Scudo Sports

Trafikte yol bisikleti kullanımında dikkat edilmesi gerekenler

Number Pİ

Üye
Kayıt
1 Eylül 2015
Mesaj
65
Tepki
41
Şehir
İSTANBUL
İsim
EMRAH BAYINDIR
Bisiklet
Mosso
benim merak ettiğim kısımlardan birini hood dan tuttuğum da ani fren yapmam gereken zamanlarda frenleme yapmak da zorlanmam aşşağıdan tutulduğu zaman ise uzun vade de trafik de rahatsiz bir şürüş olması sizce uygun tutuş pozisyonu trafik de nedir ve bunun yanında ekstradan vermek isteyeceğiniz tavsiye olursa okumaktan mutluluk duyarım teşekkürler
 
Scudo
Trafikte olması gereken sürüş pozisyonu tabiki budur,

Screenshot_2.png

Bence hızınız saatte 35'i fazla geçmiyorsa olması gereken sürüş pozisyonu da budur. Gidonu alttan tutmak ya yokuş inerken, ya da dümdüz bir yolda "basarken" mantıklı. Yani hızınız artık 40'larda, veya 50'leri zorlamaya çalışıyorsanız. Zaten o anki rüzgar size "eğilin" diyor :D Hissediyorsunuz yüzünüzde.

Yani bu durumlar dışında hep üstten "rahat tutuş" ile sürülür. Daha az yorar, bel daha dik durur, daha az zorlanır/ağrır. Daha uzun mesafe katedebilirsiniz, enerjinizi daha iyi korursunuz vs :)

Yol bisikletinin en iyi avantajlarından biri de bu gidon. O an neye ihtiyacınız varsa, ona göre bir pozisyon alıyorsunuz. Trafikteki öncelikli ihtiyaçlarınız neler?
1- Daha çok görünebilirlik (araçlar bizi görsün)
2- Daha fazla görüş alanı (biz araçları görelim)
3- Her an frenleyebilmeye imkan verecek duruş (eller frenlerde olacak yani)
Tam fotoğraftaki gibi :)
 
+ yol bisikletinde refleksle ani frenleme aninda bile tüm gucumle hic bir zaman frenleme yapmadim onume arac ciktiginda dahi yavaslayabildigim kadar yavaslayip carpmayi tercih ederim.. kizaklama yapip aracin altina girmektense bodoslama yapip aracin ustunden gecmek daha mantikli sanki.
 
Benim bisiklet şehir bisikleti olunca trafikte araçların arasında geçerken çok zorluyor. Gidon geçecek mi diye ödüm kopuyor .
 
@Serkan Mıstınoğlu
Ben de yol bisikletine yeni başlayanlardanım. Bu pozisyonda bile frenler beni tatmin etmiyor. Ön freni daha rahat sıkıyorum ama arka fren tam randımanlı değilmiş gibi. Biraz daha alışırsam belki daha rahat ederim diye düşünüyorum.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Bu tutuş doğru olan ama benim gibi parmakları oransal olarak kısa olanlar biraz zorlanıyor. Bir de MTB ya da şehirden geçtiyse hep ilk 2 parmakla fren yapmaya alışmış oluyor ki bu tutuş diğerlerini de biraz kullanmayı gerektirdiğinden alışmak zaman alabilir. Herkes kendi koşullarını değerlendirip çözüm üretmeli bence.

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
Parmak uzun kısalığı için önerim grupsetlerin kollarına tek tek bakmak,Shimano 5800den sonra aynıdır,sram apexten itibaren aynı tutuş,campagnolonun eski modelleri çok rahatsız ancak ergo lever'lar çok çok rahat,bence tek tek bakın ona göre seçin,fren yapamadıktan sonra yemişim performansını :)
 
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12920244_1150554014977171_2745733745959061507_n.jpg?oh=9914dcac76a85cd1a330870498536451&oe=57EDC625

sürate geçtiğimde tutuş şeklim ,rüzgar önde ise aynen yatarım,
trafikte sürat yapmam lay lom lom sürerim,
sürat yaptığım etaplar tek araç olmaz,

1-erenköy-viaport
yaz ayları-30 km tempo -05.30 çıkış
2- ekim sezon başlangıcı mayıs ortalarına kadar,30 km tempo,göçbeyli-bıçkıdere-göçbeyli,

trafikte yavaş sürmeyi tercih ederim ,pek yoğun trafiğe girmemeye özen gösteririm,

aşağıdaki gibi sürerim

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/screenshot_2-png.76962/
 
Yol bisikleti kullanıcı sayısının yükselişe geçtiği bu dönemde trafikte güvenlik birinci önceliğimiz olmalı.

Görmemiş olanlar için aşağıda BUP tarafından çevirisi yapılan videoları yeniden paylaşıyorum.



 
@Serkan Mıstınoğlu bu durumda hood ayarı büyük önem arzediyor peki hood ayarı için ne gibi bir yöntem uygulanmalı sizce ?

@Selami53
bu biraz yaralanmalardan yaralanma beğen gibi olmus :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Çelebi
@Number Pİ

road-bike-hoods-position.png

Bileklerini zorlamaman önemli. Bel-omuz kısmını nasıl rahat ediyorsan öyle tutabilirsin. Gergin olmamaya özen göster. Yani vücudunun üst bölümündeki kaslar çalışmasın, bırak onları.

http://www.roadcycling.com/sites/default/files/styles/large/public/field/image/philippe_gilbert_side_view_bike_BMC.jpg?itok=1L4zesAM
 
bazı sti modelleri çok sert. hoodlardan tutarken frenlere hakim olmak gayet zor olabiliyor. triban 300 üstündeki microshift kollar gerçekten çok sert mesela.
 
@Serkan Mıstınoğlu tesekkur ederim uygulamaya çalışacağım saniyorsam birazda deneye deneye bulucaz en rahat pozisyonu burde su 4 parmak la frene alisirsak tmm dir
 
Bende dün yol bisikletine geçtim.
Eğilerek kullanımda sorun yok, fakat dik pozisyonda kollarım fren kollarına kısa kalıyor, sanırım biraz yukarı kaldırırsam iş çözülecek gibi.
Henüz amatörüm, farklı çözüm önerisi olan var mı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri