Scudo Sports

İnceleme Trek Marlin 5

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Selamun Aleyküm arkadașlar, aslında trek markası yollarımın kesișeceği en son bisiklet markalarından birisiydi. Gerek mağazalarındaki davranıș politikaları gerekse fiyat politikaları ile benim içimde bir önyargı vardı her zaman, neyse yollarımızın kesișmesinin tek sebebi ise o güzelim kadrodur. 🙃

Uzun süredir sıfır bisiklet bakıyordum ama bulamadım maalesef, ilk bașta btwin rockrider st 520 alıp havalı mașa güncellemesi yapayım dedim ama olmadı. Sonrasında giant atx 3 niyetlendim o da olmadı, sonrasında 'ulen btwin triban rc 500 mü alsak?' derken bu arkadașın indirime girdiğini görünce fikrim değiști. Öncelikle bisiklet hakkında bilgi sahibi olabilmeniz için ilk bașta teknik bilgilerden bașlayalım, hatta durun link bırakayım siz de sıkılmayın ben de. 😅 Kendi çektiğim resmini koyayım ilk bașta, gayet kaliteli duruyor.

IMG_20210325_114924.jpg

(link)

Daha dün aldığım için 30-35 kilometre ancak kullanabildim, bence bu ilk bakıș için yeterli bir kilometre gibi.

Bisikletin sevdiğim yönlerine gelecek olursak:

- Harika bir kadrosu var.
- Kablolar kadronun içerisinden geçiyor.
- 3x7 olmasına rağmen arka göbeğe kaset dișlisi koymușlar, normalde 3x7 vites sistemlerinde vidalı tip dișli görmeye alıșkınız. Bu da bisiklete donanım yükseltmesi yapmak istediğinizde göbekle uğrașmamanızı sağlıyor.
- Ön ve arka göbekler rulmanlı bir șekilde geliyor bildiğim kadarıyla ve oldukça akıcı olduklarını düșünüyorum.
- Gidon boğazı bazı ekipmanları takmak için kendinden destek sağlıyor.
- Ayaklık takmak için arka göbeğin orada bağlantılar var.
- Kadro cidden pedala basınca enerjinizi boșa gitmediğini hissettiriyor.
- Bisiklet bir dağ bisikleti için oldukça akıcı, tabi lastikleri ciddi manada iyi șișirmeniz gerekiyor bunun için.
- İki tane suluk kafesi desteği ve bagaj bağlantı noktalarının olması ișimi kolaylaștırıyor.
- Bisikletin tepkileri çok sert, istediğiniz taktirde ani yön değișimlerini mükemmel yapabiliyor.
- Bisiklet gayet güzel tırmanıș yapabiliyor, eski 26" bisikletime göre daha az yordu gibi geldi bana tırmanıș yaparken.
- Bisiklet hızını gayet iyi koruyabiliyor düz yolda, 26" bisikletimde bu iș o kadar kolay değildi gerçekten.

Bisikletimin sevmediğim yönleri:

- Seleden bașlamazsam diğerlerine ayıp olur, sele değil tahta parçası desem yeridir. Öğlene doğru bir buçuk saat sürdükten sonra demin de biraz gezeyim dedim ama o da ne? Seleye oturamıyorum, yemin ediyorum 40 dakikaya yakın ayakta bisiklet sürdüm. Hangi eleman bu seleyi herhangi bir bisiklete koyar acaba? Kulaklarını bayağı bir çınlattım bugün ama. 😜
- Mașa kilitlenemiyor ki ayakta sürerken ciddi anlamda gücünüzü emdiğini hissedebiliyordunuz mașanın ve yerden gelen darbeleri sönümleme konusunda da bir hayli bașarısız bir mașa.
- Kadro oldukça konforsuz geldi bana, muhtelen daha önce kullandığım bisikletimin kadrosu bir hayli esnek olduğu için bana böyle geliyordur ama o bisiklet ciddi anlamda bundan daha konforluydu.
- Avuç içi destekli elcikler gerçek anlamda ellerimi uyușturuyor, daha önce ellerimde bu kadar uyușma yaptıran bir elcikle karșılașmamıștım.

Bisikletin ilginçlikleri:

- Alın borusu çok kısa bir kadroya sahip, cidden çok sert tepkileri var bisikletin 29" tekerleklere sahip olmasına rağmen.
- Sitelerinde yazan sele benim bisikletimde yok nedense, halbuki benim bisikletin üzerindeki sele deiğer seleye göre oldukça kaliteli duruyor ama ișin aslı öyle değil.
- Üzerindeki hidrolik frenler ilk aldığımda 'oğlum benim eski v frenler bundan daha hassastı' dedim ama 30-35 kilometre sonra frenler kendine geldi. Dokununca hemen yavașlatmaya bașladı bile șimdiden, bu balataların alıșma olayı gerçekmiș galiba. İlk bașta frenleri hiç sevmesemde sonra hidrolik fren cidden iyiymiș dedirtti bana.

Bu benim bisikletim hakkındaki ilk görüșlerimdi arkadașlar, zamanla daha iyi bilgiler ekleyeceğim buraya. 🙃 Maksadım bu bisikleti almak isteyenler için bir ön bilgi olușturmak, sağlıcakla kalın.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
- Harika bir kadrosu var.
-Kadro oldukça konforsuz geldi bana, muhtelen daha önce kullandığım bisikletimin kadrosu bir hai esnek olduğu için bana böyle geliyordur ama o bisiklet ciddi anlamda bundan daha konforluydu.

Bu ikisi birbiri ile çelişiyor gibi geldi bana.
 
Hayırlı olsun sorması ayıp kaça aldınız acaba?
 
- Harika bir kadrosu var.
-Kadro oldukça konforsuz geldi bana, muhtelen daha önce kullandığım bisikletimin kadrosu bir hai esnek olduğu için bana böyle geliyordur ama o bisiklet ciddi anlamda bundan daha konforluydu.

Bu ikisi birbiri ile çelişiyor gibi geldi bana.
Görüntü olarak şeklinde ekleme yapsaydım keşke başına hocam. :)
Hayırlı olsun sorması ayıp kaça aldınız acaba?
Hocam yurt dışından aldım bisikleti, indirimle 449.99 gibi bir fiyatı vardı.
 
Görüntü olarak şeklinde ekleme yapsaydım keşke başına hocam. :)

Hocam yurt dışından aldım bisikleti, indirimle 449.99 gibi bir fiyatı vardı.
Yurtdışında mı yaşıyorsunuz
 
Hayırlı olsun öncelikle. Bu tür bir bisikleti hakkıyla kullanmak için iyi bir maşa şart. Yapılabilecek en verimli güncelleme maşayı değiştirmek olacaktır. Konfor için de uygun bir sele değişimi yapılabilir. Güzel bisiklet, bol bol pedallayın.
 
Hayırlı olsun öncelikle. Bu tür bir bisikleti hakkıyla kullanmak için iyi bir maşa şart. Yapılabilecek en verimli güncelleme maşayı değiştirmek olacaktır. Konfor için de uygun bir sele değişimi yapılabilir. Güzel bisiklet, bol bol pedallayın.
Kesinlikle öyle hocam, en yakın zamanda 1 x 9 yapıp gerekli güncellemelerle destekleyeceğim bisikletimi. Belki tur bisikleti dönüşümü de yapabilirim, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. :)
 
Hayırlı olsun, kadro tasarımı güzel (Yazı fontu bir kademe daha düşük olabilirdi ama olsun, Trek bu tarz yapıyor yapacak birşey yok). Maşa kilitleme olayı keşke olsaydı dediğiniz gibi ama sürekli engebeli arazideyseniz ve hızla da çok işiniz yoksa boşverin gitsin bisikleti beğendiyseniz :) . Onun dışında yakın zamanda bir sele upgrade yapabilirsiniz (Buradan da odun gibi görünüyor, aman diyeyim arka takım önemli :) ) Hidrolik frende alışma süresi vardır bir hafta gibi sonra canavar gibi tutar, merak etmeyin. Tellerin içeriden gitmesi her zaman bisiklete ayrı hava katıyor, bu bir artı. Onun dışında genel olarak güzel bir tasarıma sahip, iş görür MTB bir makine...
 
Hayırlı olsun, kadro tasarımı güzel (Yazı fontu bir kademe daha düşük olabilirdi ama olsun, Trek bu tarz yapıyor yapacak birşey yok). Maşa kilitleme olayı keşke olsaydı dediğiniz gibi ama sürekli engebeli arazideyseniz ve hızla da çok işiniz yoksa boşverin gitsin bisikleti beğendiyseniz :) . Onun dışında yakın zamanda bir sele upgrade yapabilirsiniz (Buradan da odun gibi görünüyor, aman diyeyim arka takım önemli :) ) Hidrolik frende alışma süresi vardır bir hafta gibi sonra canavar gibi tutar, merak etmeyin. Tellerin içeriden gitmesi her zaman bisiklete ayrı hava katıyor, bu bir artı. Onun dışında genel olarak güzel bir tasarıma sahip, iş görür MTB bir makine...
Teşekkür ederim hocam, kablolama işi düşündüğümden daha iyi bir hava kalıyormuş bisiklete. Özellikle ilk denememde frenler gerçekten çok kötü dedim, 20-30 kilometrede hemen tepkileri değişmeye başladı ki ciddi anlamda konforlu bir sistem imiş. İlk işim zaten seleyi değiştirmek olacak. :)
 
GÜNCELLEME:

- Yüce 'RABBİM' herkese gönlündeki bisikleti versin, iyi pedallar dostlar. 🙃

FRENLER:

- Bisikletimin frenleri tam olarak açıldı diyebilirim, yalnız bir kez daha hidrolik fren alacak olsam tektro almazdım galiba. Fren kaliperleri frenden elinizi çekince tam olarak geri yerine gelmiyor ki galiba hidrolik frenlerin hemen hemen hepsinde böyle bir sorun olduğuna dair açıklamalar içeren bir video izlemiștim. Hassasiyet olarak cidden çok çok iyi, ben hiçbir v frenin ya da mekanik disk frenin hassasiyet olarak hidrolik frenler yaklașabileceğini düșünmüyorum. Özellikle ilk fren tepkisi çok çok çok iyiymiș, oldukça da konforlu bir frenleme sunuyorlar diyebilirim.

ELCİKLER:

- İlk günkü ağrılar neredeyse yok oldu diyebilirim, ellerinizi destekleme olayı benim için bundan sonra vazgeçilmez olacak gibi duruyor.

LASTİKLER:

-İlk gün 'ulen bu nasıl lastik, gitmiyor mu bu hiç?' dedim ki hakikaten lastiklerdeki esnemeden dolayı bisiklet gitmiyordu. Daha sonrasında șehir içinde kullanmak için bir hayli hava bastım ve lastikler oldukça akıcı oldu, uzun yolda mükemmel bir akıcılığı var 2.2 bir lastiğe göre.

MAȘA:

- Hiçbir beklentiniz olmasın, fazla söze gerek yok.

VİTES SİSTEMİ:

-Beklentimin üzerinde diyebilirim, aynakol un üzerine alivio yazsalar sırıtmaz. Öyle eski tourney setler gibi değil, aynakolun bacakları falan ince ve șık. Buradan shimano'yu tebrik ediyorum. Geçișlerde sıkıntı yok, bu arada yanlıș hatırlamıyorsam 12-32 oranlı ve 7 vitesli bir dișliye sahip olduğu vites geçișlerindeki tork farkı bazen sizi çileden çıkarabiliyor. Yol bisikletçileri neden 11-32 falan kullanmazlar diyordum ki sebebini șimdi anladım. 🙃

SELE:

-Benim aldığım model renginden dolayı kadın modeli imiș haha. 😀 S ve xs kadrolarda kadınlar için geometri farkı olsa da m ve üzeri kadrolarda yokmuș, yani kadro benim için uygun. Bu yüzden bisikletin selesi de kadın selesi imiș. Hahaha 😂 Ben de diyorum 'ulan böyle ağrı mi olur?' diye ve eklemem gereken bir detay var ki zaten üzerindeki sele konforlu kullanım için yapılmıș bir sele değil zaten. Neyse jelli sele kılıfı alarak bu sorunu da çözdüm, seleyi değiștirmeyi düșünmüyorum kesinlikle.

AKICILIK:

-Bisikletin akıcığı mükemmel, gerçekten mükemmel. 🙃 Rulmanlı göbekler, kaliteli lastikler vs. gibi sebeplerin mi yoksa 29" olușunun mu etkisi daha fazla inanın bilmiyorum ama bisiklet cidden akıyor. Belki eski bisikletim kadar konforlu değil ama kesinlikle pedala bastığınız kuvveti yere çok iyi aktarıyor kadro, tırmanıș yeteneği de bir hayli fazla bu bisikletin. Hatta alın borusu bir hayli kısa, muhtelen anı manevralarda bu yüzden çok iyi tepkiler verebiliyor bisiklet. Ayrıca yormuyor bisiklet, cidden yormuyor sahip olduğu bisiklet türleri konumuna göre. 🙂

GENEL GÖRÜȘLERİM:

29" lastik, hidrolik disk fren gibi ön yargılarımı bir tarafa bırakıp bu bisikleti aldım; muhtemelen de bașka bir bisiklet bulamadığım için ve ek olarak rengine kandığım için aldım. Șu anda iyi ki de almıștım diyorum, kesinlikle yeni bir bisiklet alma değil de yükseltme yoluna gideceğim gibi duruyor önümüzdeki yıllarda. Benim görüșüm uzun yıllar binebileceğim bir bisiklet olușu, almak isteyen arkadașlar rahatlıkla tavsiye edebilirim.

ULUSA SESLENİȘ. :

- Arkadașlar 2.5 yıl sonra bisiklet sürdüğüm ilk gün haricinde uzun yıllardır ilk defa ağrısız bisiklet sürüyorum, siz siz olun kesinlikle boynunuza uygun kadro alın. Daha önce 5 santimetre büyük kadro kullandım birkaç sene, hemen hemen her sürüșten sonra bir yerlerimde birtakım ağrılar olușuyordu diye hatırlıyorum. Özellikle uzun sürüșlerde bel ağrısı oluyordu, boyuma göre kadro almanın ne demek olduğunu anladım bugünlerde. Kadro geometrisi, boya göre kadro vesaire gibi konular kesinlikle çok önemli. Siz siz olun vücut ölçülerini önemseyin. 😜
 
150 KİLOMETRE GÜNCELLEMESİ:

- Arada tourney sistemi vites atarken 1-2 saniye geç tepki veriyor kola bastıktan sonra ama bu her zaman olmuyor, onun dıșında mükemmel diyebilirim.

- Lastikler hem arazi kullanımı hem de asfalt kullanımı için çok uygun diye düșünsem bile biraz fazla șișirdiğimden mıdır nedir bilmiyorum ama çok çabuk tükeniyor. Fazla kaydırmam astikleri ki en ufak bir kaymada lastikler eriyor, daha 150 kilometrede așınmalar gözle görülmeye bașladı bile. Sadece arka lastikteki așınma sorunu kaymayı ișaret etse de bunu çok fazla yaptığımı düșünmüyorum, eski kenda lastikleri 2500 kilometrede bitiyordu. Bundan beklentim bir hayli yüksekti, neyse tur lastiği almayı düșünüyorum.

- Göbekler rulmanlı değilmiș, olsun ama herșeye rağmen akıcılıkları çok iyi diyebilirim.

- Tur bisikleti dönüșümü yapacağım uzun vadede, 1 x 9 dönüșümü gelecek gibi eğer düzgün bir aynakol bulabilirsem.

- Madem bisikletim trek üzerindeki ekipmanlar da bontrager olsun dedim ve bir çift karbon suluk kafesi sipariși verdim.

- Bu bisiklet sayesinde bontrager markasının nasıl kazıkçı bir marka olduğunu öğrendim, kadro mühendisliğini saymıyorum tabiki. Normal günlük ekipmanları bile diğer markaların 2-3 katına satıyorlar diyebilirim. Özellikle bontrager markasının markasının bir arka bagajı hoșuma gitti ama o fiyat nedir öyle yahu? Altı üstü iki tane alüminyum boru, biraz insaf lütfen. 🙃

- Sadece kadroyu almak isterseniz size satmak için çok ciddi bir meblağ istiyorlar, yahu bu kadro 2 kilo neyin kafası bu?

- Bisikletimden çok memnunum, sitemlerim sadece trek markasına idi. Eminim ki isteseler bu bisikleti çok daha ucuza satarlardı. 🙃 Bugün olsa yine gider trek marlin 5 alırım kesinlikle, o kadar memnunum diyebilirim.

- Son olarak hiçbir beklentimin olmadığı sr suntour mașa ilginç bir șekilde iyi çalıșmaya bașladı, söyleyeceklerim bu kadar arkadașlar. Bir dahaki sefer 1000 kilometre güncellemesi yapmayı düşünüyorum, teșekkürler okuduğunuz için. 🙂
 
150 KİLOMETRE GÜNCELLEMESİ:

- Arada tourney sistemi vites atarken 1-2 saniye geç tepki veriyor kola bastıktan sonra ama bu her zaman olmuyor, onun dıșında mükemmel diyebilirim.

- Lastikler hem arazi kullanımı hem de asfalt kullanımı için çok uygun diye düșünsem bile biraz fazla șișirdiğimden mıdır nedir bilmiyorum ama çok çabuk tükeniyor. Fazla kaydırmam astikleri ki en ufak bir kaymada lastikler eriyor, daha 150 kilometrede așınmalar gözle görülmeye bașladı bile. Sadece arka lastikteki așınma sorunu kaymayı ișaret etse de bunu çok fazla yaptığımı düșünmüyorum, eski kenda lastikleri 2500 kilometrede bitiyordu. Bundan beklentim bir hayli yüksekti, neyse tur lastiği almayı düșünüyorum.

- Göbekler rulmanlı değilmiș, olsun ama herșeye rağmen akıcılıkları çok iyi diyebilirim.

- Tur bisikleti dönüșümü yapacağım uzun vadede, 1 x 9 dönüșümü gelecek gibi eğer düzgün bir aynakol bulabilirsem.

- Madem bisikletim trek üzerindeki ekipmanlar da bontrager olsun dedim ve bir çift karbon suluk kafesi sipariși verdim.

- Bu bisiklet sayesinde bontrager markasının nasıl kazıkçı bir marka olduğunu öğrendim, kadro mühendisliğini saymıyorum tabiki. Normal günlük ekipmanları bile diğer markaların 2-3 katına satıyorlar diyebilirim. Özellikle bontrager markasının markasının bir arka bagajı hoșuma gitti ama o fiyat nedir öyle yahu? Altı üstü iki tane alüminyum boru, biraz insaf lütfen. 🙃

- Sadece kadroyu almak isterseniz size satmak için çok ciddi bir meblağ istiyorlar, yahu bu kadro 2 kilo neyin kafası bu?

- Bisikletimden çok memnunum, sitemlerim sadece trek markasına idi. Eminim ki isteseler bu bisikleti çok daha ucuza satarlardı. 🙃 Bugün olsa yine gider trek marlin 5 alırım kesinlikle, o kadar memnunum diyebilirim.

- Son olarak hiçbir beklentimin olmadığı sr suntour mașa ilginç bir șekilde iyi çalıșmaya bașladı, söyleyeceklerim bu kadar arkadașlar. Bir dahaki sefer 1000 kilometre güncellemesi yapmayı düşünüyorum, teșekkürler okuduğunuz için. 🙂

Trek'in pahalı bir marka olduğu şüphesiz.

Ama neye göre "çok daha ucuza satarlardı" diyorsunuz?

Muhtemelen, diğer başka markalarla karşılaştırarak. Amaaan canımmm, vitesi maşası aynı işte; kadro, jant, komponent ne kadar da fark edebilir? diye..

Mesela altı üstü iki tane alüminyum boru mu gerçekten?

Tasarım, mühendislik, marka imajı, müşteri memnuniyeti? Bunların bir katma değeri yok mu sizce?

Yepyeni aldıkları bisikletlerinin jantı iç lastiği kesiyor diye servise gidip gelmenin, fabrikaya yazı yazmanın maliyeti nedir acaba?
 
Trek'in pahalı bir marka olduğu şüphesiz.

Ama neye göre "çok daha ucuza satarlardı" diyorsunuz?

Muhtemelen, diğer başka markalarla karşılaştırarak. Amaaan canımmm, vitesi maşası aynı işte; kadro, jant, komponent ne kadar da fark edebilir? diye..

Mesela altı üstü iki tane alüminyum boru mu gerçekten?

Tasarım, mühendislik, marka imajı, müşteri memnuniyeti? Bunların bir katma değeri yok mu sizce?

Yepyeni aldıkları bisikletlerinin jantı iç lastiği kesiyor diye servise gidip gelmenin, fabrikaya yazı yazmanın maliyeti nedir acaba?
Hocam mesela basit bir bagaj demiri diğer firmaların neredeyse iki katı fiyatına satılmamalı, yukarıda kadro hariç demiștim zaten ki bisiklet incelememde de eski bisikletime göre tırmanıșta giriș seviyesi marlin 5'imin kadrosunun açık ara fark attığını söylemiștim.

Siz sadece satıcı gözünden bakıyormușsunuz gibi hissediyorum sanki, alıcı gözünden bakarsanız belki fikirleriniz değișebilir. Marka değerine lafım yok ama bu değerin de bir sınırı olmalı bence. 🙃

Tamamen atıyorum orta seviye bir specialized almak yerine kendini kanıtlamıș bașka bir markanın daha üst seviye bisikletini alabiliyorsunuz.

Ben bu șekilde düșünüyorum, bugün bisiklet alacak olsam yine gidip trek alırım orası bașka. 🙂
Dediğim gibi kadro farkını daha ilk günden hissetmiștim tırmanıșlarda ve bu yüzden yapılan, emek harcanılan mühendisliğe en ufak bir lafım yok. Mesela sadece en iyi markalarda mı iyi bir müșteri memnuniyeti var? Orta düzey markalarda yok mu? Dediğim gibi, benim tek takıldığım nokta burası. 🙃
 
Arkadașlar bisikleti zamanla hafifletirim diye alsamda bizimkini 12.0 - 12.5 arası kilolara ulaștırmak cidden çaba isteyen bir durum.

Biraz maliyet hesabı yaptım ama durum pek iç açıcı sonuçlanmadı, en azından benim adıma. 🙃 Hem aslı astarını geçiyor hem de ciddi maliyetlerle yükseltme yaptıktan sonra ulaștığım bisiklet elimdeki meblağı bir araya getirerek alacağım yeni bir bisikletten çok daha alt seviye oluyor. Ben de bu yüzden onu tur bisikleti yapmaya karar verdim. Bu arada bugün 'olmușken bontrager olsun' diye siparișini verdiğim karbon suluk kafesleri geldi. 🙂

DSC_0132.JPG
 
GÜNCELLEME:

Dün sram sx eagle aynakol siparişi verdim.
Sipariş verdikten sonra satıcının ürün sayfasında 9/10/11/12 uyumlu diye yazmasının sram'ın sitesindeki uyumluluk yazısıyla çeliştiğini farkettim.

Neyse yine de 1x9 kullanırım dedim ama benim bisikletimdeki arka göbek sadece 7 vitesli kaset dişlileri destekliyormuş. Elimde arka göbek var uyumlu ama bu seferde yeni tel almam gerekecekti, bu da zaman kaybı demek ve elimde düzgün akort yapabilecek bir sehpa falan da yoktu. Ben de bu yüzden demin siparişi iptal ettim.

Gözümü kararttım ve 1x12'ye geçeyim dedim, bu sefer de harcadığım çok ciddi maliyetin yanında bisikletim yine mandallı göbekleriyle ve konik olmayan maşa borusuyla diğer parçalarda yükseltme yaparken elimi kolumu bağlıyordu.

Bisikleti satmaya karar verdim gibi, sonradan yükseltmek yerine biraz daha bütçe ekleyip sokma milli ve konik maşalı bir bisiklet bakacağım. Belki de eğik gidonlu bir bisiklete geçerim, bilmiyorum doğrusu zamanın ne getireceğini. :)


Bir tarafı yükseltsen diğer taraf alt seviye kalıyor, hepten yükseltsen bu sefer de kadro seni engelliyor.
İyiki trek almışım, sırf bu yüzden satması çok daha kolay olur bence. 300 kilometre kullanmadım galiba, çok iyi bir bisiklet ama daha üst seviye bir bisiklete ihtiyacım varmış gibi hissediyorum. Bu arada almak isteyen herkese tavsiye ederim. Teşekkürler okuduğunuz için, bu kadarmış galiba trek'le olan maceram.:)
 
Hobaaaaa. 🙃

DSC_0373.JPGDSC_0374.JPGDSC_0375.JPGDSC_0378.JPGDSC_0379.JPGDSC_0380.JPGDSC_0381.JPGDSC_0382.JPGDSC_0383.JPGDSC_0368.JPGDSC_0369.JPG
9 uyumlu sistemler 2 sene önce aldığım parçalardan olușuyor, 12'li sisteme dönene kadar 1 x 9 olarak kullanacağım.

Belki göbek sorununu çözemez isem 12'li sisteme geçene kadar 3 x 7 olarak kullanırım. 🙃
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Heicks
Bence microshift advent de düşünebilirsiniz ama iş işten geçti
Hocam bir değișiklik olsun diyip sram tercih ettim bu sefer, ama 1 x 12 için sadece aynakol var șu anda. Gerisini almadım daha, ayrıca microshift bulmak o kadar kolay değil. 🙃

Ama sizin için bir bakayım arka aktarıcı ve vites kolu için microshift sistemlere, mantıklı bir fiyat aralığı var ise kullanayım ben. Teșekkürler tavsiye için. :)
 
Geri