Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Scudo
Bluelug isimli YouTube kanalına sardım bugün, o kadar çok kişi ön maşayı daha büyük sepet/kasa takabilmek için küçük tekere uygun olacak şekilde değiştirmiş ki şaşırdım.

Ve çok sayıda halen jant fren var ve bu insanlar bisikleti alış veriş ve her gün işe gitmek amaçlı kullanıyorlar.

Kargo bisikletlerin fiyatı düşünülünce çok mantıklı bir çözüm, gerçi onların taşıma yeteneği çok daha gelişmiş ama bu da pratik bir çözüm. Acaba sürüşe etkisi nasıl olur on tekerin küçülmesi.
Aynı kişilerin instagram sayfası da hoştur. Bunların yanında
(link) bunların Amerikan kanadı da (link)
(link)
(link) çılgın ve garipliklerin hesabı

Çok güzel. Naçizane dizi önerisi 1923 ve ardından Yellowstone.
Yellowstone güzel diziydi izledim onu, 1923'e bakayım ama şuan 90lardan X-files serisini izliyorum.
 
Hem şehir bisikleti hem yol/gravel bisiklet sürmüş bisiklet severlere bi sorum olacak.ikisi arasında performans bakımından yüzdesel değerde ne kadar fark hissettiniz? İkinci sorum bisiklet giyiminin konfor ve performansa iki bisiklet türünde de ayrı ayrı olarak ne kadar etkisi oluyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Hem şehir bisikleti hem yol/gravel bisiklet sürmüş bisiklet severlere bi sorum olacak.ikisi arasında performans bakımından yüzdesel değerde ne kadar fark hissettiniz? İkinci sorum bisiklet giyiminin konfor ve performansa iki bisiklet türünde de ayrı ayrı olarak ne kadar etkisi oluyor?
Yol bisikletinin performansı şehir bisikleti ile karşılaştırılmayacak kadar yukarıda, çok bariz bir üstünlüğü var.
 
Hem şehir bisikleti hem yol/gravel bisiklet sürmüş bisiklet severlere bi sorum olacak.ikisi arasında performans bakımından yüzdesel değerde ne kadar fark hissettiniz? İkinci sorum bisiklet giyiminin konfor ve performansa iki bisiklet türünde de ayrı ayrı olarak ne kadar etkisi oluyor?
Şehir yol arasındaki hız ortalama farkı:
-Vasat altı performansın varsa yüzde 10-15
-Vasat performansın varsa yüzde 25 civarı
-İyi performanslı bir bisikletçiysen aradaki fark daha fazla,

İyi kaliteli ekipmanın(lastik vb) performansa olumlu etkisi ise vasat bisikletçiye, performanslı bisikletçiye oranla daha fazla.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Hem şehir bisikleti hem yol/gravel bisiklet sürmüş bisiklet severlere bi sorum olacak.ikisi arasında performans bakımından yüzdesel değerde ne kadar fark hissettiniz? İkinci sorum bisiklet giyiminin konfor ve performansa iki bisiklet türünde de ayrı ayrı olarak ne kadar etkisi oluyor?
Benim hissettiğim 5 - 10 km/h fark ediyor.
Düz yolda şehir bisikletini 20 km/h ile sürdüğüm güç ile yol bisikleti 25-30 km/h hızla gider.
Şehir bisikleti 30 km/h ile giderse yol bisikleti o güçle 40 km/h veya biraz daha üzerinde gider.
 
şimdi farabi acilden geldim hafif kırık çıktı. yarın da ortopediye geçicem.
bileğin sol kısmında fasülye gibi bir şey varmış orası kırılmış, 1 hafta alçı.
(link)

Geçmiş olsun
teşekkür ederim
Hem şehir bisikleti hem yol/gravel bisiklet sürmüş bisiklet severlere bi sorum olacak.ikisi arasında performans bakımından yüzdesel değerde ne kadar fark hissettiniz? İkinci sorum bisiklet giyiminin konfor ve performansa iki bisiklet türünde de ayrı ayrı olarak ne kadar etkisi oluyor?
gravel sürmedim ama rahat olduğunu biliyorum, bike packing ve uzun yol ekipmanları ve geniş tekerle çok iyi oluyor.
yolda performansa bağlı çoğunlukla, performanstan sonra ekipmanlar geliyor; dişli seti, bisiklet alaşımı, jant ve lastikler, sele, gidon vb. şeklinde gidiyor.
konfor tamamen bikefit ile alakalı diye düşünüyorum ama zamanla bunun yıpranma payı da var.
onun dışında her şey kişinin kendisinde bitiyor. Performansı iyi ise bisiklet farketmeksizin bir yolunu bulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Düz yolda şehir bisikletini 20 km/h ile sürdüğüm güç ile yol bisikleti 25-30 km/h hızla gider.
Şehir bisikleti ile 20 km/sa ort ile giden bisikletçiyi şehir bisikletinden indir anında yol bisikletine bindir 22-23 ile anca gider.

Ancak şu olabilir:Eskiden 20 ile şehir bisikleti ile geziniyordur yol bisikletine geçince zamanla biraz performans kazanır işte o zaman 25-30 kmh yapar
 
Önceden çizilmiş bir halkanın içinde dolaşan fare, yaptığı hareketlerin özgürlük olduğunu ve içinde bulunduğu ortamın kendi demokratik seçimlerinin sonucu olduğunu zannedermiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Şehir bisikleti ile 20 km/sa ort ile giden bisikletçiyi şehir bisikletinden indir anında yol bisikletine bindir 22-23 ile anca gider.

Ancak şu olabilir:Eskiden 20 ile şehir bisikleti ile geziniyordur yol bisikletine geçince zamanla biraz performans kazanır işte o zaman 25-30 kmh yapar

Aynen ben de katılıyorum. Bu konuda internette bir sürü bilgi var. Hangi komponentta kaç watt kayıp olabilir, vs mevcut. Üst sınıf komponentler tabi ki daha iyi, ama iyi bir şehir bisikleti ile karşılaştırınca farklar çok fazla olmayabilir.

Düz yolda en büyük etken sürüş pozisyonuna bağlı hava sürtünmesi olur diye tahmin ediyorum. Tırmanışlarda ise ağırlık önem kazanır.
 
Düz yolda en büyük etken sürüş pozisyonuna bağlı hava sürtünmesi olur diye tahmin ediyorum. Tırmanışlarda ise ağırlık önem kazanır.
8 km/sa hızdan itibaren aerodinamik kuvvetlerin etkisi başlıyor. Düz yolda hız arttıkça aero kuvvetlerin etkisi ve bizim bu kuvvetlere karşı uyguladığımız karşı kuvvetler ise parabolik olarak atmakta.
Yokuşlarda oturarak yokuş çıkmak, drag etkisine karşı yüzey alanını küçültmek bile çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: felixyakuza
Nâ-dân ile mücâlesedir ehl-i dillere
Dünyâda çâşnisi azâb-ı cehennemin
8 km/sa hızdan itibaren aerodinamik kuvvetlerin etkisi başlıyor. Düz yolda hız arttıkça aero kuvvetlerin etkisi ve bizim bu kuvvetlere karşı uyguladığımız karşı kuvvetler ise parabolik olarak atmakta.
Yokuşlarda oturarak yokuş çıkmak, drag etkisine karşı yüzey alanını küçültmek bile çok önemli.
Yapay zekaya sordum şöyle bir cevap verdi sanırım böyle ifade etmek daha doğru olacak

📋 Hangi hızdan sonra aerodinamik direnç baskın olur?

  • Düşük hızlarda (örneğin 8–15 km/sa) bisiklet üzerinde asıl direnç:
    • Lastik yuvarlanma direnci
    • Mekanik sürtünmeler
      olur.
  • Yaklaşık 30 km/sa hızdan itibaren:
    • Aerodinamik direnç, toplam direncin %50’den fazlasını oluşturur.
      ➔ Yani artık hava ile savaşmaya başlarsın.
  • 40–45 km/sa hızdan sonra:
    • Aerodinamik direnç, toplam direncin %70–80’ini oluşturur.
      ➔ Burada lastik sürtünmesi, yol sürtünmesi neredeyse önemsiz kalır.

📊 Hız Arttıkça Güç İhtiyacı Nasıl Büyür?


Aerodinamik dirence karşı harcadığımız güç şu şekilde artar:

P_{aero} \propto v^3

yani hızın kübüyle orantılıdır.

Örnek:

(aynı kişi, aynı bisiklet, rüzgarsız bir günde)

Hız (km/sa)Güç İhtiyacı (sadece aerodinamik için)
20 km/sa35–40 watt
30 km/sa90–100 watt
40 km/sa190–210 watt
50 km/sa360–400 watt
30’dan 40’a çıkmak, sadece 10 km/sa artış gibi görünür, ama neredeyse 2 kat fazla güç gerekir!


🎯 Kısa Özet:

  • 8–10 km/sa: aerodinamik direnç başlar ama önemsizdir.
  • 30 km/sa: aerodinamik direnç baskın hale gelir (%50+).
  • 40 km/sa ve üstü: tamamen aerodinamik savaşı yapılır.
  • Güç ihtiyacı hızın kübüyle artar → küçük hız artışları için devasa güç artışları gerekir.
 
Son düzenleme:
Şehir bisikletlerinde mtb ekipmanları kullanılıyor. O yüzden yola geçince bencede bir 10km fark eder ortalama hız.
 
Şehir bisikletlerinde mtb ekipmanları kullanılıyor. O yüzden yola geçince bencede bir 10km fark eder ortalama hız.

200W sabit güç uygulandığında grup setleri arasındaki farklar.

Grup SetiGüç VerimliliğiOrtalama Kayıp
Dura-Ace%98≈ 2 W
105 / Ultegra%97≈ 4–6 W
Altus/Tourney%94–96≈ 8–12 W

ChatGPT hesaplama da yaptı ve sadece grup setleri baz alındığında ve sabit 200W uygulandığında arada 0,5km/h gibi küçük bir fark çıkıyor. Buna grup setinin ağırlık faktörü de dahil bu arada.

Sürüş TürüShimano 105 HızıAltus/Tourney HızıFark
Düz yol~32.2 km/h~31.7 km/h~0.5 km/h
%5 Yokuş~19.0 km/h~18.4 km/h~0.6 km/h

Konu yine sürüş tarzına geliyor. En önemli etken sürüş tarzı.
 
Bu salak öğretmenlerin ünlü olmak için video çekmekten vazgeçmesi lazım, normal bir ülkede yapamaz zaten. Adam durumun vehametinin farkında da değil.
Bence durumun farkında ama salağa yatıyor.

Bu görüntüler üzerine kesin bir soruşturma geçirir. Devletimiz acziyetinin bu şekilde afişe edilmesinden rahatsız olur. Öğretmen de savunmasında "Kötü bir niyetim yoktu, böyle algılanacağını tahmin etmemiştim" diyecektir.
 
Sabah bende gördüm hakikaten insanın içi acıyor,Türkiye'de her 3 çocuktan bir tanesinin kahvaltı yapamadığı istatistiği içimi dahada parçaladı! Kendi maaş zamlarını 15 dkda oylayan vekiller çocuklara 1 öğün yemeği çok görüp teklifi reddetmiş!
(link)

CHP İstanbul Milletvekili Ali Gökçek öğrencilere bir öğün ücretsiz yemek verilmesine ilişkin hazırladığı kanun teklifini, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’na sundu. Gökçek, Genel Kurul’da yaptığı konuşmasında Türkiye’deki çocuk yoksulluğuna dikkat çekerek, okullarda ücretsiz yemek ihtiyacının aciliyetine vurgu yaptı. “Yarının Türkiye’sini inşa edecek 10 milyona yakın çocuğumuz yoksulluk içinde yaşıyor.” diyen Gökçek, şu verileri paylaştı: “Her üç çocuktan biri sabah kahvaltı yapamıyor. Her dört aileden biri, gün içinde en az bir öğün et, tavuk ya da balık tüketemiyor. Çocuklar boş beslenme çantalarıyla okula gidiyor. Bugün okul kantininde bir tost, bir su ve bir ayran 100 liraya mal oluyor. Bir kuru tostla doyan lise öğrencisi gördünüz mü hiç?”

202504161447381-img.jpeg
 
Geri