İnceleme Trek Marlin 5

  • Konuyu başlatan BF Okuru
  • Başlangıç Tarihi

oesen

Üye
Kayıt
29 Nisan 2021
Mesaj
82
Tepki
139
Şehir
Mardin
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadașlar bisikleti zamanla hafifletirim diye alsamda bizimkini 12.0 - 12.5 arası kilolara ulaștırmak cidden çaba isteyen bir durum.

Biraz maliyet hesabı yaptım ama durum pek iç açıcı sonuçlanmadı, en azından benim adıma. 🙃 Hem aslı astarını geçiyor hem de ciddi maliyetlerle yükseltme yaptıktan sonra ulaștığım bisiklet elimdeki meblağı bir araya getirerek alacağım yeni bir bisikletten çok daha alt seviye oluyor. Ben de bu yüzden onu tur bisikleti yapmaya karar verdim. Bu arada bugün 'olmușken bontrager olsun' diye siparișini verdiğim karbon suluk kafesleri geldi. 🙂

260673 dosyayı görüntüle
Merhabalar , suluk kafeslerini beğendim, bisikletimin rengi ile uyumlu nerden satın aldınız bende isteyeyim halen varsa.
Bende ilk önce Mtb arayışlarına geçmiştim daha sonra ihtiyacımın kilitlenebilir bir şehir tur bisikleti olduğunun farkına vardım, hem şehir içinde hem uzun turlarda ve en önemlisin engebeli köy ve bozuk yollarda konforlu ve akıcı bir bisiklete ihtiyacım vardı bir çok marka model baktım hem sıfır hem de ikinci el baktım en son tercihimi trek dual sport 4 den kullandım, kadrosu ve üstündeki parçaları tatmin edici seviyedeydi, bahsettiğini eksiklikleri yaşamadım, sadece eski düz maşalı bisikletime göre M boy olmasına rağmen bana kadrosunun daha küçük gelmesi kadronun ön gidon boğazı kısmı daha yüksek diğer bisikletime göre sele kısmıda daha düşük, fakat hiç bir şehir tur bisikleti bir Mtb zevkinin vermez.
833B3BB9-14F4-4850-802E-8A55D6A52D4A.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
@Heicks çok hoşuma gidiyor 9 vitesli olmasına rağmen 11-46 ve 11-42 gibi aralık salıyor
11-50 düșünüyorum ben 9'lu sistem için. 🙂
Merhabalar , suluk kafeslerini beğendim, bisikletimin rengi ile uyumlu nerden satın aldınız bende isteyeyim halen varsa.
Bende ilk önce Mtb arayışlarına geçmiştim daha sonra ihtiyacımın kilitlenebilir bir şehir tur bisikleti olduğunun farkına vardım, hem şehir içinde hem uzun turlarda ve en önemlisin engebeli köy ve bozuk yollarda konforlu ve akıcı bir bisiklete ihtiyacım vardı bir çok marka model baktım hem sıfır hem de ikinci el baktım en son tercihimi trek dual sport 4 den kullandım, kadrosu ve üstündeki parçaları tatmin edici seviyedeydi, bahsettiğini eksiklikleri yaşamadım, sadece eski düz maşalı bisikletime göre M boy olmasına rağmen bana kadrosunun daha küçük gelmesi kadronun ön gidon boğazı kısmı daha yüksek diğer bisikletime göre sele kısmıda daha düşük, fakat hiç bir şehir tur bisikleti bir Mtb zevkinin vermez.
265652 dosyayı görüntüle
Bisikletimin üzerindeki suluk kafeslerini aliexpress üzerinden aldım, cidden güzel duruyorlar. 🙃

Dağ bisikleti zevki konusunu biraz daha açabilir misiniz? Bașka bir tür bisiklet kullanmadım ki bu yüzden soruyorum. Șehir bisikleti de bakmıștım alırken ama bunu aldım. 🙃

IMG_20210410_185253.jpgDSC_0370.JPG
Geçenlerde bir de scott üretimi pompa aldım; markası syncros, memnun gibiyim șimdilik. Bir de fox mataramız var. 🙃DSC_0371.JPGDSC_0370.JPG
 

oesen

Üye
Kayıt
29 Nisan 2021
Mesaj
82
Tepki
139
Şehir
Mardin
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
şöyle tabiki kişinin zevkine göre değişir topraklı bozuk yollarda veya kaldırımlardan biraz daha atlamayı zıplamayı seven biri olarak Mtb benim için daha dengeli ve güvenli geliyor ondan dolayı daha zevkli olduğunu söyledim kişisel bir durum daha sakin kullanan ve sadece süren biri için pek işe yaramaz ekstradan yorar şehir içinde spor amaçlı yorsun diye kullanan arkadaşlarımda var,
suluk kafesi için link atarmısın.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

BarkinD

Yola bakan,lastik yakan :)
Kayıt
7 Mayıs 2017
Mesaj
201
Tepki
487
Yaş
23
Şehir
Ankara
İsim
Barkın DEMİRKIRAN
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam bir değișiklik olsun diyip sram tercih ettim bu sefer, ama 1 x 12 için sadece aynakol var șu anda. Gerisini almadım daha, ayrıca microshift bulmak o kadar kolay değil. 🙃

Ama sizin için bir bakayım arka aktarıcı ve vites kolu için microshift sistemlere, mantıklı bir fiyat aralığı var ise kullanayım ben. Teșekkürler tavsiye için. :)
Hocam düşünürseniz elimde scott bisikletimden çıkma sx 12 li vites kolu var. Uyumluluk sorunundan dolayı değiştirmem gerekti.(kullandığım fren koluna uymadı) dilerseniz yardımcı olabilirim :)
 
B

BF Okuru

Misafir
şöyle tabiki kişinin zevkine göre değişir topraklı bozuk yollarda veya kaldırımlardan biraz daha atlamayı zıplamayı seven biri olarak Mtb benim için daha dengeli ve güvenli geliyor ondan dolayı daha zevkli olduğunu söyledim kişisel bir durum daha sakin kullanan ve sadece süren biri için pek işe yaramaz ekstradan yorar şehir içinde spor amaçlı yorsun diye kullanan arkadaşlarımda var,
suluk kafesi için link atarmısın.
Hocam șimdi ulașmam pek mümkün değil satıcıya ama arama yerine 'bontrager' yazınca çıkması lazım. 🙃
Hocam düşünürseniz elimde scott bisikletimden çıkma sx 12 li vites kolu var. Uyumluluk sorunundan dolayı değiştirmem gerekti.(kullandığım fren koluna uymadı) dilerseniz yardımcı olabilirim :)
Hocam maalesef Türkiye'de yașamıyorum, yoksa güzel olurdu forumdan birisiyle alıșveriș yapabilmek. 🙃

Bu arada sram sistemler hakkındaki düșüncelerinizi alabilir miyim mümkünse? Görüntü olarak bayağı iyiler gibi. 🙃
 

BarkinD

Yola bakan,lastik yakan :)
Kayıt
7 Mayıs 2017
Mesaj
201
Tepki
487
Yaş
23
Şehir
Ankara
İsim
Barkın DEMİRKIRAN
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sram SX-NX 12 Li karışık set kullanıyorum.Vites kolu yumuşacık olsada vites değiştirme komutu verildiğinde sert ve net bir hissi var.Değiştirme hızı olarak shımano 105 (12-25 ruble) ile kıyaslarsam sram ruble (11-50) oldukça geniş olduğundan 105 in gerisinde kalıyor.Rakibi deore 6100 kullanmadığım için onda durumlar nasıl yorum yapamıyorum.
Shımano 1x12 lere göre bence en büyük avantajı tek seferde 5 vites küçültülebilmesi (shımanoda 3) Mtb mi sürekli yarış için açılmış patikalarda kullandığım için faydasını çok görüyorum.
Gelelim olumsuz yanlarına: Ağırlık konusunda sanirım bilinçli ağırlaştırılmış gibi ağırlık problemi var.(deore 6100 ile aralarinda az fark var) Hafif bisikletim olsun amacıyla düşünüyorsanız daha yukarıya bakmanız iyi olur.F/p oraninda bakarsak deore 6100 de sram nx te 290 euro seviyelerine satılıyorlar.Üst seviyelere göre ekonomik kalıyor(Sram Sx in sadece bisikletler üzerinde geliyor sonradan satışı yok)(Nx>Sx).Daha ucuz bir alternatif ise 1x11 deore 5100 (6100 ile teknolojik farkını hatırlamıyorum) 130 euro fiyati var.(fiyatları bike24 ten aldım)

Sram sx-nx-gx rublelerin kronik bir problemi var.
8.ruble kasetinde zincir 9.kasetin dişine temas ettiği için çıt çıt ses yapıyor hatta bazen 7 den 8 e düşürürken kısa sure 9 a inip geri 8 e çıkıyor.
Youtubeda bununla ilgili bir sürü video var.
"Sram Eagle clicking noise"diye aratirsanız karşinıza çıkar ben birinin linkini bırakıyorum.Bu problemi ben çözdüm benimkinde yapmıyor.Çözümü istek olursa anlatabilirim.

Birde kullanılan malzeme kalitesi olarak geride kalıyor attırıcı ve vites kolunda bolca plastik malzeme kullanılmış.Aynakol kolları alüminyum,yaprakları çelik.Rublenin tamamı çelik yapraklardan oluşuyor.Bu ağırlıklarin oluşma sebebi bunlar :)

İşini güzel yapmasa bisikletimin üzerinde tutmam ben Sram'ımla mutluyum :)
Umarim faydası olur herkese iyi forumlar
Hatam olduysa özür diliyorum :)
 
B

BF Okuru

Misafir
Sram SX-NX 12 Li karışık set kullanıyorum.Vites kolu yumuşacık olsada vites değiştirme komutu verildiğinde sert ve net bir hissi var.Değiştirme hızı olarak shımano 105 (12-25 ruble) ile kıyaslarsam sram ruble (11-50) oldukça geniş olduğundan 105 in gerisinde kalıyor.Rakibi deore 6100 kullanmadığım için onda durumlar nasıl yorum yapamıyorum.
Shımano 1x12 lere göre bence en büyük avantajı tek seferde 5 vites küçültülebilmesi (shımanoda 3) Mtb mi sürekli yarış için açılmış patikalarda kullandığım için faydasını çok görüyorum.
Gelelim olumsuz yanlarına: Ağırlık konusunda sanirım bilinçli ağırlaştırılmış gibi ağırlık problemi var.(deore 6100 ile aralarinda az fark var) Hafif bisikletim olsun amacıyla düşünüyorsanız daha yukarıya bakmanız iyi olur.F/p oraninda bakarsak deore 6100 de sram nx te 290 euro seviyelerine satılıyorlar.Üst seviyelere göre ekonomik kalıyor(Sram Sx in sadece bisikletler üzerinde geliyor sonradan satışı yok)(Nx>Sx).Daha ucuz bir alternatif ise 1x11 deore 5100 (6100 ile teknolojik farkını hatırlamıyorum) 130 euro fiyati var.(fiyatları bike24 ten aldım)

Sram sx-nx-gx rublelerin kronik bir problemi var.
8.ruble kasetinde zincir 9.kasetin dişine temas ettiği için çıt çıt ses yapıyor hatta bazen 7 den 8 e düşürürken kısa sure 9 a inip geri 8 e çıkıyor.
Youtubeda bununla ilgili bir sürü video var.
"Sram Eagle clicking noise"diye aratirsanız karşinıza çıkar ben birinin linkini bırakıyorum.Bu problemi ben çözdüm benimkinde yapmıyor.Çözümü istek olursa anlatabilirim.

Birde kullanılan malzeme kalitesi olarak geride kalıyor attırıcı ve vites kolunda bolca plastik malzeme kullanılmış.Aynakol kolları alüminyum,yaprakları çelik.Rublenin tamamı çelik yapraklardan oluşuyor.Bu ağırlıklarin oluşma sebebi bunlar :)

İşini güzel yapmasa bisikletimin üzerinde tutmam ben Sram'ımla mutluyum :)
Umarim faydası olur herkese iyi forumlar
Hatam olduysa özür diliyorum :)
Bildiğim kadarıyla sram'ın tel çekme oranları 1/1 olduğu için viteslerin sert olma ihtimali bir hayli yüksek, bu arada vites ses çözümünü anlatabilirseniz çok iyi olur ki hatta bunun için bir bașlık açmakta çok kișiye fayda sağlar bence. :)

Hakikaten aynakol beklediğimden daha ağır çıktı, hacmine göre gerçekten ağır denilebilir. Șimdilik 9'lu sistemle kullanacağım aynakolumu; 1 x 9 için elimde alivio vites kolu, deore arka aktarıcı ve slx / 105 zincir var. 🙃

12'li vites sistemi cidden pahalı bir sistem galiba ki ayrı bir yeni göbekte istiyor. Sırf güzel gözüküyor diye sram tercih ettim aynakolu, tabi uygun fiyatı da bașka bir sebep idi. 🙃

Son olarak aynakol göbeklerini sram alayım desem onlar da ciddi anlamda 'gereksiz' pahalı ki takması da bir hayli zahmetli geldi bana. Tabi aynakol göbeğini söküp takma anahtarı da bașka imiș, bir tane de ondan ( anahtar) aldık.

Dinlenme günlerini saymazsak dıșarı çıktığım zaman günlük 20-100 arası değișen kilometrelerde seyahat ediyorum bisikletimle, tourney sette ișimi görüyor ama biraz da nefsimize söz geçiremiyoruz. 🙃

İlerde xt ya da xtr denemek isterim, umarım nasip olur bir gün. Kolay gelsin, teșekkür ederim bana kattığınız değerli tecrübeleriniz için. 🙃
 

DJDiamond

Üye
Kayıt
11 Eylül 2020
Mesaj
76
Tepki
103
Yaş
20
Şehir
Sakarya
İsim
Fazlı Berkay Koçak
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Ümit
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bildiğim kadarıyla sram'ın tel çekme oranları 1/1 olduğu için viteslerin sert olma ihtimali bir hayli yüksek, bu arada vites ses çözümünü anlatabilirseniz çok iyi olur ki hatta bunun için bir bașlık açmakta çok kișiye fayda sağlar bence. :)

Hakikaten aynakol beklediğimden daha ağır çıktı, hacmine göre gerçekten ağır denilebilir. Șimdilik 9'lu sistemle kullanacağım aynakolumu; 1 x 9 için elimde alivio vites kolu, deore arka aktarıcı ve slx / 105 zincir var. 🙃

12'li vites sistemi cidden pahalı bir sistem galiba ki ayrı bir yeni göbekte istiyor. Sırf güzel gözüküyor diye sram tercih ettim aynakolu, tabi uygun fiyatı da bașka bir sebep idi. 🙃

Son olarak aynakol göbeklerini sram alayım desem onlar da ciddi anlamda 'gereksiz' pahalı ki takması da bir hayli zahmetli geldi bana. Tabi aynakol göbeğini söküp takma anahtarı da bașka imiș, bir tane de ondan ( anahtar) aldık.

Dinlenme günlerini saymazsak dıșarı çıktığım zaman günlük 20-100 arası değișen kilometrelerde seyahat ediyorum bisikletimle, tourney sette ișimi görüyor ama biraz da nefsimize söz geçiremiyoruz. 🙃

İlerde xt ya da xtr denemek isterim, umarım nasip olur bir gün. Kolay gelsin, teșekkür ederim bana kattığınız değerli tecrübeleriniz için. 🙃
Kaç para ulen bi Trek!
 
  • Hahaha
Tepkiler: Kadir İLBAY

BarkinD

Yola bakan,lastik yakan :)
Kayıt
7 Mayıs 2017
Mesaj
201
Tepki
487
Yaş
23
Şehir
Ankara
İsim
Barkın DEMİRKIRAN
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Heicks hocam tel çekme oranları hakkında detaylı bilgiye sahip değilim ama sram artık x-actutation diye bir oran kullanıyor yanılmıyorsam 1.12 ye denk geliyordu.Vites kolunda olması gerekenin dışında bir ağırlık hissetmiyorum sramın sert hissettirmesinin arka attırıcı yay gerginliklerinden olduğunu düşünüyorum.Sram zinciri oldukça gergin tutuyor.

Aldığinız malzemeler konusunda ben bir bağ kuramadım aklınızdaki sistem nedir?Grupsetinizin tüm parçalarinı topladıktan bir bisikletçide montajlatmak iyi olabilir :)Sık kullanılmayacak aletleri almak maliyetli olabilir

Kullanim amacinız mtb ile bu mesafeleri geçmekse 2x? Li sistemlerde 1x lara göre vites oranları daha yakın ve çoğunlukla daha geniş olduğundan daha iyi verim alabilirsiniz :) bir yerden sonrası kişisel tercihe kalıyor ;)

Ne demek umarım faydalı olmuştur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
B

BF Okuru

Misafir
Kaç para ulen bi Trek!
Memlekette 7000₺ civarı galiba, o paraları giriș seviyesi bir trek'e bağlamak için ben pek bir sebep göremiyorum. Oldukça mantıklı seçenekler var, özellikle Yerli markalarımızda çok ciddi kaliteli bisikletler var 7000₺ bandında. 🙃 .
@Heicks hocam tel çekme oranları hakkında detaylı bilgiye sahip değilim ama sram artık x-actutation diye bir oran kullanıyor yanılmıyorsam 1.12 ye denk geliyordu.Vites kolunda olması gerekenin dışında bir ağırlık hissetmiyorum sramın sert hissettirmesinin arka attırıcı yay gerginliklerinden olduğunu düşünüyorum.Sram zinciri oldukça gergin tutuyor.

Aldığinız malzemeler konusunda ben bir bağ kuramadım aklınızdaki sistem nedir?Grupsetinizin tüm parçalarinı topladıktan bir bisikletçide montajlatmak iyi olabilir :)Sık kullanılmayacak aletleri almak maliyetli olabilir

Kullanim amacinız mtb ile bu mesafeleri geçmekse 2x? Li sistemlerde 1x lara göre vites oranları daha yakın ve çoğunlukla daha geniş olduğundan daha iyi verim alabilirsiniz :) bir yerden sonrası kişisel tercihe kalıyor ;)

Ne demek umarım faydalı olmuştur :)
İkili sisteme geçmek hem hafiflik anlamında bir șeyler kazandırmayacaktı bana hem de üçlü sistemden farklı olarak olumlu bir yönü yok sayılırdı benim için. Ki üç yaprak olan aynakolumda sadece 34 olan dișliyi kullanıyorum desem yalan olmaz, bu arada 34 aynakol ve 12-32 kaset dișlisi ikilisi ile tırmanıș olsun ya da uzun yol olsun hemen hemen her alanda yeterli performansı alıyorum.

Șimdi gelelim birbirinden alakasız parça konusuna: yukarıdaki resimlerde bulunan tüm 9 vites uyumlu parçalar 2 yıl önce girişip tamamlayamadığım tur bisikleti fikrimden kalan ekipmanlardan olușuyor. 🙃

Kafamda olușturmak istediğim bisiklet için parça sorunu yașayınca tüm parçalar elimde sıfır kilometre olarak kaldı, ben de israf olmasın değerlendireyim dedim. 🙃

Bisikletçilerle pek aram olmadığı için hemen hemen tüm tamir araçlarını geniș bir zamana yayarak edindim diyebilirim, sistemi bir süre 1 x 9 olarak kullanacağım ki 9'lu olarak çalıșabilir diye düșünüyorum.

İșin mantık kısmına gelirsek sonradan 1 x 12 yapıp bir ton parça satın alarak bisikleti güncellemek yerine bisikleti satıp yeni ve üst seviye bir bisiklet almak daha mantıklı ama hem piyasada sıfır bisiklet yok denecek kadar az hem de bisikletle uğrașmayı seviyorum. 🙃
Bizimkinin son hali de bu iște; ilk incelememde bol bol șikayet ettiğim seleyi değiștirdim. 🙃

DSC_0496.JPG
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
B

BF Okuru

Misafir
Bisikleti indirimle 449.99 euro gibi bir fiyata aldım, yaklașık 300 euro harcama yaptım geçmișteki aldığım grup seti de katarsak. 10 küsür kiloya çekebilmek için yaklașık 500 euro daha harcamam gerekiyor.

Ve bu yolda ilerliyorum; mavic jantlar, rockshox ya da manitou mașa, novatec göbekler, yeni lastikler, karbon sele ve sele borusu falan daha bir ton malzeme gelecek o kilolara inebilmem için.

O maliyete çok daha iyi bisikletler alınabilirdi, kafam çok karıșık. Ki o paraya decathlon'da sram NX ya da yanlıș hatırlamıyorsam GX setli, sram level t frenli, sung ringle duroc 30 jantlı ve mașası rockshox reba rl idi yanlıș hatırlamıyorsam böyle bir bisiklet var.

GİRİȘ SEVİYESİ BİR BİSİKLET ALIP YÜKSELTİRKEN İYİ DÜȘÜNÜN. 🙃

Keșke masraf etmeden șu bisikleti alsaydım diyorum. 🙃 Biraz daha harcayarak 11 kilonun altına rahatlıkla düșürebilirdim, hem de 148mm sokma milli bir bisikletim olurdu.

Screenshot_20210614-000824.pngScreenshot_20210614-000809.pngScreenshot_20210614-000838.pngScreenshot_20210614-000850.png

Gelmesini Planladığım Parçalar Ve Tahmini Ağırlık Kazanımlarım:
- 29" Havalı Mașa İle 1.000 GR Kazanım ( manitou / rockshox )
- 29" Jant Çemberleri İle 250-280 GR Arası Kazanım ( mavic xc 421 )
- Yeni Göbekler İle 370-400 GR Arası Kazanım ( novatec d792sb )
- Karbon Sele İle 220-230 GR Arası Kazanım ( aliexpress)
- Titanyum Sele Kelepçesi İle 50-70 GR Arası Kazanım
- Titanyum Miller İle 50-70 GR Arası Kazanım
- Hafif Lastikler İle 700 GR Kazanım ( maxxis )
- Hafif İç Lastikler 160-180 GR Arası Kazanım ( maxxis)
- Karbon Sele Borusu İle 150-160 GR Arası Kazanım.


Bisikletim ekipmansız bir șekilde tartıldığında 13.8-13.9 küsür kilolarda geliyor, yukarıdaki hesaplara bakarsak 2950-3090 GR civarlarında bir ağırlık kaybım olacak ki bu da 10.9-11.1 kilo arası bir ağırlığa inebileceğimi gösteriyor. Tabi hesapta gözükmeyen ama bisikleti topladıktan sonra bir șekilde daha ağır kilo içeren bir sonuca ulașma durumu yadsınamaz bir gerçek. 😂
Mümkünse acemi arkadașına @Murat Cömez abisinden varsa tavsiyeleri alabilirim. 🙃 Murat abi sanki bir șeyleri yanlıș yapıyor gibi hissediyorum.

10 küsür kilo bir dağ bisikletine ulașmak ilk önceliğim, bütçem de belli zaten yukarıda belirttim. İkinci el ișini öyle pek seven biri değilim, tek ihtiyacım olan cevap donanım tavsiyesinden ziyade 'bu bisikleti yükseltmeye çalıșarak doğru mu yapıyorum yanlıș mı yapıyorum?' sorusunun cevabı. Okuyan arkadașlara teșekkür ederim. 🙃
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
B

BF Okuru

Misafir
1 X 7 oldu șimdilik, göbek sorununu çözemedim hala. 🙃 Bir de gidon boğazı ile ilgili bir șeyler deniyorum. Haha 13.9 kilo falan bu șekilde.

Son olarak bu seleyi yeni almıștım, konfor olarak çok iyi olsa da fena halde terletiyor. Daha çok parça gelecek, üst seviye bir bisiklet olacak günün sonunda ama. 😅

DSC_0596.JPG
 

Acedia

Aktif Üye
Kayıt
30 Mart 2017
Mesaj
185
Tepki
795
Şehir
İstanbul
İsim
Habib
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
1 X 7 oldu șimdilik, göbek sorununu çözemedim hala. 🙃 Bir de gidon boğazı ile ilgili bir șeyler deniyorum. Haha 13.9 kilo falan bu șekilde.

Son olarak bu seleyi yeni almıștım, konfor olarak çok iyi olsa da fena halde terletiyor. Daha çok parça gelecek, üst seviye bir bisiklet olacak günün sonunda ama. 😅

267317 dosyayı görüntüle
Kadrosunun rengine aşığım desem yeridir. Bu hali ile çok daha güzel olmuş. 1x7 dağ rotalarında zorlayabilir. 1x10 (32 - 11/42 oran) kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
B

BF Okuru

Misafir
Kadrosunun rengine aşığım desem yeridir. Bu hali ile çok daha güzel olmuş. 1x7 dağ rotalarında zorlayabilir. 1x10 (32 - 11/42 oran) kullanıyorum.
Benimde aklımda bu bisiklet hiç yoktu hocam, kadroyu görünce dayanamadım ama. Haha 🙂

Evet 34 aynakol ve 12 X 32 arka dișli arazide bazen zorlayabilir, 9'lu 11 X 50 gelecek gibi. 🙃
 
B

BF Okuru

Misafir
Box prime mi alacaksınız
Hayır hocam, elimde dișli hariç herșey var 1 X 9 için. Onu da aliexpress üzerinden alacağım, galiba aliexpress dıșında 9'lu sistemler için 11 X 50 satan bașka bir yer yok.
Box prime mi alacaksınız
Bu arada box prime bayağı pahalı imiș ve benim o kadar param yok. 🙂 Ben de 9'lu sistemi görünce microshift gibi daha uygun fiyatlı bir sistem zannetmiștim. 🙃


Bisikletimin Üzerindeki Değiștirdiğim Tüm Parçalar:

Elcikler: 2 yıl önce aliexpress üzerinden aldığım elcikleri taktım.

Furç Takımı: Bilyalı furç takımını çıkarıp onun yerine cane creek'in rulmanlı furç takımı taktım.

Aynakol Göbeği: Eski vp bc-73 tayvan malı orta göbeği söküp zrace'nin sram için dub uyumlu orta göbeğini taktım.

Aynakol: Eski shimano tourney ty-301 aynakolumu söküp sram sx eagle aynakol taktım.

Sele: Eski bontrager ajna comp kadın selesini çıkarıp yeni bir sele taktım.

İç Lastikler: Bisikletimin üzerindeki kısa ve düz siboplu kenda'nın iç lastiklerini söküp continental'in ince ve uzun siboplu iç lastiklerine geçtim.

Șimdilik yapabildiklerim bu kadar, daha ișimiz çok. Kadro hariç çok șey değișecek gibi duruyor. Genellikle siyah ve mor uyumu oldukça iyi benim için, abartı olmayan güzellikleri seviyorum. Yine aynı șekilde sade ve güzel görünüm ikilisiyle deva edeceğim. Konuyu okuyan arkadașlara teșekkür ederim. 🙂
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
B

BF Okuru

Misafir
Arkadașlar kabaca 750-900 kilometre arası bir yol yapmıșımdır, șimdi önümde kocaman bir sorun listesi var. 😂

- Yeni aldığım sram sx eagle aynakolun sol pedal yuvası yanlıș bir açıyla oyulmuș, kesinlikle ilk sürüște farketmiștim. Satıcıya iletișim kuruyorum, hayırlısı bakalım.

- Yeni aldığım zrace marka dub uyumlu aynakol göbeği 4-5 hafta olmadan boșluk yaptı, satıcıya sorunu çözmeye çalışıyorum.

-Yeni aldığım 9 vites uyumlu 11X50 kaset dișlisi o kadar ucuz bir malzeme imișki ufak bir zorlamayla sondan ikinci dișlisi boșluk yaptı. Burada benim de hatam var ama bu dișlinin çok adi olduğunu değiștirmiyor ki yanında aktarıcıyı așağı doğru uzatıp 50 dișli için uygun hale getirmesi için gönderilen parça da kadro kulağıma uymadı. Sebebi de çok basit idi, üzerindeki üretim hatası kaynaklar kadro kulağına parçanın oturmamasına neden oluyordu.

- Kısa tellerle ördüğüm jant kalipere arada bir sürüyor gibi geldi bana, halbuki neredeyse tam ortalı arka teker kadroya.

- Yeni arka göbeğim vidalı tip disk desteklemediği için dönüștürücü ya da yeni fren diski almam gerekiyor. Bu arada disk takılı değilken frene tam basınca pistonun teki yerinden çıktı, bir șekilde yerine geri ittim. Anlamsız bir șekilde sadece tek piston çalıșıyormuș arka frenimde, daha 4 ay olmadı galiba bisikleti alalı. Tozdan, çamurdan, kirden vesaire pistonlar çok çabuk etkileniyor.

En yakın zamanda bisikletimi temiz bir bakıma sokup tüm sorunları gidermeye çalıșacağım, tabi yeni sorunlar ortaya çıkmaz ise. 🙄

Yeni bir șeyler takmadan önce 'tek bir tane dahi' sıkıntısı olmayan bur bisiklet idi, yeni aldığım parçalarla ilgili çok ciddi sıkıntılarım var. 🙃
 

Oklüzal Builder

bisiklet
Kayıt
1 Aralık 2019
Mesaj
679
Tepki
1.860
Şehir
Muğla
İsim
İsa
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadașlar kabaca 750-900 kilometre arası bir yol yapmıșımdır, șimdi önümde kocaman bir sorun listesi var. 😂

- Yeni aldığım sram sx eagle aynakolun sol pedal yuvası yanlıș bir açıyla oyulmuș, kesinlikle ilk sürüște farketmiștim. Satıcıya iletișim kuruyorum, hayırlısı bakalım.

- Yeni aldığım zrace marka dub uyumlu aynakol göbeği 4-5 hafta olmadan boșluk yaptı, satıcıya sorunu çözmeye çalışıyorum.

-Yeni aldığım 9 vites uyumlu 11X50 kaset dișlisi o kadar ucuz bir malzeme imișki ufak bir zorlamayla sondan ikinci dișlisi boșluk yaptı. Burada benim de hatam var ama bu dișlinin çok adi olduğunu değiștirmiyor ki yanında aktarıcıyı așağı doğru uzatıp 50 dișli için uygun hale getirmesi için gönderilen parça da kadro kulağıma uymadı. Sebebi de çok basit idi, üzerindeki üretim hatası kaynaklar kadro kulağına parçanın oturmamasına neden oluyordu.

- Kısa tellerle ördüğüm jant kalipere arada bir sürüyor gibi geldi bana, halbuki neredeyse tam ortalı arka teker kadroya.

- Yeni arka göbeğim vidalı tip disk desteklemediği için dönüștürücü ya da yeni fren diski almam gerekiyor. Bu arada disk takılı değilken frene tam basınca pistonun teki yerinden çıktı, bir șekilde yerine geri ittim. Anlamsız bir șekilde sadece tek piston çalıșıyormuș arka frenimde, daha 4 ay olmadı galiba bisikleti alalı. Tozdan, çamurdan, kirden vesaire pistonlar çok çabuk etkileniyor.

En yakın zamanda bisikletimi temiz bir bakıma sokup tüm sorunları gidermeye çalıșacağım, tabi yeni sorunlar ortaya çıkmaz ise. 🙄

Yeni bir șeyler takmadan önce 'tek bir tane dahi' sıkıntısı olmayan bur bisiklet idi, yeni aldığım parçalarla ilgili çok ciddi sıkıntılarım var. 🙃
Bisikletle çok uğraştığın in sorun oluyor bence. Güzelim trekten nasıl bu kadar şikayetçi olabiliyorsun reis :d