Scudo Sports

Türk Bisiklet Endüstrisinin Ulusal Kurtuluş Savaşı

@Triban
Size katiliyorum. Adalete guven çöktukten sonra ne ekonomi, ne tarim, ne demokrasi ne de, devlet kalir. Yasa yapicilar sağlam yasalar yapacak. Adelet bu nu gözü bagli yerine getirecek.
images (1).jpeg
 
Scudo
@ippon
Ben de ekleme yapayım.
Gümrük vergisi hariç 20 bin lira civarında bir bisiklet bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ali Kılıç 35.5
ingiltere'de çalışan kesim türk lirasıyla maaş alsa ve bisikletin ödemesini de sterlin ile yapsa dediğinizde doğruluk payı olurdu. asgari ücret 1880 sterlin ve bisiklet 3345 sterlin bunda anlaşılmayacak bir şey yok sanıyordum.
bu kalitede üretim yapabilecek bisiklet firmalarımız olsa bu bisiklet Türkiye'de acaba asgari ücretin kaç katına satılırdı? burada önemli olan nerede olduğumuz değil kazandığın parayla bisiklet fiyatı arasındaki oran.
 
@ippon

İşte yukarıdaki yazıyı da tam olarak bunun için yazmış bulunmaktayım.
Bisiklet endüstrisinde yapılması gerekenler diğer endustrilerde de organize edildiğinde o oran azalacak.
Türkiye ne üretiyor ki işçisine İngiltere kadar asgari ücret ödeyebilsin?
Sorun burada işte.
Ayrıca bir İngiliz'in alabileceği bisikletle ilgilenmiyorum ben.
Asgari ücretle çalışan bir Türk'ün hangi bisikleti alabileceği benim asıl sorunum.
Asgari ücretin düşüklüğü yahut bizim alım gücümüzün bir İngiliz asgari ücretlisinin alım gücü arasındaki fark ve bunun nedenleri üzerine ayrı bir konu açıp tartışabiliriz ki onu da Bisikletforum'da yapamayız diye düşünüyorum. Zira bisikletle pek ilgisi yok.
 
Teşhis, bu böyle olmalı, şu şöyle yapılmalı, o öyle olur ise güzel olur. Biz daha elimizdeki olanakları kullanmaktan aciziz. Türkiyeye teşhis değil tedavi lazım. İstediğiniz kadar teşhiste bulunun. 5 para etmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
1566310620037.png
kaynak noktaları ne kadar da estetik duruyor ama!!! bi de tourney setli o biçim akıyo. bizim yerli çirkin kaynaklara heç benzemiyi!!!
 
@Darth_cyclist
ben milliyim milli üretimi ön plana çıkarıp hava atıyorum ama italyan soyadını kullanıyorum git italyada üret ozaman

ümit bisikletin ürettiği mossolar yanında vasat seviyede bisikletden anlamayan bisiklet üretirse avrupada ve türkiyede kadro üreten benim ben bisikletin zeusuyum derse olacağı bu

(link)

hala aynı mantık var yazı duruyor yıllardır alüminyum işleyen firmadan daha iyi işler beklemekte doğal

burda kadro üretmeyen yerli üretici yok avrupada belki 300 tane kadro üreten firma vardır burada sadece orta ve üst seviye yol bisiklet kadroları-jantları ithal ediliyor 40 yıllık firmalar aptalmı ithal ediyorda burada üretmiyor

kullandığım halde memnun değilim genelde mosso öneriyorum
 
@Greystone korelli olsa elin oğlu onu nasıl telaffuz edecek sizce peki? ama adam corelli yapmış telaffuzu kolay bunun milli olmakla ilgisi ne?
 
@çelikyürekli
pek sayılmaz zaten çoğu parçalar ithal shimano-sram burada üretilmiyor iç dış lastik burada üretilmiyor 10larca lastik fabrikası var biri 100.000 dolar ayırsa üretir belki
belki alüminyum boru bile ithal ediliyor
Türkiye'de üretilen bir ürünün %82'si ithal zaten çünkü ham madde üretimi yetersiz alüminyum çıksa da onu 6066 boru yapacak fabrikalar yetersiz
Biz 1 liraya satarız 5 liraya geri alırız . BMW'nin fren diskleri burada fason olarak üretiliyor almanya'ya gidiyor 5 katına geri alıyoruz
 
Ulkemizin genel sorunu cok konusup bol elestirmek ve icraat sergilememek. Sergileyecek olanında hevesini kırmak...
Baskalarına hayran olmak guzel ama ''bunu biz yapamayız'' diyerek bastan vazgecmek...
''Yapabiliriz'' diyeni daha yolun basinda dayak yemisten beter yermek veya onune yasal engelller, prodesurler koyarak ezmek...
Belki gercekten yapamayız. Ancak iyi planlanmıs, stratejisi, fizibilitesi yapılmıs gerceklesebilir projeler olarak yola cikilirsa olma ihtimal yuksek olacaktır.
Takım tutar gibi, particilik, lider seciciligi, dinsel ayrımcılık sonucu eger bilimsellik ve adaletten uzaklasirsaniz elbette birsey olamayız.
Ilgili mevkilerde liyakata ve yeterlilige gore yerlestirme yapilmaz ise herkese adil ve esit duzenlemeler, gerekli kisilere ayrım yapılmadan yaptırımlar ile yaklasilmaz ise elbette birsey olmaz. Olamaz...

Neyse buradan bakınca bende bol bol elestiren klavye cambazlarından oluyorum yalan yok :)
Asgari ucret dengesini ve alım gucunu Mogadişu veya Venezuelaya gore de yapabiliriz. O zaman cok farklı sonuclar ile egleniriz ;)
 
Keşke demekle beraber bir kaç mantık hatası mevcut bu sistemde. Yani en başta burada yapılan hata vergi sistemiyle artan fiyatlar. Çin hala ucuza üretiyor olacak ama birileri vergi adı altında paraları cebine indirdiği için ve bu paralar da bize gerçekten kaliteli yaşam standardı sağlayan yol-su-elektrik olarak dönmediğinden bunu sorgulayacağız. Akabinde kaçakçılık ve devlete karşı isyan aşamasına gelecek. Bu durumda da olası ilerideki seçimlerde ortak noktada en fazla kişiyi rahatsız eden vergiyi (atıyorum araçlardan alınan vergileri) kaldıracağını belirten kişiler yeni hükümet olacak . Yani iş gücü olarak Çin'le şu aşamada yarışmamız veya herhangi bir ülkenin yarışması pek mümkün değil. Halihazırda köklü ve bu teknolojiye, inovasyona, AR-GEye sahip büyük firmalar bile fiyatlarının daha da yükselmemesi için Çin-Tayvan gibi ülkelerde üretim yaptırıyor. Yani sorun Çin'in pahalı üretmesi değil Türkiye'deki vergilerle pahalılaşması olarak görülecek.

İkinci olarak da yerli üreticiler maalesef yapılmış araştırmaları bile takip etmiyor gördüğüm kadarıyla. Yani internette biraz araştırınca biz bile kadrolardaki daha rijit noktaları nasıl oluşturuyorlar, bunun için nasıl bir teknoloji uygulanıyor, karbon örümleri hangi kısımlarda hangi yoğunlukta bu tarz bilgileri az çok görebiliyoruz. Yerli üretici ise bu konuda yapılmış AR-GE leri ne kadar dikkate alıp kendine has bir kadro ürettiriyor açıkça bilmiyorum. Tahmin ettiğim kadarıyla, pazardan karpuz seçer gibi üretilmiş kadrolardan; şu kadrodan 1000 adet, şundan 2500 adet bizim logoyu her yerine bas gönder gibi bir politika izliyorlar. Aksi bir bilgi varsa beni aydınlatırsanız sevinirim. Sanırım son XRS001 uci kadrosunda özel üretim gibi şeyler var deniyor ama söylenti şeklinde. Firma aynı kadroyu yüzlerce farklı satıcı üzerinden pazarlıyor.

Yani Çin'de hazır üretilen kadroya bile AR-GE yapmayan kişilerin sadece fiyat olarak daha ucuza karbon bisiklet yapmış olmak için yaptıkları bisikletleri düşünemiyorum. Bu konuda da geçmişteki ucuza ürettiğimiz otomobil olan TOFAŞ gibi ""biz ucuz yapalım kaliteli; üretmemiz gerekmiyor" düşüncesi ağır basacaktır. Umarım yanılırım ama dediğim gibi pek tatmin edici sonuçlar çıkmaz.
 
Son düzenleme:
@Özhan Akgöğ yol bisiklet kadro ve jantları genelde ithaldir MTB gibi kolay bir iş değil
MTB'lerin hiç biri ithal değil nerdeyse kadroları jantları burada yapılıyor büyük küçük firmalar aşağı yukarı hepsi kendi kadrolarını kendi yapıyor
300-500 liralık kaynağı çok kötü olan bisikletler tabiki çin kadrosu
Burada üretilen 16 jant çocuk bisikletlerinin dahi kaynakları vasat değildir
 
@Greystone
Peki yıllardır ülkede üretilen bu kadrolarda - jantlarda tek bir yenilikçi hatta yenilikçi bile demiym standartları yakalamış bir üretim var mı? Sadece bisiklet oluşsun diye eklenen kadrolar ve jantlar var. Hayır pazarı mı yok en azından jantları bir nebze geliştirseler :) "Jantı üretebiliyoruz zaten, bunu daha iyi nasıl üretebiliriz?" diye neden sorulmuyor.
 
Son düzenleme:
Yazıyı okudum. Kolay parayla alakalı birşey görmedim. O yüzden olmaz diyorum. Belki üniversiteler arge adı altında birşeyler koparır diyeceğim ama konu bisikket olunca o da çok zor. Şöyle milli yakıt pili, yerli araba gibi ibareler içermedikten sonra zor.
 
@Özhan Akgöğ

MTB'ler bence iyi ama yol bisikletlerine gelince ona girmiyorlar işte yapamadıklarını ithal ediyorlar yapmaya kalkanda beceremiyor

yol bisikleti kadro ve jant üretimi çok zor bir iş bu ülkede'de popüler olmadığı için yatırım yapmıyorlar tahminen . corelli'de balıklama atlayınca ilk sene beceremedi 44 senelik salcano neden üretmiyor düşünen yok . 2018 modellerde sorunlar var 2019 modellerde benim yaşadığım sorunları çözmüşler ön maşa ve jantlar yenilenmiş . Kullanan arkadaşlarada özellikle sordum

(link)

belki bunu mosso kendi üretiyor olabilir tiagra'dan sonra ritchey yazıyor kadrolara

ama tüm yol bisikletlerinde tourney alt modeli dahil düzgün güncelleme gerektirmeyen ithal jant kullanıyor

yerli üretse serçe parmağım kadar jant deliklerini delse bu delikler jant profiline taşarsa üstüne bide dandik jant bandı kullansa 5 tane iç lastiğin bunun yüzünden çöpe gitse çabuk akort bozulsa servis bu şikayetlere gidip jant bandını mumya gibi sarıp serviste şişirirken tekrar iç lastik patlasa hoşuna gidermi . makinede akorta girecek dediler oda yapılmamış . başka problemlerde var onları da çözmediler .

paramı çöpe atmış oldum kısaca sorunumu çözmediler . sorun direk corellide bisikletden anlamıyor müşteri temsilcisi bisikletçiye soruyor . bisikletçide tamirci bu işin okulu okumamış zaten okulu yok :) herşeyi bilecek hali yok .

mail atıyorum resimle tek tek açıklamalı sorunları ispatlı olarak anlatıyorum gene çözüm yok . gittim mavic jant seti aldım oda yamalı revizyonlu çıktı karbon maşa aldım oda sorunlu çıktı bende hiç şanş yok :)

camdan aşağı atıp kurtulacam sonunda bu bisikletden
 
Yanılgınız büyük. Ülke politikalarının tamamı ithal edilmiş. Artık gerisi, yokuş aşağı beton dolu kamyon, freni de patlak üstelik.
 
@Özhan Akgöğ

Bu konuda çok haklısınız. Kimse Çin'in devlet destekli firmaları ile rekabet edemez.
Ama önümüzde ticaret savaşları olgusu var.
Bütün ülkeler gümrüklerini arttıracak.
Küresel konjonktürde bir değişiklik olmadığı sürece durum böyle olacak.
Bunu maliyet baskısından kurtulmak olarak görüp gereğini yapacak sanayici aranıyor.
Tabii bulabilirsen.
Tatmin edici sonuçlar çıkması için bu tartışmayı yapıyoruz.
Umuyorum ki yerli üreticiler bu konu başlığından en azından iç pazardaki tüketici istekleri konusunda bir fikir edinebilirler.
Bu bile büyük bir kazanım olacaktır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri