Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Shimano 105 mi yoksa Ultegra mı?

eğer bisikleti profesyone bir şwkilde yapıyorsanız ultegra ve 105 arsında ağırlık farkı olsun geçiş hızını anlarsınız eğer maddiyatda sıkıntı yoksa 105 alıp ilerki zamanlarda di2 geçmek daha mantıklı duruyor
Bütçe meselesi bir konu arkadaşlar tabiki Ultegra daha iyi ama günlük kullanımda 105 daha dayanıklı bunu nerden mi biliyorum. Tabiki fiyatından 😬
bütçe demişken ortalalaam 8 k bütçem var az çok yarış bisikletiyle geçmişim var
ama karbon kadro alıp 105 mi alsam toplasammı bilemiyorum önerileriniz varsa alırım abi
 
Son düzenleme:
Scudo
eğer bisikleti profesyone bir şwkilde yapıyorsanız ultegra ve 105 arsında ağırlık farkı olsun geçiş hızını anlarsınız eğer maddiyatda sıkıntı yoksa 105 alıp ilerki zamanlarda di2 geçmek daha mantıklı duruyor

bütçe demişken ortalalaam 8 k bütçem var az çok yarış bisikletiyle geçmişim var
ama karbon kadro alıp 105 mi alsam toplasammı bilemiyorum önerileriniz varsa alırım abi
Şu an için yapabileceğin en mantıklı şey o sıfır bisiklet fiyatları uçmuş durumda ben de 105 ve ultegra karışık bir set toplayıp bisikletime takmayı düşünüyorum veya önümüzde ki aylarda bisiklet fiyatlarını takip edip 105’li bir tanesini alıp ultegra ile karıştırmak istiyorum bu arada 10K bütçe ile toplayacağınız bisikletin jantları pek iyi olmaz diye tahmin ediyorum 105 set 4.5K karbon kadroya da 4K civarı desek jant almak için 1.5K kadar bir bütçe kalıyor malum piyasanın hali belli kaliteli bir jant için nerden baksan 3K gibi bir para vermen gerekiyor
 
Yıllar yılı 105-5600 kullanıyorum. komponentlerin sınırını zorlayamadan, benim bacakların sınırlarına ulaşıyorum. O yüzden 105 yerine dura-ace olsa ne yazar bisikletimde. 105 konusuna dönersek, düzenli bakımını yaptığım sürece ne viteslerde geçiş sıkıntısı yaşıyorum ne frenlemede. Kablolarım gizli değil evet, ama gizli kablo toplum baskısı hissetmiyorum üzerimde henüz, o yüzden de bir upgrade düşünmüyorum :)

Ne 105 ne Ultegra, tüm yatırım bacaklara ;)
 
Sora setli Triban 520 ile 7300Km'yi devirdik. Düzde sıkmadı, yokuşta yormadı, şimdilik hep o beni taşıdı, kendisini hiç taşıtmadı. Daha gidecek çok yolumuz var :)

Reklam cingılımı da şuraya bırakıp kaçıyorum:
"Tiagra Sora'dan, 105 Tiagra'dan, Ultegra 105'ten, Dura-Ace Ultegra'dan iyi. Ama hepsinden iyisi, sahip olunan ve binilen bisiklet :) Ayırabildiğiniz bütçe ile alabildiğiniz en iyi bisikleti alın, ayırabildiğiniz bütçe ile keyfinize göre güncellemeler yapın ve ayırabildiğiniz her zaman diliminde sele üstünde olun. Önemli olan bu." :)
 
Ultegra ve Dura-Ace fonksiyon ve performans olarak birebir aynıdır .Aradaki tek fark ağırlık ve kullanılan malzemelerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
O zaman şunu diyebilirmiyiz. Sıradan bir kullanıcı için vites sistemlerinde yapilan yatırım gereksiz onun yerine bisikletin jantına, lastiklerine,orta göbek, jant göbeklerine yada sele ve gidona veya ön maşaya, yatırım yapmak dahamı iyi olur? Bu düşüncemi tiagra ve üzeri için baz alabiliriz =)
Amatör sürücüler kendi içinde ayrılıyor.
1. Keyif almak için yılda 1000.2000 binen , claris bile yeterlidir.
2 turcular , performans kaygısı olmayan ama 100.Km civarı turlar yapan yokuş çıkan abilere sora tiagra yeterli
3 sportif kullanıcı , hızlı yokuş çıkan , yarışlara katılan hedefi olanlar için minumum tiagra ve düzgün jant
4 amatör pro dediğim. Fondo larda kürsü yapan , yılda 10.000 den fazl devirenler, karbon kadro minumum 105 set ve adam gibi jant seti.
Elbette gereklilik zorunluluk değil. Paran varsa binmeyeceksen bile en kralını alabilirsin. Tercih meselesi sonuçta
 
Geri