Scudo Sports

İnceleme Specialized Sirrus Elite

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
984
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
Merhabalar,

Yeni bisikletim için esas kriterim beni üzerinde olduğum için değil sadece pedal çevirdiğim için yoracak + ben den aldığı enerjiyi dağıtmadan yola aktaracak bir bisikletti. Uzun araştırmalar sonucu seçimim SSE'den yana oldu.

incelememi şu tecrübelerle yazıyorum: Şimdiye kadar 650 km yaptım. 600 kmsi ilk 2,5 hafta içinde ve bir kaç kere 100 kmlik turlarla oldu. sağanak yağmur, yokuş yukarı, aşağı ne varsa kullandım. stabilize yolda denemek nasip olmadı ama asfaltı tıraşlanmış bozuk zeminde kullandım. Başlayalım incelemeye :)

Sürüş deneyimlerinden önce kadrosu ve görünüşü:

20150726_124720.jpg 20150726_124659.jpg 20150802_114309.jpg

Vallaha endüstriyel ve görsel tasarımını bu kadar beğenmesem bütçemi aşmaya cesaret edemezdim, deyip görsellik kısımını özet geçiyorum :) En büyük güzellik gören gözdedir. Satın aldıktan sonra fark ettiğim bir güzelliği belirteyim, kadroda HANDMADE yazıyor. Kendimi çok özel hissettiren bir sürpriz oldu.


Sürüş deneyimi: Önceki bisikletim ön amortisörlü kron tourer idi ve SSE'deki karbon maşa kesinlikle giriş seviyesi bir amortisörden daha fazla konfor sağlıyor. Bunun sebebinin karbon maşa + titreşimleri emdiği söylenen Zertz ve kadro yapısı olduğunu düşünüyorum. Bu konfor üstünlüğü parke yolda, kaldırımda, pürüzlü yollarda tartışmasız korurken, doğal olarak, çukurlu, küçük engelli yollarda dikkatli olmak lazım, kaldırıma bodoslama girip, mazgalları umursamamayı unutun. Asfaltı sökülmüş bozuk yolda da pek rahat değildi, sanırım bu da doğal :)

700x45 lastikli, amortisörlü bisikletten 700x30 lastikli, amortisörsüz bisiklete geçtikten sonra açıkçası hiç böyle bir konfor artışı beklemiyordum. Bilakis tersi olacak sanıyordum.

Evden çıktım mahalledeki bozuk yolları geçtim, asfalta çıktım, nasıl hızlandığımı anlamadım bile altımda bisiklet yokmuş gibi rahat ve pedal çevirdikçe havada süzülüyor gibi.. özellikle beton kaldırımlarda... bu incelemeyi ilk gün yazsaydım 5 sayfa metiye dizerdim.

1. gün 50 2. gün 100 3. gün 50 km yaptım; hissettiğim yorgunluk o kadar tatlıydı ki anlatamam. Bunun sebebi yorgunluğumun tek sebebi kaslarımı çalıştırmış olmamdı. Şöyle açıklayayım; titreşim yorgunluğu hissetmedim, çok efor sarf edip yine de yavaş olduğum hissine kapılmadım, daha güçlü pedal çevirmek için vücudumu kasma ihtiyacı hissetmedim, rüzgara karşı kendimi daha az paraşüt gibi hissettim (kiloyum zaten çok hoşuma gitti), sebebini anlamadım ama diz ağrısı çekmedim (kadronun titreşimleri emmesinden olabilir. Eğer böyleyse pedal çevirmek kadar titreşimler de dize zarar veriyormuş diyebilirim).

Gereksiz yorgunluklardan kurtulunca bisiklet üzerinde önceden ne kadar zaman geçirebiliyorsam daha az yorularak en az 1,5-2 katı zaman geçirebileceğimi öğrendim. Ortalama hızım düz yolda en havamda olmadığım günlerde %10 arttı, yokuşlarda ise ki-mi günlerde %80'e varan artış gözlemledim. ABOOOOO yokuşlardan zevk almaya başladım. Artık 8-10 km ile tırmandığım yokuşları 14-16 km ile tırmanıyorum ve tırmanırken yayalar ile göz göze gelmekten çekinmiyorum euheuehueheuhe

Tekerlek takımı iyi, akıcılığı baya iyi. ön tekeri tartıya koyduğumda (jant takımı+ iç-dış lastik) 1650 gr geldi. çok fazla değil gibi. rüzgarda hızımı daha kolay koruyabiliyorum. Dik bir yokuştan aşağı pedal çevirmek biraz korkutuyor :p (abarttım)

Selenin görüntüsü hiç hoşuma gitmedi, ilk bunu değiştiririm dedim ama çok rahatmış bindikten sonra bindikten sonra anladım. jelli kılıfımı hiç takmadım :)

Negatif Yönleri:

Fren papuçları çöp. 600 km sonra arka takım %80 bitti. Performansını da beğenmiyordum. 10 tlye baradine 3 renk (çifti) taktım rahatladım.

Fren ayakları sıkıntılı bir kaç kere ayar için servise götürdüm. Zaten noname... İlerde daha fazla sorun çıkarmasından tırsıyorum.

Fiyatının pahallı olması en büyük eksisi. Özel ve olumlu koşullar ard arda meydana gelmese alamazdım. Fiyatı neye göre pahallı kullandığı birleşenlere göre.. Yalnız bu kadro kalitesine alıştıktan sonra bir daha kolay kolay ucuz kadroya binmem. varsın vitesi mitesi düşük olsun. Bisiklet sürmenin keyfinin, vites geçişinden çok kadro setinden sonra janttan geldiğini öğrendim.

Nötr: Lastikler tank gibi. 600 km sonra orta çizgi duryor. Hiç patlamadı ve hiç patlamayacakmış gibi bir hissiyat veriyor. oldukça da pahallı. Yalnız o kadar verimli gelmedi. Yani performans değil dertsiz tasasız tur lastiği.

Sonuç: abi sen bu bisikleti al bir tur at sonra bana dua edersin ;) zamanla frenleri değiştirirsin, zaten ucuz canım.. bu bisikletten daha fazla performans istersen yol bisikleti al ama bagaj takamazsın, biraz sırtın belin ağrır, biraz iyi bişi istersen iki katı para verirsin.. Daha fazla konfor istersen amortisörlü bisiklet al ama iyisinden al yoksa bu kadar da rahat edemezsin, daha kalın lastiklerin olsun. Ama bununla ikisine de yakın olursun, hangi modda olduğun farketmez, zevk alırsın.


sevgiler, saygılar..
 
Scudo
hocam bisikletiniz hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim, dün izmitte gördüğüm siz miydiniz acaba akşam saatleri orbis formasıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
Hayırlı olsun @İbrahim Akgül üzerine çıkmaya can attığın bir "demir ata" sahip olmak ve onu kullanabilmek bence büyük bir dünyalık lütuf.
 
inceleme için teşekkürler, Sirrus modelin elite olanları gerçekten çok hoş görünüyor. İyi pedallamalar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
@Yusuf'san

aynen öyle ya.. aynen öyle.. ben 2. denememde aradığımı buldum. darısı herkesin başına :)

@oalmali
teşekkür ederim. ah o görüntü.. :)

@speederman
çok teşekkürler, maalesef ben değildim.

Bu arada 2016 modeli lanse edildi ve yurt dışında satışa sunuldu. 2015-16 arasındaki farklar:
  • Furş takımı: FSA, Campy style, integrated cartridge bearings, 15mm cone spacer
  • Fren kolları: Tektro RX 1.0
  • Fren ayaklar: Tektro RX1, linear pull
  • Ön değiştirici: acera yerine altus.
  • Ruble: 11-32 yerine 11-34
  • Aynakol: Shimano yerine Specialized Stout, forged alloy

kadro dahil geri kalanlar aynı..
 
@Birtan Kolburan

cx azıcık daha farklı bir katagoride. bunu almadan önce cxleri de inceledim ama bagaj deliği her modelde olmuyor. daha doğrusu beğendiğim modellerde yoktu. ayrıca fiyat olarak yine daha pahallılar. bu bisikletin fiyatına ancak giriş seviyesi alınabiliyor. üzerlerinde arazi lastiği oluyor ki benim arazi ile hiç işim yok. hatta şu an 700x28 yol lastiği kullanıyorum. çok yönlülük açısından fitness bisikletler en geniş kapsamda bulunuyor. en sık kullanım alanım şehir içi 50+km yaparken, yedek kıyafet, eşya-malzeme taşımak. biraz tercihe kalmış bir mevzu..

bir de artık çoğuna disk fren koyuyorlar, özellikle istemediğim bir birleşen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
hocam maddi imkan ve durumları bilemem yorum yapmakta haddime düşmez.Ben Specialized tricross modelini aldım 6 ay önce üzerinde 700*32 arazi lasitkleri vardı 700*28 yol lastikleri ile değiştirdim ön ve arkada bagaj delikleride mevcut.Ama tabiki dediğin gibi her modelde yok.Şunu bilir şunu söylerim dünyada ki en güzel bisiklet kendi bisikletindir :)
 
aynen öyle en güzel bisiklet kendi bisikletindir. bu arada bakıköydeysen bu tartışmaya bisikletleri çarpıştırarak devam edebiliriz :D
 
Evet Bakırköydeyim.Boş zaman buldukça cıkıyorum tura sarıyer ortaköy tarafları.İstanbulun 4 bir yanını gezdim rumeli feneri anadolu feneri tuzla silivri :) Şehir dışına cıkmak istiorum artık.Müsait zamanda yapalım bir tur hocam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
Öncelikle hayırlı olsun.:harika: İncelemeyi uzun zamandır bekliyordum. Bisikleti aynı zamanda aynı yerden adlık @İbrahim A. arkadaşımızla. Yazdıklarına tamamen katılıyorum. Bana ekleme yapacak pek bir şey bırakmamış. Bisiklet sürerken aldığınız keyif inanılmaz. Ben elcikleri değiştirmedim. Üzerinde gelen elcikler bana inanılmaz konforlu geliyor. Barendler çok yakışmış ama.Çoğu zaman eldiven kullanmaya gerek duymuyorum. Bisiklet ön maşasının karbon olması ve Specialized E5 Premium Aluminum alü kadroya sahip olması nedeniyle yaklaşık 10.2 kg. Hassas bir tartım yapamadım. Bisikletin bileşenleri şu şekilde

KADRO: Specialized E5 Premium Aluminum, fully manipulated butted tubing w/ smooth welds, internal cable routing, tapered/integrated headset, fender/rack eyelets
MAŞA: Specialized FACT carbon w/ Zertz, alloy steerer/crown
FURŞ SETİ: 1-1/8" sealed Cr-Mo bearings integrated w/ headset, 15mm alloy cone spacer
GİDON BOĞAZI: Specialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
GİDON BOĞAZI: Specialized flat, 6061 double butted alloy, 10-degree backsweep, 4-degree upsweep, 31.8mm
ELCİK: Specialized Body Geometry Targa, lock-on, closed end
ÖN FREN: Alloy V-brake, linear pull
ARKA FREN: Alloy V-brake, linear pull
FREN KOLLARI: Die-cast alloy
ÖN VİTES: Shimano Acera, top swing, dual-pull
ARKA VİTES: Shimano Alivio, 9-speed, top mount
VİTES KOLLARI: Shimano Acera Rapidfire Plus, 2x9, w/ optical display
RUBLE: Shimano, 9-speed, 11-32
ZİNCİR: KMC X9, 9-speed, reusable Missing Link
AYNAKOL: Shimano Acera, 9-speed, 48/36/26, w/ chainguard
AYNAKOLDİŞLİSİ Shimano
PEDAL: Sirrus, 1.5mm Varus angle, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable
JANTLAR: 700c, alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
ÖN GÖBEK: Double-sealed, QR, 32h
ARKA GÖBEK: Double-sealed, QR, 32h
JANT TELLERİ: Stainless, 14g, w/ brass nipple
ÖN LASTİK: Specialized Espoir Sport Reflect, 60TPI, wire bead, Double BlackBelt protection, 700x30c
ARKA LASTİK: Specialized Espoir Sport Reflect, 60TPI, wire bead, Double BlackBelt protection, 700x30c
İÇ LASTİKLER: Standard, presta valve
SELE: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
SELE BORUSU: Alloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
SELE KELEPÇESİ: Alloy, 31.8mm

Her türlü zeminde kullanma şansı buldum. Asfalt yol performansına diyecek yok. Karbon maşa olmasından dolayı endişelerim vardı ama karbon da öyle çıt kırıldım bir malzeme değilmiş onu öğrendim. Arazi performansı için karbon maşanın darbeleri emici özelliği bana hikaye geliyordu artık gelmiyor. :hhhhhh: Teker yapısının ince olmasından dolayı arazide yaşadığınız sorunlar elbette oluyor ama çıktığınız turda sizi yarı yolda bırakmayacak şekilde arazide de gidebiliyorsunuz. Arazi denemesini Antalya da Doyran Göleti çevresinde yaptım. Daha sonra Gökdere de orman yolundan Aşıklar Tepesine yaptım. Bilenler için fikir oluşturması açısından yazıyorum. Islak zemin performansı üzerindeki lastiklerden dolayı bana çok tatminkar gelmedi. Bu yüzden kış ayları için teker arayışındayım. Ama yaz aylarında yapılacak turlarda vazgeçilmezim olacaktır. Çünkü lastik içine girmiş ufak cam parçasını elimle çıkardım. Yani kolay kolay patlayacağını sanmıyorum.
Geçen günlerde bisikletten çıt çıt sesleri gelmesiyle beraber sende mi specialized demiştim ama sorunun sele kelepçesinden kaynaklandığını farkettim. Sele kelepçesinin iç kısmını biraz yağladıktan ve daha doğru uygun kuvvetle sıktıktan sonra o sesten kurtuldum. Mak.0,7 nm kuvvetini tam ayarlayamadım herhalde ondan kaynaklandı.

Bisiklet manualinde yazan bilgiye göre tavsiye edilen maksimum yük taşıma miktarı 25 kg. Bisiklet ve kullanıcı maksimum yük taşıma miktarı ise 125 kg. Bana göre yeterli fakat bazı arkadaşlar için yeterli gelmeyebilir. Ayrıca bisiklet için kullanılması gereken tork değerlerinin verildiği kullanıcı kitabı da internette mevcut. Bence bu çok büyük bir artı. Hangi vidayı ne kadar sıkmanız gerektiğini bilebiliyorsunuz. Henüz tork anahtarım olmasada en kısa sürede temin etmeyi düşünüyorum.

Bisikleti aldığınız zaman beraberinde gelen kullanıcı kitabı Türkçe. :okyrm: Yanında çamurluk bağlantıları için vidalar beraberinde geliyor. Severek ve hiç sıkılmadan kullanacağım bir bisiklete sahip oldum. Eski bisikletimden sonra (sedona 341) bisiklet sürmenin keyfinin bu kadar artacağını hiç düşünmemiştim. Manevra kabiliyeti yüksek,sizi yormayan,keyifle kullanılacak bir bisiklet.
İlerisi için imkanlarım dahilinde karbon gidon ve sele borusu alıp, vites sistemini değiştirerek çok çok uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum. Aklıma geldikçe eklemelerde bulunurum. Birazda fotoğraf ekleyeyim. Daha sonra başka fotoğraflar eklerim :)
DSC_0407.JPG DSC_0411.JPG DSC_0412.JPG DSC_0434.JPG DSC_0436.JPG DSC_0439.JPG DSC_0442.JPG DSC_0443.JPG DSC_0444.JPG
 
@cpt.erhan

benim beklediğim yorum da şimdi gelmiş oldu. :) eline sağlık. bisikletin çok güzel :) ben yeni lastik aldım da eskiler de tertemiz ve tank gibi satsam mı kararsız kaldım.
 
@İbrahim A. Sizinde elinize sağlık. Bisikleti almam birazda sizin sayenizde oldu. Tekrardan teşekkür ederim. Lastikleri satıp satmama konusunda karar sizin :) Ben yeni lastik alsamda satmam. Tabi lastik aldıktan sonra fikrim değişir mi bilmiyorum. Bu arada fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla selenin burun kısmı sanki biraz aşağıya bakıyor. Fotoğraflar yanıltıcı olabilir. Ya da bu şekilde kullanmayı mı tercih ediyorsunuz?
 
ayrıca kaynak yerlerinden bahsetmeyi unuttum: kaynak yerlerinin temizlenmesi oldukça başarılı. @cpt.erhan senin aşağıdaki fotoğrafta güzel belli oluyor. bu işlerden çok da anlamayan bir kaç arkadaş kadroyu da karbon sandı.

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/dsc_0434-jpg.34037/

@cpt.erhan Estafurullah forumda alma aşamasında sizinle beraber yardımcı olan çok arkadaş oldu hepinize teşekkürler.

Sele öne eğimliydi sonra düzelttim. fotolar eski.
 
  • Beğen
Tepkiler: cpt.erhan
Oncelikle bisikletiniz hayirli olsun guzel gunlerde kullanin. Aynisindan bende satin almayi planliyorum. Galiba bu urunun satisi bir tek aktif pedalda yapiliyo alternatif satin alinacak yerler varmi bilmiyorum. Siz nereden temin ettiniz bisikleti satin alma konusunda herhangi bir tavsiyeniz varmi?(fiyat,pazarlik vs.) Bir de sizin cekmis oldugunuz resimlerde arka aktarici shimano alivio RD-M 4000 arka aktarici 9v olarak gorunuyo aktif pedaldaki resimlerde farkli bir alivio gozukuyor. Acaba siz herhangibir degisiklik yaptiniz mi?
 
Bisikletiniz gayet güzel, hayırlı uğurlu olsun. Yeni bisiklet alacaklara hep şunu derim, sıfır bisiklet alacağına çöpten bulduğun bir specialized'ı kullan, daha mutlu olursun.
Bizim arkadaşlarımız maalesef her şeyi grupset zannediyorlar. Özellikle bu arkadaşlarımız Salcano ve Carraro gruplarında kümelenmiş durumdalar. Kadro kalitesinin en önemlisi olduğunu anlatamadık gitti insanlara, bilmiyorum bizde mi bir sorun var acaba?
Specialized harika bir markadır. "Çok iyi" demediğimiz aksesuar ve komponentleri, kaliteli kadrolarıyla harika bir şekilde harmanlayıp akıcı ve rahat bisikletler üretirler. Keyfini kolay kolay hiçbir bisikletten alamazsınız.
Bugüne kadar iki sefer Specialized marka yol arkadaşım oldu, inşallah yılbaşından sonra üçüncüsü de olacak.
Sevgi ve saygılarımla...
 
Güzel bisiklet... Bu bisikletlerin en güzel yanı değişikliklere açık olması...

Karbon maşanın bu kadar fark yaratacağına ben de inanmazdım.. Taa ki kullanana kadar..
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
Geri