Scudo Sports

Skid sorunu

sonay eruz

Aktif Üye
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
139
Tepki
46
Şehir
istanbul
selam; bisikletimde bazı parçaları değiştirdim. ilk test sürüşümde sağa, sola açılı (daha çok sola) kuvvetli skid yaptığımda ''çınn'' , ''tınn'' diye bir ses geliyor ve ayaklarımda da hissediyorum. sesin kaynağını bulamadım...

yeni taktığım parçalar: aynakol 53 diş
cog 18 diş
pedal kayışları
zincir

düşündüğüm olası sorunlar: 1. ilk önce zincire baktım ama herhangi bir sorun göremedim çatlak vs.
2. kayışlarda da herhangi bir yıpranma yoktu...
3. ilk başta arka tekerlek öne mi geldi dedim ama her skidde ses geldiği için onu da sanmıyorum. (gerçi sesin kaynağını bulma çabalarım sonucunda zincir biraz bollaşmıştı)
4. eski yaprak 42 idi (arka da 14), şimdi 53 olunca orta göbeğe fazla yük binmiş olabilir. ses orta göbekten mi geliyor?
5. lock ring ve cogda oynama yok ondan eminim gevşeme, boşalma vs.
6. yaprağı aynakola bağlayan vidaları kontrol ettim, sıkılar.
7. jant akortlarım iyi. ordan da değil ses.
8. son olarak, ön yaprak ince, arka dişli kalın 3mm liklerden... kitlediğimde ön yaprakta zincir mi geziniyor acaba pıt diye bi tarafa mı gidiyor? bilmiyorum. çözemedim gitti gıcık sesi.

sizce sorun ve sesin kaynağı nedir?
 
Scudo
Ayaklarinizda hissediyorsaniz cok buyuk ihtimalle solediginiz gibi on yapragin ince olmasindan kaynaklaniyordur. Eger jant tellerinden emin iseniz. Belki onlarda yerlerine oturuyordur. Birkac kere daha deneyin zincire bakarak yapmaya calisin derim benim fikrim zincirden yana.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonay eruz
Ayni sıkıntı benim toplamaya calistigim fixed de de oldu gibi, on dişli ince oldugundan ve kullandigimiz zincir kalin oldugundan bir bosluk olusuyo ve zincire yuk binince catirti oluyo..
 
Ne güzel en azından skid yapabiliyorsunuz. Ben onu da yapamıyorum. Deli gibi heves edip bisiklet topladım. Ama beceremiyorum ne yazık ki. Bu işin önemli ayrıntıları var mıdır bilmem gereken? 42/18 olarak sürüyorum bu arada.
 
Ne güzel en azından skid yapabiliyorsunuz. Ben onu da yapamıyorum. Deli gibi heves edip bisiklet topladım. Ama beceremiyorum ne yazık ki. Bu işin önemli ayrıntıları var mıdır bilmem gereken? 42/18 olarak sürüyorum bu arada.
Yavaş yavaş alıştıkça yaparsınız. İşin sırrı ağırlığı ön tekerde tutmak. Kaygan düz ve trafiğe kapalı (epoksi kaplamalı otoparklar gibi) bir yerde deneyerek başlayın. Asfalt iyi bir zemin değil başlamak için. Ayrıca desensiz düz lastik kullanmak önemli. Bende bir lastik var mümkün değil skid yapmak, yeri acayip tutuyor.
Skid zevkli bir hareket ama uğrunda sakatlanmaya değmez. Çok ciddi sakatlık (diz ve ayak bileği açısından) ve trafikte yaparsanız da kaza tehlikesi var. Durma süresi uzadığı için asla birincil fren olarak kullanmayın. Ayrıca lastikleri de çabucak harcar.
 
@tunatrmgl Lastikleriniz dişsiz olmalı. Ayakta pozisyonda ve vücut ağırlığı mümkün olduğu kadar ön tarafta olmalı, yani kasık gidon boğazının hemen arkasında olmalı. Pedal düzlemi yere paralel olmalı. Vücut ağırlığı da önemli. Ağır kişiler uzun skid yapamaz (mesela ben). Bi de gerçekten hızlı olmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunatrmgl
@tunatrmgl Lastikleriniz dişsiz olmalı. Ayakta pozisyonda ve vücut ağırlığı mümkün olduğu kadar ön tarafta olmalı, yani kasık gidon boğazının hemen arkasında olmalı. Pedal düzlemi yere paralel olmalı. Vücut ağırlığı da önemli. Ağır kişiler uzun skid yapamaz (mesela ben). Bi de gerçekten hızlı olmalısınız.
Peki ya şöyle bir şeyin etkisi var mıdır. Ön arka dişli oranı. İnternette skid patches diye bir şey gördüm. Dişli oranlarınıza göre tekerinizin kaç adet skid noktası olduğunu söylüyor size. Benim oranlarımda kontrol ettiğimde 5 diyor. Eğer arka dişliyi bir yükseltebilirsem 19 olacak. Bunun etkisi olduğunu düşünüyorum. Ve bununla beraber ön tekerim 23c arka tekerim 28c thickslick yani tavsiye ettiğiniz gibi şekilsiz düz lastik. Kalınlığının etkisi var mıdır? Ve skid patches olayına ne diyorsunuz?
 
Peki ya şöyle bir şeyin etkisi var mıdır. Ön arka dişli oranı. İnternette skid patches diye bir şey gördüm. Dişli oranlarınıza göre tekerinizin kaç adet skid noktası olduğunu söylüyor size. Benim oranlarımda kontrol ettiğimde 5 diyor. Eğer arka dişliyi bir yükseltebilirsem 19 olacak. Bunun etkisi olduğunu düşünüyorum. Ve bununla beraber ön tekerim 23c arka tekerim 28c thickslick yani tavsiye ettiğiniz gibi şekilsiz düz lastik. Kalınlığının etkisi var mıdır? Ve skid patches olayına ne diyorsunuz?
Arka dişliyi yükseltirseniz bu patch sayısıyla lastiğiniz daha uzun gider ve ayrıca skid yapmak da daha kolay olur. Ama kolaylaşmasının sebebi skid patch sayısı değil, ön arka dişli oranının küçülmesi.
 
@Anonim Arka diş sayısı artarsa skid yapmaya nasıl bir artısı olabilir? Hız yapma bakımından daha düşük bir çevrim oranı?

@tunatrmgl Arka teker ne kadar ince ve sert şişirilmiş olursa lastiğin yeri tutması o kadar azalıyor, yani skid kolaylaşıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: tunatrmgl
@Anonim Arka diş sayısı artarsa skid yapmaya nasıl bir artısı olabilir? Hız yapma bakımından daha düşük bir çevrim oranı?
Daha hızlı pedal çevrilirken skid daha kolay yapılıyor benim tecrübem. Oran düşünce daha hızlı pedalı düşük hızlarda da sağlayabiliyorsunuz.
 
@Anonim Arka diş sayısı artarsa skid yapmaya nasıl bir artısı olabilir? Hız yapma bakımından daha düşük bir çevrim oranı?

@tunatrmgl Arka teker ne kadar ince ve sert şişirilmiş olursa lastiğin yeri tutması o kadar azalıyor, yani skid kolaylaşıyor.
Hepsini ayrı ayrı duydum bence hepsi doğru şeyler. Bunları toplu uygularsam ve denemeye devam edersem elbet başarırım inşallah.
Daha hızlı pedal çevrilirken skid daha kolay yapılıyor benim tecrübem. Oran düşünce daha hızlı pedalı düşük hızlarda da sağlayabiliyorsunuz.
Onun için elimdeli 18t yi 19t ile değiştirmek istiyorum. Ama çok korkunç fiyatlarla karşılaştım vazgeçtim ben de bir süreliğine. Ama sayenizde şuan baya bi gaza gelmiş durumdayım. Yarından tezi yok alacağım 19tyi. Çok teşekkürler dostlar hepinize.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@tunatrmgl Fixie'ci az olduğu için Türkiye'de fixie dişlisi, göbeği uçuk kar oranlarıyla satılıyor. Çünkü fiyat kıran yer yok. Aliexpress kazıkçı esnafa kıyasla halen çok hesaplı.
 
Yeni topladığım fixie bisikletimde skid ile yavaşlarken ve pedal çevirip hareketlenirken pedalın boşa attığı oluyor, nerenin somununu sıkmam gerekiyor ?
 
Yeni topladığım fixie bisikletimde skid ile yavaşlarken ve pedal çevirip hareketlenirken pedalın boşa attığı oluyor, nerenin somununu sıkmam gerekiyor ?
Pedalın boşa atması nasıl oluyor? Zincir dişten mi atlıyor, yoksa pedalı durdururken bir anda boşa düşer gibi mi oluyor? İlki zincir gerilmediyse olur, ikinci ise arka dişli kontrası yeterince sıkılmadıysa. Özellikle ilki çok tehlikeli, hele de bisiklette fren yoksa.
 
Daha hızlı pedal çevrilirken skid daha kolay yapılıyor benim tecrübem. Oran düşünce daha hızlı pedalı düşük hızlarda da sağlayabiliyorsunuz.
ben hizli surerken deniyorum fakat arka ayak pedali her zaman daha guclu itiyor ve ayagimi kontrol edemiyorum. bunun cozumu var midir? kaslarim da kuvvetli halbu ki. ayaga kalkarak deniyorum banamisin demiyor. sorun nerdedir acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: ali önder
Geri