Anıl Erdoğan
Forum Carbonbaşı
- Kayıt
- 14 Şubat 2011
- Mesaj
- 816
- Tepki
- 1.838
- Yaş
- 38
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Anıl ERDOĞAN
- Başlangıç
- 1991—92
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Arkadaşlara herkese merhaba,
Özellikle yeni bisiklet alacak arkadaşlara ve sabit mi? (Rigid=sert) yoksa amortisörlü bisiklet mi? alma konusunda yardımcı olacağını düşünerek böyle bir konu açma gereği hissettim.
(@mariokaldato Cumhur abi ve ben isyan ettik artık
). Dilimin döndüğü kadarıyla anlatmaya çalışacağım.
Konuyla ilgili sizin de değerli bilgilerinizi yoruma eklerseniz sevinirim.
Şehir içinde bisiklet kullanacaklar için aşağıdaki fotodan örnek alarak bir inceleme yapalım
Arkadaşlar örnektir markada takılıp kalmayalım lütfen.

Yukarıdaki her iki bisiklette Mossonun birebir aynı olan sabit maşalı ve amortisörlü şehir hibrit bisikletine örnek bir tablodur.
Tüm özellikleri birebir aynı seçilmiştirki ağırlık farkı ortaya çıksın.
Şehir içinde sürmek için aldığınız bisikletlerde yaklaşık 100TL -1200TL arasında fiyat aralığında değişen amortisör gruplarını kullanılır. Bu grupta yaylı ve havalı olmak üzere 2 ye ayrılırlar.
Şehir bisikletlerinde çok az marka havalı maşa kullanmaktadır. Havala maşalar vücut ağırlığınıza göre içine hava basıldığı için en optimum düzeyde çalışırlar ancak fiyatları yüksektir.
(bu gurup için yüksektir normalde foxlar 2500TLden başlar ve MTB içindir neyse konudışına çıkmayalım
)
Örneğin Rock Shox Paragon air yaklaşık 1000TL fiyatlıdır (sedaona350de) veya yine aynı gruptan SR Suntour NCX-E AIR (merida cv500de) 1000TL-1200TL arasındadır. Ağırlıkları 1,8kg civarındadır.
Havalı maşalar gerçek anlamda konfor etkisi yaratır. Yaylı maşalar da ise sizin ağırlığınızı bir hava veya yaylı dengelenmediği için optimum verimde çalışmaz.
Bu yüzden yukarıdaki bisiklette kullanılan amortisör, perakende satış fiyatı 100TL civarlarında olan ,yaylı bir amortisördür Ve yaklaşık 2,3kg ağırlığı vardır.
İKİ ,
İKİ ,
İKİ yanlış okumadınız İKİ kusuratı bile attım.
Bisiklet camiasından 100gr hafiflikler için deli gibi paralar harcandığını herkes bilir. Bu na rağmen tam anlamıyla konfor etkisi yaratmayacak, ağırlıktan başka bir işe yaramayan amortisör almak ne kadar mantıklıdır amortisör takıntılı arkadaşlarım.
Şehir içinde ne kadar çukura tümseğe girseniz de 2,3Kg ağırlığındaki bu hantal metal yığını sizin düşündüğünüz yani tabiri caizse pofuduk pofuduk amortisör etkisini yaratmayacaktır.
Bu ağırlık yokuş çıkarken, hızlanmalarda hatta ani frenlerde bile sizi çok kötü etkileyecektir.
Bisiklet sürme zevkinizi baltalayıp ,sürme sürelerinizi düşürecek ve mesafelerinizi azaltacaktır.
Yukarıdaki bisikletler 08.05.2018 tarihi itibari ile liste fiyatları sabit maşalısı 2330TL, amortisörlüsü 2520TL (Dediğim gibi liste fiyatları pazarlık ile değişebilir fiyatlar:islik
Sadece amartisör farkı yaklaşık 200TL. 200TL az para değil arkadaşlar kask ve ekipman alabilirsiniz.
+ artı en büyük karı ise ağırlıktadır. Bu fark size yaklaşık 1,5 kg bir avantaj sağlayacak.
1,5kg çok çok önemli bir artıdır arkadaşlar. Size 200TL den fazla bir katma değer katacaktır.
Bu değerlendirmem kuzenime aldığımız amortisörlü ve sabit maşalı bisikletler ile birebir test ettik ve onayladık. Sabit maşa şehir içinde , patikada kısacası ağır arazi şartları yok ise kesinlikle daha iyidir.
Mtb bisikletlere bile artık sabit maşa takılıyor sebebi ise belli AĞIR ARAZİYE girmiyorlar.
Dağa tepeye çıkıp atlayıp zıplamıyorsanız , amartisöre gerek yok Bakınız
Bu arada Ben koyu bir MTBciyim, Fox amortisör hastasıyım ama buna rağmen amortisörü şehir içinde kesinlikle savunmam. Çünkü gerçekler bu şekilde. Tabi ki dağ bisikletinde amortisör olacak onu lafım yok ama dağ bisikleti alıp şehir içinde sürmek sizi yorar tek anlatmak istediğim bu.
Yoran bisiklete Kimse Binmek istemez.
Benim full slx rockshox havalı crx im vardı dağda keçi gibiydi ama şehir içinde lastiklerden maşadan dolayı çok yoruyordu ve süresim gelmiyordu. 2.bisiklet olarak 2.el Carraro 324 aldım sabit maşa hibrit okadar rahat bir bisiklet ki anlatamam akıyor...
Keşke herkesin maddi durumu iyi olup mtb, road, hibrit her türden bisiklete sahip olsa,
Ama Maalesef ülkemizdeki ekonomik şartlardan dolayı ""bir tane bisiklet alıyım her yer de kullanayım"" mantığı var. Bu mantık maalesef tutmaz ve bisikletten soğumaya kadar gider.
Bu yüzden lütfen bisiklet almadan önce hangi amaç için kullanacağınızı ve amacı belirledik sonra size uygun olan en iyi türü belirlemeye önem gösterin.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Özellikle yeni bisiklet alacak arkadaşlara ve sabit mi? (Rigid=sert) yoksa amortisörlü bisiklet mi? alma konusunda yardımcı olacağını düşünerek böyle bir konu açma gereği hissettim.
(@mariokaldato Cumhur abi ve ben isyan ettik artık
Konuyla ilgili sizin de değerli bilgilerinizi yoruma eklerseniz sevinirim.
Şehir içinde bisiklet kullanacaklar için aşağıdaki fotodan örnek alarak bir inceleme yapalım
Arkadaşlar örnektir markada takılıp kalmayalım lütfen.

Yukarıdaki her iki bisiklette Mossonun birebir aynı olan sabit maşalı ve amortisörlü şehir hibrit bisikletine örnek bir tablodur.
Tüm özellikleri birebir aynı seçilmiştirki ağırlık farkı ortaya çıksın.
Şehir içinde sürmek için aldığınız bisikletlerde yaklaşık 100TL -1200TL arasında fiyat aralığında değişen amortisör gruplarını kullanılır. Bu grupta yaylı ve havalı olmak üzere 2 ye ayrılırlar.
Şehir bisikletlerinde çok az marka havalı maşa kullanmaktadır. Havala maşalar vücut ağırlığınıza göre içine hava basıldığı için en optimum düzeyde çalışırlar ancak fiyatları yüksektir.
(bu gurup için yüksektir normalde foxlar 2500TLden başlar ve MTB içindir neyse konudışına çıkmayalım
Örneğin Rock Shox Paragon air yaklaşık 1000TL fiyatlıdır (sedaona350de) veya yine aynı gruptan SR Suntour NCX-E AIR (merida cv500de) 1000TL-1200TL arasındadır. Ağırlıkları 1,8kg civarındadır.
Havalı maşalar gerçek anlamda konfor etkisi yaratır. Yaylı maşalar da ise sizin ağırlığınızı bir hava veya yaylı dengelenmediği için optimum verimde çalışmaz.
Bu yüzden yukarıdaki bisiklette kullanılan amortisör, perakende satış fiyatı 100TL civarlarında olan ,yaylı bir amortisördür Ve yaklaşık 2,3kg ağırlığı vardır.
Bisiklet camiasından 100gr hafiflikler için deli gibi paralar harcandığını herkes bilir. Bu na rağmen tam anlamıyla konfor etkisi yaratmayacak, ağırlıktan başka bir işe yaramayan amortisör almak ne kadar mantıklıdır amortisör takıntılı arkadaşlarım.
Şehir içinde ne kadar çukura tümseğe girseniz de 2,3Kg ağırlığındaki bu hantal metal yığını sizin düşündüğünüz yani tabiri caizse pofuduk pofuduk amortisör etkisini yaratmayacaktır.
Bu ağırlık yokuş çıkarken, hızlanmalarda hatta ani frenlerde bile sizi çok kötü etkileyecektir.
Bisiklet sürme zevkinizi baltalayıp ,sürme sürelerinizi düşürecek ve mesafelerinizi azaltacaktır.
Yukarıdaki bisikletler 08.05.2018 tarihi itibari ile liste fiyatları sabit maşalısı 2330TL, amortisörlüsü 2520TL (Dediğim gibi liste fiyatları pazarlık ile değişebilir fiyatlar:islik
Sadece amartisör farkı yaklaşık 200TL. 200TL az para değil arkadaşlar kask ve ekipman alabilirsiniz.
+ artı en büyük karı ise ağırlıktadır. Bu fark size yaklaşık 1,5 kg bir avantaj sağlayacak.
1,5kg çok çok önemli bir artıdır arkadaşlar. Size 200TL den fazla bir katma değer katacaktır.
Bu değerlendirmem kuzenime aldığımız amortisörlü ve sabit maşalı bisikletler ile birebir test ettik ve onayladık. Sabit maşa şehir içinde , patikada kısacası ağır arazi şartları yok ise kesinlikle daha iyidir.
Mtb bisikletlere bile artık sabit maşa takılıyor sebebi ise belli AĞIR ARAZİYE girmiyorlar.
Dağa tepeye çıkıp atlayıp zıplamıyorsanız , amartisöre gerek yok Bakınız

Bu arada Ben koyu bir MTBciyim, Fox amortisör hastasıyım ama buna rağmen amortisörü şehir içinde kesinlikle savunmam. Çünkü gerçekler bu şekilde. Tabi ki dağ bisikletinde amortisör olacak onu lafım yok ama dağ bisikleti alıp şehir içinde sürmek sizi yorar tek anlatmak istediğim bu.
Yoran bisiklete Kimse Binmek istemez.
Benim full slx rockshox havalı crx im vardı dağda keçi gibiydi ama şehir içinde lastiklerden maşadan dolayı çok yoruyordu ve süresim gelmiyordu. 2.bisiklet olarak 2.el Carraro 324 aldım sabit maşa hibrit okadar rahat bir bisiklet ki anlatamam akıyor...
Keşke herkesin maddi durumu iyi olup mtb, road, hibrit her türden bisiklete sahip olsa,
Ama Maalesef ülkemizdeki ekonomik şartlardan dolayı ""bir tane bisiklet alıyım her yer de kullanayım"" mantığı var. Bu mantık maalesef tutmaz ve bisikletten soğumaya kadar gider.
Bu yüzden lütfen bisiklet almadan önce hangi amaç için kullanacağınızı ve amacı belirledik sonra size uygun olan en iyi türü belirlemeye önem gösterin.
Okuduğunuz için teşekkürler.