Tur Lastik Önerisi - Schwalbe değil Rubena

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
(link)
Eveeeet, linkte göreceğiniz lastik tam bir tur canavarıdır. Yaklaşık 6 aydır toplamda 3 ay boyunca her gün kullandığım lastiktir ve bir kez bile patlağı ya da kaydırdığı olmamıştır. 20150712_160108.jpg
Sonuna kadar arkasında olduğum, %100 tavsiye ettiğim bir fiyat-performans ürünüdür.
150 kiloya kadar taşımışlığı vardır. Neredeyse yere tamamen serilmesine rağmen yırtığı oluşmamıştır.
Benzerlerinin tane fiyatı(schwalbe vb.) 80-100-120-160 TL iken bu lastiğin fiyatı bunların neredeyse üçte biridir.

12.jpg
 
Scudo

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.643
Tepki
1.894
Yaş
30
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
Peki yağmur ve viraj emniyeti nasıl?
7.000 km schwable marathon plus kullandım bir kere yama vurmadım. Ama yağmurda virajlarda ciddi tedirginlik uyandırıyordu. Maxxis detonator aldım. Biraz kolay patlıyor ama canım daha önemli.
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@dr_mrh
(link)
Linkte 700x28c olan rubena lastik var ancak zırhı var mı bilmiyorum, bence zırhı yok bu yüzden tur lastiği olarak tavsiye etmem. Tavsiyem 35c olandan yanadır. Ayrıca 35c'nin hafif arazi avantajı vardır, daha önce tur bisikletimde 25-28 lastikler de kullandım ancak bunlar yalnızca asfalt zeminde istenilen performansı verebiliyor en ufak bir arazide zorlanıyorlar. 35c biraz daha geniş olduğu için yayılması ve tutuşu çok daha iyi.
@M.Burak KARADAĞ
Yağmur ve viraj konusunda benim de hep bir tedirginliğim olmuştur. Schwalbe lastiklerle 35km/h. hızla bisikletin altımdan kayıp gittiğini ve viraj dışındaki kaldırıma çarparak durduğumu hatırladıkça tedirginliğim artıyor.
Ancak 35c lastiğin yanakları daha şiş ve yer ile temas yüzeyi daha geniş bu da viraj alma kabiliyetini kesinlikle artırıyor. Tur bisikletimle performans yapan biriyim, saatte 40-45km/h. ortalama ile sürüyorum tri-barım sayesinde. 30-35km/h. ile viraja girdiğim oluyor çoğu zaman hatta Edirnekapı-Eyüp inişindeki hafif viraja 50+km/h. ile giriyorum bana mısın demiyor. Hamuru çok iyi bir lastik.
Bazı soru işaretlerinin silinmesi için de bir fotoğraf paylaşıyorum. :)
12121212.jpg
 

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.643
Tepki
1.894
Yaş
30
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
@Emre Sefa SEFER Vay be. O zaman Rubena ne ka ekmek o ka köfte kalıplarımız aşmamızı sağlayacak bir lastik :) Güzel atılım yaptı ama. Ben geçen kesitlerini inceledim bir bisikletçide. Baya ben patlamam diyor. Sadece beni schwableden sonra tedirgin etmişti biraz patlamaya karşı dayanıklı lastik :) deto aldık :) Artık bir dahakine rubena bakıcaz o zaman :) Sağolun cevap için :)
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
Son olarak ufak fikir vermesi açısından yazayım;
105 kiloyum. :)

@M.Burak KARADAĞ
Kendi malım olsa kendim satsam bu kadar över miydim bilmiyorum. Ancak gerçek fiyat-performans budur. 29'' kullanan arkadaşlarıma dahil aldırıyorum bu lastikleri...
 

oguzhan0101

Aktif Üye
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
117
Tepki
46
Şehir
adana
İsim
oğuzhan tekkardeş
Bisiklet
b'Twin
cst nasıl ? ömrü uzun diyorlar ama
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@oguzhan0101
Aslında CST için bir fikrim yok. Pahalı modellerinin kalitesi benzerleriyle karşılaştırılırsa geride kalır diye TAHMİN ediyorum.
CST'yi yıllar önce giriş seviyesi MTB bisikletimde kullanmıştım. Fabrika çıkışı lastikleriydi bunlar. Ancak hiç memnun kalmamıştım. Ucuzluğundan mıdır bilemiyorum ancak ıslak zemin performansı ve dayanıklılığı yok. Çok çabuk yıpranıyor ve en ufak bir su birikintisinde bile kayabiliyor.
Pahalı modelleri kaliteli midir bilemem diye tekrar yazayım...

@Güncemden
Tek lastik? YanlışıMız var sanırım düzeltelim, lastikler çift olarak kullanılıyor benim bisikletimde. Bir çiftinin üzerine ben, bisikletim, tur malzemelerim binince ortalama 130kg ağırlık binmiş oluyor. Yalova turunda kısa mesafe süreceğim için taşıdıklarımı artırınca(şişme yatak vs.) yaklaşık 150kg. yük taşımış oldu bu lastiklerin ÇİFTİ. :)

(link)
Hemen bisikletimin detaylarını paylaştığım linki de ekleyeyim. :)
 

kronik

Aktif Üye
Kayıt
9 Ağustos 2015
Mesaj
105
Tepki
56
Yaş
37
Şehir
mersin
İsim
volkan
Bisiklet
Mosso
Beyler acemiyimde bisey soracam. Mosso 1521 msm v aldim lastigini aldigim gibi deistirmeyi istiyorum lastik patlarda yolda kalirim korkusuyla.

Sormak istedigim bu lastik 28"icin uygun mu? Yada 700x35 yazilarindan kac " icin uygun oldugunu nasil anlarim? Ic lastik icinde ayni mi?

Tesekkurler
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@kronik
700 kısmı 28'i temsil ediyor. Yani paylaştığım lastik 28'' tur bisikletleri içindir. Gönül rahatlığıyla alıp kullanabilirsin. :)
 

kronik

Aktif Üye
Kayıt
9 Ağustos 2015
Mesaj
105
Tepki
56
Yaş
37
Şehir
mersin
İsim
volkan
Bisiklet
Mosso
@Emre Sefa SEFER peki hocam janti deistirmeme gerek var mi? Eger yanlis gormediysem 700x32 benim bisikletin janti
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@kronik
Senin gördüğün 700x32 dış lastiğinin ölçüsü oluyor. Buradaki ''700'' jantının ölçüsünü ''32'' dış lastiğinin ölçüsünü temsil ediyor. Yani jantının ölçüsü ''700'' diğer bir deyimle ''28'' oluyor. Bu demektir ki ''700'' uyumlu bütün lastik türlerini jantını değiştirmeden kullanabilirsin. 700x23-x25-x28-x32-x35 gibi gibi hepsini bu jant ile kullanabilirsin.
 

Mehmet H.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
816
Tepki
363
Şehir
*
Bisiklet
Ghost
uzun süredir kullanıyorum bi ara korumasız lastiğe geçsemde patlak yüzünden mecburi tekrar geçtim rubenalara mecburi
patlak koruması çok iyi sorun yaşatmıyor
ağırlık fazla haliyle korumalı olduğu için tanesi 1 kg
benim aldığım eski olabiir lastiğin kenarındaki dişlerde hep çatlak var
köy yollarında iyi değil
ıslak ortamda iyi değil ancak vasatta değil
ağırlıktan dolayı sanırım sürtünme fazla korumasız lastiğe göre performans farkı hissediyorum ancak yinede değiyor
genel olarak f/p denilebilir
 

Emre Sefa SEFER

Daimi Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
210
Tepki
342
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre Sefa SEFER
Bisiklet
Merida
@Mehmet H.
Köy yolları dediğiniz benim için hafif arazi tanımına giriyor. Kötü olduğunu kesinlikle söyleyemem. Çok iyi olduğunu rahatça söyleyebilirim. Bu birazda kullanıma bağlı...
Islak zeminde kötü olduğunu söylemişsiniz. Canım sıkıldı bu söylediğinize... Kar yağışı altında yokuş tırmandığımı biliyorum da o yüzden.
Ağırlığı ise performansı düşürecek kadar değil. Tur bisikletinde dış lastiğin de akışkanlığı önemlidir. Ben saatte 40-45 gidebiliyorsam lastik akıyor demektir. Benzerlerine göre kötü olmayan bir ağırlığa sahip...

@BF Okuru
Erikli yaylasından Teşvikiye köyüne inerken yol zaman zaman bozuktu bu yüzden aldığı darbelerle arka çemberden iki tel kırdım. Ancak teller değişip akort edilince hiç bir sorun kalmadı... :)

@tolga akyol
Continental kalitesini kanıtlamış bir marka, kesinlikle benim güvenim de tam. Ancak biraz pahalı kaçıyor benim önerime göre... :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Emre Sefa SEFER Yani 150 kg ciddi yük çünkü ama iki telle bence gerçekten başarılıymış lastikler...Schwalbe marathon plus tour aldım ama ölçüye dikkat etmediğim için yanlış almışım şimdi tekrar yenilerinin doğru ölçülerini siparil edeceğim ama kafamı karıştırdı bu lastikleri görünce...Daha doğrusu bu kadar övdüğünüz için demek ki hakikatten iyi dedim :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Emre Sefa SEFER Konunun kalanı ayrıntılı okumadım soran oldu mu bilmiyorum; yol tutuşu yağmur performansı nasıl? Bir de kaç kilometre oldu desenleri ne durumda şu an?