Tek yaprak aynakol kullanmak.

Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
10
Tepki
6
Şehir
Trabzon
Tek yaprak Shimano Zee aynakol almak istiyorum (36t) . Arka ruble dişlerinide 36-9t yapıcam. Yalnız kafamda soru işaretleri var. Zorlanmak yada yokuş değil. Asıl sorun bu sistemde zincirin çapraz çalışacak olması. Bu bi problem yaratırmı. Yoksa bunu üreten mühendisler zaten bu sorunu düşünmüş ve halletmişmidir. Ruble işini hallettim paraya bakıyor. 9t dişli bulmak biraz zor oldu tabi :) . Birde tek yaprak kullanan tecrübeli arkadaşlar sürüş deneyimlerini benimle paylaşırlarsa sevinirim. Memnun kalırmıyım yoksa pişman olurmuyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Tunç ve zone
Scudo

Derviş Özcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Ocak 2011
Mesaj
448
Tepki
153
Şehir
Çarşamba, Samsun
Bisiklet
Cervélo
dostum dedeiğin kombinasyonla arazide rahat edebilirsin fakat uzun yolda başına sıkıntı açar.kendimden biliyorum
 
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
10
Tepki
6
Şehir
Trabzon
Şuanda 44-36-22 XT aynakol 32-11 ruble kullanıyorum. Hesapladığım zaman. Vites en yüksekte 44 ön arka 11 de iken . Pedal 1 tur döndüğünde arka teker 4 tur dönüyor. 44/11=4

Bu sistemde 36T ön 9t arka dişli kullanırsam. 36/9=4 olacağından bisikletimin en yüksek vitesinde hiç bir hız farkı olmayacak .

(link) Bir göz atın isterseniz.

Bide hafiflermi aceba bisiklet.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.793
Tepki
19.431
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Tekyaprak aynakolu nere de, nasil ve hangi bisikletle kullanacagina bagli. Bisikletin tabiki iki yapragin agirligi neyse okadar daha hafifler ama sen bu hafifligi fark edebilirmisin bilemem, cünkü hafiflik sadece iki yaprakla olmuyor.

Benim bisikletten bir örnek vermek isterim sana, tekyaprak aynakollar MTB kategorisinde genellikle DH bisikletler de kullanilir ve kullanis tarzida altada resim de görünen bir parcayla olur (Kettenführung mit Basguard yani türkcesi zincir yönlendirici oluyor galiba).

Görüntü böyle oluyor...
http://img829.imageshack.us/img829/4401/6cj1.jpg

Parca bu oluyor...
http://img32.imageshack.us/img32/8131/49ia.jpg

Parcanin baglanti yeri de bu oluyor ve senin kadroda da kesin yoktur.
http://img17.imageshack.us/img17/7478/0xoz.jpg

Daha iyisini sen bilirsin ama bence DH yada Dirt bisikleti degilse yapma derim.
 

kudretozbay

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
429
Tepki
1.150
Şehir
ıstanbul zeytınburnu
Ben fixed bisikletimde 42 ye 16 kullaniyorum yokus yukari zorluyor biraz
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Hakan ÇAKMAK

Kısa ve öz olarak böyle bir sistemi karşılıklı paralel olmadıkdıkça kullanamazsın, drive-trainin ufak oranda çapraz olması zincirin atlamasına / aşınmasına, daha fazla oranda olması ise göbek yatağının ve kullanılacak oranın şekline göre bb bölgesinde aşınmasına neden olabilir. Hatta ve hatta zincir için tensioner tarzı bir ara komponent kullanmaksızın gergin şekilde kullanırsan zinciride rahatlıkla kopartabilirsin.
O yüzden drive train için uygun uzunlukta bb mili ve arka kısım içinse bu paralelliği en uygun uyarlayabileceğin spacer muhakkak gereklidir!
 
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
10
Tepki
6
Şehir
Trabzon
Marin indian fire trail scandium MTB kadrom var. Haliyle bu zincir klavuzu deliklerine sahip değilim. Klavuz galiba zincirin çaprazlığını dengeliyor . Kadromda o gösterdiğiniz klavuzun montajına uygun delikler yok. Ama benim kadroma uygun klavuz varmı. Biraz baktım şunu bulabildim. Yoğun bir araştırma yapamadım henüz final dönemindeyim.

http://www.competitivecyclist.com/images/items/900/ETR/ETR0013/BK.jpg
http://www.thecyclesite.com/image/cache/data/blackspire/blackspire-dewlie-e-type-double-ring-c4-2013-500x500.jpg
http://www.evanscycles.com/product_image/image/075/23b/a39/57676/product_page/e13-xcx-bottom-bracket-guide-32-42-tooth.jpg
http://www.evanscycles.com/product_image/image/778/f39/b49/90639/product_page/mrp-1x-series-chain-guide-32-36-tooth-bottom-bracket-fitting-with-upper-polycarbonate-guide.jpg
http://www.evanscycles.com/product_image/image/2e5/f6a/876/96696/product_page/hope-chain-guide-bottom-bracket-mount.jpg
http://www.evanscycles.com/product_image/image/aa5/1f3/1d1/57681/product_page/e13-xcx-seat-tube-high-clamp-guide-32-44-tooth.jpg
http://www.evanscycles.com/product_image/image/20a/a32/a20/57682/product_page/e13-xcx-seat-tube-low-clamp-guide-32-44-tooth.jpg
http://www.evanscycles.com/products/mrp/lopes-sl-chain-guide-32-38-tooth-bottom-bracket-fitting-with-sl-polycarbonate-guides-ec045565

Açıkcası çok fazla hırpalıyorum bisikleti. Atlayıp zıplamanın eğlencesi daha bi cezbediyor beni. Düz yolları kullanmam genellikle merdivenler ve duvarlardan atlamak hoşuma gidiyor. XT aynakolum var yalnız en büyük yükü ne kadar maşaya vermeye çalışsamda aynakolda yük alıyor. Zarar görsün istemiyorum. Bir kolunu elime alıp eve öyle dönmek hoş olmaz. Zee nin dayanıklılığı beni cezbetti. Çelik vida yatakları gibi birkaç özelliğe sahip. Tabi görüntüsüde güzel. 36T dişliyle hertürlü yokuşu çıkacak kondisyona sahibim fakat klavuz ve geri kalan sürüş deneyimi kafamı karıştırıyor. Klavuzun uyumsuz olacağını bilmiyordum teşekkür ederim ilginiz için.
Aceba bu yukarıdaki klavuzlar işimi görür mü ?
 

metalikfb

Aktif Üye
Kayıt
27 Mart 2015
Mesaj
180
Tepki
131
Yaş
27
Şehir
ankara
İsim
furkan A.
Bisiklet
Claud Butler
Konuyu hortlatmak istemem ama aynı konuyu araştıran arkadaşlar bilgilensin. Eğer önü tek kullanacaksanız arka ruble en fazla 6 lı olmalı ki zincir fazla çapraza düşmesin
 

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.289
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
Gene Hort Olacak Ama 1x11 Kullanan Sistemler Nasıl Oluyor Peki :)

@Murat Cömez @Burak uzun @Serkan Yalnız gibi bilgili dostlarımız bize yardımcı olabilirler mi?

Bir enduro ya da trail almak niyetindeyim. Elimizdeki sistem genelde 3x9 ya da 3x10 oluyor. Ama arazide zincir atması vs. ile uğraşmamak için 1x11 ideal değil midir? Hangi Bisiklete Aynakolda Tek Dişli + Guide olur? Hangi Bisiklete Olmaz?

Free Ride / Dirt Jump / Enduro / Trail Gibi yokuş çıkmakla çok işi olmayan, bisikletlerde, çıkarken de sürücüyü çok zorlamayan bir sistem nasıl uygulanır.

(3x10/9lu sistemde zincir aynakolda en küçük - ruble en büyük dişlideyken elbette yokuş çıkmak kolay oluyor ama en az kayıpla nasıl bir proje yapılabilir)

Ayna kolda 44-36-22, Rublede ise 11-34 / 11-32 gibi rakamlar tam olarak neyi ifade ediyor bize.

Tekli sistemde Aynakolda ideal dişli sayısı ne olmalıdır?

Shimano (link) ve (link) grup set bu iş için uygun mudur?

Bu işe girişeceklere ne tavsiye edersiniz?

Nelerden uzak duralım?

Bu işin alt ve üst maliyeti nedir?

Serkan Hocamın konusunda anlattığı bir dönüştürme paragrafı var.

""Normalde sıfır olarak XT grupset almıştım, ama 2x10 un verdiği sıkıntılar ve yeni gelişen teknolojiler ile bisikleti 1x10 a geçirmeye karar vermiştim. Agresif kullanımda ön vites sürekli sorun teşkil ettiği için, tekli sistem çok daha avantajlı. Ama standart 11-36 ruble ile de tekli sistem mantıksız çünkü yokuş çıkamamaya başlıyorsunuz sonra. Bu durumda OneUp Components firmasının çözümleri yardımınıza koşuyor. Gerekli parçaların temini ile arka rubleyi 11-42 ye çevirebiliyorsunuz. Standart dişlerden 2 tanesini eksiltip onun yerine satın aldığınız 42t ve 17t dişleri takıyorsunuz ve çok akıcı oranlara sahip, Sram XX1 tarzı bir aktarım sistemine sahip oluyorsunuz. Bu sistemi Race Face'in Narrow-wide diye tabir edilen, + ve - şeklinde diş dizilimine sahip aynakol dişlisiyle tamamladım. Fark edeceğiniz üzere zincirin baklalarının içindeki boşluklar farklıdır, + ve - şeklinde birbirlerini takip ederler. Aynakol dişlisinin de aynı şekilde olması zincirinizin nerdeyse hiç düşmeyeceği anlamına geliyor. Sistemi 1x10'a geçirdikten sonra vites kolunu da Shimano Saint ile değiştirdim, keza 2'li kola artık gerek kalmamıştı. Ön arttırıcıdan kurtulduktan sonra zincir atmasını tamamen imkansız hale getirmek için sisteme bir de chain guide ekledim, bu da MRP'nin direct mount 1X chainguide'ı. Son derece hafif bu parça hem çok işlevsel hem de güzel görünüyor.""

Bizler İçin Mantıklı mıdır?

Teşekkür ederim.







 

BarisBJK

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2014
Mesaj
311
Tepki
313
Şehir
İstanbul
XX1 kullanmadim, ancak az da olsa SRAM FORCE 1 kullandim. Saglik nedeniyle bisiklet sporuna son verdim, cyclocross forumunda bahsetmeye calismistim. Tekli aynakol cok keyifl idi, alisilmadik urunlere pek ilgi yok malesef, benim setim de tertemiz duruyor. Belki de sadece bende vardir bu set, kim bilir. 38T aynakol, 11-36 11 li ruble. XX1 zincir.vs.
Tekli aynakola mesafeli insanlar,
kimseye de pek bir sey ispat etmeye calismicam, herkes bildigi yoldan sasmasin.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.607
Tepki
10.308
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Su siralar celik kadro antika bisikletimde degisimini yapmayi dusundugum konu.
Ruble 14-24 ve 5 disli. Kac dis aynakol kullanmaliyim, yatip kalkip onu dusunuyorum. Orijinal aynakolu 56-48 gibi ilginc bir orana sahil oldugu icin kullanmayi dusunmuyorum.
Konu hakkinda tecrubesi olan arkadaslar var ise yardim beklerim acikcasi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

selket

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2016
Mesaj
172
Tepki
49
Yaş
22
Şehir
İzmir Buca
İsim
Kenan Hiçyılmaz
Bisiklet
Diğer
Sram truvativ öneririm klasik 22-32-42 olanı ve 22-32-darbe korumalı olanı var, ruble ise 11li bir ruble veya 7li megarange takarsan istediğin kadar çıldırabilirsin ( ben loganın 36-11megarange si ile 22-32-42 truvativ crankset kullanıyorum çok memnunum)
 

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.288
Tepki
3.916
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Kuzey Ege

46×16 single kullanıyorum. Yokuşlarda zorlar ama belli bir süre sonra alışıyor insan. Orijinal aynakolu kullanmayacaksanız ben alabilirim. 46 aynakol yetmiyor artık biraz daha büyük tekli aynakol arıyorum. Fixed ya da single bisikletlerde standardı 48 tek yaprak aynakoldur. Ama yine de siz bilirsiniz
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.607
Tepki
10.308
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@seffahcabbar
Bendeki aynakol tekli degil, ikili. Dilerseniz bayram donusu size fotograflarini gonderebilirim.
 

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.288
Tepki
3.916
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Sorun değil. İkili aynakolun bir yaprağını çıkarabiliriz. Fotoları beklerim. Acelem yok.
Aynakol kamalı mı? Köşeli mi?
 

Ozy

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2016
Mesaj
184
Tepki
411
Yaş
39
Şehir
istanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar gravel bisikletimde Tiagra 4700 grupset var. Kompakt aynakol (50-34) ve 11-32 kaset. Arkada Tiagra'nın uzun bacaklı aktarıcısı var.

Bisikleti şehir içinde kullanıyorum, aynakolun büyük dişlisini çoğunlukla kullanmıyorum, küçük dişli de çoğu zaman fazla hafif geliyor. Bu yüzden önde 40, 42 ya da 44 dişli tekli krank kullanmak istiyorum.

Bu grupsette en az maliyet ve en az parça değişimiyle aynakolu nasıl tekli krank hale getirebilirim?

Hangi parçaları değiştirmek ya da modifiye etmek gerekir? Mesela orta göbeği de değiştirmek gerekir mi yeni bir krank set için? Zincir uyumlu olur mu?

Benzer set kullananlar hangi krank seti önerirler? Shimano'nun MTB kranklarına mı bakmak lazım yoksa Sram, Wolftooth, Praxis gibi markaların krankları da bir şekilde Shimano grupset ile birlikte kullanılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Mesaj
2.357
Tepki
4.349
Yaş
45
@Ozy masraf çok olursa,sıfırdan şu bisikleti al gitsin;)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy

Ozy

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2016
Mesaj
184
Tepki
411
Yaş
39
Şehir
istanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Specialized
@ahlaksız üzerindeki krank tam benim aradığım krankmış. Aslında ulaşmak istediğim sistem bunun Tiagra'lısı.
 

ali.torlak

Üye
Kayıt
30 Ağustos 2017
Mesaj
19
Tepki
16
Yaş
27
Şehir
Giresun
İsim
Ali Torlak
Bisiklet
Salcano
@Ozy sadece tek yaprak uyumlu aynakol dişlisi alman yeterli ama bende değiştirme yol bisikletinde vites kolu frene bağlı olduğu için sadece bi yaprak ve attırıcı ağırlığı azalacak oda fazla bi fark yapmaz uğraşmaya değmez. O şekilde kullan belki küçük veya büyüğe ihtiyacın olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy

Ozy

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2016
Mesaj
184
Tepki
411
Yaş
39
Şehir
istanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Specialized
@ali.torlak amacım bisikleti hafifletmekten ziyade daha iyi bir vites oranı yakalayabilmek. büyük aynayı çoğu zaman kullanmıyorum zaten.

fotoğraftaki gibi bir tekli yaprak satın alıp, mevcutlarla değiştirmem yeterli olacak mı acaba?
42t 110 bcd single narrow wide.JPG