Scudo Sports

tekerleğin kadroyu ortalamama sorunu

Faik BİLGİN

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Şubat 2008
Mesaj
406
Tepki
168
Şehir
Amasya/Merzifon
arkadaşlar bu konu defalarca açıldı halada açılıyor bende uzun bir araştırma yaptım belki konu sabitlenir bilmem

arkaadşlar öncelikle tekerin kadroyu ortalamama sorunu kalıcı bir sorundur çünki düzeltmeyi deneyenler kadrolarından oldu

bu kadroyu ortalamama olayının başlıca sebepleri vardır
1.bisiklet önden darbe almışsa(araca gömme)
2.Kilolu birisi binmişse
3.ağır malzeme taşınmışsa
4.bisiklet düşmüşse

arkadaşlar başlıca etmenler bunlar zaten bisikletin kazalı ulup olmadığı ilk başta arka tekerin kadroyu ortalamaması ile açığa çıkar
bisiklet önden darbe almışsa ayna kol(orta göbek)dan yamulur bunun düzeltilme imkanı yok denilebilecek kadar azdır
kilolu birisi bisiklete binmiş olabilir mesela bisiklet uzun süre güneş altında klamış ise kadro ısınmıştır ağır biriside bindiğinde bu ısınan bölgeler fazla esneme yapar böylece kadro yamulur bu ağır malzeme taşımayla aynıdır

bisiklet düştüğü zaman düşme hızına bağlı olarak gidon, gidon boynu,koltuk burusu ve kadro yamulabilir

arkadaşlar bunları uzun süren bir araştırma sonucu söylüyorum

son bir ihtimal ise jantın yanlış dizilişinden kaynaklanan sorunlar olabilir tabi bu düşük bir ihtimal (eğer bisiklet kaza geçirmemişse)


peki bunlar nasıl düzeltilir

arkadaşlar kodro ile ilgili sorunlar çözülemeyecek kadar hassastır yapılırsa tam yapılır bilinçsizce birşey yapılırsa mazallah kadrodan olursunuz

ama ben pazartesi günü 4 saat uğraşma sonucunda bir yol buldum biraz sanayii yöntemi olsada gerçekten işe yaradı bisikletçi(20 yıllık)bile şaşırdı

arkadaşlar öncelikle tekerin yamuk olduğu tarafı iyice aklımızda tutuyoruz yanlış tarafa yatırmayalım sonra neyse arkadaşlar tekerimizi söküyoruz
ve tekerleğin kadroya tutturduğumuz yer varya adını bilemiyorum şu anda ama remini ekleyim (kusura bakmayın aceleyle oldu)http://img229.imageshack.us/img229/8923/42415398yf9.jpg
bu gösterdiğim yeri törpü yardımı ile alacağız ama nasıl şimdi orayı anlatıyorum
http://img98.imageshack.us/img98/8149/79419662df9.jpg

arkadaşlar resmi izah edeyim şimdi tekerin takıldığı sol tarafı üstten sağ tarafı(attırıcı tarafı)alttan törpü yardımı ile alaıyoruz(ama çok diğil)
neyse teker her ne tatarfa yatıksa o tarafın zıttını düşünüp öyle törpüleyin
http://img521.imageshack.us/img521/1497/99754608zi5.jpg


bu resimde ise göbek milini gösterdim yani tekerleğin vidasını sıktığımız mil şimdi törpülediğimiz yere (tekrlekle beraber) getirelim oyuk olan yere mili koyalım böylece ne kadar düzelttiğimiz anlaşılır yetersizse yeniden düzeltilir

http://img216.imageshack.us/img216/3480/untitlssed1mt7.jpg
(link)
bu resimde ise yapmamız gerekenler anlatılıyor

arkadailar anlatılanları uygularsanız sonuzu göreceksiniz sadece kadronun vida takılma yerleri biraz zarar görmüş oluyor eğer bu yamukluk düzeltilmezse
jant yanakları,papuçlar,tekerleğin(ne tarafa yatıksa)dişleri,zincir,dişli sistemi hep zarar görüyor yani kadroya zarar veririm diye düşünmeyin
http://img161.imageshack.us/img161/3175/untisasatled1ar5.jpg
(link)


arkadaşlar deneyin anlamadığınız yer olursa ben hep buradayım belki başka bir yöntem bulan olur o da buradan bizlerle paylaşabilir

sevgi ve saygılarımla
 
Scudo
ewt olur ama hem kadroya zarar werir hemde çok uzun iş (bence sol tarafa daha yakınsa o tarafa bı somun waya pul kup vidaları sıkın ben bu yöntemı denedım) ve oldu :D
 
ben o yöntem üzerinde oldukça uğraştım ama olmadı kadro yamuk olduğu için yani
 
söylediğiniz şekilde Hubs yani göbekler çapraz duracaktır
tabi size çapraz görünmeyecek ve o 1-2yada3mm lik törpülediğiniz yer
sizi göbeklerin iç kısmında rulmanlı ise bir tarafa fazla yük binmesi ve rulmanlı değil açık bilyalı ise iç yatağın zarar görmesi halinde geri dönecektir...

bu şekilde sağa veya sola daha yakın olan teker setlerini akortlarını ve basıklığını (zıplama yada atlama da deniliyor) alındıktan sonra teker seti kadro yada maşaya ayardan sonra takılır (lastiksiz bir şekilde) ve göz ile kontrol edilir
ama yeterli değil cetvel ile aynı mesafeye denk gelecek 2 noktadan ölçülür...

milimetrik olarak sağ veya sola yakınlaşması gereken taraf için
atıyorum jant seti sağ tarafa gidecekse sağa bakan akort tellerinin hepsi çeyrek tur çevrilerek istenilen yere gelmesi sağlanır...
eğer aşırı gergin teller ise sağ çeyrek tur sıkılırken sol da çeyrek tur gevşetilebilir...

kendi akortunuzu kendiniz yapmayı öğrenin çok zevkli bir olay...
kendi setimi kendim topladım ve çok memnunum sorunum çıkmadı daha hiç...

http://img398.imageshack.us/img398/2997/rjantlar008dm1.jpg

şimdi sizin dediğinize göre bu ortalamayı ayarlamak için caanım kadroyu törpülemeli miyim?
cvp: kesinlikle hayır !!!
 
jantın ortalanmamasının nedeni akortun yanlış yapılmasındandır akort yapmasını bilen bir kişi bu sorunu yaşamaz.. kadroyla bi alakası yok kadro zaten ona göre yapılmıştır eger profesyonelse

iş akortta bitiyo..
 
Faik, önerdiğin yöntem güncel bisikletler için kesinlikle yanlış bir yöntem.
 
benim yapabileceğim tejk yol bu kalmıştı diğer tüm yolları denedim başka yol kalmadı ben de belki ilginizi çeker diye sizlerle paylaşmak istedeim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
@FAİK

iyi niyetinle bilgilendirmek için eklediğini biliyoruz ama yaptığın mevcut tüm bisikletler için yanlış bir uygulama ;)

güzel bir akort tezgahı olan ve kullanmasını bilen bir bisikletçi olsa seni o sıkıntılara sokmazdı vs.

herneyse zararın neresinden dönersen kârdır ;)

bol pedallı günler
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail issi
Mesela kadromda hiç bir sorun olmamasına rağmen jant sola yakın duruyordu tekrar dizdim ortaladı.

eğer kadro sorunluysa doğru dizimle ortalamıyorsa o zaman ya sağa ya sola yakın dizersin ortalar.Sorunda ortadan kalkar.

Kadrom güzel bir kadroysa zaten bahsetmiş olduğun (yanlış) yöntemi uygulamaya kıyamam.
Kötü bir kadroda bu sorunu yaşadıysam uğraştığıma değmez...
 
Peki kadro törpülenen yerlerden zayıflamayacak mı?
Allah korusun o noktalardan kırılıp kötü kazalara sebebiyet vermesin.
Dizimle jantı sağa sola hareket ettirebildiğin gib ayrıca göbek içerisindeki mili de (QR mandalınının içinden geçtiği mil QR'ın kendisi değil)göbekteki somunlar sayesinde sağa ve sola hareket ettirebilirsin. mili sağa aldığında teker sola yanaşır sola aldığında ise sağa yanaşır. Burada dikkat etmen gereken bu işlemi bilyaları dağıtmadan yapman. Eğer fazla sıkarsan tekerleğin dönmesi zorlaşır az sıkarsan göbekte boşluk oluşur ve milin fazla sağda veya fazla sol olması mile dengesiz basınçlar uygulayacağından mile ve göbeğe zarar verebilir. O yüzden bunu da ölçüsünde yapmak gerekir.
Kadroyu törpüleyerek bisikletiniz ve kendinizi riske atmak hiç de akıllıca değil bana sorarsanız.
 
arkadaşlar bizim burda dediğiniz gibi jantı dizebilecek bisikletçi yok ee ben Ankaraya İstanbulamı gidiyim bi jant dizdirmek için zaten kadro eski Allah nasib ederse seneye iyi bir kadro toplayacağım
 
Geri