Faik BİLGİN
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 15 Şubat 2008
- Mesaj
- 406
- Tepki
- 168
- Şehir
- Amasya/Merzifon
arkadaşlar bu konu defalarca açıldı halada açılıyor bende uzun bir araştırma yaptım belki konu sabitlenir bilmem
arkaadşlar öncelikle tekerin kadroyu ortalamama sorunu kalıcı bir sorundur çünki düzeltmeyi deneyenler kadrolarından oldu
bu kadroyu ortalamama olayının başlıca sebepleri vardır
1.bisiklet önden darbe almışsa(araca gömme)
2.Kilolu birisi binmişse
3.ağır malzeme taşınmışsa
4.bisiklet düşmüşse
arkadaşlar başlıca etmenler bunlar zaten bisikletin kazalı ulup olmadığı ilk başta arka tekerin kadroyu ortalamaması ile açığa çıkar
bisiklet önden darbe almışsa ayna kol(orta göbek)dan yamulur bunun düzeltilme imkanı yok denilebilecek kadar azdır
kilolu birisi bisiklete binmiş olabilir mesela bisiklet uzun süre güneş altında klamış ise kadro ısınmıştır ağır biriside bindiğinde bu ısınan bölgeler fazla esneme yapar böylece kadro yamulur bu ağır malzeme taşımayla aynıdır
bisiklet düştüğü zaman düşme hızına bağlı olarak gidon, gidon boynu,koltuk burusu ve kadro yamulabilir
arkadaşlar bunları uzun süren bir araştırma sonucu söylüyorum
son bir ihtimal ise jantın yanlış dizilişinden kaynaklanan sorunlar olabilir tabi bu düşük bir ihtimal (eğer bisiklet kaza geçirmemişse)
peki bunlar nasıl düzeltilir
arkadaşlar kodro ile ilgili sorunlar çözülemeyecek kadar hassastır yapılırsa tam yapılır bilinçsizce birşey yapılırsa mazallah kadrodan olursunuz
ama ben pazartesi günü 4 saat uğraşma sonucunda bir yol buldum biraz sanayii yöntemi olsada gerçekten işe yaradı bisikletçi(20 yıllık)bile şaşırdı
arkadaşlar öncelikle tekerin yamuk olduğu tarafı iyice aklımızda tutuyoruz yanlış tarafa yatırmayalım sonra neyse arkadaşlar tekerimizi söküyoruz
ve tekerleğin kadroya tutturduğumuz yer varya adını bilemiyorum şu anda ama remini ekleyim (kusura bakmayın aceleyle oldu)http://img229.imageshack.us/img229/8923/42415398yf9.jpg
bu gösterdiğim yeri törpü yardımı ile alacağız ama nasıl şimdi orayı anlatıyorum
http://img98.imageshack.us/img98/8149/79419662df9.jpg
arkadaşlar resmi izah edeyim şimdi tekerin takıldığı sol tarafı üstten sağ tarafı(attırıcı tarafı)alttan törpü yardımı ile alaıyoruz(ama çok diğil)
neyse teker her ne tatarfa yatıksa o tarafın zıttını düşünüp öyle törpüleyin
http://img521.imageshack.us/img521/1497/99754608zi5.jpg
bu resimde ise göbek milini gösterdim yani tekerleğin vidasını sıktığımız mil şimdi törpülediğimiz yere (tekrlekle beraber) getirelim oyuk olan yere mili koyalım böylece ne kadar düzelttiğimiz anlaşılır yetersizse yeniden düzeltilir
http://img216.imageshack.us/img216/3480/untitlssed1mt7.jpg
(link)
bu resimde ise yapmamız gerekenler anlatılıyor
arkadailar anlatılanları uygularsanız sonuzu göreceksiniz sadece kadronun vida takılma yerleri biraz zarar görmüş oluyor eğer bu yamukluk düzeltilmezse
jant yanakları,papuçlar,tekerleğin(ne tarafa yatıksa)dişleri,zincir,dişli sistemi hep zarar görüyor yani kadroya zarar veririm diye düşünmeyin
http://img161.imageshack.us/img161/3175/untisasatled1ar5.jpg
(link)
arkadaşlar deneyin anlamadığınız yer olursa ben hep buradayım belki başka bir yöntem bulan olur o da buradan bizlerle paylaşabilir
sevgi ve saygılarımla
arkaadşlar öncelikle tekerin kadroyu ortalamama sorunu kalıcı bir sorundur çünki düzeltmeyi deneyenler kadrolarından oldu
bu kadroyu ortalamama olayının başlıca sebepleri vardır
1.bisiklet önden darbe almışsa(araca gömme)
2.Kilolu birisi binmişse
3.ağır malzeme taşınmışsa
4.bisiklet düşmüşse
arkadaşlar başlıca etmenler bunlar zaten bisikletin kazalı ulup olmadığı ilk başta arka tekerin kadroyu ortalamaması ile açığa çıkar
bisiklet önden darbe almışsa ayna kol(orta göbek)dan yamulur bunun düzeltilme imkanı yok denilebilecek kadar azdır
kilolu birisi bisiklete binmiş olabilir mesela bisiklet uzun süre güneş altında klamış ise kadro ısınmıştır ağır biriside bindiğinde bu ısınan bölgeler fazla esneme yapar böylece kadro yamulur bu ağır malzeme taşımayla aynıdır
bisiklet düştüğü zaman düşme hızına bağlı olarak gidon, gidon boynu,koltuk burusu ve kadro yamulabilir
arkadaşlar bunları uzun süren bir araştırma sonucu söylüyorum
son bir ihtimal ise jantın yanlış dizilişinden kaynaklanan sorunlar olabilir tabi bu düşük bir ihtimal (eğer bisiklet kaza geçirmemişse)
peki bunlar nasıl düzeltilir
arkadaşlar kodro ile ilgili sorunlar çözülemeyecek kadar hassastır yapılırsa tam yapılır bilinçsizce birşey yapılırsa mazallah kadrodan olursunuz
ama ben pazartesi günü 4 saat uğraşma sonucunda bir yol buldum biraz sanayii yöntemi olsada gerçekten işe yaradı bisikletçi(20 yıllık)bile şaşırdı
arkadaşlar öncelikle tekerin yamuk olduğu tarafı iyice aklımızda tutuyoruz yanlış tarafa yatırmayalım sonra neyse arkadaşlar tekerimizi söküyoruz
ve tekerleğin kadroya tutturduğumuz yer varya adını bilemiyorum şu anda ama remini ekleyim (kusura bakmayın aceleyle oldu)http://img229.imageshack.us/img229/8923/42415398yf9.jpg
bu gösterdiğim yeri törpü yardımı ile alacağız ama nasıl şimdi orayı anlatıyorum
http://img98.imageshack.us/img98/8149/79419662df9.jpg
arkadaşlar resmi izah edeyim şimdi tekerin takıldığı sol tarafı üstten sağ tarafı(attırıcı tarafı)alttan törpü yardımı ile alaıyoruz(ama çok diğil)
neyse teker her ne tatarfa yatıksa o tarafın zıttını düşünüp öyle törpüleyin
http://img521.imageshack.us/img521/1497/99754608zi5.jpg
bu resimde ise göbek milini gösterdim yani tekerleğin vidasını sıktığımız mil şimdi törpülediğimiz yere (tekrlekle beraber) getirelim oyuk olan yere mili koyalım böylece ne kadar düzelttiğimiz anlaşılır yetersizse yeniden düzeltilir
http://img216.imageshack.us/img216/3480/untitlssed1mt7.jpg
(link)
bu resimde ise yapmamız gerekenler anlatılıyor
arkadailar anlatılanları uygularsanız sonuzu göreceksiniz sadece kadronun vida takılma yerleri biraz zarar görmüş oluyor eğer bu yamukluk düzeltilmezse
jant yanakları,papuçlar,tekerleğin(ne tarafa yatıksa)dişleri,zincir,dişli sistemi hep zarar görüyor yani kadroya zarar veririm diye düşünmeyin
http://img161.imageshack.us/img161/3175/untisasatled1ar5.jpg
(link)
arkadaşlar deneyin anlamadığınız yer olursa ben hep buradayım belki başka bir yöntem bulan olur o da buradan bizlerle paylaşabilir
sevgi ve saygılarımla


