Scudo Sports

Tuhaf bir sorun ( Arka aktarıcı)

djayo

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Eylül 2006
Mesaj
456
Tepki
385
Şehir
bursa
Arkadaşlar merhaba. Yaklaşık 1 aydır tuhaf bir problem yaşıyorum. Kısaca anlatayım.
Vites 8.li sistem.
Arka: Alivio
Ön : Altus
Problem : Sadece Ön en büyük dişli pozisyonunda Arka 7- ve 8 de iken oluyor Bu pozisyonda sürüşe başlıyorum. 50 metre felan gidiyorum. Sanki vitese geçmiş gibi tık diye bir ses geliyor. Dişlilere bakıyorum zincir ait olduğu dişlide. Sürşe devam ediyorum.Hızımı alıyorum Ve bu durumdan sonra birdaha aynı sorun oluşmuyor sürüş sırasında. Sadece kalkış anında oluyor.Acaba sorun vites teli gerginlik ayarındamı.Zincir dişliye geçmesine rağmen belli bir süre pedal çevirince mi oturuyor. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Scudo
aktarıcı 8. dişlinin tam hızasında durmuyor olabılır ve 7. dıslıye yakın durma gıbı bı durum olabılır ondan yapabılır bastan vıtes ayarı yapın germe ıslemlerınden sonra problem cozulur gıbıme gelıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: djayo
zincir ve arka attırıcının dişlisi çok az kaymıştır.birbirlerine eşit değildir zincir ve attırıcının dişlisi.2 tane vida var.onlarlar oynayın,hareket edicektir,yerine oturduğunda öle kalsın vida ayarları.vitesleri tek tek attırın,sorun gider.tabi sorun buysa :D
 
  • Beğen
Tepkiler: djayo
Anlattığınızı gözümde canlandırdığımda aklıma gelen , zincir baklalarınızdan bir tanesinin sıkışmış olabileceği.

Ön ve arka aktarıcı arasındaki bölümden ( havada kaldığı bölüm ) geçerken sıkışmış ve düz durmayan bir bakla parçası olup olmadığını kontrol edin derim ben.

Umarım sorununuz hallolur.
 
  • Beğen
Tepkiler: djayo
Yorum ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim Dediklerinizi uygulayacağım.
 
bencede ayarlardan kaynaklanan bir sorun gibi yeniden ayar yapmanızda fayda var
 
@djayo

Ayarda bir sorun yok... Sorun zıncırı capraz sürmenizde .Buyuk ayna - arkada 7 veya 8 inci vites asla surulmemesi gereken bir kombinasyon .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Saygılı
Beyazıt la aynı fikirdeyim yazdığınız vites kombinasyonu kullanılmaması gereken bir pozizyon gerek rubleye gerekse zincire büyük zarar verir. Ön en büyük dişlide iken 3'ü geçememek en sağlıklı olanı.
 
@beyazıt akan

http://2teker.com/wp-content/uploads/2008/11/yanliszincir.gif
Arkadaşlar sizin bahsettiğiniz durum bu. Ben bu şekilde asla kullanmam. Benim yazdığımı iyi okursanız sevinirim.
Ben ön en büyük dişli (3) Arka en küçük dişli ( 8) diye belirtmişim.Saygılar :)
 
Kasetin kilit halkası gevşemiş olabilir mi?Onu da bir kontrol edin.Gevşemişse pedala yüklenince ses veya ufak bi boşluk hissi verebilir.
 
bence tellerinizi yağlayın kısaca bı bakım yapın ayarları 0 layıp vıdalardan aktarıcıyı tam hızalayın 8. dişliye göre ondan sonra kontrol edın germe salma ıslemlerınden sonra cozulur yada zıncırınızın omru bıttı...baklalar genısledıgınden en ufak dıslıde tam tutunmuyor olabılır...
 
arka ruble 8deyken ön ruble en küçük devirde ise,1. yani,bisikletin zinciri çapraz olur.onun için ön rubleyi 2-3 devirde kullanın.iyi pedallar.
 
@Onur Kahraman

Arkadaş ön en büyük aynada (yani 3. dişli), rublede (arka taraf) 8 de iken bu sorunla karşılaşıyormuş. Zincirin çapraz durduğu yok yani;)
10. mesaja bakarsanız arkadaşın yapmış olduğu açıklamayıda görürsünüz
saygılar.
 
Geri