Scudo Sports

Sözün bittiği yer; Kartepe -sefer- 12

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-12/10250938_10152145017760415_1428773826_n.jpg?oh=e5fbff4e15b8cf00406e17a69c354ea7&oe=534B6033&__gda__=1397445783_53f648e89b44ab4f4f9addde9fb2b757

evet 50-34 sistem bana yaramadı gene slx 44 dişe dönelim tabi herkesin kendi bisikleti ,,
 
Scudo
Benim anlamadığım bu adamlar nasıl çıkıyor Fransa bisiklet turunda Mont Ventoux'ya .


http://theclimbingcyclist.com/wp-content/uploads/2012/09/MontVentoux-Malaucene-profile.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@Ozan Güneri

99 km üzerine işi başaramadım ,kondüsyon yetmedi ,44 diş ayna kolun en küçük dişlide geçen sene başardım ama 50-34 de olmadı geçen sene 86 km üzerine 16 km rampa aldım ama benim bisiklet idi keşke kendi bisikletimi alsa idim şeytana uydum neyse kısmet değilmiş..

@Ozan Güneri

valla açıkça bu sorunun cevabı arka rublenin rampaya en sert rampaya uyumlu olması evet rublenin özelliği öyle bi olmalıki 50-34 sistemde çok rahat 10 eğimleri alabilesin
 
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1898268_727089697323607_844947779_n.jpg

evet herkesin kendi bisikleti evet tavşanlı bizi bekler 10-19 eğimler ve de ağır stabil yol ,,
 
kudret abi 50-34 le çıkamadın ama 2 sene önce maşukiye tarafından 53-39 yol ile bi kız bisikletci banamısın demiyordu..
Tabi senin 99 kmden geldiğini unutmamak gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
Kudret abi nasıl böyle bir bisiklet aldın anlayamadım. Bilirsin içimdekini sansüre uğratmadan direk açık ederim. Bu bisiklet senin yol karakterine uygun bir bisiklet değil. Bozuk asfalt vede sert toprak yollarda bu bisikletin anası ağlar. Sen cyclocross çu bir bisikletçisin. Artık hiç sevmediğin istanbulun asfalt yollarına gireceksin vede senin için alternatifler azalacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
yol bisikletini çok hafife alıyorsunuz, aksine diğer bisikletlerden daha fazla kondüsyon isteyen bir bisiklet, herkes yol bisikleti ile o rampaları alamaz. kudret abi, belli ki kendi bisikletine alışmış ve dişli oranlarına yabancılık çekmiş. bu çok normal. en az iki hafta önce o dişlilere alışması gerekiyordu.

sanırım, yol bisikletini kartepe için ödünç aldı kudret abi. crosscu abim, yola pek meraklı değil : )


ama çok büyük bir iş başarmışsın yine de abi, tebrik ederim.
 
valla dostlar haklı ben ağzımın payını acaip aldım ,neyse tabi alıştım 44 dişe hiç bir çalışma yapılmadı o bisiklet ile ,
yalnız bu gün suadiye rampalarının vahim durumunu gördüm valla o trek yola yazık olur idi ,sağ sol yanlarda kumlar var idi ve asfalt son derece bozuk idi ,

@mehmetsunu

bisikleti almadım mehmet dostum ödünç aldım ama gerçekten zor bi olay 50-34 sistemde acaip çalışma yapmak lazım tabi işin ne kadar zor olduğunu anladım evet 99 km çok iyi gittim ama gel gelelim rampaya girince 3 'üncü km de acaip zorladı beni ,ayağa kalktığım halde gene zorlandım tabi.
neyse sağlık olsun ,,
 
@Muzaffer K.

benim durumlar oldukça karışık oldu yolu uzattım arkadan geldim birlikte dönelim dedim o yüzden cıkmadık yinede bana 230-240 arası yazdı :)
 
@Kudret Kurtcebe

kudret abi, kısa bacaklı tiagra arka aktarıcı 11-34 diş rubleyi çalıştırdımı ?

ben 12-28 rubleyi rampa ve biraz daha hız için slx'in 11-32 10v ruble ile değiştirmeyi düşünüyorum. tecrübene dayanarak değiştirmeme değermi :)

https://i.hizliresim.com/jJL84D.jpg

https://i.hizliresim.com/b8jr5G.jpg

işte o 50-34 aynakol :)

https://i.hizliresim.com/4mDPqJ.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@İskender Şerit

valla iskender
şimdi 2 yaprak olduğu için büyük yaprak diş oranı 50 adet idi,ikinci yaprak adeti ise 34 idi 99 km sonra 16 km lik rampaya geldiğimde şunu yaptım tabi bu arada şunu belirteyim 58 km yi 2 saat 48 dakikada aldık fakat başta 50 dişte gitmedim kendimi yormak istemedim hep 34 dişte gittim , tabi tecrübe lazım,değil 2 hafta ben bu bisiklet ile en az 6 ay çalışmam lazımki ultra kartepe etabını yiyeyim
ha slx ayna kolda biliyorsun 44-32-22 sistem valla geçen sene 86 km üzerine öyle bi daldımki bismillah 10 km çıktım durmadan üstelik, ha bu sefer neden başaramadım çünki trek yolda 34 diş var önde , 34 -11 yapmadım çapraza getirdim zinciri , arka ruble ise en büyükte idi zincir çapraz durumda olduğu halde ayağa kalktım yanlardan tutarak çıkmaya çalıştım tabi 3 üncü km de durum zorlaşmaya başlayınca asla kendimi zorlamadım ve gerisin geri döndüm açıkça şu gerçek ortaya çıktıki şeytana uyup trek yolu aldık keşke almasa idim benim küheylan ile kesin 1300 rakımı alır idim ,sağlık olsun kartepe orada zati şaka bi yana benim bisiklet bana küstü bu aralar :)
evet slx 44 diş resmen 19 eğimlerin ayna kolu,ama düz yolda sürat yapamıyorsun şimdi tasarım düşünüyorum şöyleki öyle bi ruble olacakki düz yolda bi yol rublesi kadar bana sürat verecek ve de 19 eğimlerde süratle çıkacağım ,

https://i.hizliresim.com/4mDPqJ.jpg

evet 50 dişi dönüşte hep kullandım resmen uçtum ve hatta son 3 km de atağa geçtim bu bisiklet tam anlamı ile düz yolda yani trek yol beni uçurdu desem doğru olur ,,
 
slx 22-32-44 aynakollu bisikletinin rublesi kaç idi ? yine 11-34 mü. 34 ise 22/34 = 0.647 oran çıkıyor. 0.647 nere 34/34 = 1 oran nere. e doğal haliyle alışık olunmadığı 3te ikisi oranında ağır bir oranla 16 km rampa çıkmak daha zor olduğu aşikar tabi. senin içinde tecrübe oldu bu. ;) şimdi senin durumunu görünce 34/28 yada 32 oranla ben kendime güvenemiyorum. bende bu yıl denicem bakalım nolcak :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
https://www.galaxus.ch/img/t-1-64-42DB55BB80B6E593BE815D465BE27A06B2019CAE83C7776514565608E10C39E4/shimano-9v-slx-443222-fc-m660-175mm-bicycle-crank.pngslx ayna kol 19 eğimlerin canavarı bu ayna koldur ,44-32-22 m 660

http://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/2/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/h/shimano_tiagra_fc_4603_bike_crankset__51072_zoom_1.jpg

bu ayna kol beni kurtarır idi..
 
benim anlamadığım şu fransa bisiklet turunda adamlar daha büyük 53-39 aynakol ve daha küçük bir ruble ile ağır oranla o kadar yokuşu nasıl çıkmalarıdır. püf noktası alışmak & kondüsyon ise bunu aşmak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@İskender Şerit

scott scale 'de sram 9 rublem var iskender 9 lu ,iskender spd pedala geçmelisin ,daha rahat çıkarsın ,

@İskender Şerit

iskender , işin püh noktası adamların arka ruble en sert eğimleri alacak kapasitede olmalı, yoksa gereksiz yük biner sporcuya en iyi yol rublesi 19 eğimde sporcuya rahat gelenidir ,,
 
@Kudret Kurtcebe

işin püf noktasında arka ruble en sert eğimleri alacak kapasitede olmalı diyorsun ama matematiksel bazda pedal oran ağır çıkıyor. ilginç bir durum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@İskender Şerit

evet doğru dedin ,,ekleme yapar isem ayna kolunda durumu önemli ,hem ruble hem ayna kol öyle birbirine uyumlu olacakki düz yolda sürate geçecen en sert eğimlerde çok rahat çıkacaksın ,
iskender yeni bir patent bulmak lazım galba:)


  • Dişli Kombinasyonları
  • 11,12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 23, 25D Ağırlık 258gram

evet ön 34 yaptım arka 25 yaptım ve çok sert geldi bana gücümü emdi
 
yeni misyonumuz, fransa bisiklet turundaki adamların kullandığı ağır oranlarla rampaları çıkabilmeliyiz. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
Geri