Scudo Sports

Transtoros, Konya-Antalya, kamplı bisiklet turu.

@BMX_rider07


Merhaba.
Tuncay Bey'in sorusunu çok beğendim. Ona cevap vermek, benim için ayrı bir keyif oldu.
Kendisi ile de şahsen tanışma fırsatım olduğu için mutluyum. Çok ilgimi çeken bir mesleği ve takdir edilesi sporcu bir ruhu var. Ayrıca restoranda hesap ödeme konusunda benden çok hızlı. :D


Bakalım benim yukarıda verdiğim cevaba bir şey diyecek mi? . (Merak ediyorum doğrusu :) )

Yolu sporda birleşen herkes daima kardeştir, dosttur.
Dostumun başarısı benimdir. Benim varsa başarım o da dostumundur.
Spor bu dostluğu kuvvetlendiren bir vesiledir. Araçtır.

Senin de tahsil hayatında başarılar dilerim.
:)


@ateze

Hocam valla biz pratik sınavlarda elimizden geleni yapıyoruz.
Çumraya gidiyorum dediniz, biz oraya geldik, siz gelmediniz.
Yok Bozkırda kaldım dediniz oraya yaklaşalım dedik, o gün siz Konya ya gelecekmişsiniz. .. :(

İnşallah kazık bir yazılı yapıp ta ironları direk bütünlemeye bırakmazsınız.
Kanaat kullanıp bizi okul birincisi yapsanız nasıl olur hocam. :rolleyes: :cool: :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
Scudo
@Mesut Girgiç

:D:D:D Mesut Abi harikasın valla, Çumra'ya da ÖSS'den sonra tasınıyorum, ev bulmaya calısıyorum sımdı, 13 Hazıranda karnelerı dagıtıyoruz, 15 inde benım ÖSS'm var sonra ev tasınacak sonra da Karadenız Turumuz var :) tabı bir de Bozkır Bısıklet Şenlıgı var, ne yapacagımı sasırmıs durumdayım :)
Yıne de tanıstık bır sekılde sızınle, yolu ıyılıkten,guzellıkten gecen herkes bır sekılde karsılasır zaten, diğer İron'larla da tanısmayı dort gozle beklıyorum.
 
way beeee abi muhteşem bi gezi olmuş yaw ama nedense bunlardan bizim haberimiz olmuyor bi zahmet edipte ne ahmed abi nede mesut abi arama zahmetinde bulunmuyorsunuz... neyse sağlık olsun sizler yaşayın bizler bakalım
...
 
  • Beğen
Tepkiler: AHMTB
@mtb_by_rm

sevgili bayram...yapacağımız bu turu, 3-4 gün öncesinden Mesut abi yazmıştı foruma....... hergün... günün en az 5-6 saati.... msn'ye girip de, sitemize bakmaman... bizim kusurumuz olmasa gerek... diye düşünüyorum.. :)
 
arkadaşlar iron ana ile diyaloglarınız mükemmel ,çok duygulu,yüreğinize sağlık,nice gezilere,sağlıkla kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: AHMTB
Sonra gezinin en anlamlı anı geliyor.
İşte Anadolu'lunun atası, anası:
Ahmet hoca anasına dönüp geri geliyor.
http://i295.photobucket.com/albums/mm134/mygirgic/anta116.jpg

Ahmet hocam bu anı ve fotonun anlamını sizlere bizzat kendisi anlatacaktır. Ben sadece görüntüyü vermekle yetineceğim. Zira böyle bir duygu anı anlatılmaz yaşanır.
Bu ana ekipteki herkesin anası. Bu ana iron anası.

http://i295.photobucket.com/albums/mm134/mygirgic/anta117.jpg

Bu iki fotoğraf beni bugun çok duygulandırdı,Susuzluğunu gidirdiğiniz içinde Nine'nin dediği gibi Allah Razı olsun,Allah ne muradınız varsa versin, güzel ekip harika fotoğraflar akıcı anlatım için çok teşekkürler.
 
@Mesut Girgiç

Teşekkürler, ben sadece kısa bir süreliğine kazaen mph moduna geçmiş olabilir mi diye düşünmüştüm. Yoksa tabii ki bütün yol planı, mesafeler herşey altüst olurdu, siz de hemen farkederdiniz, keza aradaki fark az değil: mph=1.6xmph.

@Mesut Girgiç

Bu tür ufak sayısal makinalarında kullanılan objektiflerin odak uzaklıklarının küçük olmasından dolayı sanıldığından daha büyük bir derinlikte yeterli netlik sağlayabilirler. Bunu kendiniz aşağıdaki örneklerde de açıklıyorsunuz zaten :) Gerçekten de resimde hem gidon hem de çatala dikkat ederseniz oldukça netler. Saatin üzerindeki CATEYE yazısının okunmaması ayrı bir konu ve sebebi optik netlik değil, resimde kullanılan JPG sıkıştırma algoritmasının bu tür ufak ayrıntılarda başarısız oluşu. Dikkat ederseniz LCD'deki rakamlar oldukça net .

@Mesut Girgiç

Evet, makinayı yüksek enstantane hızında ve iyi ışık altında kullandığınızda hızlı olayları netleştirme şansınız artar, doğru. Belki de ışık seviyesi oldukça iyiydi ve makina enstantane hızını 1/1000 civarlarında seçti, o zaman bir açıklama olur bu. İşte bu ve benzeri birkaç teknik bilgiyi merak ettiğim için ben şimdi sizden sözkonusu resmin orijinal halini (yani makinanın belleğinden bilgisayara aktarılan, üzerinde hiç oynanmamış halini rica ediyorum. Görüntünün başlık bilgilerinde bazı bilgileri merak ediyorum. Aşağıdaki e-posta adresime gönderebilirseniz sevinirim. Sonra yine ilginç sohbetimize devam edebiliriz, zira görüntüleme ve görüntü-işlem benim özel çalışma alanım olduğu için özellikle ilgileniyorum ve de forumda oldukça ilgi çeken bir konu oldu galiba :) G

tuncay@tug.tubitak.gov.tr


@Mesut Girgiç

Teşekkürler, aman bu deneyler sırasında başınıza birşey gelmesin, mahfolurum yoksa :))

Bakın tekrar anlaşalım: Konu netlik ayarı değil. Konu, makinanın poz süresine bağlı olarak belirli bir hızın üzerindeki cisimleri (siz özellikle poz süresini çok kısaltmazsanız ki otomatik modda çekiyorum diyorsunuz) doğal olarak net çekip çekememesi Sizin bu örneğinizde gidon da çok net maşanın alt kesimleri de oldukça net, asfaltın flu olması orayı netleştirememesi değil, bisiklete göre çok farklı hızda olan asfaltın önceki mesajımda açıkladığım sebepten dolayı doğal olarak bulanık çıkması. Yani siz asfalta netlik yapsaydınız asfalt yine aynı sıvaşmış şekilde çıkacaktı, isterseniz deneyin :)

Evet herşeye rağmen karşılıklı irdelemeden benim gibi zevk aldığınız anlaşılıyor. Umarım forum okuyucuları da benzer zevki almış ve ufak ta olsa bilgi dağarcıklarına birşeyler katılmıştır...

Hoşçakalın
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
@Mesut Girgiç

Teşekkürler, benim için de keyifli bir sohbet oldu, oluyor, hep bisiklet, hep bisiklet ne bu yaa, bisiklet forum mu burası :D Biraz da teknik konuşalım!

Ufak bir düzeltme, Ender abimiz hesap konusunda benden de hızlı ve baskın çıktı, kendisine teşekkür ediyoruz bir daha. Yaşımız küçük olduğu için de fazla ses çıkartamadık :D Bir dahaki gelişinizde ben büfede bekleyeceğim :)
 
@basri


Eğer asfalta odaklanmış olsaydı, Makina otamatik olarak çok daha kısa poz süresi seçecek ve daha net olarak asfalt görünecekti. İsterseniz deneyin
 
  • Beğen
Tepkiler: basri
Bilgilerimizi tekrar bize hatırlattıgınız ve yenilerini zevkle aldıgımız için teşekkür ederiz Tuncay Bey :) size bisikletforuma kattıgınız güzel paylaşımlarınızdan dolayı minnettarız!! :eek:

Teşekkürler, aman bu deneyler sırasında başınıza birşey gelmesin, mahfolurum yoksa )

Bakın tekrar anlaşalım: Konu netlik ayarı değil. Konu, makinanın poz süresine bağlı olarak belirli bir hızın üzerindeki cisimleri (siz özellikle poz süresini çok kısaltmazsanız ki otomatik modda çekiyorum diyorsunuz) doğal olarak net çekip çekememesi
...

Tuncay abicim zaten o makine Mesut abimizin dedigine göre birkaç kez hatta :eek: sayısız kez düşmüz ve tamir edilmiş! acaba bu yüzden mi bu tartışmalar uzadı:eek: alet kafayı yemiş olamaz mı vs.. gibi ihtimaller:D:eek:? :D:D bu ihtimalleri de düşünsek bile olayın yazılım boyutu var , acaba onda da bir değişiklik mi yapıldı biz (Mesut abi bile) bilmeden..?:D:D konuyu uzattıkca çıkmazlara sürüklendik hatta sürükleniyoruz bu olayın bizzat bilimadamlarınca araştırılması yerinde olucaktır! bence bunun için mesut abicim hiç vakit kaybetmeden Tuncay Bey 'e o meçhul fotoyu biran önce emailine postalamalı ki ben de bu olaya dogru bir açıdan bakabileyim artık:eek:! "bu arada sohbet çok güzel devamını bekliyorum!!:eek: sıkıldık sanılmasın!! SIKILMADIM!!!:D"
 
  • Beğen
Tepkiler: basri
Ediz abi ben de otomatik digital fotograf makinesi kullanıyorum ama
Eğer asfalta odaklanmış olsaydı, Makina otamatik olarak çok daha kısa poz süresi seçecek ve daha net olarak asfalt görünecekti. İsterseniz deneyin sizin bu düşünceniz tamamiyle her zaman olmuyor! katılamıyorum!

Cogu zaman asfalt yakın obje oldugu için flu(net olmayan görüntünun kayması şeklinde) ortaya çıkıyor çünküsünü...-> (Tuncay abime ve diger katılımcılar varsa onlara bırakıyorum! :eek: ama bu iddaadan eminim! çünkü denedim!)
Bence çünküsü..
1-en başta donanım kapasitesi(mercek çapı odak mesafesi vs. gibi ölçülerdir..)
2-sonraki kriterse donanımı yönlendiren yazılımdır(Uygun hızda, uygun mesafe belirlenmeli ve enstantene hızı da ayarlanmalı tabi bu secilen moda baglıdır böyle bir modun ayarlarının makinadan makinaya , markadan markaya baglı olarak değişebilecegini göz önüne alalım!)
3-Dogru moda ayarlansa bile flu çıkıyorsa (ki ben hala bunu çözemedim- sanırım çok hızlı gidersek ve daha yakın bir objeyi yani asfaltı çekmeye kalkarsak böyle flu bir foto oluyor..?:eek: haklımıyım lütfen biri aydınlatsın:eek:?)
buraya kadar yanlışım varsa tartışmaya açıktır;) konuyu fazla kirletmek istemedim. çünkü kirli ve flu işlerle:) bilimadamları ugraşıyorlar ve ugraşmalılar! bu fotonun araştırılması konusu benim ödevim olsa gece gündüz hiç bekletmeden yapmaya çalışırdım emin olun ki bisiklete binmek kadar insanlıga yararlı bir meseledir! :eek:
 
@basri

Bir optik uzmanıyla teknik konuda sohbet, bir teknik adamın Tıpta Uzmanlık Sınavına girmesinden farksız aslında :) (Anlayın döktüğüm teri, yani.. ;) )
Ama bir o kadar da heyecan verici..

Bunca yıllık forum hayatımda ilk kez karşıma çıkan bir soruyla paylaşımda bulunduğu için Tuncay Bey'e tekrar teşekkür ediyorum.

Kıt optik bilgilerim yardımıyla ve el yordamıyla yaptığım karşı yorumlarda eğer bilimsel manada hatalara düşmüşsem (ki muhtemeldir, zira fena gaza geldim:D ) Tuncay Bey'in şahsında "optik bilminden" özür dilerim.
Ancak bu tür muhnis söylemlerle geri adım atarak, tartışma fazındaki bilimsel sohbet ortamından sıvışacak da değilim:cool: :) )


not: İlgili fotoyu ilk fırsatta mail adresinize göndereceğim İnşallah. :)
Bakalım otopsi sonucu ne çıkacak. :)





@BMX_rider07

Evet, doğru. Ancak makinanın teknik anlamda kafayı yediğini zannetmem.. zira bir seri başarılı beyin operasyonlarından geçti ve hafıza sorununu atlattı. Geçmişi gayet net hatırlıyor artık. :)

O aletin, Kapadokya da düştükten sonra "bekleme ünitesi" değişti. ve Yüz estetiği geçirdi. Bu tamirat bana, neredeyse o makinayı ikinci kez satın alacak paraya maloldu.

Ayrıca ilk satın aldığım sıralar sezeryanla doğumu gerçekleştiren doktor (yani japonyada bir doğum fabrikasında makina üretilirken) objektifin içinde makas (pardon plastik çapak) unutmuş. Bir operasyonla İstanbul'da garanti kapsamında Türk doktorlar tarafından o çıkartıldı.

Makinanın objektif sisteminin içinde halen sol üstte bir kum tanesi mevcut(Muhtemelen Kapadokyaya ait bir yerküre parçası) ve bazı fotolarda görüntüyü bozuyor. Ben bu tür fotoları bilgisayarda kroplayarak(makaslayarak) fotoyu kurtarıyorum.
Makinamın gözündeki Kapadokyaya ait o çapağı çıkartmak için İstanbulda servis 150 ytl ameliyat parası istedi. Kumu çıkartmak mesele değil objektif ayarları çok para tutar dedi. Katarak ameliyatı gerekebilir dedi. Ama ben o parayı vermedim. Kapadokyadan bende (yani makinamın gözünde) bir hatıra kalsın istedim. Arasıra o çapak iltihaplandığında göz damlası falan damlatıp olayı savuşturuyorum.

Ama gördüğünüz üzere hala makinam hayatta. O bir tıp mucizesi. Bir estetik harikası. Onunla gurur duyuyorum.
O fotoğraf çekiyor ben öğünüyorum. Allah bundan da geri koymasın.. Kalıcı sakatlık vermesin. Halen, elimiz ayağımız tutuyor. Ağrır sızlar yanımız yok. :)

not: Başka bir sohbetimizde de o makinayı düşürürken aynısıra yaşadığım kendi düşüşlerimden ve kendi sakatlıklarımdan da bahsederim. Zira o makina düşerken onunla birlikte ben de düştüm her defasında. Ben düşmeden onu asla yere bırakmam zaten. O makinamın kapadokya da bekleme ünitesi mahvolurken benim de o makinadan beklentilerim taru-mar olmuş tu. Ama ona feda olsun. Onun için kaskımı süpürge ederim. Zira Canon mavisine aşığım.
At(bisiklet), silah (foto makinası) ve avrat(sevgili eşim) kutsaldır.
Ben düşerim onları yere düşürmem.
(Son lafzım çok avame olduysa özür dilerim ama sözümü geri almam.)
selam ve sevgiler. :)
 
@Ediz Tevfik Özgan

Sayın Özgan,

Affınıza sığınıyorum: O hızda, "Dünya'daki en mükemmel görüntü alıcısı: Dedektör" olan "İnsan Gözü" ne bile yeterince flu gözüken bir hareketli zemini (ki burada asfalt) "otomatik modda" algılayıp uygun poz süresine karar verebilecek bir fotoğraf makinası keşfedildiyse herkesten özür diliyorum, tüm yazdıklarımı geri alıyorum ve herkese sanal bi gazoz ısmarlıyorum :)

Tekrar ediyorum "Makina otomatik modda iken"

Saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
@Mesut Girgiç


Geri adım atmak ne demek, ben de büyük keyif alıyorum ve herkese hayatta gördüklerini irdeleme, beyin cimnastiği yapma, bildiklerini gözden geçirme tavsiyesinde bulunuyorum. Haklı haksız apayrı bir konu, herkes yanılabilir, önemli olan faydalı tartışmalardır, hele konu bilimsel olunca :)

Hayatta herşeyi sorgulamamız lazım. Bilim yaşamın o kadar içinde ki, hele hele mekanizmaları anladığınızda size büyük keyif verir. Mesela bisiklet nasıl iki teker üstünde dengede gider? Hiç düşünen olmuş mudur forum üyelerimiz arasında? Var mı fiziğini sade bir dille anlatabilecek? :)

Saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
@basri

Fizik başlı başına bir olay zaten! :) Ah ahh! Keşke bir fizik profesörü olsaydımda bu olayı gece gündüz sayfalarca yazımla anlatabilseydim size!
Çünkü fizik bana moral veriyor! Hayatı anlamamızı saglıyor!
Sade bir dille anlatmak çok isterdim ama içeriden kitaplarım bana gel ders çalış bırak şu forumu morumu diyo!:D
 
  • Beğen
Tepkiler: basri
@BMX_rider07


Fizik; tedavi edici bir şey zaten... ;) Özellikle kronik bel ve sırt ağrılarına süper iyi gelir. (Valla )

Tıpta "Fizik tedavi ve rehabilitasyon" bölümü bile var. :)

"Matematik tedavi" yada "tarih tedavi ve rehabilitasyon" diye bir bölüm ise henüz açılmadı. Yakın zamanda onlar da açılır inşallah.. :cool: :D


Einstein bile Nobel ödülünü Fizikten almayı çok istemiş ama Kimyadan almak kısmet olmuş. ;) Üzülmüştür zavallım. :p

Basri(rumuz) bey,
Otopsi için fotoyu size yolladım. Foto kokmadan tüm karın boşluklarını, toraksı ve kafatasını bir inceleyin bakalım. Ne sonuç çıkacak. :)
 
@basri

En nefret ettiğim dersti :rolleyes: :p

Ayrıca, hafif göbekliyimdir abi, fizik olarak yani :04:

Şaka bir yana, fizik insan yapısıdır, doğayı anlama sanatıdır, en temel bilimdir..

Neyse, ben aranıza girmeyeyim abiler :D
 
@basri

Tabiki... yani tabiki farkederdik...

Hatta benim kilometre saatimin ayarının o anda bisikletimin üzerindeki 28x1-5/8x 1-3/8 lastiğe göre değil de iki gün önce antrenmanda kullandığım 700x23 lük teker setine göre ayarlı olduğunu daha gezimizin ilk 40-50. kilometrelerinde farkeder farketmez benim kilometre saatinin ayarlarını değiştirmek yerine- ki bu sebeple dahi saate elimi sürmedim- yol notlarındaki kilometre ölçümlerini Ahmet hocanın bisikletinin kilometre saatine göre yaptık. Ahmet hocanın kilometre saati de dedenin bisikletindeki kilometre saati ile ölçüm anlamında bire-bir senkronizeydi. Zira dedenin bisikletinin teker seti de hiç değişmezdi ve kilometre saati tam da o teker setine göre ayarlıydı.


Şu duruma göre rahatlıkla diyebilirizki "aslında benim yaptığım sürat o fotoğraftakinden daha fazlaydı". Zira 700x23 lük teker setinin çapı, 28x1-5/8x 1-3/8 lük teker setinden daha kısaydı.
Gezimizin sonunda -ki Ahmet hocanın saatine töre totali 402km- benim total km. ölçümüm yaklaşık 15 km. civarında olmak üzere daha az ölçüm yapmıştı.
Bunun 59,3 km/saat lik anlık bir ölçümde ne kadarlı bir hız firesine yol açacağını buyurun siz hesaplayın. :)


@basri

Şimdi ben şunu merak ediyorum;

Eğer ben kilometre saati üzerinde hiç bir hileye gitmediysem ( ki öyle)
Fotoğraf makinamın da teknik özellikleri belliyse (ki o da belli)

Tamam kabul ediyorum konu netlik sorunu da değil...

Peki, o görüntü nasıl öyle çıktı?

Bunu açıklamak artık bundan sonra bana değil bir fizik uzmanı olarak size düşüyor.
O görüntüde hile olduğuna dair bu forumda ben dahil kimseyi ikna edemezsiniz. (Zira dürüstlük konusunda-sizden iyi olmayalım :) ama- şanımız ve şöyretimiz ortadadır elhamdülillah).
Ama artık o görüntünün öyle olabileceği konusunda bizi(özellikle beni) ikna edebilecek bir fiziki açıklamaya ihtiyacınız olacak. Bu açıklamayı sizden bekliyoruz. :)

Size fotoyu da gönderdim. Makdül üzerinde istediğiniz laboratuvar incelemeyi yapabilirsiniz... Ölüm sebebininin fiziki açıklamasını bekliyoruz. :)
 
Geri