Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Aldığım bisiklet böyle geldi hocamIMG_20220506_220830.jpg bisikletçi bunu çıkarabilir mi yoksa sele borusu içeriye kaynamışmıdır aracım yok bisikleti götürmek zor olacak çıkaramaz ise hiç götürmeye uğraşmayacağım. @Spartiat
 
Scudo
Aldığım bisiklet böyle geldi hocam287501 dosyayı görüntüle bisikletçi bunu çıkarabilir mi yoksa sele borusu içeriye kaynamışmıdır aracım yok bisikleti götürmek zor olacak çıkaramaz ise hiç götürmeye uğraşmayacağım. @Spartiat

O kadar içeri gittiyse çok sıkışık değildir. Biraz da kısaymış sanki. Kızak adaptörü selede mi, ayrı mı duruyor?
Fotoğrafı bisikletçiye gösterince çıkarıp çıkaramayacağını söyler bence.
 
Selede duruyor hocam
O kadar içeri gittiyse çok sıkışık değildir. Biraz da kısaymış sanki. Kızak adaptörü selede mi, ayrı mı duruyor?
Fotoğrafı bisikletçiye gösterince çıkarıp çıkaramayacağını söyler bence.
Bu arada 19 kadro
 
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
Bende hemen hemen sizinle eş zamanlı aldım ben hakkımı Bisan TRX 8600 2022 de kullandım. Bütçeme göre bilindik tüm markalara baktım. Carraro-Bianchi-Kron-Salcano-Mosso-Peugeot-Giant Ben 6000 e aldım ama en dengeli ve kaliteli donanım bileşenlerini Bisan sundu Carraro da kadro boyu bulamadım mesela . Yeni üye olduğum için link paylaşamıyorum.
alüminyum kadro
ön maşa SR Suntour elle kitlenebilir maşa
Ön aktarıcı altus
arka aktarıcı acera
ruble 9 lu shimano
arka göbek ön göbek shimano
Ayna kol alüminyum shimano pedallar Alüminyum
hidrolik disk fren shimano
sele Selle Royal
lastikler Michelin protek cross
Jantlar çift kat alüminyum ama markasını göremedim Bisanın kendi üretimi büyük ihtimal.
Komple shimano set diğerlerinde fren sistemi farklı marka yada vites sistemi yada göbekler.

Hayırlı olsun hocam. Carraro'da 51 kadro arıyordum ben ve sadece bir mağazada bulabildim. O da satılmış olsa muhtemelen ben de farkli markaya yonelecektim. Şu anda ise memnunum bisikletten selesi hariç genel olarak güzel bir bisiklet. Size de keyifli guvenli sürüşler diliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
Merhaba sevgili bisiklet severler, bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var şehir bisikleti almak istiyorum biraz araştırma yaptım bana uygun olan türün şehir bisikleti olduğuna kanaat getirdim. Bu doğrultuda bir bisiklet arayışındayım araştırmalarım sonucu Carraro marka bisikletlerin fiyat performans olarak bana uygun olacağını düşünüyorum işe gidip gelmek için kullanacağım şehir içinde ama turlara da katılma gibi bir düşüncem var çünkü sevdiğim bir spor uygun bir şey bakıyordum fakat yorumlara göre sağlamlık ve uzun ömürlülük konusunda bira bütçeyi çıkartmak gerekiyor sanırım o yüzden ilk düşüncem şuanda Carraro Sportive 324 modeli diğer seçenekler de sportive 220 , sportive 223 ve sportive 328 şeklinde hangi bisiklet bana uygun olur veya hangisini tavsiye edersiniz ? Veya başka marka modellerde sağlam güzel kullanışlı ürünler varmıdır önereceğiniz tavsiye ve fikirlerinizden yararlanmak istiyorum bu konuda usta ve fikir sahibi olan sizlerden yardımcı olursanız çok mutlu olurum 1 hafta içerisinde karar verip almak istiyorum bütçem en fazla 6000 e çakabilirim . Şimdiden teşekkürler sizlerden yardım ve bilgi talep ediyorum.
 
selamlar, saygılar.
30 yaşını henüz aşmış biri olarak, bisiklet işine gönül verdim.
tahmin edebileceğiniz gibi bu terimleri yeni duyanlar için oldukça karmaşık bir durum.
bütçemi ve teknik detayları iletiyorum, yardımlarınız için peşinen teşekkür ederim.

yer: bursa/gemlik
boy/kilo: 1.90/105 kg.
güzergah: çoğunlukla sahil ve asfalt, biraz taş yol+rampa
bütçe: max 5k tl.

sıfır ve ikinci el ürün önerilerinizi bekliyorum. sevgiyle kalın.
 
Merhaba sevgili bisiklet severler, bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var şehir bisikleti almak istiyorum biraz araştırma yaptım bana uygun olan türün şehir bisikleti olduğuna kanaat getirdim. Bu doğrultuda bir bisiklet arayışındayım araştırmalarım sonucu Carraro marka bisikletlerin fiyat performans olarak bana uygun olacağını düşünüyorum işe gidip gelmek için kullanacağım şehir içinde ama turlara da katılma gibi bir düşüncem var çünkü sevdiğim bir spor uygun bir şey bakıyordum fakat yorumlara göre sağlamlık ve uzun ömürlülük konusunda bira bütçeyi çıkartmak gerekiyor sanırım o yüzden ilk düşüncem şuanda Carraro Sportive 324 modeli diğer seçenekler de sportive 220 , sportive 223 ve sportive 328 şeklinde hangi bisiklet bana uygun olur veya hangisini tavsiye edersiniz ? Veya başka marka modellerde sağlam güzel kullanışlı ürünler varmıdır önereceğiniz tavsiye ve fikirlerinizden yararlanmak istiyorum bu konuda usta ve fikir sahibi olan sizlerden yardımcı olursanız çok mutlu olurum 1 hafta içerisinde karar verip almak istiyorum bütçem en fazla 6000 e çakabilirim . Şimdiden teşekkürler sizlerden yardım ve bilgi talep ediyorum.

Süspansiyon isteyip istemediğinize karar verin, istiyorsanız bütçenizin yettiği en yüksek 2xx, istemiyorsanız 3xx modeline bakın, sonra onları Mosso, Peugeot ve diğer markaların denk modelleriyle karşılaştırın.
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • Peugeot (link) / (link)
  • (link)
Mesela
  • Sportive X, 350, 330, 327, 250'nin Mosso'da karşılığı yok
  • Sportive 328 ~ Legarda 2227 MDM H
  • Sportive 324 ~ Legarda 2224 MDM H
  • Sportive 322 ~ Legarda 2221 MDM V
  • Sportive 230 ~ Legarda 2230 MSM H
  • Sportive 227 ~ Legarda 2227 MSM H
  • Sportive 225 ~ Legarda 2224 MSM H
  • Sportive 224 ~ Legarda 2224 MSM V
  • Sportive 220 ~ Legarda 2221 MSM V
Bu yaklaşık modellerin bazısında Legarda, bazısında Carraro tarafı ufak farklılıklarla daha iyi.

2-3 model arasında kaldığınızda aralarındaki tüm farkları net olarak değerlendiririz.


---------------


selamlar, saygılar.
30 yaşını henüz aşmış biri olarak, bisiklet işine gönül verdim.
tahmin edebileceğiniz gibi bu terimleri yeni duyanlar için oldukça karmaşık bir durum.
bütçemi ve teknik detayları iletiyorum, yardımlarınız için peşinen teşekkür ederim.

yer: bursa/gemlik
boy/kilo: 1.90/105 kg.
güzergah: çoğunlukla sahil ve asfalt, biraz taş yol+rampa
bütçe: max 5k tl.

sıfır ve ikinci el ürün önerilerinizi bekliyorum. sevgiyle kalın.

Bu "Şehir/tur bisikleti seçim rehberi" konusunun son birkaç sayfasına, yaklaşık şuradan sonuna kadar göz atın: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
Yaklaşık buralardan itibaren şu konuya da göz gezdirin: Bisiklet önerileri
Aklınızda kalan birkaç model olursa birbirleriyle kıyaslamak kolay olur.
 
Son düzenleme:
Sayın üstad boyum 181 cm Carraro SAN 52 kadro düşünüyorum 220 den vazgeçtim biraz daha fiyat performans bişey olsun diye 223 324 328 arasında kalsın fiyata çıkmaya değer mi yoksa 324 veya 223 yeterli olurum bilemedim sanırım süspansiyonsuz bir ürün alacağım çevreden gelen direktifler bu yönde ne kadar konforsuz olabilir ki sonuçta en fazla kaldırım taş vesaire diye düşünüyorum Bisan marka ürünlere de baktım ama Mosso tarafı fiyat olarak daha pahalı olduğu için ondan vazgeçtim Carraro düşünüyorum dediğim gibi Bisan Trx modelleri de var 6000 tl bandında hangisi iyidir bilemedim sonuç olarak 223 , 324 , 328 modelleri arasında veya bisan modelleri arasında hangi bisikleti önerebilirsiniz acaba ?
 
Sayın üstad boyum 181 cm Carraro SAN 52 kadro düşünüyorum 220 den vazgeçtim biraz daha fiyat performans bişey olsun diye 223 324 328 arasında kalsın fiyata çıkmaya değer mi yoksa 324 veya 223 yeterli olurum bilemedim sanırım süspansiyonsuz bir ürün alacağım çevreden gelen direktifler bu yönde ne kadar konforsuz olabilir ki sonuçta en fazla kaldırım taş vesaire diye düşünüyorum Bisan marka ürünlere de baktım ama Mosso tarafı fiyat olarak daha pahalı olduğu için ondan vazgeçtim Carraro düşünüyorum dediğim gibi Bisan Trx modelleri de var 6000 tl bandında hangisi iyidir bilemedim sonuç olarak 223 , 324 , 328 modelleri arasında veya bisan modelleri arasında hangi bisikleti önerebilirsiniz acaba ?

220 gibi 21 vitesli modeller tüm markaların serinin geri kalanından düşük bileşenler kullandıkları modeller. Vidalı ruble, ucuz Çin/Doğu Avrupa markalı ön-orta-arka göbekler, bazen Shimano dışı çelik ruble, bazen ayarsız gidon boğazı, olabilecek en ucuz, özellikle önde Shimano dışı attırıcılar gibi. Bütçe yettiği sürece bu 21 viteslilerin üstüne çıkmakta fayda var, çünkü o bileşenleri olması gereken hale getirmek için üst modelle aradaki farkın belki iki katını harcamak gerekiyor.
Ondan sonraki modellerde ise genelde kullanılan vites setleri değişiyor, daha yüksek vites sayısı daha esnek kullanım olanağı sağlıyor, ender olarak da bazı bileşenler daha iyileriyle değiştiriliyor. Bu nedenle mümkün olduğunca 21 viteslileri geçip üst modellere çıkmakta fayda var ama sonra daha yukarı çıkmak gerekmeyebilir. 24 vitesli modeller genelde ideal fiyat-özellik dengesinin olduğu modeller, yani Carraro için 225 ve 324. Bunlardan 225 ile 324 arasındaki ve 227 ile 328 arasındaki kararı süspansiyona göre vermek lazım. 324 ile 328 ya da 225 ile 227 arasında ön-arka attırıcılar, aynakol, ruble, gidon boğazı farklı. Bulundukları yerdeki fiyatına göre arada az bir fark varsa 328 veya 227'yi, çok fark varsa 324 veya 225'i alırdım.

Süspansiyonsuz bisiklet dışarıdan bakınca konforsuz gelebilir ama ben yol şartlarımın da uygun olmasından dolayı özellikle süspansiyonsuz tercih ediyorum. Süspansiyon benim için gereksiz ağırlık (2kg+), gereksiz laçkalık (doğru kelimeyi bulamadım, şimdilik bu kalsın) ve gereksiz tıkırtı.

Marka-model seçerken bulunabilirlik de çok önemli. Örneğin şu anda güzel Bisan modelleri, üst seviye Carraro modellerinin çoğu, Mosso'nun 2022 modelleri kolay bulunamıyor. Şu fiyata 324, bu fiyata 225 buldum diyebilecek olursanız aradaki farka değer mi diye karar vermek daha kolay olur.
 
merhaba önceliklebir soruı sormak istiyorm 120 kg boyum 177 yim beni taşıyacka bir yolcu bisikleti istiyorum elimde kron xc450 var şehir içinde kullanıyorm asfaltta haftada 2 3 defa çıkıyorm ve cıktıgımda en az 30km yapıyorm ama yavaş kaldıgımı düşünüyorum cünkü zor oluyor bisikletimi sürerken yanımdan hep yol bisikletli abilerim geçiyor ve özeniyorm beni taşıyabilecek sağlam cok sorun çıkartmayacak bir yol bisikleti arıyorm 2.el alaiblrm bütcem max 3k 3.5k önerileriniz varsa yardımınızı bekliyorm teşekkürler simdiden konu oluşturamadaıgım için yeni üyeyim buraya yazdım kusura bakmayın. benim gördügüm salcano xrs077 var triban 100 var rc1000 var ama rc 1000 i o fiyata bulmam zor biraz.
 
merhaba önceliklebir soruı sormak istiyorm 120 kg boyum 177 yim beni taşıyacka bir yolcu bisikleti istiyorum elimde kron xc450 var şehir içinde kullanıyorm asfaltta haftada 2 3 defa çıkıyorm ve cıktıgımda en az 30km yapıyorm ama yavaş kaldıgımı düşünüyorum cünkü zor oluyor bisikletimi sürerken yanımdan hep yol bisikletli abilerim geçiyor ve özeniyorm beni taşıyabilecek sağlam cok sorun çıkartmayacak bir yol bisikleti arıyorm 2.el alaiblrm bütcem max 3k 3.5k önerileriniz varsa yardımınızı bekliyorm teşekkürler simdiden konu oluşturamadaıgım için yeni üyeyim buraya yazdım kusura bakmayın. benim gördügüm salcano xrs077 var triban 100 var rc1000 var ama rc 1000 i o fiyata bulmam zor biraz.

Yol bisikleti tavsiyeleri konusunda gönderdiğiniz mesajın yeri doğruydu, ona o konuyu takip edenlerden öneriler gelir. Birden çok, özellikle daha ilgisiz konularda aynı şeyi sormak cevap bulmayı kolaylaştırmıyor.
 
Yol bisikleti tavsiyeleri konusunda gönderdiğiniz mesajın yeri doğruydu, ona o konuyu takip edenlerden öneriler gelir. Birden çok, özellikle daha ilgisiz konularda aynı şeyi sormak cevap bulmayı kolaylaştırmıyor.
haklısınız kusura bakmayın konuya cevap veren olmayınca etkin olan bir konuya yazayım dedim :(
 
haklısınız kusura bakmayın konuya cevap veren olmayınca etkin olan bir konuya yazayım dedim :(

Biraz zaman tanımak gerekiyor. Bende yan panelde forum küçük bir pencere halinde açık, bildirim geldikçe bakıp hızlı cevap verebiliyorum ama sadece iş dışında, akşamları, hafta sonları bakabilen yol bisikletleri konusunda uzman bir çok forumdaşımız var. Bir süre sonra mutlaka öneri yapanlar olur.

unknown.png
 
Çok teşekkür ederim sayın H. Barış Nevres bey Bütçem doğrultusunda 324 veya 328 arasında seçim yapacağım o halde süspansiyonsuz olacak bu konuşmadan sonra kararım kesindir iyi günler dilerim bisiklet fiyatları artmadan almakta fayda var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat
Merhabalar hocam uzun süredir konuyu ve mesajlarınızı takip ediyorum. Eşimle beraber bisiklet almaya karar verdik. Sizin önceki mesajlardaki sıralamaniza (t11x2>328>trx8500)göre araştırma yapıyoruz. Ayrıca 327 lere legerda 2227 lere baktım. Ve bir sürü sitelerden fiyat karşılaştırması yaptım. Bulunduğum ilde Peugeot t11 x2 modeli için 63xx TL fiyat aldık ve şansımıza istediğimiz kadrolarda mevcut
Ben 95 kg 190 boy için 53.5
Eşim 70 kg 170 boy için 49.5
Düşündüğumuz kadrolar doğru dimi
Sizce şu sartlarda nasıl. Okumaktan yoruldum sitelere bakmaktan. Değerli yazılarınız için çok teşekkür ederiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat
Merhabalar hocam uzun süredir konuyu ve mesajlarınızı takip ediyorum. Eşimle beraber bisiklet almaya karar verdik. Sizin önceki mesajlardaki sıralamaniza (t11x2>328>trx8500)göre araştırma yapıyoruz. Ayrıca 327 lere legerda 2227 lere baktım. Ve bir sürü sitelerden fiyat karşılaştırması yaptım. Bulunduğum ilde Peugeot t11 x2 modeli için 63xx TL fiyat aldık ve şansımıza istediğimiz kadrolarda mevcut
Ben 95 kg 190 boy için 53.5
Eşim 70 kg 170 boy için 49.5
Düşündüğumuz kadrolar doğru dimi
Sizce şu sartlarda nasıl. Okumaktan yoruldum sitelere bakmaktan. Değerli yazılarınız için çok teşekkür ederiz

Merhaba,

Peugeot'un T11x2 için listelediği kadrolar şöyle:
unknown.png


Bence size 52, eşinize 47 kadro daha uygun olur ama zaten deneme şansınız olduğundan en doğrusu bisiklet üstünde anlaşılır. Diğer markalarda kadro boyu büyüdükçe genelde alın borusu sabit kalıp üst borunun sadece arka ucu yükselirken Peugeot'da alın borusu uzayıp üst boru komple yükseliyor. O yüzden 50 kadroda seleden inildiğinde rahatsız edebilir.

Model ve uygun kadro bulabiliyor olmak büyük şans. T11x2 ve 328 vites bileşenleri ve ön bagaj delikleri gibi ayrıntılarla Legarda 2227'den önde. Lastikte de 328 iyi ama o nasılsa sonra değiştirilir. Bisan 8500'ler ise pek bulunamıyor, genelde 2022 modeller için ön sipariş alınıyor, maşası herkese farklı geliyor ve özellik olarak T11x2 ve 328'den zayıf.

Bulduğunuz fiyat da bence gayet iyi. Bu ay ortasından itibaren gelmesini beklediğim zam furyasından önce güzel fırsat.
 
Hocam ben yanlış anlamışım o zaman 535 derken 53.5 cm diye anlamıştım. Şimdi sordum 52 ve 46 kadroları mevcutmuş. Butik bir kafe bisiklet de satıyorlar öyle konseptli yer şansa buldum. Hazır kurulu1 tane varmış lakin bilmiyorum hangi kadroda yarın bakmaya gideceğiz. Bizim alacaklarımiz kutudaymis. 3lu vitesli ile fiyat farkı 100 TL filan sizce bu ikisi arasında kayda değer bir fark var mı. Eşimle ikimizde neredeyse hiç bisiklet tecrübemiz yok. Bulunduğumuz ilde çok nadir yokuş var
 
Hocam ben yanlış anlamışım o zaman 535 derken 53.5 cm diye anlamıştım. Şimdi sordum 52 ve 46 kadroları mevcutmuş. Butik bir kafe bisiklet de satıyorlar öyle konseptli yer şansa buldum. Hazır kurulu1 tane varmış lakin bilmiyorum hangi kadroda yarın bakmaya gideceğiz. Bizim alacaklarımiz kutudaymis. 3lu vitesli ile fiyat farkı 100 TL filan sizce bu ikisi arasında kayda değer bir fark var mı. Eşimle ikimizde neredeyse hiç bisiklet tecrübemiz yok. Bulunduğumuz ilde çok nadir yokuş var

Öyle zaten, 535 mm = 53.5 cm ama sele borusu uzunluğu böyle olan ürüne "52 beden" demişler. Başka marka olsa 54 kadro diye satardı. 52 size, 46 (aslında 47 olmalı) eşinize olur.

Kutuda olması teşhir ürünü olmasından daha iyi. Kurulum kuponu verirlerse/kutudan çıkıyorsa serviste kurulumunu yaptırırsınız.

T11x2'te ön attırıcı daha yüksek model, her ikisindeki diğer önemli fark olan aynakolun perakende fiyatları ise yaklaşık olarak aynı. Resmi sitede neden T11'in daha pahalı olduğunu bilmiyorum. Özelliklere bakınca T11x2'nin daha pahalı olması lazım. Belki 27 vites 18 vitesten daha çok tercih ediliyor diye ona göre fiyatlandırmışlardır.

Dişli oranları bakımından
- en hızlı seçenekte (öne en büyük arka en küçük dişlide) 48/11 oranlı T11, 46/11 oranlı T11x2'den teorik olarak daha yüksek maksimum hıza sahip,
- yokuşta da en yokuşa uygun seçenekle (önde en küçük arkada en büyük dişlide) 26/32 oranlı T11, 30/34 oranlı T11x2'den daha iyi tırmanma kapasitesine sahip.
Ancak farklar çok az. Oranlar T11 için daha avantajlı görünse de T11x2'nin de az bir ağırlık avantajı var.

Toplamda bence T11x2 az daha iyi, özellikle T11 sitedeki gibi belirgin daha pahalı olduğunda. Alacağınız yerde T11 daha pahalıysa ben olsam T11x2 alırdım ama alacağınız kadroda sadece T11 varsa o da "keşke ötekini alsaydım" dedirtmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Gayet açıklayıcı oldu hocam yarın bakalım telefonla görüştüğümde biz de kurup teslim edebiliyoruz ya da anlastigimiz servise gönderip kupon ile kurdurabiliyoruz dedi.t11 hiç karıştırmaya gerek yok o zaman. Yalnız fotoğraflara göre sele rahatsız edecek gibi baya sport duruyor kılıf ve arka ışık almak hayrimiza olacak. Sonra güvenlik için kilit.
Edit. Hocam sormayı unuttum ileride çocuk olduğunda bebek koltuğu takmaya uygun mu?
 
Gayet açıklayıcı oldu hocam yarın bakalım telefonla görüştüğümde biz de kurup teslim edebiliyoruz ya da anlastigimiz servise gönderip kupon ile kurdurabiliyoruz dedi.t11 hiç karıştırmaya gerek yok o zaman. Yalnız fotoğraflara göre sele rahatsız edecek gibi baya sport duruyor kılıf ve arka ışık almak hayrimiza olacak. Sonra güvenlik için kilit.
Edit. Hocam sormayı unuttum ileride çocuk olduğunda bebek koltuğu takmaya uygun mu?

Sele alışana kadar rahatsız edebilir ama biraz zaman vermek lazım. Pedli şort ya da tek başına/kıyafet altına pedli tayt deneyebilirsiniz. Jelli kılıflar kusursuz uymadıkça ve hareketsiz durmadıkça kullanışlı olmuyor. Zaman içinde kendinize uygun bir sele bulup değiştirebilirsiniz. Ben trekking bisikletinde (link)epey memnun olarak kullanıyorum, (link) modeli de var.

Işık almadan önce forumdaki ilgili konulara bakın, bisikletçilerde satılan ışıklar çok kısa süre sonra yetersiz gelmeye başlıyor ve değiştiriliyor.

Kilit için zincir ya da U kilit kullanılabilir, ince kablo kilitlerin bir makaslık canı olduğundan güvenilir değiller. Dışarıda uzun süre kalacaksa (bırakmasanız daha iyi) bir çelik halatı ön teker ve seleden geçirip kilitte toplamakta fayda var. Detayları burada, uygulama görseli birkaç mesaj altında.

Arkaya bagaj takılarak (bisiklette yuvaları var) bebek/çocuk koltuğu takılabilir. Alternatif olarak doğrudan sele borusuna bağlanan modeller kullanılabilir ama ben o ağırlığı beklenmedik yönde sele borusuna verecek aksesuarlara olumlu bakmıyorum.
 
Geri