Scudo Sports

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

Anıl Erdoğan

Forum Carbonbaşı
Kayıt
14 Şubat 2011
Mesaj
816
Tepki
1.838
Yaş
38
Şehir
İzmir
İsim
Anıl ERDOĞAN
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlara herkese merhaba,
Özellikle yeni bisiklet alacak arkadaşlara ve sabit mi? (Rigid=sert) yoksa amortisörlü bisiklet mi? alma konusunda yardımcı olacağını düşünerek böyle bir konu açma gereği hissettim.
(@mariokaldato Cumhur abi ve ben isyan ettik artık :D). Dilimin döndüğü kadarıyla anlatmaya çalışacağım.
Konuyla ilgili sizin de değerli bilgilerinizi yoruma eklerseniz sevinirim.

Şehir içinde bisiklet kullanacaklar için aşağıdaki fotodan örnek alarak bir inceleme yapalım
Arkadaşlar örnektir markada takılıp kalmayalım lütfen.
kırmızı 2.jpg
Yukarıdaki her iki bisiklette Mossonun birebir aynı olan sabit maşalı ve amortisörlü şehir hibrit bisikletine örnek bir tablodur.
Tüm özellikleri birebir aynı seçilmiştirki ağırlık farkı ortaya çıksın.

Şehir içinde sürmek için aldığınız bisikletlerde yaklaşık 100TL -1200TL arasında fiyat aralığında değişen amortisör gruplarını kullanılır. Bu grupta yaylı ve havalı olmak üzere 2 ye ayrılırlar.
Şehir bisikletlerinde çok az marka havalı maşa kullanmaktadır. Havala maşalar vücut ağırlığınıza göre içine hava basıldığı için en optimum düzeyde çalışırlar ancak fiyatları yüksektir.
(bu gurup için yüksektir normalde foxlar 2500TLden başlar ve MTB içindir neyse konudışına çıkmayalım:D)

Örneğin Rock Shox Paragon air yaklaşık 1000TL fiyatlıdır (sedaona350de) veya yine aynı gruptan SR Suntour NCX-E AIR (merida cv500de) 1000TL-1200TL arasındadır. Ağırlıkları 1,8kg civarındadır.
Havalı maşalar gerçek anlamda konfor etkisi yaratır. Yaylı maşalar da ise sizin ağırlığınızı bir hava veya yaylı dengelenmediği için optimum verimde çalışmaz.
Bu yüzden yukarıdaki bisiklette kullanılan amortisör, perakende satış fiyatı 100TL civarlarında olan ,yaylı bir amortisördür Ve yaklaşık 2,3kg ağırlığı vardır.:eek: İKİ , :eek:İKİ , :eek:İKİ yanlış okumadınız İKİ kusuratı bile attım.:acpsnr:
Bisiklet camiasından 100gr hafiflikler için deli gibi paralar harcandığını herkes bilir. Bu na rağmen tam anlamıyla konfor etkisi yaratmayacak, ağırlıktan başka bir işe yaramayan amortisör almak ne kadar mantıklıdır amortisör takıntılı arkadaşlarım.

Şehir içinde ne kadar çukura tümseğe girseniz de 2,3Kg ağırlığındaki bu hantal metal yığını sizin düşündüğünüz yani tabiri caizse pofuduk pofuduk amortisör etkisini yaratmayacaktır.
Bu ağırlık yokuş çıkarken, hızlanmalarda hatta ani frenlerde bile sizi çok kötü etkileyecektir.
Bisiklet sürme zevkinizi baltalayıp ,sürme sürelerinizi düşürecek ve mesafelerinizi azaltacaktır.

Yukarıdaki bisikletler 08.05.2018 tarihi itibari ile liste fiyatları sabit maşalısı 2330TL, amortisörlüsü 2520TL (Dediğim gibi liste fiyatları pazarlık ile değişebilir fiyatlar:islik:)
Sadece amartisör farkı yaklaşık 200TL. 200TL az para değil arkadaşlar kask ve ekipman alabilirsiniz.
+ artı en büyük karı ise ağırlıktadır. Bu fark size yaklaşık 1,5 kg bir avantaj sağlayacak.
1,5kg çok çok önemli bir artıdır arkadaşlar. Size 200TL den fazla bir katma değer katacaktır.

Bu değerlendirmem kuzenime aldığımız amortisörlü ve sabit maşalı bisikletler ile birebir test ettik ve onayladık. Sabit maşa şehir içinde , patikada kısacası ağır arazi şartları yok ise kesinlikle daha iyidir.
Mtb bisikletlere bile artık sabit maşa takılıyor sebebi ise belli AĞIR ARAZİYE girmiyorlar.
Dağa tepeye çıkıp atlayıp zıplamıyorsanız , amartisöre gerek yok Bakınız
5208d2d875e0c87eaf0e15f041eeeac7.jpg


Bu arada Ben koyu bir MTBciyim, Fox amortisör hastasıyım ama buna rağmen amortisörü şehir içinde kesinlikle savunmam. Çünkü gerçekler bu şekilde. Tabi ki dağ bisikletinde amortisör olacak onu lafım yok ama dağ bisikleti alıp şehir içinde sürmek sizi yorar tek anlatmak istediğim bu.
Yoran bisiklete Kimse Binmek istemez.

Benim full slx rockshox havalı crx im vardı dağda keçi gibiydi ama şehir içinde lastiklerden maşadan dolayı çok yoruyordu ve süresim gelmiyordu. 2.bisiklet olarak 2.el Carraro 324 aldım sabit maşa hibrit okadar rahat bir bisiklet ki anlatamam akıyor...

Keşke herkesin maddi durumu iyi olup mtb, road, hibrit her türden bisiklete sahip olsa,
Ama Maalesef ülkemizdeki ekonomik şartlardan dolayı ""bir tane bisiklet alıyım her yer de kullanayım"" mantığı var. Bu mantık maalesef tutmaz ve bisikletten soğumaya kadar gider.
Bu yüzden lütfen bisiklet almadan önce hangi amaç için kullanacağınızı ve amacı belirledik sonra size uygun olan en iyi türü belirlemeye önem gösterin.

Okuduğunuz için teşekkürler.:)
 
Scudo
@Anıl Erdoğan
En azından 3000 lira vermiyorsanız sabit maşanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Düşük seviyeli amortisör ile sabit maşa arasında cidden pek fark yok. Arkadaşın yol bisikletini 70 km kadar kullandım, aradaki fark maşadan değil, lastik basıncından kaynaklı. Dediğin gibi ağırlığı da cabası.

Bu arada üst seviye yaylı maşa, üst seviye havalıyı tokatlıyor(muş)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Mustafa Zeybek downhillde doğru ama onlarda çok özel çok ağır maşalar zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben de görüyorum ve arttırıyorum, mtb bisikletlerde bile sabit maşanın yeri geldiğinde tercih edilebildiğini birçok yabancı makalede okudum. Eğer amortisor havalı ve gerçekten kaliteli değilse gereksiz olduğunu tartışanlar ağırlıktaydı. Orbea'nın da sabit maşalı bir mtb modeli çıkardığını da ekleyeyim.

(link)

Asla Durma sayesinde bisikletin videosu da var :)

Alma_FondoGris_2000x1125_.jpg
 
Bende çift amörtisörlü mtb kullanıcısıyım . Hiç çalışmayan ön maşam var . (Tek artısı kromlu olup parlaması) . Boşuna ağırlık taşıdığımın farkındayım 6 senedir fakat sizin yorulma diye tabir ettiğiniz olayı yüksek hız (45-50-55) dışında pek yaşamadım. Hatta yüksek kadans olayından sonra hiç yaşamadım . 20-30 ile 30 km rahat yorulmadan kadansı yüksek tutarak gidebiliyorum . Belki kadrosunun içi boş çelik boru olmasından dolayı ağırlığı azdır ya da ben kendimi iyice alıştırdım bana normal geliyor .

Bu yazıdan sonra suntour xct mlo sf 13 almaktan vazgeçtim . 5-6 senedir çalışmayan maşa ile kullanmışım aynı şekil devam ederim . Bu da mtb nin fotosu . Dağ Bisikletlerimizin Fotoğrafları Arka amörtisör hakkında ben mi konu açsam acaba ? Ne işe yaradığı hakkında.
 
Güzel bir yazı olmuş. Her zaman yazarım bazıları karşı gelir; amortisörlü maşa şehiriçi kullanıcısına bir avantaj sağlamaz diye. Daha önce de forumda yazmıştım; dağda bayırda ormanda kullanacaksan amortisör konfor sağlayabilir ama ş.içinde bence hammallıktır. Altı üstü ş.içinde ya kaldırımdan iniyoruz yada bozuk,çatlak asfaltta yol alıyoruz. 1,5 kğ ağırlığı sırf görüntüsü nedeniyle tercih edenler de vardır. Her zaman derim; zevk ve bütçe işi. Ama bu hammallığa değmez. Disk frenler de içinde bence aynı şey geçerli; hidrolik disk dahi olsa kaçımız yağışlı,ıslak veya dağ,tepe bisiklet kullanıyoruz ki disk frene ihtiyacımız var?
 
Bilgilendirici bir yazı olmuş elinize sağlık keşke almadan önce biraz daha araştırsa imişim tamda bugün amortisorlü bir hibrit bisiklet aldım bu yazıya daha önce denk gelseydim kesinlikle sabit maşa alırdım cahillik başa bela
 
Amorsorsuz bisiklet mi olurmus ya :D
Ben asofmanin altina 45 kat selpak diziyorum ( popomun altina ) o zman cif amosor etkisi oluyor. Bide ben fakirim alamam oyle fox filan sabit maşali mtb kullansamda direksona yine 34 kat gazete sariyom ( yan kaveden eski gazata eklerinden aliyom bedavaya geliyor )
Forevir amortisman
2018-02-18_17-04-10_HDR.jpg

Not eski mtb min sadece zoom maşasini ve aynakolunu yenilemistim o zaman 15kiloluk bisiklet birden 11.5 kilolara inmisti ben tabi b.i.m'den Şok'a giren masum köylü şekli :D
 
Şehir içinde salcano amortisörlü bisiklet kullanmış biri olarak şiddetle tavsiye etmiyorum. Hele yokuşlarda sanki her pedalın yarısı amörtisöre gidiyordu. Artı yavaş dönüşlerde bazen düşmeye sebep oluyordu. Şimdi sabit maşalı kullanıyorum aynı yollarda aradaki fark çol fazla.
 
@Anıl Erdoğan
Trollerin, kafa şişiren gereksiz siyasi tartışmaların içinde. Bunalmışken, bisikletle ilgili faydali bir konu açtığıniz için sizi tebrik ediyorum.:harika:
 
2 sene once Mosso Legarda 1621 hd aldım 1000km den fazla kullandım satmadım arada biniyorum yol bisikleti aldım gecen gun biskleticide agırlını ölçtük tam 16 kg sadece arka bagaj demiri var çanta yok düz maşa alıcaktım en başta hidrolik frende düz masa yoktu mecbur aldım neyse vites sistemi tamamen degisti sadece ön masa kaldı degistirmem gereken bu arada 1000 kmde 2 veya 3 kere ön amortisörü
 
@mariokaldato
Sen yokmusun sen. Bana zoom maşali pisletimi sattirdin rakşak maşali igman aldırdın. Şimdide sabit maşa candır ayakları yeteeeeeeer.:acpsnr:
 
@atasoy

:D :D :D
Inan hc o açidan bakmamistim abi gazlamisim evet hahahaha :D

@atasoy ama abi şunun bi guzelligine bakar misin yemisim amorsörünü ya :D
15541333_1245071642205898_5833801952824773527_n.jpg
 
Amortisörsüz bisiklet sürmeyi çok isterim. Hem daha hafif, hem gücü emmiyor(benim amasörde kilit var ama İstanbul yolları kullandırtmıyor), hem de zamanla bozulan amasör olmadığından kullanımı daha ekonomik. Ama güzide İstanbul'umuzun MTB parkurundan hallice yollarında amasörsüz bisiklet kullanımı gerçekten sıkıntılı. Sabit maşa fanboyları herhalde Berlin'de yaşıyorlar. Zamanım olduğunda maşamı havalı yapabilirim belki. Instuctables'de bir eleman yaylı maşanın yayını söküp, yayın üstündeki kapağı delerek eski bir şamrelden kestiği sibobu yapıştırıp kapağı geri takmıştı ve içine hava basmıştı. Eskisinden daha hassas ve daha iyi olduğunu iddia ediyordu.

(link)
 
@Anıl Erdoğan okudum sonuna kadar aslında olması gereken iyi amörtisörlerin ucuza satılması. Rigit maşa gerçekten konforsuz yola göre dayak yemişe çevirebilir insanı. Yol Bisiklet yarışlarının nasıl nasıl bir zeminde yapıldığına bakıldığında neden amörtisörlü almamız gerektiği anlaşılcaktır.
 
Geri