@Göktürk Ünal
Ne zamandır videosunu izlememiştim, sanırım 2 yıldan fazla oldu. Uzun süreden sonra izledim acaba kendini geliştirebilmiş mi, gerçekten bilgi sahibi mi diye sırf ne söyleyecek diye meraktan izledim (Youtuberlarımızın hiç birinin video çekecek kadar bilgiye sahip olmadığı görüşündeyim, sırf para kazanmak için bu işi yapıyorlar)

Ve şuan gülüyorum

Allah'ım, bir kameranın karşısına geçip, bu kadar sınırlı bilgi ile nasıl zincir yağı incelemesi yapılmaya yeltenilir, bu nasıl bir öz güvendir diyorum
Wet lube ile dry lubeyi aynı değerlendirme kriterlerine tabi tutup, "Bu yağ (wet lube) çok çabuk toz tutuyor" demesi, bu alanda biraz olsun bilgi sahibi olanlar için komik.
Hiçbir yağı tazelediğinden bahsetmemiş ama 1. sıraya koyduğu Finish line yağını 150 km'de tazelemek gerektiğini söylemiş. E o halde bu yağ 600 km sorunsuz gidiyor nasıl diyebiliyorsun? 150 km sorunsuz gidiyor de ve 6 numaraya (en kötüye) yaz o yağı.
2 numaraya yazdığı Chain L yağını uygulama şeklini öyle bir anlatmış ki, cerrahi yapar gibi yağlamak gerekiyormuş, her baklaya 1 damla yağ damlatmak gerekiyormuş, sonra da kurumaya bırakıp daha sonra bez ile kenarlardaki fazlalık yağın alınması gerekiyormuş. Allah Allah ne kadar garip değil mi

Çok sıradışı geldi bana! Sadece bu yağı bu (doğru) şekilde uygulaması, diğer yağları gelişigüzel, sürterek damlatması bile testin objektifliğine gölge düşürür. Diğer yağları uyguladıktan sonra fazlalıkları bez ile almamış bile

Bu yağı kullanınca 1500 km'de kirlenmemiş, Zefal'de 250 km'de simsiyah olmuş? Yesek mi?
Sıfır ön hazırlıkla, sıfıra yakın bilgiyle çekilmiş bir video.
Tüm zincir yağlarını aynı şekilde uygulamamış.
Testin gerçekçi olabilmesi için bu sürüşleri aynı rotada yapması gerekiyor. İstanbul'da oturanlar bilir, bir ortaköy sahilde bisiklet sürmek var, bir de Şile'ye tozun toprağın içine gitmek, yanınızdan habire kamyon geçip size toz-kum saçması var. Hızınız bile etkiler zincirin kirlendiği mesafeyi. Rüzgar etkiler, tüm sürüşlerde aynı rüzgara maruz kaldığını varsayıyor videoda (gerçi varsayması bir yana, bunun farkında olduğunu bile sanmıyorum bahsetmemiş bile çünkü)
İçler acısı bir inceleme. Ama bu, denk geldiğim ilk içler acısı videosu değil. Daha kötülerini de görmüştüm.
- Wet lube, Dry lube ve 4 mevsim lubeler ayrı ayrı kategorilendirilip kendi aralarında kıyaslanmalı.
- Tüm yağlar aynı metodla uygulanmalı ve fazlalık bezle alınmalı.
- Testler aynı hızla, aynı rotada yapılmalı.
- Tek değerlendirme kriteri zincirin ne kadar sürede kirlendiği olamaz, yağ sürmemizin amacı kirlenmemesi değil ki. Sürtünmeyi azaltması ve grupsette %3-%5 arası gerçekleşen mekanik kaybın en aza indirgenmesi. Doğru zincir yağlaması bu kaybı %1 azaltıyor. Asıl performans testi bunu başarıp başaramaması baz alınarak yapılmalı. Yani bir şekilde sprint at, tırman, veya powermetre ile velodroma çık, bir şekilde bize sayısal değerler ver madem zincir yağı performansı videosu çekmek istiyorsun. Bir diğer kriter de yağın kuruma süresi olmalı. Nasıl ki wet lubeler çok toz topluyor (geziniyo bunu bilmese de) dry lubeler de daha çabuk kuruyor. Çünkü wet lube zincire daha iyi yapışıyor, doğal olarak toz da yapışıyor, beyin bedava
Dry lube ile wet lube kıyaslamak tam olarak komedi.
Umarım gerçekten iyi video çekebilen youtuberlar çıkar, yoksa bunlara kalacağız, bu videolarda anlatılanları izlemek zorunda kalacağız
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Başlıktaki soruya gelecek olursak toz tutmayan zincir yağı herhangi bir "dry lube" dir. Toz tutmama konusunda en kötü dry lube bile en iyi wet lubeden iyidir. Çünkü üretiliş amaçları farklı zaten. Biri toz tutmamak üzerine, biri zincire iyi yapışıp yağmurda akıp gitmemek üzere üretiliyor

4 mevsimler ise ikisini aynı anda yerine getirmeye çalışıyorlar ama tabiki mümkün değil. Üşengeçler için 4 mevsim yağlar
