Scudo Sports

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

Scudo
FLAŞ HABER
Bir sene içinde maşa yüzünde 3 defa pislet değiştiren İ.A. 'ya (47) karısı H.A boşanma davasi açtı.
Açiklamama yapan İ.A. "kendime hakim olamadim sosyal medyanin gurbanıyım" dedi
En son Bursa otogarında "mariooooo" diye bağırarak koşarken görüldü.
@mariokaldato
images (4).jpeg
 
Iyi bir amortisorlu masa olmadigi surece sabit maşayi yeğlerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
@mariokaldato
Amörsör yoksa millet neyi basacak abiii bu millet nereye gidiyor abii :D :D

O değil de düz maşa her zaman candır. En azından 2.5 - 3 k lık bir dağ bisikleti alınmıyorsa da zaten o maşadan pek bir hayır gelmiyor. Bianchi speed 1000 maşasıysa hele hiç bir şey olmasın orda , direk direksiyone bağlansın teker daha iyi :D :D
 
Pek guzel anlatmissiniz @Anıl Erdoğan Uzun suredir ayni dusunceler icerisinde bogusuyorum :)

On yıllarca ATB (all terrain bike) olarak gecen, cantilever frenli, sabit masali bianchi ile dag, bayir, patika, sehirici ulasim her kosulda mutlu mesut pedalladiktan sonra uzun sure bisiklete ara veren bendeniz!
Sonra paramin ulasabildigi HD frenli, amortisorlu janjanli bir hardtail ile donus yaptım :ssrtcbya:
İlk gun amortisore alisamadigim icin kaldirimdan ineyim, tumsekten ziplayayım derken alisik olmadigim amortisor hareketleri ile tepetaklak olma tehlikeleri atlatarak, kafayı gozu yarmadan uyum surecini atlattim :)
Patikalarda toprak yollarda, tuzaklarla bezeli asfaltlarda, bozuk kaldirimlarda ''10 numara ulen bu amortisor isi adamin bilegi, seleye degen yeri rahat ediyor'' sevinmeleri :krnz:
Sonra ''gidondan kilitlemeli sehir icinde kapatiyorum canavar'' ovunme ve gerinmeleri...
Derken alt grubun kabul edilir kalitedeki oyuncagi denilen suntour xcm masanin krom bacaklarinda cizikler yavas yavas pasa donusur, agirlik can sıkıcı olmaya baslar, bakım yapmaya cabalasan da amortisor performansinda dususler baslar...
İyi bir amortisor hatta havalı bakarsin dudak ucuklatir!
Sabit masalara doneyim dersin ama disk uyumlu zor bulunur!
Haydi buldun fiyati senin dandikten hallice model amortisorunden 3 kat pahalidir :uzgnm:
Eeeee... Suratini asarsin, kampanyadan dandikten hallice denilen marka gidondan kilitlemeli, ilk amortisorlu masanin aynısını 150 TL ye alirsin...

Yahu neden bu maşa olayinda fiyatlar gonlune gore olamiyor acaba?
Ben cok heveslendim eski sabit masali gunlerime doneyim, varsin azicik vibrasyon olsun kendimi hafiften daga bayira vurdugumda diye. Ancak 1 1/8 alin borusuna uyan, disk uyumlu soyle 100-200 TL yi gecmeyen, guvenebilecegim bir sabit maşa bulamadim :kötü:
Tavsiyesi olan varsa cok makbule gecer :harika:

Not: 26 inch uygun maşa olmasi ayrı bir sorun. Nadiren 28 inch rastlaniyor cunku ;)
 
@suat akman
Abi dedigin gbi duz maşa bulmak cok zor hele ki disk uyumlu. Olsada pahali meretler. Yani yine garibanin dostu mossolar, salkano ng 650 ler
 
@Mehmet Altuğ tesekkur ederim. Bunu gordum. Arama kriterlerine 26 inch teker icin 26 inch uygun maşa eklemeyi unutmusum. Sabitlerde 26 inch secenegi ayri bir sorun :( ;)

Hele digerleri ile birlesince:
Sabit Masa 26 inch
Disk uyumlu
1 1/8 alın borusuna uygun
Ayrıca guvenilir kabul edilecek uygun fiyatlı :hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
ben konforu ön planda tuttuğum için amortisörlü modellerden pek vazgeçmek istemiyorum.sonuçta amortisörsüz modeller belki daha az yoruyor gibi ama karşılığında konforuda sizden götürüyor.öğrendiğime göre merida cw500'ün amortisör sistemi kaliteliymiş.
amortisörsüz mosso 771tb3 deore yi alacağıma merida cw500 almak daha iyi olmazmı sizce?
 
@Anıl Erdoğan

Amortisör yoruyormuş... Şehir içinde 15-20 km yol gidiyosun onu da ortalama 20km/h hızla yorsa ne yormasa ne fark eder. Aldığın konforu biraz daha az yorulmaya değişmezsin bile.
Kilitli amortisör candır hele şehir içinde ekstra candır.
Arnavut kaldırımlar ufak tefek çukurlar için birebir.
1,4 kg ağırlık düz yolda sana fazla bir şey kaybettirmez yarış koşmuyorsan.
Amortisör ne zaman gereksizdir uzun yolda, dağ tepe uzun tırmanışlarda.
Uzun inişlerde sabit maşada ellerin uyuşurken amortisörlü maşada çok daha rahat inersin.
Ani fren yaptığında bisikletin arkası hemen arkaya kalkmaz öne yığılırsın maşa esner takla atmazsın. Deneyebilirsin.
Market bisikletlerindeki amortisörden koşarak uzaklaşın, sertlik ayarı olup kilitlenmeyen amortisörler de pek verimli sayılmaz.
Kilitli amortisör düz maşadan konforlu, kilitsiz amortisörden az yorar.
Sonuç olarak amortisör burda bahsedildiği kadar öcü bişey değil bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum benim dediğim doğrudur diye değil. Not düşmek isterim amortisörlü bisikletim yok.
 
Mtb ve katlanır kullanıcısi olarak elimde olsa katlanira amortisör takardim. Çünkü güzide ülkemin bisiklet yollari bile bozuk..
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdaryildiz
Bisikletin türü, bisiklet donanımlari, fren tipi, maşa tipi elbette gorecelidir. Surus tarzi da oyle! Bir sele secimi, giyilen kıyafet gibi hersey kisiye gore degisir. Ornegin bu gune kadar hic yumusak sele, jelli sele kılıfı, pedli tayt kullanmadim.
Vibrasyona gelince; duz masa veya hafif arazi surusunde cukur, tumsek, engebe gordugunuzde mabadiniz sele gormez. Yukselirsiniz dizleriniz sarsintiyi subvanse eder, gidon kontrolu cok guc olmayan durumlarda tatli sert kavranir, sarsinti bilek dirsek ve omuzlarinizda hafifletilir.
Elbette kaliteli iyi bir amortisorlu kadar keyifli olmayabilir...
Agirlik mevzusu ve yapilan yolun uzunlugu ayri bir parametre ve tercih konusu!

1990 - 2000 arasi cok yogun, 2000 - 2010 arasi nadirenden hallice bisiklet kullandim. Amortisor, disk, kadro boyu hak getire durumlari vardi genel kullanici icin. Hicte oyle ölümcül sorunlarimiz olmuyordu :)
Elbette teknolojinin nimetlerinden yararlanmak lazim size sunulmussa.
Benim su andaki genel sikayetim, 2. bisiklet alamadigima gore sabit masayla genel olarak rahat bir ulasim saglamak. Gel gor ki aradiginiz niteliklerdeki sabit maşa, bir suru teferruati olan bol parcali giris sinifi tabir edilen amortisorlu (hatta gidondan kilitlemeli) maşadan hemen hemen 3 kat pahali!
Ayrıca her sınıf icin bulunmuyor!
Ayda 25 gun evden ise gidip, haftasonu uzun mesafe veya arazi yapacaginda elde bulunan 2 maşayi degistirmek cokta zor olmaz sikayeti olan ve maddiyati kısıtlı bulunan icin degil mi? Ama yok iste oyle aradiginiz gibi maşa ve fiyatlar yok :)
Yahu 500 - 1000 TL olan sabit masalar goruyorum. Ben bisikletimi o fiyatlara almistim :bsmagryr:
 
Bende düz maşa taraftarıyım. Zamanında charge plug modelini kullandım ve elimizde olmayan sebeplerden dolayı sattık ve pişmanlık hat safhada :( şuan scott #2320 kullanıyorum ve oldukça ağır bisiklet. Gerçi yılların verdiği alışkanlık var tabi bana göre yormuyor bu bisikletle küçükçekmeceden tarabyaya gidip geliyorum :) tabi zevk alma konusu biraz tartışılır :)
 

Dosyalar

  • IMGP1185.JPG
    IMGP1185.JPG
    108,4 KB · Okunma: 40
@suat akman
Ben bunu 3 ayda zor bulmustum usta . Hemde tam umudum kaybolmustu. Scott marka 26 jant disk uyumlu. Bi ara cahilligime geldi az daha satiyordum , son anda vazgectim. Maşa 780 gram
2017-12-25_16-10-23_HDR.jpg
 
@suat akman
Kah keh küh evet gizli scott abi :D
 
Bir kaç tane marka düz maşalo dağ bisikleti üretti diye mtb ler düz maşa üretiliyor olmuyor.
Şehir içinde trafik oluyor, kaldırıma çıkman gerekir. Çukur olur geçmen gerekir burda da devreye güzel bir maşa girer, dandik maşaların oluşu maşaların hepsini gereksiz yapmaz. İdeal olanı kilitlenebilen, kaliteli bir maşadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
1500 km dir Sportive 225 kullanıyorum. ilk bisikletim inşallah son olmayacak :)
Bu bisikleti alırken bende bozuk yollar vs diye kendimi kandırmıştım fakat geçen 8 ayda ne kadar yanıldığımı anladım.
Amortisör kullanımım yok denecek kadar az. En az 1.5 kg kadar fazladan ağırlık taşıdığımda çabası. Gerçi olumlu yönünden bakacak olursak kas gelişimine faydası olmuştur:D

Bu arada 225 için sabit maşa tavsiyesi de alabilirim...
 
Geri