Tern link d8 vs dahon vitesse d8

guyulmaz

Üye
Kayıt
11 Ekim 2015
Mesaj
18
Tepki
14
Şehir
istanbul
Merhaba,
katlanır bisiklet almayı düşünüyorum.
tern link d8 veya dahon vitesse d8 düşünüyorum.

tern link d8 çift kat jant kullanıyor, dahon d8 tek kat (istanbul yol çukurları, yüksek kaldırımlarında çift kat jant doğru seçim herhalde)
tern d8 lastikleri daha kaliteli (Schwalbe Citizen, 42-406, KevlarGuard puncture protection, Reflex)
tern d8 katlama mekanizması ve menteşeleri daha sağlam ve uzun ömürlü
tern d8 daha hızlı katlanıyor ve açılıp tekrar kullanır hale geliyor
diye düşünüyorum.

sizlerin fikirleri nedir. yoksa yanlış mı düşünüyorum dahon d8 daha mı iyidir diğer farklı yönlerden ve bakış açısı ile.

bu 8 vitesli cihazlar ile mesela ayrılıkçeşme metro durağından ferah mahallesine nispeten yokuş yukarı olarak sizce her gün rahatlıkla ve arabalar tarafından nispeten az rahatsız edilecek bir çeviklik ile çıkılabilir mi.
 
Scudo

Onur Alp İNAN

Aktif Üye
Kayıt
25 Temmuz 2010
Mesaj
173
Tepki
121
Şehir
Antalya
Bisiklet
Dahon
Benim kullandigim modelde cift kat jant var. Bu acidan guncel modelde tek kat jant olabilir. Katlama ve mentese acisindan bir fark yok. Bahsettigin rampayi bilmedigim icin, km+cikis zamani bilgisi verirsen daha net bir bilgi verilebilir. Ama okuz olduren cinsten bir rampa degilse cikilir.
 

Cevat_MD

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Aralık 2011
Mesaj
819
Tepki
1.978
Yaş
57
Şehir
LÜLEBURGAZ - ÇORLU
İsim
Cevat Bayhan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tern kullanıyorum ve çok memnunum ama bir karşılaştırma yapmak için Dahon'da kullanmam lazım gelir. O yüzden kıyaslayamıyorum ama bisikletimi 3 yıldır tabiri caizse tepe tepe kullanıyorum ve bir iki lastik patlaması dışında hiç sorun yaşamadım...
 

guyulmaz

Üye
Kayıt
11 Ekim 2015
Mesaj
18
Tepki
14
Şehir
istanbul
yorumlar için teşekkürler.
Dahonun sitesinde tek kat olduğu yazıyor.
(link)
Rims20" x 1.5" ALLOY SINGLEWALL, ANODIZED, GROUND SIDEWALLS
 

massaget

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
986
Tepki
424
Şehir
Ankara
Bisiklet
Dahon
@guyulmaz gösterdiğiniz model geçen senenin...

Ama bu seninki de tek kat jant...
 

Fırat İler

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Eylül 2013
Mesaj
472
Tepki
663
Şehir
İstanbul
İsim
-
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tern ile ilgili bütün olumlu düşüncelerini yazmışsın. Kafanı kurcalayanın ne olduğunu anlamadım.
 

erencaner

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Şubat 2007
Mesaj
411
Tepki
280
Şehir
anywhere
İsim
Eren Caner
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Dahon
2 tane dahon vitessse d8 alip tur yapmis biri olarak d8lerde cift kat jant var. Alirken ben de arastirmistim sitesinde tek kat yaziyor katalogunda cift kat. Zaten ucakta yedigi darbelerde tek kat olsa yamulup gitmisti ama bekledigimden cok daha iyi cikti. Vitesse d8 icin bence dusunmeyeceginiz tek sey jantlari olsun.
 

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.261
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Tek kat çift kat zaten jant 20" inch drğilmi? Bildiğim kadarıyla Brompton da tek kat 16" jant kullanıyor
 

Daunterm

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2021
Mesaj
29
Tepki
19
Yaş
24
Şehir
Yalova
İsim
Mustafa Yıldıra
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Bu konu hakkında yeni bir görüş bildirmek isteyen var mıdır?

Saygılar
 

Bahadır ÖZEL

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2014
Mesaj
315
Tepki
318
Şehir
İstanbul/Beylikdüzü
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Dahonların gidon katlanma mekanizmalarında kronik bir problem var gevşeme yapıyor. Herkesin başına gelen bir problem değil ama güven vermiyor.
İki markanın da bisikletlerini yakından görenler ternin gidon katlama mekanizmasının çok daha sağlam olduğunu anlayacaktır.
Diğer özellikler tartışılır tabi.
 

cnmrtpkc

Only Human
Kayıt
30 Nisan 2018
Mesaj
346
Tepki
346
Şehir
İstanbul
İsim
Can
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Brompton
Bisiklet türü
Katlanır
Bu konu hakkında yeni bir görüş bildirmek isteyen var mıdır?

Saygılar
Bana göre Dahon'da mu kadro ve üzeri modellere,Tern'de verge kadro ve üzeri modellere bakılmalı.İki bisiklet arasında ise öncelik model yılına bağlı donanım farkları,her iki durumda aynı ise tercih dahon.Maalesef ülkemizde bilinen ve çok satan bir model.En azından ileride daha üst seviyeye geçmek istediğinizde elinizden kolayca çıkarabilirsiniz.
 

Yusufclp

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2014
Mesaj
702
Tepki
747
Şehir
İstanbul
İsim
Yusuf C.
Bisiklet
Dahon
Gidon katlama mekanizması dahondanoldukça hassas. Ayarlamak zor. 2 ayrı dahon kullandım. Korkarak tutuyorsunuz gidonu.
 

Bilge dönmez

Daimi Üye
Kayıt
5 Eylül 2020
Mesaj
302
Tepki
327
Şehir
İstanbul
İsim
bilge dönmez
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Beyaz takoz ayarı mi bahsettiğiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man

Folding Man

Daimi Üye
Kayıt
20 Mart 2017
Mesaj
281
Tepki
410
Şehir
İstanbul
İsim
Ygt
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Brompton
Bisiklet türü
Katlanır
Bana göre Dahon'da mu kadro ve üzeri modellere,Tern'de verge kadro ve üzeri modellere bakılmalı.İki bisiklet arasında ise öncelik model yılına bağlı donanım farkları,her iki durumda aynı ise tercih dahon.Maalesef ülkemizde bilinen ve çok satan bir model.En azından ileride daha üst seviyeye geçmek istediğinizde elinizden kolayca çıkarabilirsiniz.
Tern Link D8 de , hem şehiriçi perfonmans , hem tur bisikleti olarakta çok iyi seçim olabilir , teknolojisi Verge serisiyle aynı zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: Leonidas4888

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.261
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
2015 yılında Tern Link D8 kullandım Gidon katlama mekanizması hiç esnemiyor gerçekten kaliteli ben gazla çalıştığım için bir hışımla sattım yerine Dahon mu D10 aldım Gidon esniyor arada boşluk yapıyordu o boşluk oluşan civataya locktite damlatarak titreşimden kaynaklı civata gevşemesine engel oldum o sorunum çözüldü. Ama Gidon esneme olayı hala devam ediyor jantları kalitesizdi rulmanlı göbeğe çevirdim ve Jant tellerine bezir yağı sürdüm akort yapmadan ve jantı örmeden önce böylelikle akort gevşemesine engel oldum. 2020 de Tern Link D7i aldım çok memnunum bidaha satmam Tern dahon dan bence daha üst seviye de Tern sapim markasının kilitli tel başlarını kullanıyor kolay kolay akortları bozulmuyor ve katlama mekanizması özellikle Link D8,D7i kullandığım için bildiğim kadarıyla üst seviye
 
  • Beğen
Tepkiler: KUTAY67

cnmrtpkc

Only Human
Kayıt
30 Nisan 2018
Mesaj
346
Tepki
346
Şehir
İstanbul
İsim
Can
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Brompton
Bisiklet türü
Katlanır
Tern Link D8 de , hem şehiriçi perfonmans , hem tur bisikleti olarakta çok iyi seçim olabilir , teknolojisi Verge serisiyle aynı zaten
Üretim teknolojisi aynı olabilir ancak alumınyum alaşımı da aynı mı? Gerçekten bilmediğim için soruyorum.
Dahon'da Mariner serisinde kullanılan alumınyum ile mu serilerinde kullanılan aluminyum arasında alaşım farkı var fiyatta zaten bundan dolayı değişkendir.Aynı şekilde üretilen cromoly kardolarda da alaşım farkı bulunur.(boardwalk/speed vs..)

Bahsedilen gidon esneme konusu çoğu bisiklette mevcut.Katlanır mecburen mevcut sistemleri belirli aralıklarla kontrol etmeli gevşeyen vidaları sıkmalısınız.Kullandığım Brompton'da bile oldu.Gidonu gevşedi diye bromptonu link serisine tabiki de tercih etmem.
 

Bahadır ÖZEL

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2014
Mesaj
315
Tepki
318
Şehir
İstanbul/Beylikdüzü
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Üretim teknolojisi aynı olabilir ancak alumınyum alaşımı da aynı mı? Gerçekten bilmediğim için soruyorum.
Dahon'da Mariner serisinde kullanılan alumınyum ile mu serilerinde kullanılan aluminyum arasında alaşım farkı var fiyatta zaten bundan dolayı değişkendir.Aynı şekilde üretilen cromoly kardolarda da alaşım farkı bulunur.(boardwalk/speed vs..)

Bahsedilen gidon esneme konusu çoğu bisiklette mevcut.Katlanır mecburen mevcut sistemleri belirli aralıklarla kontrol etmeli gevşeyen vidaları sıkmalısınız.Kullandığım Brompton'da bile oldu.Gidonu gevşedi diye bromptonu link serisine tabiki de tercih etmem.
Vida gevşemesi ile gidon esnemesi farklı şeyler.

Dahonda katlama mekanizmasındaki somunu 40-50 kmde bir tekrar sıkmam gerekiyordu. Yoksa gidon sürerken açılacak gibi sallanıp korkutuyordu.O somun mandalın kapatırken gerekli sertliğini ayarlıyor. O yüzden çok fazla da sıkamıyorsunuz o zaman da mandal kapanmıyor. 40-50 kmde bir vida sıkmak olağan bir durum değil.
Zaten kullandığım tern modellerinde bir kez bile gerekmedi böyle bir şey. Ayrıca mekanizması da farklı.

Gidon esnemesi denen de pedala aniden yüklendiğinizde gidonda hissettiğiniz size doğru hafif esnemesi hali. Kullanılan malzeme ile ilgili. Verge x18 hariç kullandığım diğer tüm tern modellerinde az bir esneme hissettim.