Scudo Sports

Trek FX Serisi

@okidoki sanıyorum alü kalitesinde az da olsa fark vardır. Yoksa gerçekten markaya para verdiğimizi düşüneceğim. Net bilgim yok alü teknolojisinde ama bunca parayı da marka stickerine verdiğimizi düşünmek istemiyorum. Fx 3 gayet güzel ve geliştirilebilir duruyor. Aynı segment farklı markaları aramaya gerek yok bence. Yakın zamanda sepete eklerim ben bu ürünü. Ayrıca deore yerine 105 set döşense daha iyi olur.
 
Scudo
@okidoki sanıyorum alü kalitesinde az da olsa fark vardır. Yoksa gerçekten markaya para verdiğimizi düşüneceğim. Net bilgim yok alü teknolojisinde ama bunca parayı da marka stickerine verdiğimizi düşünmek istemiyorum. Fx 3 gayet güzel ve geliştirilebilir duruyor. Aynı segment farklı markaları aramaya gerek yok bence. Yakın zamanda sepete eklerim ben bu ürünü. Ayrıca deore yerine 105 set döşense daha iyi olur.
deore den 105 e yükseltmek mi? Deore mtb 105 yol seti ama? 🤔
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@okidoki sanıyorum alü kalitesinde az da olsa fark vardır. Yoksa gerçekten markaya para verdiğimizi düşüneceğim. Net bilgim yok alü teknolojisinde ama bunca parayı da marka stickerine verdiğimizi düşünmek istemiyorum. Fx 3 gayet güzel ve geliştirilebilir duruyor. Aynı segment farklı markaları aramaya gerek yok bence. Yakın zamanda sepete eklerim ben bu ürünü. Ayrıca deore yerine 105 set döşense daha iyi olur.
Hocam ben mtb serilerini şehir içi kullanımda daha uygun buluyorum. Dişli oranları ve ikili aynakol olması sebebiyle yol serileri rampalarda yorucu oluyor. Performans amaçlı sürüşler için uygun görüyorum ben. Şehir içindeyse 27/30 vitesli bir mtb aktarıcı iş görür. Daha rahat yokuş tırmanma sağlar.Yol serisi ise hızlı ama daha yorucu ve zorlayıcı bir sürüş. Gerçi hiç yol kullanmadım ama aradaki temel fark bu değil mi?
FX3’ü ben de beğendim gerçekten. Karbon maşa çok iyi ama stokta sadece kırmızı ve mavi renkleri var. Pek hoşuma gitmedi. Yurtdışı sitesinde o kadar güzel renkler ve farklı modeller var ki.. Türkiye’ye neden getirilmiyor anlamıyorum. Bir çok ithal markanın çok az bir ürünü Türkiye’ye geliyor.
 
Son düzenleme:
@okidoki şehir içi çok tur yapmıyorum. Şehir değiştirmeli turlara gittiğim oluyor. Mtb ağır kaçıyor. Yol bisikleti çok yoruyor. Arasında bir model olarak düşünüyorum. Bunu alıp vitesi 27 yaparsak sorun olmaz sanırım. Açılar destekler mi ki?
 
@okidoki şehir içi çok tur yapmıyorum. Şehir değiştirmeli turlara gittiğim oluyor. Mtb ağır kaçıyor. Yol bisikleti çok yoruyor. Arasında bir model olarak düşünüyorum. Bunu alıp vitesi 27 yaparsak sorun olmaz sanırım. Açılar destekler mi ki?
Ben de şehirler arası tur yaptım mtb seriyle. Hatta bisiklette mtb’ydi. Sadece yol tekeri ve bagaj ekledim. Trek FX3 ile tur yapılmayacaksa daha neyle yapılır bilemiyorum. Güzel bisiklet bence. Sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Orta segment bisiklet piyasası epey gelişti. Deneyim ve teknik çok fazla. Sürpriz sorunlar yaşanan çok az marka var bu fiyatlardaki bisikletlerde. Alıcıya kalan avantaj/dezavantaj değerlendirmek. Bunun için de en iyisi fazla araştırmadan biraz düşünüp almak. Yoksa karar veremezsin. Ne alırsan al içinde hep bir “acaba ya da keşke” kalıcak. İnsan tatmin olmuyor bir türlü
 
sanırım alınabilecek orta segmentte "iyi" bisikletten birisi. trek destekle yazışırken (link) bu modeli önerdiler.
 
@sargonnas bazı tur bisikletlerinde 105 set var. Dağ sürüşleri için deore daha iyi olur tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: sargonnas
Tüm fx ler satıldı ya şaka gibi. Hanginiz aldı😟
 
Trek fx her türlü oynamayı kaldırabilecek bir bisiklettir. Fitness olarak da kullanabilirsin, dropbar takıp aero pozisyonda da kullanabilirsin. Ben dropbar ve sti kollar ile kullanıyorum. (dropbarlı olduğu için yol bisikleti kavramını kullanmıyorum. Yol geoetrisi bambaşka birşey, amacım hava direncini düşürmek idi.)
Trek fx kadrosunun diğer alu kadrolarla kıyaslanmasına gelince, merida, giant ve specialized'in fitness kadrolarına göre daha rijit ve daha zor esneyen bir yapıda olduğunu kendim bizzat test ettim.
Bisikletim alivio setli 7.2.
Aynakolu deore ile değiştirdim. Hallowtech göbek, ağırlıkta 250 gr kazanmamı sağladı. Yol pabuçları ile orijinal bontrager jantlar ile kullanıyorum, bundan böyle, bir arkadaştan alacağım fulcrum jantlarla kullanacağım. 700x25 specialized espoir lastikler hem akıcı, hem hafif, hem de yuvarlanma direnci düşük.
Tayt sevmediğimden Brooks sele kullanıyorum. Ağırlığı 250 gr kadar arttırmış olsa da, 200 gr ağırlığındaki sert bir yol selesi ile hem daha hafif, hem de daha esnemez bir nitelik yakalayabiliyorum. Brooks ile yaylana yaylana gitmek performans dünyasının mantığına fazlasıyla aykırı.
Düz pedal kullanıyorum, spdsl üniteler ile petformansı artacak.
Kısacası bir üründe güncelleme yapabilmek için o ürünü öncelikle iyi tanıyor olmak gerekiyor. Yaptığım her güncellemede ortaya çıkan farkları hissedebiliyorum.
7.2 maşası çelik ve de ağır. Bir karbon yol maşası bulabilirsem onu da tecrübe edeceğim.
Orijinal rublem 8li 11-32 idi, ben 8li 12-25 ruble ile değiştirdim, serilik önemli ölçüde arttı, özellikle aliexden sipariş ettiğim microshift kolların daha seri çalışması için bunu yaptım, şu an ultegra ile başabaş çekişir :)
Tüm bu ağırlık, akıcılık, rijitlik teoremlerimin yanı sıra ilk başta da belirttiğim gibi yol geometrisine sahip olmaması, gücün daha verimli kullanılması ve daha atak olması anlamında olumsuz sonuçlar doğuruyor ki fxin üretim mantığında zaten bir performans kaygısı da yok. Zira yol bisikleti değil :)

Diyeceksiniz ki, bu kadar anlattın da fotoğraflar nerede? Yaptığım işleri fotoğraflamamak gibi kötü bir huyum var, ama yakında çekecek ve editleyeceğim.
Hadi kalın sağlıcakla :)

Edit: U frenlerin sti kollar ile çalışmayacağı, "Travel Agent" denen bir aparat ile bu fonksiyonun dengelenebileceği konusunda bazı uyarılar almıştım. Tabii ki frenlere yaptığım ince bir ayar ile travel agent ihtiyacım ortadan kalktı. Şu an frenler gayet sağlıklı, aparatsız kullanıyorum. Zaten o parça pek de bulunmayan birşeymiş, isabet oldu.
 
Son düzenleme:
Merhaba,57 yaşında abinize yardım rica ediyorum.
Trek Fx 7.3 bisikletimin maşasının fren ayaklarının ( v fren) bağlandığı parçası kırıldı.Tamir olamaz ise, uygun bir karbon maşa almak için bütçemi zorlayacağım.
Öneri ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Not;
Kabaca mt ile ölçüm yaptım.
Şaft borusu;23 cm
Maşanın alt kısmı;42.5 cm
Şaft genişliği;2.5 -2.6 cm gibi ölçtüm.
Benden önceki sahibi bir kaç parça (spacer deniyor galiba) koymuş gidon bağlantısına.

Terimlerde ve anlatımda hata yaptım ise affola.
Saygılar..
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba, umarım bu başlığı da Peugeot T11 sayfası gibi canlandırabiliriz. İlk sorum ile başlıyorum.

Fx 2 kullanıcısıyım. Bisikleti biraz deneyimledikten sonra T11x2'ye göre biraz sesli olduğunu ve bisikletin akışının daha zayıf olduğunu farkettim. Bisikleti almadan önce böyle bir durumun mevcut olduğunun farkındaydım. Ama kadro hoşuma gittiği için aldım geçtim. Şimdi yavaş yavaş geliştirme yapmak istiyorum.

İlk olarak arka vites "Shimano Altus M2000, long cage" Bunu yine 2x sistemlere uyacak şekilde geliştirmek istiyorum. Peugeot'da kullandığım "SHIMANO DEORE RD-M592" gayet yeterliydi. Hazır geliştirme yapıyorken neden daha iyi olmasın diye araştırdığımda 2x aynakol için uyumlu başka bir arka aktarıcı bulamadım. Yani buldum ama aynakol hep şuan kullandığımdan ufak kalıyor. O da düz yoldaki hızımı azaltacaktır muhtemelen. Peugeot'yu kullanırken rampalarda rahattım. Bunda da öyleyim. Ruble Shimano "HG200, 11-36, 9 speed" Tek sorunum belli bir hızdan sonra aynakol bana yetmiyor. Sanki biraz daha vites istiyor. Şuan kullandığım aynakol bu "Forged alloy, 46/30, chainguard, 170 mm length" Peugeot'da bunun hollowtech olanını kullanıyordum. "SHIMANO FC-MT210-2 46x30T" Bunu 48-50x30 gibi yapabileceğim büyük dişliyi daha büyütebileceğim bir seçenek var mı acaba? Çünkü yine hollowtech bir göbeğe geçmek istiyorum.

2x aynakol sistemi hoşuma gitti. 1x ile düz yolda pek verim alacağımı düşünmüyorum ve zincir çok çapraza düşecek gibi olur sanırım. 3x kullanmak istemiyorum. Bu durumda bana ne önerebilirsiniz? SHIMANO DEORE RD-M592 alıp geçeyim mi? Yoksa daha iyi bir alternatif var mı? Ön aktarıcı iki bisikletimde de aynı SHIMANO ACERA FD-T3000. Geçişleri gayet yeterliydi o yüzden ellemiyorum. Tabii yine vites oranlarımı değiştirecek bir şey varsa tavsiye alabilirim.

Önce viteslerden girdim çünkü göbekleri ona göre değiştireceğim. Göbeklerde şunlar kullanılmış :

Formula DC-20, alloy, 6-bolt, 5x100 mm QR
Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135x5 mm QR

Bunlar yerine Shimano göbekler kullanabilirim sanırım. Vites setini seçersem ona uyumlu göbek bakacağım.

Bisikletin en hoşlanmadığım kısmı ise ne yazık ki vites ve fren kollarının uyumsuzluğu. Fren olarak "Tektro HD-R280 hydraulic disc, flat-mount, 160 mm rotor " bu kullanılmış. Shimano olmadığı için sanırım birleşik kollarla uyumsuz. Emin değilim. Vites kolu Peugeot'da şunu kullanıyordum "SHIMANO ALTUS ST EF505 2X9" Kullanımı hoştu. Trekte ise "Shimano Altus M2010, 9-speed " mevcut. Fena değil ama Tektro fren kolu çok geniş ve kalın. Resmen üst vites kolları yok oluyor. Görünmüyor. Fren performansı fena değil. Bir süre idare ederim ama muhtemelen onları da ileride shimano mt200 setle değiştiririm. mt200 fren kolları çok daha ince ve zarif. Performansı da daha iyi. Tabii fren ve vites kollarının ayrı olması normalde daha iyi de olabilir pozisyon ayarlama açısından ama dediğim gibi tektro çok kalın ve çok fazla yer kaplıyor.

Jant konusunda ise bisiklet kendi Bontrager markasını kullanmış. Zaten çok fazla maliyet çıkacağından bunu şimdilik ellemeyeceğim. Kullanan diğer arkadaşlara soracak olursam. Sizce performansları nasıl?

Lastik 35lik kullanılmış. Kenarları dişli sırtı düz. Daha patlak yaşamadım. ama sanki akıcılığı düşüren şeylerden biri de bu. Belki ses de bundan kaynaklıdır. Peugeot'da 32'lik mitas vardı. Çok kötülüyorlardı ama ben seviyordum.

2-3 hafta içinde de kadro uyumlu hız ve kadans sensörleri gelecek. Uygulama olarak şimdiden telefonda Wahoo uygulamasını kurdum. Anlık hız ve eğimi gps üzerinden güzel gösteriyor.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler :D
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
...Bunu 48-50x30 gibi yapabileceğim büyük dişliyi daha büyütebileceğim bir seçenek var mı acaba? Çünkü yine hollowtech bir göbeğe geçmek istiyorum...

(link)
Daha büyüğü için yol aynakollarına geçmek lazım ama o zaman küçük dişli de büyür, "max 16 fark" olayından dolayı.

Bunu yazmak için artık geç ama ben bir T11x2 ve Trek FX 2'ye sahip olsam ve Trek FX 2'yi yine 2x9 olarak yükseltme niyetim olsa, ikisinin bileşenlerini (frenler, kollar, arka attırıcı, aynakol, orta göbek) birbiriyle değiştirir, iyileri FX 2'de toplar, T11x2'yi yine 2x9 olarak biraz daha ucuza satardım, bu sayede güncelliğini kaybetmiş yeni 2x9 ürünlere para harcamamış olurdum.

Daha önce belirttiğim gibi, bu bisiklete yapılacak efektif güncelleme 2x11 olur.
 
(link)
Daha büyüğü için yol aynakollarına geçmek lazım ama o zaman küçük dişli de büyür, "max 16 fark" olayından dolayı.

Bunu yazmak için artık geç ama ben bir T11x2 ve Trek FX 2'ye sahip olsam ve Trek FX 2'yi yine 2x9 olarak yükseltme niyetim olsa, ikisinin bileşenlerini (frenler, kollar, arka attırıcı, aynakol, orta göbek) birbiriyle değiştirir, iyileri FX 2'de toplar, T11x2'yi yine 2x9 olarak biraz daha ucuza satardım, bu sayede güncelliğini kaybetmiş yeni 2x9 ürünlere para harcamamış olurdum.

Daha önce belirttiğim gibi, bu bisiklete yapılacak efektif güncelleme 2x11 olur.
Onu da düşündüm abi ama ikinci el piyasasında biliyorsun Peugeot ürünü insanlar üzerindeki donanım iyi diye alıyorlar. Fiyatı bayağı düşürmem gerekirdi. O yüzden vazgeçtim.

Demin canlı sohbetle Trek'ten birileriyle görüştüm. Uyum sorunu olur mu diye. Aşağıdaki liste uyumlu olur mu diye kontrol ettim. Uyumlu olur dediler :

Göbek SHIMANO SMBBR60 HOLLOWTECH 68MM
Aynakol SHIMANO FC-MT210-2 46x30T
Arka aktarıcı SHIMANO DEORE RD-M592
Ön aktarıcı Shimano Acera T3000 (Stok olarak mevcut)

Deore set bisikletin kendi üzerinde olan vites koluyla da uyumluymuş. Bu arada chainring 48 e kadar yükselebilir dedi. Aynakol (SHIMANO FC-MT210-2 46x30T) bu üründeki 46 dişli sökülüp 48 mi takılıyor? Direkt 48-30 diye bulamadım hiçbir yerde?
 
Hemen hemen aynı sorunları yaşıyoruz denilebilir hatta aklımı okumuşsun.
Hız konusunda evet aynakol yetersiz kalıyor belli bir süre sonra ve bende hollowtech bir grup setine ileride geçmeyi düşünüyorum. Yanlış bilmiyorsam kare mil göbek daha ağır ve daha hantal kalıyor diğer göbeklere karşı.
Ön ve arka göbeğe gelirsek bende değiştirmeyi istiyorum fakat göbekler iyice kullanılamaz hale gelmeden bu olayı gerçekleştirmek istemiyorum tabii bu kişiden kişiye göre değişir o yüzden bir şey diyemem.
Daha önce uzun süre shimano fren takımı kullanmadığım için tektro ile kıyaslama yapmam yanlış olur fakat daha iyisini elde etmek varken neden olmasın. Benim fren kollarından tek şikayetim ulaşması biraz güç, ellerim küçük olduğu içinde negatif olarak yansıyor doğal olarak. Fren kolları şuanda sünger gibi ön ve arka iyi bir yağ değişimi yapmam gerekiyor.
Jant konusuna gelirsek FX de yeni bir jant seçimi yapmak çok güç çünkü uyumlu jant seti bulmak gerçekten çölde iğne iplik aramak gibi bir şey. Hatta bu ve grup set konusunda Barış abinin başını epey ağrıtmışımdır.
Sana tavsiyem daha iyi bir lastiğe geçmen, stok lastikleri 5000km kadar kullandım ve bu kadar fazla patlayan verimsiz bir lastik görmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
(link)
Daha büyüğü için yol aynakollarına geçmek lazım ama o zaman küçük dişli de büyür, "max 16 fark" olayından dolayı.

Bunu yazmak için artık geç ama ben bir T11x2 ve Trek FX 2'ye sahip olsam ve Trek FX 2'yi yine 2x9 olarak yükseltme niyetim olsa, ikisinin bileşenlerini (frenler, kollar, arka attırıcı, aynakol, orta göbek) birbiriyle değiştirir, iyileri FX 2'de toplar, T11x2'yi yine 2x9 olarak biraz daha ucuza satardım, bu sayede güncelliğini kaybetmiş yeni 2x9 ürünlere para harcamamış olurdum.

Daha önce belirttiğim gibi, bu bisiklete yapılacak efektif güncelleme 2x11 olur.
Ek olarak şimdi fiyatlara baktım bir

(link)
475 lira

(link)
850 lira

(link)
720 lira

2045 lira ediyor toplam. Çıkan ürünleri de ikinci elden satarsam 600-700 bir gelir elde ederim diye düşünüyorum. Tabii bunların bir de montajları var :D Acaba kendim yapabilir miyim? Özellikle arka vites kolay gibi gözüküyor.
Hemen hemen aynı sorunları yaşıyoruz denilebilir hatta aklımı okumuşsun.
Hız konusunda evet aynakol yetersiz kalıyor belli bir süre sonra ve bende hollowtech bir grup setine ileride geçmeyi düşünüyorum. Yanlış bilmiyorsam kare mil göbek daha ağır ve daha hantal kalıyor diğer göbeklere karşı.
Ön ve arka göbeğe gelirsek bende değiştirmeyi istiyorum fakat göbekler iyice kullanılamaz hale gelmeden bu olayı gerçekleştirmek istemiyorum tabii bu kişiden kişiye göre değişir o yüzden bir şey diyemem.
Daha önce uzun süre shimano fren takımı kullanmadığım için tektro ile kıyaslama yapmam yanlış olur fakat daha iyisini elde etmek varken neden olmasın. Benim fren kollarından tek şikayetim ulaşması biraz güç, ellerim küçük olduğu içinde negatif olarak yansıyor doğal olarak. Fren kolları şuanda sünger gibi ön ve arka iyi bir yağ değişimi yapmam gerekiyor.
Jant konusuna gelirsek FX de yeni bir jant seçimi yapmak çok güç çünkü uyumlu jant seti bulmak gerçekten çölde iğne iplik aramak gibi bir şey. Hatta bu ve grup set konusunda Barış abinin başını epey ağrıtmışımdır.
Sana tavsiyem daha iyi bir lastiğe geçmen, stok lastikleri 5000km kadar kullandım ve bu kadar fazla patlayan verimsiz bir lastik görmedim.
Lastiği kesinlikle değiştirmeyi düşünüyorum. Jant bulma problemi göbekler yüzünden mi? Frenleri değiştirirken göbekler de değişeceği için sanırım o problem ortadan kalkıyor :D Gerçi dün bizim mahalledeki ustaya sordum. Ön, arka ve orta göbek değişimi ve jant akordu 1000 lirayı buluyor.
 
...Bu arada chainring 48 e kadar yükselebilir dedi. Aynakol (SHIMANO FC-MT210-2 46x30T) bu üründeki 46 dişli sökülüp 48 mi takılıyor? Direkt 48-30 diye bulamadım hiçbir yerde?

Bence gönderdiğim 48-31 aynakolu kastetmiştir. Bu seriler yaprak değiştirmeye uygun değil. Aynakolun yaprak değiştirmeye müsait olup olmadığını anlamanın en hızlı yolu (link) "exploded view"e bakmak: (link)
Göbekler için de sanırım anahtara ihtiyacım olacak.

Olacak, hem de kare mil + hollowtech göbek ve aynakol anahtarlarının tekmili birden.
Belki hepsini içeren setler daha hesaplı olabilir bu aşamada.
...Benim fren kollarından tek şikayetim ulaşması biraz güç, ellerim küçük olduğu için...

Shimano kollardaki gibi mesafe ayarı yok mu?
 
Geri