cnmrtpkc
Only Human
- Kayıt
- 30 Nisan 2018
- Mesaj
- 346
- Tepki
- 345
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Can
- Başlangıç
- 1992—93
- Bisiklet
- Brompton
- Bisiklet türü
- Katlanır
Evet farklı şeyler ancak bahsedilen gevşemenin olması bana göre gayet normal.Ki bu zamana kadar en az 10 Dahon modeli kullanmış biri olarak başıma gelmedi.Vida gevşemesi ile gidon esnemesi farklı şeyler.
Dahonda katlama mekanizmasındaki somunu 40-50 kmde bir tekrar sıkmam gerekiyordu. Yoksa gidon sürerken açılacak gibi sallanıp korkutuyordu.O somun mandalın kapatırken gerekli sertliğini ayarlıyor. O yüzden çok fazla da sıkamıyorsunuz o zaman da mandal kapanmıyor. 40-50 kmde bir vida sıkmak olağan bir durum değil.
Zaten kullandığım tern modellerinde bir kez bile gerekmedi böyle bir şey. Ayrıca mekanizması da farklı.
Gidon esnemesi denen de pedala aniden yüklendiğinizde gidonda hissettiğiniz size doğru hafif esnemesi hali. Kullanılan malzeme ile ilgili. Verge x18 hariç kullandığım diğer tüm tern modellerinde az bir esneme hissettim.
Kullandığım bisikletler (sadece dahon'da) boardwalk,launch,mu P8/D8/P24/rohloff,visc,Speed Tr,Dahon 30 th anniversary edition.Üstelik bu modelleri 5-10 km değil minimum deneyim kazanacak kadar kullandım.Belki sürüş tarzınızdan dolayı sizde bu problem olmuş olabilir.Ayrıca minimum esneklik isteniyorsa yekpara gidon tercih edilmeli(yükseklik ayarlıksız)