inişlerde köpekler yarışçıların önüne atlarsa büyük kazalar olabilir, dikkat etmek lazım.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
957
Tepki
2.081
Yaş
40
Şehir
bursa
İsim
selim
Rota bence çok güzel. Daha ilk yokuşta %80 dökülür. Geriye kalanda peleton ve toplu sürüşte iyi olur. Granfondo bursa çok güzeldi ama ilk 20 30 km çok düzdü ve kopma yavaş oldu.
Bu rota çok daha iyi seçici olmuş. Ama bu tarz yarışlarda hatta toplu sürüşlerde her zaman risk var . Bunu kabullenip girmek lazım.
 

ygt bike

Daimi Üye
Kayıt
20 Mart 2017
Mesaj
232
Tepki
323
Şehir
İstanbul
İsim
Ygt
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Tern
Başvuru nereden oluyor bubyarışa ?
 
Yukarı Alt