Scudo Sports

Single speed Edoardo Bianchi

shatgeriuz

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2018
Mesaj
20
Tepki
36
Yaş
31
Şehir
Kayseri
İsim
Yasin UZ
Bisiklet
Bianchi
Herkese selamlar.
yaklaşık 3 yıl önce satın aldığım bisikletimi single speed olarak kullanmaya karar verdim ve basit, sade bir şekilde dönüşümünü gerçekleştirdim. Şimdi ise sıra geliştirme aşamasına geldi ve bunu sizinle paylaşarak önerilerinizi ve desteklerinizi almak istedim. Bisikletin modelini ve üretim tarihini bilmiyorum sanırım Türkiye'de çok sık rastlanan bir model değil.
Sizlere bisikletin birkaç fotoğrafını paylaşıp sonrasında yapmak istediğim şeyleri yazacağım iyi seyirler.

img_6225-png.163756




img_6378-jpg.163741




img_6387-jpg.163742



Değişim zamanı geldi..

img_7369-jpg.163758



Arka göbeği değiştirmek yerine kaset dişliyi söküş bisikletciden aldığım yüzüklerle kaset dişliyi tek dişli haline getirdim.

img_8720-jpg.163760



Aşağıdaki fotoğrafı neden inatla ters yüklediğini anlatmak isteyen olursa dinlerim :)

img_8723-jpg.163766



Ankara'da kısa mesafe sürdüğüm için aynakolda küçük dişliyi kullandım fakat arkadaki dişli ile tam uyum sağlamadı ani bir baskıda zincir sürekli atıyordu ve birkaç kez zincir kırdım.. Şu an arkada aynı dişli var ortadaki dişliyi büyük olan ile değiştirip zinciri uzattım ve tam oldu sorunsuz şekilde kullanıyorum.

img_8756-jpg.163767



Sıra geldi geliştirme kısmına.
Aklımda olanları kısaca aktarayım, kadro rengini tek renk olacak şekilde ya celeste bianchi yada CK16 kodlu renge boyamayı düşünüyorum. arka tekere disk jant kapağı yapmayı ve ön tekeri yüksek profilli janta dönüştürmeyi planlıyorum. bu jantlardaki değişiklikler el yapımı olacak kafamda birkaç fikir var nasıl olacağına dair eğer öneriniz varsa bu konuda her türlü fikre açığım. Sadeliği bütün hayatımda benimsemiş biriyim ne kadar sade ise o kadar estetik ve güzel olduğunu düşünüyorum.
SORU: bisikletin kaynak noktaları taşlanmamış puntolar çıkıntılı şekilde duruyor. kaynak yerlerindeki puntoları hafiften taşlayıp inceltsem yani en azından o pütürlü yapıyı biraz törpülesem kaynağa zarar verir mi ? Bu konuda beni aydınlatırsanız çok mutlu olurum.

Buraya kadar okuyup ilgilenen herkese teşekkür ederim iyi günler dilerim.
 

Dosyalar

  • IMG_6378.JPG
    IMG_6378.JPG
    208,5 KB · Okunma: 606
  • IMG_6387.JPG
    IMG_6387.JPG
    122,8 KB · Okunma: 599
  • IMG_6225.PNG
    IMG_6225.PNG
    316,1 KB · Okunma: 612
  • IMG_7369.JPG
    IMG_7369.JPG
    271,2 KB · Okunma: 607
  • IMG_8720.JPG
    IMG_8720.JPG
    126,2 KB · Okunma: 598
  • IMG_8723.JPG
    IMG_8723.JPG
    222,5 KB · Okunma: 600
  • IMG_8756.JPG
    IMG_8756.JPG
    248,4 KB · Okunma: 605
Scudo
Bende single Speed e geçtim. Bakımdı vites ayarıydı vs hepsinden kurtuldum hafifliği de cabası. Ama iş yokuşa gelince bazen nerden de single yaptım diyorum o_O

Bu arada maşaallah bisiklet süper :)
 
@mubeac Teşekkür ederim :) Bende bazen vites arıyorum ama bisikleti araç olarak değil amaç olarak kullandığım için çok uzun sürmüyor bu istek :)
 
@Umtdgny hocam malesef kadro orjinalliğini kaybetmiş.. orta arttırıcıyı tutan bir çıkıntı var bu kadroların orjinalinde. Sanırım benden önceki sahibindeyken o parça kırılmış o yüzden pek çekinmiyorum değişiklik yapma konusunda.
 
@shatgeriuz size kalmış ben orijinal haline revize etmenizi öneririm yine de başarılar :)
 
@SATI BEY teşekkür ederim :) kayseride pek yokuş yok o yüzden büyük dişli kullanıyorum çok sorun olmuyor.

@Umtdgny teşekkür ederim :) aynı kadronun orjinalini bulabilirsem güzel bir grup setle dizmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38 ve Umtdgny
@shatgeriuz benimde beğendiğim hoşuma giden bi model bisiklet :) kıymetini bilin ben yerinizde olsam lokum gibi yaparım onu :)
 
@Umtdgny satın alırken dikkatsiz davrandığım için malesef böyle oldu :( yoksa orjinal her zaman daha kıymetlidir gözümde..
 
Bisiklet gerçekten çok güzel görünüyor. @Umtdgny arkadaşımın da söylediği gibi, orjinalinden çıkmadan revize ederseniz çok hoş bir görüntü ortaya çıkacaktır. Zincir atması ve kırılma problemi zincir hattınızın düz olmamasından kaynaklanıyor olabilir. Fotoğraftaki gibi arka ve ön dişlilerin birbirine paralel olması gerekiyor.
 

Dosyalar

  • IMG_1370.JPG
    IMG_1370.JPG
    97,6 KB · Okunma: 36
@Umut Yayla teşekkür ederim :) ayna dişlide küçük dişliyi kullanırken zincir aşırı şekilde gergin kaldı ve dediğiniz gibi diz çizgiyi tam tutturamadım zaten uzun sürüşlerde çok yorduğu için şimdi büyük dişliyi kullanıyorum şimdiye kadar bi sorun olmadı umarım bundan sonrada olmaz. Kadronun bir parçası kırık olduğu için orjinal kalma gibi bir durumu yok o yüzden değişiklik yapıyorum :)

Arka jant karbon uygulaması.

karbon-jpg.164045
 

Dosyalar

  • karbon.JPG
    karbon.JPG
    70,9 KB · Okunma: 417
@shatgeriuz

çok güzel olmuş bisikletin üzerindede görmek isterim :D
 
@shatgeriuz Kadronun drop out'u single speed için pek uygun olmadığı için zincir gerginliğini ayarlamak biraz zor olacak. 60-70 liraya alacağın bir zincir gergisi ile de çözebilirsin gerginlik problemini. Bu arada jant çok hoş görünüyor, sonucunu merakla bekliyorum projenin.
 
  • Beğen
Tepkiler: shatgeriuz
@Umut Yayla şu an zincir konusunda bi sorun yaşamıyorum zincir gergisi görüntüyü bozduğu için kullanmıyorum sorun yaşarsam da zincir gergisi yerine büyük ihtimalle dropu değiştiririm :)

Arka jant disk kapak yapımı.

img_2111-jpg.164233

Asetatı tutması için göbeğin etrafına polikarbon levhadan daireler yaptım.

img_2112-jpg.164234

Bu levhalar asetatı taşıyan ana parçalar olduğu için plastik kelepçelerle sağlamlaştırdım.

img_2113-jpg.164235


40mm lik asetat.

img_2114-1-jpg.164236


40mm lik asetatı jantın tellerini kapatacak ölçülerde kestim.

img_2115-1-jpg.164237


asetatın dışına karbonfiber görünümlü kaplama yaptım.

img_2125-jpg.164238


jantın tek tarafı bitti. ilk denemeye göre iyi oldu ama istediğim sonucu aldığım söylenemez 40mm asetat biraz ince geldi yapısı kolay bozuluyor ve dalgalanma oldu daha kalın bir asetatla pürüzsüz bir yüzey elde edilebilir.

şehir dışına çıkacağım için şimdilik jantın diğer yüzeyi kaldı 2 hafta sonunda tamamlanacağını umut ediyorum ilgilenen herkese teşekkürler :)

Hatunun son durumu bu şekilde.
img_2192-jpg.165550


img_2194-jpg.165551


img_2195-jpg.165552
 

Dosyalar

  • IMG_2111.JPG
    IMG_2111.JPG
    181,5 KB · Okunma: 374
  • IMG_2112.JPG
    IMG_2112.JPG
    130,9 KB · Okunma: 371
  • IMG_2113.JPG
    IMG_2113.JPG
    85,7 KB · Okunma: 367
  • IMG_2114 (1).JPG
    IMG_2114 (1).JPG
    103 KB · Okunma: 370
  • IMG_2115 (1).JPG
    IMG_2115 (1).JPG
    145,7 KB · Okunma: 370
  • IMG_2125.JPG
    IMG_2125.JPG
    94 KB · Okunma: 366
  • IMG_2192.JPG
    IMG_2192.JPG
    172,1 KB · Okunma: 335
  • IMG_2194.JPG
    IMG_2194.JPG
    218,4 KB · Okunma: 336
  • IMG_2195.JPG
    IMG_2195.JPG
    123,5 KB · Okunma: 337
Cehaletimi mazur görün, cant üzerini bu şekilde kapatınca rüzgarlı havalarda sıkıntı olmuyor mu?
Tellerin kapatılmamış hali bence daha güzel olmuş. Bir de kapalıyken pek sade olmuyor gibi.
 
@berberci veledrom yarışlarında kullanılıyor genelde bu jant kapakları aerodinamiği arttırmak için görüntü olarak hoşuma gittiği için yaptım amatör birşey oldu bisikletin aerodinamiğine olumlu bir etkisi olduğunu sanmıyorum şu haliyle :) rüzgarlı havalarda tecrübe edemedim henüz ilerleyen zamanlarda bi sıkıntısını görürsem görüşlerimi bildiririm.
 
@shatgeriuz
yandan şiddetli rüzgar yerken bazen bisikleti savuruyor rüzgar. bu haliyle rüzgarı yiyen alan büyüyeceği için bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası açık hava sürüşleri için.
 
@berberci tabiki o konuda haklısınız güzel bir rüzgarda dengeyi bozacaktır. bu iş pek endüstriyel değil daha çok sanatsal bir çalışma :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hodor ve berberci
Geri