Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Scudo
@Süper Dede



Gerçekten bu antrenman tekniği çok iyi oldu.Mutlaka yapacağım.Umarım diğer arkadaşlarım da değerlendirir.
 
Son düzenleme:
@hamlet2006
Bu arada, tempo sürelerini 2-3 hafta sonra beşer dakika artırabilirsin. Şöyle söyleyeyim : Ben de bu sürelerle başladım şimdilerde iki tane 60 dakika tempo yapar haldeyim...Yani hep 15 dakika üzerinden gitme. Mutlaka alışacaksın ve hafif gelecek, o zaman süreyi arttır.
 
Peki sn. dede (babam altmış beş yaşında ve size "dede" demek tuhaf oluyor ama ?) çalışanlar için nasıl bir alıştırma önerirsiniz?
 
Son düzenleme:
@CmlCLK
Neyi hedeflediğinize bağlı. Ultra mesafe hedefiniz varsa, mutlaka sele üzerinde geçirdiğiniz süreleri arttırmak gerekli. Aralara da tempoları koyarsanız gelişirsiniz. Sezon başlarında uzun tırmanışlar çok faydalı olur. Yani hedef neyse ona göre antrenman uygulanmalı.
 
1-Birol Çakır-----------------------------53
2-Mümtaz Öztürk--------------------1923
3-Kenan Aydoğdu----------------------78
4-Bulut Tokmak-------------------------60
5-Bahri Kaplan--------------------------20
6-Abdulkadir Ergin----------------------13
7-Abdullah Karagöl-------------------5114
8-Oktay Yumak--------------------------29
9-Tuluyhan Berke Uslu-----------------701
10-Mehmet Bulak-----------------------11
11-Sercan Baltalı-----------------------343
12-Şenol Kadir Köstekçi--------------67/A
13-Burhan Turan----------------------67/B
14-Emre Kalaycı-------------------------61
15-Süleyman Çetin--------------------2006
16-Okan Karayas------------------------07
17-Mehmet Akif Akbay---------------1917
18-Galip Melek------------------------25/A
19-Talip Melek-------------------------25/B
20-Coşkun Sarıbaş---------------------52
21-Salih Güler--------------------------33
22-Osman Şirin-------------------------01
23-Cemil Cahit Selimoğlu------------10/A
24-Velican Demirel-------------------10/B
25-Faruk Sakin-------------------------18
 
@CmlCLK
Peloton, Fransızca kökenli bir sözcük olup küçük top, yumak anlamına gelir. İngilizcedeki pellet sözcüğüyle soydaştır ki pellet de yumak demektir.hem sana da yabancı değil bak...fransa'da yaşıyorsun ve bisiklete biniyorsun . bir iki kuşak önce avrupa'ya giden türkler gibi olma ; onlar genellikle türklerin kahvelerine gidip oturmuş,onların lokantalarında yemek yemiş , dışa kendini kapatmış ve gittiği ülkenin dilini ,kültürünü öğrenemeden ömrünü tüketmiş .
 
Katılımcı arkadaşlar arasında yarışta aksiyon kamerası tarzı bir şeyler kullanmayı düşünen var mı?

Birşey farkettim, ben ne meraklı adammışım yahu.:D
 
@hamlet2006

Normalde düşünürdüm amma mevcut kameram en son Çeşme Granfondo'da soğuk asfalttan dolayı hasar gördü. Kullanacaksanız gidona asmayı tavsiye etmem. Kaska takılsa ekstra ağırlık uzun mesafelerde can sıkabilir. Göğüse bağlansa o sıcakta rahatsız edebilir :D Netekim ben almazdım :)
 
@hamlet2006 dostum belki görmüşsündür daha önce yazmıştım foruma haziranda 162 kilometrelik bir yarışa gireceğim. Yarışı düzenleyen bisiklet klübü yarıştan herkes zevk alsın ve zorlamadan bitirsin diye nabıza dayalı 20 haftalık Vo2max antremanı çıkarttı. Şuan 9 haftadır bu program üzerinden antrenman yapıyorum dinlenik nabzım 54'ten 45'e kadar indi şuan. İstersen sana yollayayım sende uygula aynı antremanı.
 
@Bigpatron
Küçük bir hatırlatma yapayım : 20 haftalık vo2max antrenmanı olmaz. VO2max ilk 7 haftadan sonra artışı durdurur. Bu antrenman oldukça sert bir antrenman olduğundan uzun süreli yapılması zaten organizmayı yıpratır. Belli bir temelin üzerine uygulanacak maksimum sekiz haftalık vo2max antrenmanı fayda sağlar. Ayrıca sizin katılacağınız 162 km lik yarışla bizim 2500 km lik yarışın sürüş konsepti çok farklı. İlginiz için ayrıca teşekkür ederim... :)
 
@Bigpatron
Nabza dayalı antrenman konusunda falan paylaşsanız ne güzel olur aslında :)
 
@Süper Dede
Elbette bu işin üstadı sizsiniz ancak bize verilen antrenman programında bir sakınca olduğunu sanmıyorum zira programı hazırlayan aynı zamanda Continental Takım antrenörü. Belki programı ben yanlış isimlendiriyor olabilirim. Genel olarak temeli şu şekilde belki sağlıklı birşey demenize yardımcı olur. Ayrıca estağfurullah sizin onca emek vererek hazırlamaya çalıştığınız yarış ile benim katılacağım yarışı kıyaslamak benim haddim değil :)

Haftada 3 kere antrenman.

Ilk gün: Nabız aralığı 4 (Vo2max)
20 dk ısınma (kademeli olarak nabız, maksimum nabızın %80'e kadar çıkarılacak)
Interval: 8x8x8x8 dk (Maksimum %90-%93 nabızda)
Dinlenme: Her interval arası 2 dk pedal çevirerek aktif dinlenme
20 dk soğuma ( düşük vites yüksek kadans)

Ikinci antrenman: Nabız aralığı 3

20 dk ısınma (kademeli olarak nabız, maksimum nabızın %80'e kadar çıkarılacak)
Interval: 10x10x10 dk (maksimum %80-%82 nabızda)
Dinlenme: Her interval arası 3 dk pedal çevirerek aktif dinlenme
20 dk soğuma ( düşük vites yüksek kadans)

Üçüncü antrenman: Nabız aralığı 1

3 saat maksimum nabız aralığı %60-72 arası sakin sürüş

Geneli bu şekilde, haftadan haftaya intervalker arasında ki dakikalar farklılık gösteriyor benim şuan yazdıkların örnek olarak. Ayrıca belli birkaç haftadan sonra ikinci antrenmana ek okarak 1x4 yada 1x3 gibi 1 dakikalik sprint intervalide giriyor
 
Tamam şimdi anlaşıldı. Yaptığınız antrenmanlar vo2max antrenmanı değil. Antrenmanın vo2max olması için yüklenme dozajının %90-95 aralığında olması, 3' ila 8' zaman sınırlarında olması ve yüklenme süresi kadar dinlenme süresi verilmesi şartı vardır. Yüklenme süreleriniz 8' olarak vo2max için normal ancak dinlenme süresi olarak çok kısa. Bir zaman sonra rezervleri bitirmenize yol açabilir. Tabii burada antrenman yaptığınız yolun fiziksel yapısı da önemli. Düz yol mu, hafif eğim aşağı mı, veya grup halinde draft ile mi yapıyorsunuz gibi değişkenler önemli. Ama 10' yüklenme %80-82 nabız ve aralarda 3' hafif pedalla dinlenme çok uygun...Burada antrenmanlarınızı eleştirmiyorum yanlış anlama olmasın ancak birinci antrenman kondisyonu çok üst seviyelerde olan sporcular için daha uygun görünüyor. Bir de kesinlikle size had bildirme gibi amacım asla olamaz yanlış olmasın. Sadece bilgi alışverişinde bulunuyoruz...sevgiler.. :)
 
@Süper Dede
Düz sayılmaz toplamda 2400 metre kadar tırmanış olacak bitişe kadar. Çıkışlarda hız grupları olacak herkes kendine hangi hız grubu uygun ise o grupla çıkış alacak ve grup draft yapacak.

Yeniden antrenman programını okudum dediğiniz gibi tam olarak vo2max dayalı değilmiş, amaç sürüş sırasında oluşacak ani hiz değişikliği ve eğimlerde gruba ayak uydurabilmek için maksimum oksijen alımını arttırmakmış.

Ayrıca zaman ayırıp güzel yorumlariniz içinde teşekkür ederim. :)
 
53 km orta tempo ve biraz da tırmanış, ortaya karışık yani...23 km ort. ve 750m kazanım. Hava yine soğudu...
 
Ben de bugün nabız bandına terfi ettim.Pili hemencecik bitmeseydi kim bilir bana hangi küfürleri sıralayacaktı?Bir ara yokuşta 190'ı görünce 190 ne zaman 3 bucuğa eşitlendi diye düşünmedim de değil.

@Süper Dede Mümtaz Ağabey,
Yokuşta nabzım patladığında bacaklarım da sertleşmeye başladı,bacaklarım da durdu neredeyse.Bunu yorumlayabilir misin?
 
@hamlet2006
maksimum nabızda organizma anaerobik çalışıyor ve laktik asit oluşmaya başlıyor. Kandaki ph değeri değişiyor ve asidik bir ortam oluşuyor, bu da kasları sertleştirip durduruyor. Soru : neden maksimum nabza çıktın...?
 
@Süper Dede
20 km hafif tempodan sonra ilk yokuşta olan oldu.Ne yapmalıydım ya da ne yapma malıydım onu bile bilemiyorum:kötü:

@Süper Dede
Laktak eşiği dediğimiz şey bu mu oluyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve JusTiMe
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri