Dahon Vitesse D8 hakkında kafama takılan sorular :)

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Herkese merhabalar, yakın zamanda Dahon Vitesse D8 ile aranıza katılıyor olacağım. (Şuan fiyat araştırmasındayım) Biraz pedallamanın keyfi biraz da maddi açıdan düşününce Goccia City Zero'dan vazgeçtim. Vitesse D8 aklıma yatan bir model oldu.

İzlenimlerime göre;
Shimano altus arka vites var. Gidonda trigger vites kolu mevcut. Şehir için ideal olacağını düşünüyorum.
Selesi öyle aman aman gelmedi. Sanırım bir süre idare edebilirim.
Elcikler açıkçası pek hoşuma gitmedi. Konforsuz jelsiz ve basit duruyordu.
Malzeme kalitesi başarılı gözüküyor. Aksesuar konusunda Goccia'ya göre çok daha zengin.

Ayrıca şöyle bir şey gözlemledim; Bisikleti katlayınca iki teker dengeli durmuyordu birisi daha yüksek kalıyordu. Katlayıp seleden iterken tek teker üzerinde itmek zorunda kalıyoruz sanırım?
Son olarak, gidonun boyu ayarlanmıyor. İnternette gördüğüm bazı videolarda da ayarlanabiliyordu. Bu ülkemizedeki seriye özgü bir şey mi yoksa görmediğim/bilmediğim bir D8 modeli daha mı var :)

Teşekkürler şimdiden, umarım kısa zamanda aranıza katılırım :):):)
 
Scudo

Bahadır ÖZEL

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2014
Mesaj
315
Tepki
318
Şehir
İstanbul/Beylikdüzü
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
2014 modellerde gidon boyu ayarlanıyor. Sonrakilerde o özellik yok. 2015 modelin elcikleri ve selesi(jelli selle royal) gayet iyi. 2016 modellerde değiştirmişler. Katlı halde de yürütülmüyor evet. Tekerler paralel olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
@Bahadır ÖZEL

Peki hocam bunları kafaya takmalı mıyım? Görünüşe göre malzeme kalitesi gittikçe düşüyor :(
 

Bahadır ÖZEL

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2014
Mesaj
315
Tepki
318
Şehir
İstanbul/Beylikdüzü
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Sele ve elciği kısa bir süre sonra değiştirmek isteyebilirsin. Bu da masraf demek. 2. el 2015 modellere bakmak bu durumda daha mantıklı. Hem daha ucuz olur hem de alır almaz değişiklik isteyecek bir parça yok üzerinde. Zamanla beklentin yükselirse o ayrı. @bisikletvardediler
 

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Peki tüm bunları göz önünde bulundurursak Tern C8'i önerir misiniz? Onda tekerler paralel oluyor ve elcikler daha konforlu. Hadi elcikler değiştirilebilir çok önemli değil de bilemedim:acpsnr::):)@Bahadır ÖZEL
 

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
353
Şehir
Çorlu
Videolarda ne güzel kolayca katlayıp taşıyorlar ama bana o kadar kolay gelmedi açıkçası.
Tekerlek üzerinde gidebilse çok güzel olacakmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Hocam taşınmasına taşınıyor katlayıp seleden itebiliyorsunuz fakat iki teker arasında 5-10cm yükseklik farkı olduğundan tek teker üzerinde dengeleyip itmek gerekebiliyor. Belki de kafaya çok takılması gereken bir şey değildir :) @dethagorf

@Serdar Kaptı @Metehan D. @hardal @Gökhan Selçuk @erencaner Selam arkadaşlar, acaba yukardaki sorularım hakkında yardımcı olabilmeniz mümkün müdür :srnsml:
:srnsml::):)
 
Kayıt
1 Mayıs 2009
Mesaj
2
Tepki
1
Şehir
İstanbul
İsim
Muhammet ÖNEL
Bisiklet
Dahon
öncelikle bende sizin gibi çok detaylı düşünüyordum istanbul da olmanın avantajıyla deneme firsati da oldu bayilerde bugün n11 de indirimi görünce aldım bakalım fiyat oda çok uyguna geldi. Katlaninca çok taşıması bence rahatsız etmeyecek bakalim internette videolar yanıltıyor bu arada gidon boyu maalesef ayarlanıyor 2016da bahadır hocamın dediği gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Tern Link C8 veya D8 ile Dahon Vitesse D8 denk modeller midir? Eğer öyleyse Tern'den yana sıkıntı yaşar mıyım? Link D8'in kırmızı modeli çok çekici gözüküyor :):ssrtcbya:
 

iogee

Daimi Üye
Kayıt
28 Şubat 2013
Mesaj
296
Tepki
410
Şehir
İstanbul
İsim
iogee
Bisiklet
Focus
Bisiklet konusunda fazla dusunmeye gerek yok saydiklariniz sizi pisman etmez. Yerinizde olsam goz zevkinize hoş geleni alirim. Saydiginiz modeller arasi farklar cok az. Kendinizi burda yazilanlar sebebi ile dahon a odaklanmis hissetmeyin. Link D8 in katlanma mekanizmasi daha hizli pratik. 2016 dahonlar yerine dusunulebilir. Bende mango dahon d8 i gorunce bunu almaliyim demistim. Biraz duygusal takilmakta fayda var sonucta bisiklet aliyoruz eve buzdolabi degil [emoji1]

E5553 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
353
Şehir
Çorlu
@iogee Katılıyorum içinize sinmesi önemli.
Ama alabilecekken mümkün olduğunca en iyisini almak istiyor insan. Sanki diğer model ile üst model arasındaki fark çok belli olmayacak olsa da insanın hevesi kursağında kalıyor sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

iogee

Daimi Üye
Kayıt
28 Şubat 2013
Mesaj
296
Tepki
410
Şehir
İstanbul
İsim
iogee
Bisiklet
Focus
Yol bisikleti kullanan biri olarak bu tur bisiklet icin cok sey tartisabiliriz. Jant seti, vites sistemi, kadro ve geometrisi lastik secimi vs vs... ama olay katlanir olunca ve onumuze sundugunuz secenek birbiri ile muadil olunca fazla bise soyleyemiyor insan. En kotu karar kararsizliktan iyidir mantigi icin tercih yapmana yardimci oluyorum zaten bu konuyu acma amacinda bu degil mi :)

E5553 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yusufclp

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2014
Mesaj
702
Tepki
747
Şehir
İstanbul
İsim
Yusuf C.
Bisiklet
Dahon
Ben de dahon ve tern d8 arasında kalmıştım. Katlayınca daha derli toplu durduğundan yani gidon tekerler arasında kaldığından dahon d8 i tercih ettim ve memnunum. Ancak alım aşamasında tern d8 i de test ettim. Kalite olarak o da çok iyi. Gidon tekerler arasına katlansaydı kesin tern alırdım. Ternin dahona göre vites sisteminde ve jant setinde üstünlükleri var. Jant çift kat ama dahonun jantı da çok sağlam derin bir çukura istemeyerek girip test ettim akordu bile kaçmadı. Vites sistemi sram. Dahon d8 e göre daha üst seviye. Dahonun gidon yükseklik ayarı yok. 2016 olanlarda yükseklik ayarı var galiba. Terde ise andros stem denen bir eklenti var. Gidonu öne arkaya yada en üst seviyeye ayarlamaya yarıyor. Sürüş pozisyonunuza göre gidon ayarlanıyor. Birde vites değiştirici tern de grip shift denen çevirmeli olanı dahonda ise mandallı (adı herneyse) değiştirici mevcut. Ben gidonun içe katlanması taşımaya daha elverişli olduğundan dahon d8 i tercih etmiştim.
 

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
353
Şehir
Çorlu
@Yusufclp Taşımakta farkı oluyor mu gerçekten? Zira ben tek elle taşırken zorlanıyorum d8'i. Tekerlek üzerinde de gitmiyor zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: ternium

Yusufclp

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2014
Mesaj
702
Tepki
747
Şehir
İstanbul
İsim
Yusuf C.
Bisiklet
Dahon
@dethagorf
Bir süre sonra alışıyorsunuz. Ancak bahsetmeyi unuttum. Katlı iken seleyi indirmezseniz seleden tutup teker üzerinde iterek gidiyor. Bu defa da durunca park ederken yere bırakınca aynakol dişlisi yere temas ediyor. Ben bu sorunu linkteki şekilde park ayağı yaparak hallettim. Şimdi katlayıp tekerler üzerinde yürütüyorum. Tekerler biraz dengesiz olsa da alışınca sorun olmuyor.
(link)
 

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.604
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@bisikletvardediler D8 Türkiye de Dahon un en çok tutulan modeli deniyor ben de katılıyorum buna. Vites sayısı ve 52 diş aynakolu bakımından avantajlı. Arkadaşa aldık epey test ettim Vybe ve visc d18 kullanicisiyim bunlarla kıyasladım üçü arasında kalite bakımından hiç fark yok tek fark vites sayısı.
 

Yusufclp

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2014
Mesaj
702
Tepki
747
Şehir
İstanbul
İsim
Yusuf C.
Bisiklet
Dahon
@Yusuf'san
Vitesi halledeceğim adaşım ramazanın bitmesini bekliyorum. Ama türkiyede 36-40 t arası tek dişli bulamıyorum aynakola.
 

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkürler :):):)@iogee @dethagorf @Yusuf'san

@Yusufclp Hocam bahsettiğiniz özelliklerden sonra sanki Tern D8 daha çekici gelmeye başladı. Açıkçası katlanınca gidonun içte/dışta olması çok sorun gibi gelmiyor. Hatta dışta olması daha hızlı katlanmasını sağladığı için avantaj bile olabiliyor :) Sele borusu pompası eksikliğini scwalbe lastiklerle telafi etmişler sanırım.

Ayrıca Tern Türkiye sayfasından D8'e baktığımda söylemiş olduğunuz Andros Stem'e dair bir detay göremedim. Fotoğrafta tam belli olmuyor :snzdglsn:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Dethagorf