Scudo Sports

Tern Link D8 vs. Dahon Vitesse D7

gokhan.gursel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mart 2012
Mesaj
274
Tepki
197
Şehir
ankara
uzun süredir aramakta olduğum katlanır bisiklet konusunda nihayet ithalatın yapılmasıyla nihai iki sonuca ulaştım.
birbirlerinin muadili bu iki model arasında ciddi anlamda kararsız kaldım
öncelikle size ne gibi artıları ve eksileri olduğunu anlatayım
tern link d8 533 Euro 6 taksit
yeni bir marka dizayn konusunda daha önde ayrıca 8 vites, beğenmediğim gidonun katlanırken dışta kalması
bisiklet Ankarada yok almak için istanbula gitmem gerekiyor yada kargo parası ödemem
Dahon Vitesse d7 525 Euro 8 taksit
bu işin piri olan bir marka donanım olarak eksikleri yok ama dizayn olarak geride ayrıca 7 vites
bisiklet Ankarada var
bu iki bisiklet konusunda yardım ederseniz sevinirim

tüm bunların ötesinde beni rahatsız eden bir diğer konuda bisikletçi esnafı
yaklaşık bir hafta önce dahon mu p8 modelinin fiyatını resmi sitelerde 550 euro iken
telefon edip almak için konuştuğumda hemen fiyat 720 Euro olduğu söylendi
birbrinden bağımsız farklı şehirlerde bulunan mağazaların aynı hatayı! yapmış olması bana ilginç geldi açıkcası
 
Scudo
Bir Dahon kullanıcısı olarak yazıyorum.Ben Dahon dan son derece memnunum katlaması çok kolay.Çok sağlam,beni şimdiye kadar hiç yolda bırakmadı.Diğer marka hakkında pek bir bilgim yok ama Dahon bu işin lideri bana göre.
 
Ben bir D 7 kullanıcısı olarak bisikletten çok memnunum. çok rahat, beklentilerin ötesinde dengeli ve güvenli, test eden diğer bisikletçiler de olumlu yönde şaşırıyorlar. Estetik açıdan da pek çok bisikletten şık olduğu söyleniyor.
 
arkadaşlar Dahon un patronu davit hon un oğlu bir takım anlaşmazlıklar sonucunda tamamen babasının sahibi olduğu patentlerden ve teknolojiden faydalanarak yeni bir firma kurdu
işte bu Tern de o firma
katlanma mekanizmaları genelde aynı olmasına karşı yaklaşık 10 saniye katlanma süresine sahip Tern modelleri bu Dahondan 5 saniye daha iyi bir süre ama benim için ayırt edici bir özellik değil
bazı yabancı forumlarda bu iki modelin karşılaştırmasını okudum sizinle paylaşmak istiyorum
dahon tayvan Tern çin malı sonuç olarak ikiside çin malı :)
Tern de boya kalitesi ve sabitleme mekanizmasının gücü konusunda şikayetler var
Tern sürüş kalitesi ve vites aralıkları biraz daha geniş
Türkiyede satılan Vitesse d7 nin dünyanın geri kalanındaki adı mariner D7
yurtdışındaki Vitesse d7 de gizli arka aktarıcı var (internal hub)
tern link D8 yaklaşık yarım kilo daha hafif
ikiside çelik maşa ( alüminyum maşa çelik maşa arasında ciddi kullanım farkları varmıdır?)
 
Tern boya kalitesi, Ankarada bulunmaması ve manyetik katlanma sabitleyicisinin kronik sorunu yüzünden tarafımca elenmiştir
şu aşamada dahon eco c7 alacak bütçeye, Dahon vitesse d7 alma imkanına, dahon mu p8 alma amacına sahibim
eco c7= teleskobik olmayan gidon, çelik maşa, lastik kalitesi ve shimano sistem yüzünden (vites aralığı açısından) tereddütle yaklaşıyorum
vitesse d7= rahatsız elcikler,lastik kalitesi ve çelik maşa yüzünden tereddütlerim var (sanki bunların hepsi değiştirilebilirmiş gibi geliyor)
mu p8= fiyatı yüzünden şimdilik bana uzak (Yaz sonuna kadar beklemek istemiyorum)
 
Arkadaşlar merhaba,

Bende bu iki model arasında kaldım. Fakat yabancı forumlarda Vitesse D7 4-5 km yolculuk için uygun diyenler var. Tern D8 içinse günde 16 km sürüyorum uzun yol için daha konforlu diyorlar. Buna karşın Dahon katlanınca genişliği 29 cm diğeri 38 cm oluyor katlanma boyutu benim için önemli bir etken yanlız Vitesse D7 üretimden kalkıp D8 olarak güncellenmiş. Yeni alacakken üretimden kalkmış bir modelide almak istemem açıkcası.

Son olarak 2. el ilanlarında görüyorum, atıyorum Tern C7 almış daha 1 kere kullandım sıfırdan farkı yok kullanmadığım için satıyorum diye ilanlar var. Bu kadar para verip ardından hemen satmak isteyenler bana garip geliyor, acaba beğenmedikleri bir nokta mı oluyorda satıp daha üst modelini mi almak istiyorlar yoksa sürüşten mi zevk almadılar diye düşünüyorum ve aynı şeyin başıma gelmesinden korkuyorum :)
 
bu konuya yazalı bir seneden fazla oldu
sonuç olarak d7 aldım
aradan geçen bir yılda Tern modellerini inceleme fırsatım oldu
açıkcası ben ciddi bir fark göremedim
katlanır bisiklet çok farklı ya çok seviyorsunuz ya da hiç sevmiyorsunuz fikirler bu kadar keskin
alıp hemen satanları ben böyle açıklıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: modus operandi
konuyu baya bir hortlatmış olacağım ama.ben tern link d8 aldım.fiyatı 1450 ya.acaba tern link d8 ile dahon mu p8 arasında katile ve kullanım yönünden çok büyük bir fark varmıdır
 
2012 Tern Link D8 sahibiyim.Geçenlerde 2015 Dahon Vitesse D8 aldım.Niyetim Dahon'a geçip Tern'ü satmaktı fakat satılan Dahon oldu.

Sebeplerine bakarsak;Dahon'un arka aktarıcısını beğenmedim.Bisikletin üstünde çok kaba duruyor ve dış darbelerden etkilenmeye meyilli.

2015-11-02 16.32.04.jpg
Vites kolu çevirmeli yerine tetikli olduğundan şehir içinde aniden yavaşlamak gerektiğinde seri olarak vites düşürmek mümkün olmuyor. 2015-11-02 16.32.37.jpg

Tern'ün arka aktarıcısı ve vites kolu katlanır bisiklet için daha uygun dizayn edilmiş

IMG_6138.JPG

IMG_6137.JPG

* Dahon'un teker göbekleri somunlu Tern'ün mandallı sistem.

* Tern'ün arka bagajı aluminyumdan üretilmiş alanı daha geniş ve kullanışlı ayrıca Klickfix bagaj ürünleri ile uyumlu.Dahon'un arka bagajı ise demir ve daha ince yapılı duruyor.

* Tern'ün kadrosunun arka bölümünün dizaynı hem daha dayanıklı duruyor hem de göze daha hoş geliyor.

6808583879_b88ba00081_b.jpg

2015-11-02 16.31.48.jpg

* Her iki bisikletin de gidon yüksekliği ayarlanamıyor ancak Tern'ün gidonu daha yüksek olduğundan ve gidon ile sele arası yaklaşık 5 cm daha kısa olduğundan daha dik bir oturma pozisyonu sunuyor.

* Tern'ün arka ruble 12-32 Dahon'un 11-32.Son dişliden dolayı bir pedalda 60 cm'ye yakın fark oluşuyor.

* Dahon'un elcikleri alyen vidalı Tern'ün değil.

* Dahon'da sele borusunda pompa var Tern'de yok.

* Katlandıklarında Dahon'un gidonu kadro arasında kalıyor ve bisiklet daha derli toplu duruyor..Tern'ün ise gidonu dışarda kalıyor.

2015-11-02 16.36.51.jpg

IMG_6141.JPG

* Fakat gidon dışarıda kalacak şekilde dizayn edildiğinden Tern'ün katlanma tarzı çok daha hoş ve pratik.


Benim gördüğüm farklar bunlar.Hangisini tercih edeceğiniz size kalmış.
 
@burhan çetin Katlanır bisikletler hakkında bilgim yok ama Dahon'da bulunan vites kolu benim eski kullandığım vites kolundan. Vites düşürürken 1-2-3 olarak düşürmek mümkün. 1 tık yapıp vites düşerken ittirmeye devam edilince 2. ve 3. vitesi de düşürüyor.
 
@Burakb993

Çevirmeli vites kolları ile 8. vitesten 1.vitese veya 1.vitesten 8.vitese bir hamlede vites değiştirmek mümkün.Dolayısıyla daha pratik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuzlu_Fıstık
Merhabalar

Forumu bir süredir takip ediyorum; ancak malum yeni konu açamadığım için, konuyla yakında alakalı olarak buraya yazıyorum.
Katlanır alma arifesindeyim.
Özetle; 2016 model Tern Link D8 ile Dahon Vitesse D8 arasında kaldım.
Bulabildiğim inceleme, bilgi (kağıt üzerinde) ve deneyimler (eski modeller) haricinde (elbette firmalar modellerine zaman içinde iyileştirmeler yapmıştır) benim merak ettiğim 2016 güncel olarak bu iki farklı modelin karşılaştırması, ve özellikle kullanıcıların öncelikle olumsuz ve ardından olumlu deneyimlerini merak etmekteyim.

Yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkürler... :)
 
Dahon D8 için gayet iyidir. Kesinlikle tavsiye ederim. iyi yanı kötü yanı sizin sorularınıza göre şekillenir. Açıkçası kullandığınız bisiklet var mıdır, varsa nedir, ona göre kıyaslarsınız? Bunları bilemediğimden pek bir şey anlatamadım.
Küçük, katladığınız zaman masanın altına koyabiliyorsunuz.
Gidon merkezinin yere yakın olmasından dolayı gidon cevapları çok hızlı, dikkatli olmak gerekli.
Henüz otobüse binme ihtiyacı duymadım, ancak toplu taşımada gayet güzel kullanırsınız. (AVM lerde bebek arabası sanıyorlar.)
Kötü tarafı pek yok benim açımdan, selesi oldukça kötüydü, değiştirdim. Onun dışında kalanı üstünde gelen donanım.
Dahon D8 için bulabilirseniz 2014 veya 2015 modelini almanızı tavsiye ederim. Yenide biraz donanım kötüye gitmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: burhan çetin
@Onur Alp İNAN
Acikcasi uzun zaman sonra salcano excel ile basladim kullanmaya. 1 senelik deneyimin ardindan yine salcano city sport 40 (2015) siparis ettim. Ancak mobilite yuzunden katlanir.dusunmekteyim. hobi & spor amacli bir.kullaniciyim. tek derdim yer degistirirken yanimda bisikletimi de goturmek. Yeni siparisimi de.henuz teslim almadim bu yuzden.
Acikcasi aldigim yer dahon satiyor, tern yok. Benim asil aklimda olan tern kagit uzerinde. Donanimsal olarak link d8 daha iyi anladigim kadariyla. Keza sadece 2016 modellerini dusunebilirim. Cunku city sport 40'in uzerini tamamlayip vitesse d8 alabilme sansim var. Aksi durumda citysport'u satmam gerekecek...
Katlanir aksamlar.beni en cok dusunduren nokta isin dogrusu...
Cevap icin tesekkurler

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katlanır aksamından yana şüphe duyacak en ufak bir sorun yok. Gayet sağlam ve güvenilir. Ben 2 yıldır kullanıyorum. Tahminimce 450 defa falan katlamışımdır, daha bir sorun görmedim, yaşamadım.
 
@Onur Alp İNAN

Ben de Dahon kullanıcısıyım.Katlanır aksamla ilgili sıkıntı yok.Tern'de aynı şekilde sorunsuz.
 
Geri