Scudo Sports

Trek FX 7.4 vs 7.5

K. Aydın

Aktif Üye
Kayıt
25 Mart 2014
Mesaj
199
Tepki
101
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Öncelikle arkadaşlar bu konuda sıkıntımı belirtmiştim. Nitekim son iki tercih arasında kaldım. Biraz da bisikletçimin desteği ile. FX 7.4 veya 7.5 arasında kararsızım.

7.5 'in 20 vites olması beni düşündürüyor. Yokuşlar açısından. 7.4 ile arasında başka carbon maşa dışında ahım şahım fark yok gibi bilemiyorum. Gerçi şimdi tekrar baktım. 2015'de 7.4'de de maşa karbonmuş :S

Ne dersiniz. Ben 20 vitesin mantığını bilmiyorum. 2x10'un yani. Daha iyi bir şey ki adamlar bir üst modelde sadece onu değiştirmiş. Önümü aydınlatırsanız sevinirim.
 
Scudo
Trek'in sayfasında ( (link) ) 7.5'in 7.4'ten farkları olarak şunlar yazıyor:

Upgrades from 7.4 FX
Shimano 20-speed drivetrain
Bontrager TLR 24-hole rims

Anlatması daha basit olduğu için önce tekerlerdeki farktan bahsedeyim; jantların 32 değil de 24 telli olmaları hem ağırlık hem de akıcılık bakımından artı sağlayacaktır. Ayrıca Trek yazmamış ama lastik ebatları da farklı (7.4'te 700x32c var, 7.5'te 700x28c), yani 7.5'in lastikleri de daha hafif.

Vites sistemine gelince; 7.5'te Tiagra ağırlıklı, yol bisikleti için üretilen parçalardan oluşan 2x10 sistem var. 7.4'te ise dağ bisikletleri için üretilen Acera/Deore serilenden 3x9 sistem. 27 vites, 20 vitesten çok daha fazla gibi gözükse de tekrarlanan vites oranları yüzünden ikisinin arasında aslında çok az bir fark var. En yüksek vites oranları her ikisinin de aynı (önde 48, arkada 11 diş) en düşük vites olarak da fazla bir fark yok (7.5'te 34/34, 7.4'te 26/32); 7.4'ü fazladan bir vitesi varmış gibi kabul edebilirsiniz. Öte yandan 7.5'teki sistemin daha hızlı vites geçişleri, viteslerin tamamını kullanabiliyor olma, ve oldukça daha hafif olmak gibi avantajları var.

Elimde kesin veri yok, ama yukarıda açıkladığım iki fark dolayısıyla 7.5'in ağırlığının yaklaşık 1 kilo daha az olması gerekir. Bir de 7.5'teki sistemin, 7.4'teki plastik koruyuculu 3'lü aynakol ve uzun bacak arka aktarıcıdan çok daha güzel gözüküyor olması var.

"Sen olsan hangisini alırdın?" diye soracak olursanız, cevabım "hangisinin rengi güzelse" olacaktır. Teknik özellikler önemli ama bisikleti sevmek daha önemli...
 
merhaba hocam, bende yaklaşık 1.5 ay önce fx 7.4 aldım. benimde aldığımda kilom 98 civarıydı ama şu an 92 kiloyum. İlk aldığımda size de malum olacağı üzerine rampalarda zorlanıyordum, çoğu rampa bisikletimin yanında yürüyerek geçiyordu :) ama inanın gözümde dev gibi gözüken rampaları şu an 1-2 vites düşürerek hız kesmeden çıkıyorum. ankaranın dikmeni bir daha gelirsem ...(öp) beni diye bir laf vardır belki bilirsiniz, haftanın 4 günü odtü-dikmen arası yol yapıyorum. Kalan günler de dikmen-eymir turları. bisikleti aldığım gün arabayı bir taksiye vurdum 3-4 hafta yattı tamirde. bisiklete o arada ısındım şimdi araba garajdan hiç çıkmıyor.

Sorunuzun cevabı olarak bende aynı soruları kendime sormuştum ve yine kilolarımdan ötürü 7.4 de karar kılmıştım vites sisteminden ötürü daha kolay olur diyerekten. Ama şimdi keşke 2li aynakollu bir yol bisikleti alsaydım diyordum. Tercih tabii ki sizin hocam ama antreman yapcam kondisyon geliştircem diyorsanız 7.5 ilerde iyiki almışım dedirtcektir size.
 
  • Beğen
Tepkiler: EYasin
Taha Hocam, Ben Balıkesir'de yaşıyorum. Çok fazla rampamız yok. Şu an Salcano City Fun 60 modeli bisikletim ile turlara katılabiliyorum. Bir kaç yokuş var. Bir tarafım yırtılıyor çıkarken ama grubun önlerinde bitiriyorum diyebilirim. Şu an çok kararsız kaldım cidden.

@Murat B.

Arada çok da ciddi bir fiyat farkı var. Açıkcası kilo farkını çok dikkate almıyorum çünkü o farkı asıl yaratan benim zaten :) Kendim kilo vermem lazım bisikleti 1 kg daha hafifleteyim diyene kadar. Yani aradaki fark o kadar yüksek ki o fark ile ileride sırf tur için başlangıç orta seviye bir MTB bile alabilirim ikinci el olarak falan. 1 vites aslında çok büyük abartılacak bir oran değil ama benim yokuş aşağı ve düz yolda zaten hiç sıkıntım yokken yokuş yukarı niye daha fazla zorlamak için daha fazla para vereyim diyorum kendi kendime.

Sanırım 7.4'de karar kılacağım. Birazdan bisikletçimin yanına gideceğim onunla da bir konuşayım da hem şu an ki bisikletime de bir bakım yaptırcam bu arada.
 
hocam son hızlarda bir fark yaşayacağınızı zannetmiyorum. ben 7.4 le yokuş aşşağı 68km/s gördüm pedal hala boş dönmüyordu. Bence aradaki fiyat farkına değmez. Siz daha iyi bilirsiniz

Ek: Son mesajınızı görmeden yazmıştım. 7.4 en iyi karar olacaktır. Benimki mavi olanından, sulyum isimli bir arkadaşımızında beyaz olanından. kahverengi den alırsanız forum olarak seriyi tamamlarız:)
 
Bisikletçimde kahverengi olanı mevcut lakin kadro boyu ufak olandan ben bi boy büyüğünü beyaz olarak sipariş ettim. 7.4 istedim. 7.5 daha çok yol Bisikleti gibi belki daha profosyonel ancak hem aradaki fiyat farkını hem de yokuş durumunu düşününce 7.4 de karar kıldım. Artan parayla yazın belki ikinci el mtb alırım hem :))
 
O bisikleti sürdükten sonra MTB alacağınızı sanmam.
 
@Berke K.

Ne bakımdan diyorsunuz hocam anlayamadım ? Malum Balıkesir yol/şehir bisikleti için çok iyi gibi yakın bölgelerde gidilebilecek çok güzel dağ tepe bayır cinsi yerler de bulunuyor. Oralar için belki ileride bir MTB alırım diyorum. Kondisyonda artsın tabi bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Yaklaşık olarak üç yıldır 7.5'e biniyorum.Kullanım şeklim yazları uzun turlar,diğer mevsimlerde ise şehir içi ve çevresi.İstanbul -Ankara,Kastamonu-Samsun,Erzurum-Ordu ve Kars-Kuşadası turlarımı 7.5 ile yaptım.Büyük turlar dahil bu güne kadar hiç bir mekanik sıkıntı yaşamadım.Sadece asfalt yollar değil,MTB ile bile girmeden önce bir kez daha düşünülmesi gereken etaplar yaptım.

Bunları yaparken bisikletimde yaptığım bazı değişiklikler oldu ancak bu değişiklikler bisikletin genetiğini değiştirecek türden değişiklikler değil,daha ziyade hafifletmeye yönelik keyfe keder değişikliklerdi.

7.4 ile 7.5'in farkları tamamen çekiş sisteminde.Biri 26-36-48 üçlü,diğeri 34/50 compact.Yani 7.5 biraz daha yüksek performans'a yanıt verebilecek bir bisiklet.Elbette çok dik yokuşlarda size sunabileceği en düşük vites oranı 34/34 olur ki bu biraz zorlayabilir.

İlave olarak,her ikisinin de kadrosunun alpha gold aluminum olduğunu söyleyeyim.Yani kadroları tamamen aynı.
 
@Kıvanç AYDIN

Doğa sürüşlerini seviyorsanız bir şey demem ama asfaltta bir daha MTB kullanmazsınız demek istedim. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: K. Aydın
hayırlı olsun)
 
Konu başlığı açamadığım için en uygun konuya girip , siz deneyimli arkadaşların tavsiyesini almak istiyorum. Forum etiğine her daim saygı duyduğumu ancak karar vermek için kısa bir zamanım olduğunu belirtmek istiyorum. Konuyu gören bir moderatörümüz bu konuda başlık açabilir mi acaba?

Foruma yeni üye oldum ve her konuya bakmaya çalıştım. Değişik markalarda sıfır bisiklet sordum , Fuji, Sedona, Carraro, Mosso v.b.

Çok değerli bir büyüğüm YOL BİSİKLETİ zehirini içtiği için bisikletini satıyor. Ben de bisiklete talip olduğumu söyledim. Kendisi de bisikletini bana 2 günlüğüne emanet etti. Bisikletin resimlerini burada paylaşıp sizden fikir almak istiyorum. Boyum 178 cm. Kilom : 78 kg. Bu akşam Bostanlı iskele-Sasalı parkurunda sürüşe çıkacağım.

Bisiklet Trek Fx 7.5

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.J.
@skywagon
Dostum bence sende başta yol bisikleti zehrini iç ondan sonra karar ver. Bende de 7.3 vardı.
Çok memnundum. Fakat arkadaşım normalde arkamda kalırken yol bisikleti aldıktan sonra
yetişmek için bir yerlerimi yırtınca bende 7.3 ü satıp yol almayı karar verdim. Yola geçince bu zamana kadar boşuna oyalanmışım diyorum.
Yok ben yol istemiyorum diyorsan bu bisiklet gayet güzel ama sanki sana kadrosu büyük.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.J.
Bisikletin kalitesi herkesin malumu ancak kadro size çok büyük Cem bey.Aynı boya sahibiz ve ben Fx.0 kullanmıştım,20inc benim için üst sınırdı ve onu almıştım. Yalnız 7.0 ve 7.5 arasında kadro geometrisi açısından bir farklılık var mı onu da isterseniz detaylı olarak araştırın.
 
57 kadro boyu size büyük değilmi
 
Değerli görüşleriniz ve ayırdığınız zaman için çok teşekkür ederim. Demek ki arayislara devam edecegiz, cok da sevinmistim.:(:(:( Maksimum 55 kadro düşünüyordum. Yol zehri beni korkutuyor hem de cok. Tura gidecek ve macera seven bir adamim ben belki ayrica yol bisikleti olabilir.
 
@skywagon

Almayı düşündüğünüz bisiklet türüne göre farklı kadro hesaplama ölçüleri mevcut. 55 kadro boyu belki yol bisikleti olarak size uygundur ancak baktığınız bu tip bir bisiklet için kesinlikle değil.
 
Geri