Scudo Sports

Sorumsuz şoförün durak dışında kapısını açması

Hepimiz yargılama konusunda uzmaniz ve çok seviyoruz nedense. Oğlan düşüp yanıma gelince, dikkatsizlik sende dediğimde, şefkat aramak için annesine gidiyor. Sadece sevgi istiyor aslinda. Forum da benim için öyle. Niye paylaşıyoruz, biraz sefkat ve anlayış aradığımız için...degil mi? Lütfen arkadaşlar bu kadar mekanik olmaya gerek yok. Herkes çıkarımlarini kendisi yapmistir zaten. En başta @Burak B. Saygılarımla
 
Son düzenleme:
Scudo
evden ilk çıktığım 5-10 km yani sakin bir yola çıkana kadar ısınırım ve pedala asla asılmam, aynı şekilde antrenmanı bitirip eve dönerkenki son 5-10 kmde de trafiğin içine girdiğim için yine benzer şekilde dinlenme amaçlı sürerim. Bu dinleniş sağlığımız için de faydalı, vücudumuzda kan dolaşımı hızla devam etmesine rağmen laktik asit üretimimiz azaldığı için, hücre içleri ve kan plazmasında biriken laktik asidi bu yolla daha iyi karaciğere ulaştırmış ve vücudumuzdan arındırmış oluyoruz. Eve eğer vücudumuzdaki bu fazla orandaki laktik asitle dönersek, daha çok ağrı çekeceğiz. Yani bunu yaparak 1 taşta 2 kuş vurmuş oluyoruz :harika: Trafikte daha yavaş seyretmiş de oluyoruz.
Kesinlikle katılıyor ve yıllardırda uyguluyorum,zaten öyle çok performans odaklı limit zorlayan biride değilim,ama ne olursa olsun 50 60km yapılan sürüşlerde bile cayır cayır yanan vücut ve bacaklar için bunu uygulamak yerinde bir hareket:harika:,zaten trafiğin yoğun olduğu ev mahalli yakınlarında sürüş hızımız can sağlığımız açısından 15 20 kmleri geçmemeli,ani ve saçma sapan hareketler kaçınılmaz,ha şunlarıda tanıdık,ortalaması düşmesin diye stravasını evden çıktıktan 5km sonra açan,eve yaklaşırken trafiğe girince kapatan modellerde var etrafımda:komik:
 
Son düzenleme:
Açıkcası kimseyi hatalı bulduğum için yazmıyorum bu kazayla direkt paralel bir konuda değil, belki yanlış ama kendi kullanım alışkanlığım özellikle 1den fazla şerit yollarda korna da çalınsa asla şeridin dışına çıkmam. Siz kendinizi sağa attıkça sizi sıkıştıracak araç cesaretleniyor, dolayısıyla dediğim gibi 1den fazla şeritli yollarda (örneğin: bostancı-tuzla) sağ şeridi neredeyse ortalayarak giderim ki kimse beni soldan sıkıştırmaya kalkmasın, ben de önümde bile dursa kimseyi sağlamak zorunda kalmayayım.

Ayrıca çok geçmiş olsun @Burak B.
 
Hepimiz yargılama konusunda uzmaniz ve çok seviyoruz nedense. Oğlan düşüp yanıma gelince, dikkatsizlik sende dediğimde, şefkat aramak için annesine gidiyor. Sadece sevgi istiyor aslinda. Forum da benim için öyle. Niye paylaşıyoruz, biraz sefkat ve anlayış aradığımız için...degil mi? Lütfen arkadaşlar bu kadar mekanik olmaya gerek yok. Herkes çıkarımlarini kendisi yapmistir zaten. En başta @Burak B. Saygılarımla

Mesela bisiklette olan zararın, elime olan zararı ve yolcunun bacağında oluşan zararı sormak ve durumu nedir vs sormak yerine tek elle sürülmemeliydi! çooook hızlı! sağdan gitmeseydi, ben sağdan gitmem gibi konuşmalar beni kızdırmıştır. Hangimiz sağdan gitmediki? Hangimiz arabaların arasından geçmedi? kim var elini kaldırsın. kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar, hepimiz kuralları esnettiğimizi biliyoruz. Konu buraya gelince hemen kanun adamı kesilir.
@ArVoGu Dileğin için teşekkür ederim
 
Duymayı istediğiniz bir mesaj yazayım o halde, eski mesajımı da unutun lütfen.
Bu ülkede bisiklete saygı kalmamış. Sorumsuz otobüs şoförü kapısını açıyor, sorumsuz yolcu da sağına soluna bakmadan önünüze atlıyor. Bu ülkede eğitim şart. Ne kuralları takan var ne bisiklete saygı. Bıktık artık bu muameleden, bisiklete saygı! #trafiktebizdevarız #bisikletigör
Sayın @Burak B. , sayın @Serkan Mıstınoğlu görmek istediklerinizi yazmış.
 
Mesela bisiklette olan zararın, elime olan zararı ve yolcunun bacağında oluşan zararı sormak ve durumu nedir vs sormak yerine tek elle sürülmemeliydi! çooook hızlı! sağdan gitmeseydi, ben sağdan gitmem gibi konuşmalar beni kızdırmıştır. Hangimiz sağdan gitmediki? Hangimiz arabaların arasından geçmedi? kim var elini kaldırsın. kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar, hepimiz kuralları esnettiğimizi biliyoruz. Konu buraya gelince hemen kanun adamı kesilir.
@ArVoGu Dileğin için teşekkür ederim

Merhaba,

Gecmis olsun, kazadir hepimizin basina gelir gayet normal. Kazalar da genellikle insan hatasi yuzunden gerceklesiyor, bu da hayatin bir parcasi hepimiz hata yapiyoruz.

Nacizane gorusum, sizin yaptiginiz da hatali. Yine pek cok arkadasin da belirttigi gibi otobusun sagindan gecmenizi, hizli gitmenizi anlata konusmalar sizi kizdirmis bu da dogal bir durum, cogumuz ayni tepkiyi veririz. Ama anlamadigim mesele "Hangimiz sagdan gitmedik ki?" meselesi. Eminim hiz arac saglamamis arkadaslar vardir aramizda, sagdan gecenler de sizin de soylediginiz gibi cogunluktadir fakat bu sizin de her insan gibi hatali oldugunuz gercegini degistirir mi?
Bu forumda bisikletliler arac ve motorsiklet suruculerinden dert yaniyor kurallara uymadiklari icin. Misal adam kirmizi da gecmis, bisikletliye carpmis. Bu durumda surucu bize "Hangimiz kirmizida gecmedik ki?" derse o zaman biz de ona "Abi haklisin, hepimiz kirmizida geciyoruz o zaman bi sorun yok" mu demeliyiz?
 
Geçmiş olsun. Tekrarı olmasın umarım.

Sağdan, aralardan ister istemez her gün geçiyoruz. Bunu yapmıyorum diyene de saygım var. Ama akşam Alsancak trafiğinde otomobil gibi dur kalk yapsam egzos zehirlenmesinden tez zamanda giderdim herhalde. Bu konudaki eleştirileri kendi adıma biraz politik doğrucu buluyorum. Her ne kadar Tınaztepe çok yoğun bir bölge olmasa da şehir içi için biraz hızlısınız, tek el şanssızlığını ve drop barın altından tutuşunuzu da defansif sürüş tekniği içinde değerlendirmek zor maalesef.

Ayrıca videodaki herkes çok sakin ve çok efendisiniz yav. Tebrik ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve Burak B.
Anlık gerçekleşen bir olay. Geçmiş olsun.
Arkadaşlar, anlık gerçekleşen bir olay. Kesinlikle hepimiz adına ders niteliği taşıyor. Türkiye'de yaşıyoruz. Kahvehane bahçesinde oturan adamın kafasına inek bile düşebiliyor. Bazen ne kadar dikkatli olursanız olun, olacağı varsa engel olamıyorsunuz. Bence bu da, onlardan biri. Tek yapmamız gereken, yapabildiğimiz kadar dikkati arttırmak ve kuralları uygulamak.
 
Seni çok iyi anlıyorum. Geçen sene bu zamanlarda Unkapanı Köprüsü çıkışından düz yoluma devam ederken, Balat yönüne dönmek için bir halk otobüsü küt diye önüme kırmış ve felaktetten ucuz yırtmıştım. Tesadüf kamera ile çekim yapmam sayesinde olayı hem belediyeye kanıtlı şikayet edebildim, hemde sosyal medya da paylaştım.

Facebook da ismi lazım değil bir grup da kendine bisikletçiyim diyen her 10 kişiden 8-9 u aynı sana yapılanların kat kat fazlasını yapıyor.

İşin garibi olayı gösterdiğim burada da laf edilen motorcu arkadaşlarım ve bisikletle alakası olmayan herkes hemen otobüse küfrü basıyor ve en son Beyaz Masa'dan gelen geri dönüş de araç şöförünün savunmasının istenmesi için birime çağrıldığı yazıyordu.

Sanırım bu talihsiz olay sonrası yeni bir deneyim daha kazandın. Bu tip konuları bisiklet ulaşım platformlarında paylaşırken zaten bozulan psikolojim acaba daha kötü olabilir mi ?

Mesela bisiklette olan zararın, elime olan zararı ve yolcunun bacağında oluşan zararı sormak ve durumu nedir vs sormak yerine tek elle sürülmemeliydi! çooook hızlı! sağdan gitmeseydi, ben sağdan gitmem gibi konuşmalar beni kızdırmıştır. Hangimiz sağdan gitmediki? Hangimiz arabaların arasından geçmedi? kim var elini kaldırsın. kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar, hepimiz kuralları esnettiğimizi biliyoruz. Konu buraya gelince hemen kanun adamı kesilir.
@ArVoGu Dileğin için teşekkür ederim
 
@monder33 Sanırım o videoyu hatırlıyorum.. Facebookta bisiklet gruplardan biri paylaşmıştı diye.. Paylaşmayı istemesemde BUGEP'e paylaşmayı planlıyorum akşam. Sebebi yorumlar değil BUGEP'in izmir belediyesi ile yakınlıgı ile biliniyor. Belediyeye daha hızlı ulaşması için paylaşıcam, şikayet numarası ile. Hergun farklı deneyimler kazanıyorum, tehlikeli sürüşlerden kaçınıyorum nedense tınaztepede başıma geldiyse.. Benim hatamda var onuda kabul ediyorum, olaylar zincirinin sebebi şoför.. Sorumsuz olmasa bunlar hiç olmucaktı, otobusun sağından geçtiğim için hızlı geçtim sanırım, bi dahine yavaş geçeyim diye kendimi programlardım. Yolcu arkadaşımda mor bacakla seke seke yürümemiş olurdu..


@suyunsesi Dileğin için teşekkür ediyorum.. En azından izmirde yaşıyoruz, izmir diğer illere gore bisiklet konusunda iyi.
Geçmiş olsun. Tekrarı olmasın umarım.

Sağdan, aralardan ister istemez her gün geçiyoruz. Bunu yapmıyorum diyene de saygım var. Ama akşam Alsancak trafiğinde otomobil gibi dur kalk yapsam egzos zehirlenmesinden tez zamanda giderdim herhalde. Bu konudaki eleştirileri kendi adıma biraz politik doğrucu buluyorum. Her ne kadar Tınaztepe çok yoğun bir bölge olmasa da şehir içi için biraz hızlısınız, tek el şanssızlığını ve drop barın altından tutuşunuzu da defansif sürüş tekniği içinde değerlendirmek zor maalesef.

Ayrıca videodaki herkes çok sakin ve çok efendisiniz yav. Tebrik ederim.

Alsancak örneği güzeldi.. Evet alsancakta kimse arabanın arkasında dur kalk yapmak istemez, istemesede mecburen aralardan fıtıl fıtıl süzülüp ortamdan uzaklaşmak ister. Bisikletin espirisi bu, trafikten kaçmaktır.. Tınaztepe yogun olmasada kaza yaptıgım bolgenin trafik akışı oldukça hızlıdır, özellikle donuşte 50-60 arası hızla gidiyorum. Şimdi diyecekler çok hızlısınız, trafiğe uyum sağlamalıyız. 60la akan trafikte sağdan 25-30la gittiğinizi düşünün.. ne kadar tehlikeli olur, solundan silme geçerler, zincirleme kazaya sebebiyet verirsin.. Şehir içinde hızım düşüyor, yayalar, kopekler, heran açılabilecek kapılar, parktan fırlayan araçlar sayamadıgım olasılıklar. 3 yıl içerisinde bu 3.ci insana çarpışım oldu, 3 kez ıslak yolda düşüp sürüklendim. 1 kez araba durmadan kapı açıldı, son anda kaçtım.

İnsana çarptıgım kazalar şu şekilde; ibreler bana donmemesi için
1.Videoda gordugunuz gibi otobusten inen
2.bisiklet yoluna fırlayan ergenle omuz omuza çarpışma
3.25km hızla giderken, kaldırımdan yürüyen liseli ergenin arkasına hiç bakmadan sola donup yola atlaması. Cocugun bacagını kırıyordum azdaha, abi çok acıdı diye zıplayıp durdu. Bisikletten fırladım ama şans eser ayak üstü..
 
Son düzenleme:
@Burak B. Birde aynı olaydan 2 gün sonra masum halk otobüslerinden biri Beşiktaş'da otobüs durağına dalıp yayaların üstüne sürmüştü. Üstelik şehirde en çok kullanılan bisiklet güzergahından birinde.

Ama bizim toplumda sanırım toplumsal tepki vermek yerine hemen nasıl objektif oluruz diye kendi çevremizi linç etme kültürü daha öne çıkıyor.


Ve yazdığım çok değil 2 gün sonra çıktı keşke çıkmasaydı.


 
@monder33 3 yıl once konakta yaşadığım olayı yaşamıssın.. Bunun Gündüz versiyonu.. İstanbul bisiklet için çok riskli yer :(
 
@Burak B. Teşekkürler o günden bu güne bu derece bir sıkıntı yaşamadım. Evet İstanbul bu konu da en tehlikeli şehirlerden biri. Ama Beşiktaş olayının olduğu gün Topkapı'dan Yedikule sahile inen (eski Abdi İpekçi salonunun olduğu cadde) yine garip garip süren otobüsler vardı ki orada o bir kaç gün otobüsler birden bire aşırı anormelleşti ve üstüne Beşiktaş olayı patladı.
 
@Burak B. bence sende daha fazla kabahat var kardeşim, hem hızlı gibisin hem de duran trafikte açılabileceğini öngörmemişsin. sağ taraf her zaman risk hepimize ders olsun, geçmiş olsun ucuz atlatmışsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
Öncelikle geçmiş olsun, kim hatalı kim değil bunun bir önemi yok ama bir deyiş vardır "Türkiye'de yeşil ışık geçebileceğin, kırmızı ışık durabileceğin anlamına gelmez" her an her tehlikeye karşı hazırlıklı olmamız gerekiyor. Sağlıklı sürüşler dilerim.
 
İki tarafada çok geçmiş olsun. Bisiklet kullanırken elbette iyileri vardır ama genel olarak otobüs, minibüs, dolmuş ve taksi şoförlerini "TAMAMEN DENGESİZ" olarak kabul edip sürmelisiniz. Aslında gittiğiniz yol akıp gitmeye çok müsait ama ülkemizde bisikletliye saygı olmadığı için ve araç kültürü olmadığı için aynasına bakan yok. Siz sağ yerine soldan da gitseniz yine birisi aynasına bakmadan sol kapıyı açabildiği kadar açardı. Bunları hepimiz yaşıyoruz. Benim tavsiyem akan trafikte şerit kapatın ve araçlara yakın gitmeniz gerekiyorsa çok hızlı gitmeyin, fren yaptığınız an duracak kadar hızlı gidin.
 
bence sende daha fazla kabahat var kardeşim
Teşekkür ederim

Anlamadım açarmısın :)
İki tarafada çok geçmiş olsun. Bisiklet kullanırken elbette iyileri vardır ama genel olarak otobüs, minibüs, dolmuş ve taksi şoförlerini "TAMAMEN DENGESİZ" olarak kabul edip sürmelisiniz. Aslında gittiğiniz yol akıp gitmeye çok müsait ama ülkemizde bisikletliye saygı olmadığı için ve araç kültürü olmadığı için aynasına bakan yok. Siz sağ yerine soldan da gitseniz yine birisi aynasına bakmadan sol kapıyı açabildiği kadar açardı. Bunları hepimiz yaşıyoruz. Benim tavsiyem akan trafikte şerit kapatın ve araçlara yakın gitmeniz gerekiyorsa çok hızlı gitmeyin, fren yaptığınız an duracak kadar hızlı gidin.

Çok güzel yazmışsın.. Her halükarda risk altındasın.

Not: Çarptıgım arkadaşla goruştum, bacagı morarmış ve enfekte olmuş. Sol hood karın kısmına sert girmiş morartmış, Bacağına sert surtuşmeden dolayı yara yapmış. Çok üzgün oldugu ve bisikletimin zararını sordu ödemek istedi. Zararımı soyledim fakat ödemene gerek yok, sağlığın daha onemli oldugunu ve bi an once iyileşmesini diledim. Yamulan seleyi düzelttim, kırılan km saatin tırnaklarını düzelttim. Kırılan mal geri gelir her halükarda, Karbon kadroya hasar gelmemiş, elimde iyileşiyor.
 
Öncelikle dilğiniz için teşekkür ederim.. Neden ? Haftanın 6 gunu sabahları işe giderken antreman yapıyorum, Poligondan-limontepeye yüzde15 eğim yollarda tırmanış antremanları, yokuşu tekrar inip tekrar tınaztepeye adından anlıycagın yine tırmanışlar.. Kameradaki elevation değeri yanlış editlediğim için farklı çıkıyor. Neyseki gelelim 158bpm olayına, o yol yokuş sürekli yüzde 3 eğim. Işıklardan kalkıp sprint attım, aslında videonun başlangıçı pedali çevirmeyi bıraktıgım zamandan itibaren. Otobuse yaklaştıgımda yol yüzde1 e düşüyor gorundugu gibi, o sırada pedal çevirmeyi bırakıp, termal dizliklerimi düzeltmek için tek elle surdum. Normalde tek elle kullanan biri değilim :) Evden çıkar çıkmaz ilk 15dk düz yolda hızımı yavaş yavaş artırım dizlerimin ısınmasını ve kaslarımın kendine gelmesini bekliyorum. En sonda tırmanışa başlıyorum, İşe yaklaştıgımda son 10dk yavaşlıyorum fakat 10km ısınma ve soguma yapamam, iş yerine antremanla max 40km oluyor. Isınma ve sogumayı km olarak dahil edersek geriye bişey kalmıyor :) Ayda 750-800km arası yol yapıyorum. Aktif olarak 3 yıldır sürekmekteyim yaptıgım yanlış olsa şu ana kadar dizlerim acıyor olurdu.

Öncelikle çok geçmiş olsun.
İzmirli bir bisiklet sporcusu olarak, İzmirde yaklaşık 18 yıl bisiklete binmiş bir sporcu olarak birkaç cümlede ben yazmak istiyorum.

Öncelikle, trafikte duran toplu taşıma araçlarının(Otobüs,minibüs,belki taksi) sağından geçerken normalde olduğunuzdan %100 daha dikkatli olmanız, elleriniz herhangi acil bir durumun oluşabilmesi maksadı ile tercihen frenlerde olması elzemdir.

Bu tip ani olaylar bizzat benimde başıma geldi fakat kaza olmadı(en azından şimdiye kadar,bundan sonra ne olur bilemem, kimse bilemez)

Şahsi olarak bu tip sıkışık trafikte 20-21 kilometre hızları pek geçmiyorum( Motorla olsa dahi ;)) 3 Yıl boyunca hergün İstanbulda işim gereği Motor ile köprü trafiği geçmek durumunda kaldım. Benim uyguladığım teknik, araçların sağından geçmem veya sağında seyir etmem gerekiyorsa ki 45 kilometrelik yolun %80 i bu şekilde seyir ediyordum, o anki trafik akış hızının %10 unu geçmiyorum.

Sizin girdiğiniz kadar dar aralıklara ,özellikle sizin süratinizde girmiyorum.

Sağ tarafta seyir edecek veya araç geçecek isem mümkün değil gidonu tek elle kontrol etmeye çalışmam.

Şu pozisyonda fren yapmayı düşünseydiniz bile yine yerdeydiniz. Tek elle ani fren !!!


Bu arada bende poligon tarafında oturuyordum. Eski Dolunay pastanesinin hemen orda :)

Siz hergün Limontepeye tırmanmak için çevreyolunu mu kullanıyorusunuz? Yoksa Eski İzmir tarafından gecekonduların arasından mı çıkıyorsunuz Limontepeye?

Benim çok sık kullandığım güzergah, ama işe giderken değil antrenman amacı ile. Hergün hergün çevreyolu kullanıyor iseniz riski maksimize ediyorsunuz.
Aman dikkat.
 
Geri