Trafikte yol bisikleti kullanımında dikkat edilmesi gerekenler

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Number Pİ tarafından paylaşıldı.

  1. Number Pİ

    Number Pİ Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2015
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    EMRAH BAYINDIR
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    benim merak ettiğim kısımlardan birini hood dan tuttuğum da ani fren yapmam gereken zamanlarda frenleme yapmak da zorlanmam aşşağıdan tutulduğu zaman ise uzun vade de trafik de rahatsiz bir şürüş olması sizce uygun tutuş pozisyonu trafik de nedir ve bunun yanında ekstradan vermek isteyeceğiniz tavsiye olursa okumaktan mutluluk duyarım teşekkürler
     
  2. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.031
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Trafikte olması gereken sürüş pozisyonu tabiki budur,

    Screenshot_2.png

    Bence hızınız saatte 35'i fazla geçmiyorsa olması gereken sürüş pozisyonu da budur. Gidonu alttan tutmak ya yokuş inerken, ya da dümdüz bir yolda "basarken" mantıklı. Yani hızınız artık 40'larda, veya 50'leri zorlamaya çalışıyorsanız. Zaten o anki rüzgar size "eğilin" diyor :D Hissediyorsunuz yüzünüzde.

    Yani bu durumlar dışında hep üstten "rahat tutuş" ile sürülür. Daha az yorar, bel daha dik durur, daha az zorlanır/ağrır. Daha uzun mesafe katedebilirsiniz, enerjinizi daha iyi korursunuz vs :)

    Yol bisikletinin en iyi avantajlarından biri de bu gidon. O an neye ihtiyacınız varsa, ona göre bir pozisyon alıyorsunuz. Trafikteki öncelikli ihtiyaçlarınız neler?
    1- Daha çok görünebilirlik (araçlar bizi görsün)
    2- Daha fazla görüş alanı (biz araçları görelim)
    3- Her an frenleyebilmeye imkan verecek duruş (eller frenlerde olacak yani)
    Tam fotoğraftaki gibi :)
     
  3. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.139
    Beğeniler:
    1.219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    + yol bisikletinde refleksle ani frenleme aninda bile tüm gucumle hic bir zaman frenleme yapmadim onume arac ciktiginda dahi yavaslayabildigim kadar yavaslayip carpmayi tercih ederim.. kizaklama yapip aracin altina girmektense bodoslama yapip aracin ustunden gecmek daha mantikli sanki.
     
    yusufgs3625 bunu beğendi.
  4. mfmayliba

    mfmayliba Kıdemli Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    6 Nisan 2016
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Mustafa Ferruh
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim bisiklet şehir bisikleti olunca trafikte araçların arasında geçerken çok zorluyor. Gidon geçecek mi diye ödüm kopuyor .
     
    yusufgs3625 bunu beğendi.
  5. murat serbet

    murat serbet Kıdemli Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    396
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben de yol bisikletine yeni başlayanlardanım. Bu pozisyonda bile frenler beni tatmin etmiyor. Ön freni daha rahat sıkıyorum ama arka fren tam randımanlı değilmiş gibi. Biraz daha alışırsam belki daha rahat ederim diye düşünüyorum.
     
  6. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    618
    Beğeniler:
    1.565
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bu tutuş doğru olan ama benim gibi parmakları oransal olarak kısa olanlar biraz zorlanıyor. Bir de MTB ya da şehirden geçtiyse hep ilk 2 parmakla fren yapmaya alışmış oluyor ki bu tutuş diğerlerini de biraz kullanmayı gerektirdiğinden alışmak zaman alabilir. Herkes kendi koşullarını değerlendirip çözüm üretmeli bence.

    Tapatalk kullanılarak gönderildi.
     
  7. Erkin Kalender

    Erkin Kalender S-WORKS VENGE 2014 -- SPECIALIZED TARMAC SL4

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    7 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    823
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Erkin
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Parmak uzun kısalığı için önerim grupsetlerin kollarına tek tek bakmak,Shimano 5800den sonra aynıdır,sram apexten itibaren aynı tutuş,campagnolonun eski modelleri çok rahatsız ancak ergo lever'lar çok çok rahat,bence tek tek bakın ona göre seçin,fren yapamadıktan sonra yemişim performansını :)
     
  8. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    60
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    33.253
    Beğeniler:
    43.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG]

    sürate geçtiğimde tutuş şeklim ,rüzgar önde ise aynen yatarım,
    trafikte sürat yapmam lay lom lom sürerim,
    sürat yaptığım etaplar tek araç olmaz,

    1-erenköy-viaport
    yaz ayları-30 km tempo -05.30 çıkış
    2- ekim sezon başlangıcı mayıs ortalarına kadar,30 km tempo,göçbeyli-bıçkıdere-göçbeyli,

    trafikte yavaş sürmeyi tercih ederim ,pek yoğun trafiğe girmemeye özen gösteririm,

    aşağıdaki gibi sürerim

    [​IMG]
     
    Number Pİ, murat serbet ve Sadettin Z. bunu beğendi.
  9. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    7.061
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yol bisikleti kullanıcı sayısının yükselişe geçtiği bu dönemde trafikte güvenlik birinci önceliğimiz olmalı.

    Görmemiş olanlar için aşağıda BUP tarafından çevirisi yapılan videoları yeniden paylaşıyorum.





     
  10. #10
    Number Pİ

    Number Pİ Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2015
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    EMRAH BAYINDIR
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Serkan Mıstınoğlu bu durumda hood ayarı büyük önem arzediyor peki hood ayarı için ne gibi bir yöntem uygulanmalı sizce ?

    bu biraz yaralanmalardan yaralanma beğen gibi olmus :D
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.
  11. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.031
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    @Number Pİ

    road-bike-hoods-position.png

    Bileklerini zorlamaman önemli. Bel-omuz kısmını nasıl rahat ediyorsan öyle tutabilirsin. Gergin olmamaya özen göster. Yani vücudunun üst bölümündeki kaslar çalışmasın, bırak onları.

    [​IMG]
     
    Number Pİ ve Tolga Çelebi bunu beğendi.
  12. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    745
    Beğeniler:
    1.173
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bazı sti modelleri çok sert. hoodlardan tutarken frenlere hakim olmak gayet zor olabiliyor. triban 300 üstündeki microshift kollar gerçekten çok sert mesela.
     
  13. #13
    Number Pİ

    Number Pİ Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2015
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    EMRAH BAYINDIR
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Serkan Mıstınoğlu tesekkur ederim uygulamaya çalışacağım saniyorsam birazda deneye deneye bulucaz en rahat pozisyonu burde su 4 parmak la frene alisirsak tmm dir
     
  14. Gurkan S.

    Gurkan S. Bayağı Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    8 Nisan 2016
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bende dün yol bisikletine geçtim.
    Eğilerek kullanımda sorun yok, fakat dik pozisyonda kollarım fren kollarına kısa kalıyor, sanırım biraz yukarı kaldırırsam iş çözülecek gibi.
    Henüz amatörüm, farklı çözüm önerisi olan var mı :)
     
    mariokaldato bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

IMG-20151016-WA0000.jpg
2-3 Yıldır bisikletle uğraşıyorum, son bir yılda ise spor esnasında nabız değerlerimide kontrol ederek yüksek performans üzerine yapıyorum, dinlenik nabzım bu yıl geriye dönük bakıldığında...
upload_2016-1-7_22-27-39.png
Dört yıl önce kalp ameliyatı olduğumda, hem ameliyat öncesinde hem de ameliyattan sonraki günlerde hemşirelerin düzenli olarak bende EKG ölçümleri yaptıklarını hatırlıyorum. Hastanede yattığım...
upload_2016-9-26_14-17-55.png
Birkaç yıldır yazdığım mesajlarda 'yokuş özürlü' olmaktan bahsediyordum. Bunu hep yazıyorum da, sakın ola bundan övündüğüm veya buna güvenip rakiplerimi yolda alt etme niyetim olduğu anlaşılmasın...