Single speed Edoardo Bianchi

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
Herkese selamlar.
yaklaşık 3 yıl önce satın aldığım bisikletimi single speed olarak kullanmaya karar verdim ve basit, sade bir şekilde dönüşümünü gerçekleştirdim. Şimdi ise sıra geliştirme aşamasına geldi ve bunu sizinle paylaşarak önerilerinizi ve desteklerinizi almak istedim. Bisikletin modelini ve üretim tarihini bilmiyorum sanırım Türkiye'de çok sık rastlanan bir model değil.
Sizlere bisikletin birkaç fotoğrafını paylaşıp sonrasında yapmak istediğim şeyleri yazacağım iyi seyirler.












Değişim zamanı geldi..




Arka göbeği değiştirmek yerine kaset dişliyi söküş bisikletciden aldığım yüzüklerle kaset dişliyi tek dişli haline getirdim.




Aşağıdaki fotoğrafı neden inatla ters yüklediğini anlatmak isteyen olursa dinlerim :)




Ankara'da kısa mesafe sürdüğüm için aynakolda küçük dişliyi kullandım fakat arkadaki dişli ile tam uyum sağlamadı ani bir baskıda zincir sürekli atıyordu ve birkaç kez zincir kırdım.. Şu an arkada aynı dişli var ortadaki dişliyi büyük olan ile değiştirip zinciri uzattım ve tam oldu sorunsuz şekilde kullanıyorum.




Sıra geldi geliştirme kısmına.
Aklımda olanları kısaca aktarayım, kadro rengini tek renk olacak şekilde ya celeste bianchi yada CK16 kodlu renge boyamayı düşünüyorum. arka tekere disk jant kapağı yapmayı ve ön tekeri yüksek profilli janta dönüştürmeyi planlıyorum. bu jantlardaki değişiklikler el yapımı olacak kafamda birkaç fikir var nasıl olacağına dair eğer öneriniz varsa bu konuda her türlü fikre açığım. Sadeliği bütün hayatımda benimsemiş biriyim ne kadar sade ise o kadar estetik ve güzel olduğunu düşünüyorum.
SORU: bisikletin kaynak noktaları taşlanmamış puntolar çıkıntılı şekilde duruyor. kaynak yerlerindeki puntoları hafiften taşlayıp inceltsem yani en azından o pütürlü yapıyı biraz törpülesem kaynağa zarar verir mi ? Bu konuda beni aydınlatırsanız çok mutlu olurum.

Buraya kadar okuyup ilgilenen herkese teşekkür ederim iyi günler dilerim.
 

Dosyalar

Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bende single Speed e geçtim. Bakımdı vites ayarıydı vs hepsinden kurtuldum hafifliği de cabası. Ama iş yokuşa gelince bazen nerden de single yaptım diyorum o_O

Bu arada maşaallah bisiklet süper :)
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@mubeac Teşekkür ederim :) Bende bazen vites arıyorum ama bisikleti araç olarak değil amaç olarak kullandığım için çok uzun sürmüyor bu istek :)
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@Umtdgny hocam malesef kadro orjinalliğini kaybetmiş.. orta arttırıcıyı tutan bir çıkıntı var bu kadroların orjinalinde. Sanırım benden önceki sahibindeyken o parça kırılmış o yüzden pek çekinmiyorum değişiklik yapma konusunda.
 

Umtdgny

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2016
Mesaj
277
Tepki
436
Yaş
31
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit D.
Bisiklet
Diğer
@shatgeriuz size kalmış ben orijinal haline revize etmenizi öneririm yine de başarılar :)
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@SATI BEY teşekkür ederim :) kayseride pek yokuş yok o yüzden büyük dişli kullanıyorum çok sorun olmuyor.

@Umtdgny teşekkür ederim :) aynı kadronun orjinalini bulabilirsem güzel bir grup setle dizmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38 ve Umtdgny

Umtdgny

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2016
Mesaj
277
Tepki
436
Yaş
31
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit D.
Bisiklet
Diğer
@shatgeriuz benimde beğendiğim hoşuma giden bi model bisiklet :) kıymetini bilin ben yerinizde olsam lokum gibi yaparım onu :)
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@Umtdgny satın alırken dikkatsiz davrandığım için malesef böyle oldu :( yoksa orjinal her zaman daha kıymetlidir gözümde..
 

Umut Yayla

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2013
Mesaj
57
Tepki
19
Şehir
İzmit
Bisiklet
Diğer
Bisiklet gerçekten çok güzel görünüyor. @Umtdgny arkadaşımın da söylediği gibi, orjinalinden çıkmadan revize ederseniz çok hoş bir görüntü ortaya çıkacaktır. Zincir atması ve kırılma problemi zincir hattınızın düz olmamasından kaynaklanıyor olabilir. Fotoğraftaki gibi arka ve ön dişlilerin birbirine paralel olması gerekiyor.
 

Dosyalar

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@Umut Yayla teşekkür ederim :) ayna dişlide küçük dişliyi kullanırken zincir aşırı şekilde gergin kaldı ve dediğiniz gibi diz çizgiyi tam tutturamadım zaten uzun sürüşlerde çok yorduğu için şimdi büyük dişliyi kullanıyorum şimdiye kadar bi sorun olmadı umarım bundan sonrada olmaz. Kadronun bir parçası kırık olduğu için orjinal kalma gibi bir durumu yok o yüzden değişiklik yapıyorum :)

Arka jant karbon uygulaması.

 

Dosyalar

Hakan38

hı garbon
Kayıt
6 Mayıs 2018
Mesaj
161
Tepki
204
Şehir
Kayseri
İsim
Hakan Atabay
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@shatgeriuz

çok güzel olmuş bisikletin üzerindede görmek isterim :D
 

Umut Yayla

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2013
Mesaj
57
Tepki
19
Şehir
İzmit
Bisiklet
Diğer
@shatgeriuz Kadronun drop out'u single speed için pek uygun olmadığı için zincir gerginliğini ayarlamak biraz zor olacak. 60-70 liraya alacağın bir zincir gergisi ile de çözebilirsin gerginlik problemini. Bu arada jant çok hoş görünüyor, sonucunu merakla bekliyorum projenin.
 
  • Beğen
Tepkiler: shatgeriuz

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@Umut Yayla şu an zincir konusunda bi sorun yaşamıyorum zincir gergisi görüntüyü bozduğu için kullanmıyorum sorun yaşarsam da zincir gergisi yerine büyük ihtimalle dropu değiştiririm :)

Arka jant disk kapak yapımı.


Asetatı tutması için göbeğin etrafına polikarbon levhadan daireler yaptım.


Bu levhalar asetatı taşıyan ana parçalar olduğu için plastik kelepçelerle sağlamlaştırdım.



40mm lik asetat.



40mm lik asetatı jantın tellerini kapatacak ölçülerde kestim.



asetatın dışına karbonfiber görünümlü kaplama yaptım.



jantın tek tarafı bitti. ilk denemeye göre iyi oldu ama istediğim sonucu aldığım söylenemez 40mm asetat biraz ince geldi yapısı kolay bozuluyor ve dalgalanma oldu daha kalın bir asetatla pürüzsüz bir yüzey elde edilebilir.

şehir dışına çıkacağım için şimdilik jantın diğer yüzeyi kaldı 2 hafta sonunda tamamlanacağını umut ediyorum ilgilenen herkese teşekkürler :)

Hatunun son durumu bu şekilde.




 

Dosyalar

berberci

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2017
Mesaj
333
Tepki
750
Şehir
köy
Cehaletimi mazur görün, cant üzerini bu şekilde kapatınca rüzgarlı havalarda sıkıntı olmuyor mu?
Tellerin kapatılmamış hali bence daha güzel olmuş. Bir de kapalıyken pek sade olmuyor gibi.
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@berberci veledrom yarışlarında kullanılıyor genelde bu jant kapakları aerodinamiği arttırmak için görüntü olarak hoşuma gittiği için yaptım amatör birşey oldu bisikletin aerodinamiğine olumlu bir etkisi olduğunu sanmıyorum şu haliyle :) rüzgarlı havalarda tecrübe edemedim henüz ilerleyen zamanlarda bi sıkıntısını görürsem görüşlerimi bildiririm.
 

berberci

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2017
Mesaj
333
Tepki
750
Şehir
köy
@shatgeriuz
yandan şiddetli rüzgar yerken bazen bisikleti savuruyor rüzgar. bu haliyle rüzgarı yiyen alan büyüyeceği için bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası açık hava sürüşleri için.
 

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
30
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
@berberci tabiki o konuda haklısınız güzel bir rüzgarda dengeyi bozacaktır. bu iş pek endüstriyel değil daha çok sanatsal bir çalışma :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hodor ve berberci