Scudo Sports

İnceleme Sedona 410

Scudo
Pedal sesinden 14-15 anahtarla sıkınca kurtuldum. Demek montajda iyice sıkmak gerekiyor. Akort ve pedal sesi sorununu çözdükten sonra çok daha keyifli oldu binmek. Weeride bebek taşıyıcı ile kızımı gezdiriyorum çok eğlenceli oluyor. Alan olursa Weeride marka taşıyıcı bisiklete uygun. Sedona'nın boğazı geniş olduğu için korkmuştum uymaz diye ama uzun vida ile uyuyor.
 
Ben 345 imi sattım 2016 model 410 veya 420 alacağım.Umarım pişman olmam.
 
@Probody08
Zefal Paragon siyah veya Polisport Georgia siyah yakışır :) Bugün satın alacağım, incelemesini yapmaya çalışacağım. :)
 
elveda dandik nalylon adı para eden şıvalbeler sizi hiç sevmedim zaten. sürekli patlamanızdan sürekli yama yapmaktan bıkmıştım hani marathon plus olsanız haşa ama sizin adınız şıvalbe o kadar rod kuruyzır mış pehh :p hadi çöpeeeeee
 

Dosyalar

  • 20160902_081910.jpg
    20160902_081910.jpg
    182,2 KB · Okunma: 81
@dichter13
Ben 2 aydır Marathon + kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım. Siz neden sevmediniz bunu :eek:
 
@dichter13 forumda ihtiyacı olanlar olabilir.
Umarım çöpe armamışsınızdır.
 
attım dostum zira soda-bira şişelerini içip yol kenarına atan şahsiyetler yüzünden ön ve arka lastikler kolayca elek haline geldi malesef.kullanılmaz durumda olduğundan attım. akabinde gidip 5mm zırhlı rubena-mitas flash modelinin stop thorn ultimate özellikli lastiklerini aldım tanesi 55tl. çok memnunum şıvalbe gibi yumuşak hamur değil sert ve güven veriyor janta takarken epey zorlandım çelik telli olduğundan. şıvalbeye 55 psi basıyordum bunlara 85 basıyorum beton gibi. camların üstünden zevkine geçmeye başladım artık raptiye neyin işlemiyormuş buna tavsiye ederim.

ayrıca üzerindeki şıvalbelere şahsım adına asla para verip almam yani 2016 modellerde neden şıvalbe yok diye üzülmesin alan arkadaşlar.
 

Dosyalar

  • 20160902_082930.jpg
    20160902_082930.jpg
    123,6 KB · Okunma: 63
@dichter13 aynen ikisinde de koruma yok gerçek anlamda. Lastik farketmiyor bence de 2015-2016 da hoşuna giden rengi alsın alacaklar.
 
  • Beğen
Tepkiler: dichter13
Cok farkedilmeyecek gibi de olsa 2016 modeli 2015'ten hız bakımından çok az biraz üstündür. Sebebi aynakol dişli oranları. Ama yine aynı şekilde 2015 modeli eğimlerde kullanıcısini 2016 modeline göre az da olsa rahat ettirir. Tabi bunlar rakamsal bazda ortalama öngörüler. Modeller arası aynakol değişikliğini unutmamak gerek ilaveten. Her ikisinin de aynı marka aynakollara sahip olması kafaları fazla karıştırmıyor.
 
@dichter13
Hocam 410 u 5.000 km kullandım ve bir defa yüksek hızda e-5 te yılan ısırığı ile patlak yaşadım ya size iyice bayat lastik gelmiş yada şansınız hiç yaver gitmemiş.
 
@bibisiklet hayırdır abi neden satıyosun bisikletini? Senin tur videonu izlediğimde çok imrenmiştim:)
 
Screenshot_20160918-195602.png
Örnek olma açisindan 19 (mm) yazan yer, jant iç çapini ifade eder. Şimdi konumuza gelelim...


410'daki ''Sedona Da 30'' isimli jantın iç çapını bilen var mı? Ben ölçtüm. Yanılmadıysam 15 -16 mm arası bir şey çıktı. Bu neden önemli? Çünkü tekerleklerde yapacağımız değişiklikler bu ölçülere bağlı zira jantın üstünde hiçbir ibare, işaret yok.

2.gün

Defalarca ölçüyorum jant iç capi 15mm küsur cikiyor, eğer böyleyse 700x35 lastik bile az fazla gelebilir bu jantlara. Bir bisikletçinin de bana israrla tekerin janta tam oturmadigini soylemesi iyice kafami karistirdi. Sanki ölçümümü destekler nitelikte. Asli Bisikleti aradım. Kendin ölçebilirsin gibi bir ifade kullandı. Üşenmedim yine ölçtüm. 15mm küsur olarak çıktı iç kesiti. Acaba 2016 tüm sürümler mi boyle yoksa bana mi denk geldi? 35mmlik lastik bile az fazla geliyor bu hesaplamayla janta. Garip bir durum. 700x28'lik lastik takacağım, bu durumda bu jant için en sağlıklı ölçü bu oluyor. Çünkü jant iç çapının 1.8 ile çarpımından en verimli lastik ölçüsünün bulunduğu iddia ediliyor. 1.8 x 16mm : 28.8. Yani Sedona 410, 28'lik lastikle optimum bir sürüş imkanı verebiliyor. Matematiğin ve elimdeki ölçü aracının yalancıyısım. :)
 
images.jpg @Hasan Ç. Burdaki tablo bize daha sağlıklı değerlendirme imkanı verebilir. Ben şahsen 410'nun 19mm gibi bir jant iç çapına sahip olduğunu hesaba katıyordum. Çıkan 16mm gibi bir sonuç benim için şaşırtıcı oldu ama bir bakıma da sevindim. 700x28lik lastiğin jantta biraz zor tutanabileceğini düşünüyordum. O lastiği takınca gözlemlerimi buraya daha net aktaracağım.
 
@h.kozan Selamlar. Ben de Temmuz'dan beri 410 2016 kullanıyorum ve 700x38C Schwalbe Marathon Plus kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı yaşamadım, uyumluluk sorunu da yok.
 
@kuşlar gibi özgür 16mm, 17mm jant çaplarinda 40 45 hatta 50'ye kadar lastik takilabiliyor.Yukarda bir tablo paylastim ornegin. Benim tuhafıma giden jantın iç çapinin daha dusuk olmasi. 19mm olsa eyvallah derdim ama yanlis olcmus olamam. Jantin yanaklarindaki bir uçtan diger bir ucuna olan mesafe sadece 19mm yani tekerin oturacağı ic kisim nispeten bundan 2- 2.5 mm daha azdir her daim, ki orayi da ayrica ölçtüm. Bu janta 25'lik lastik bile rahatlikla olur. Yine ayni sekilde 40'lik da olur. Bazi Merida Crosswaylar'da 16mm dir ancak fabrika cikisi 1.40'lik lastik ile gelirler. Üreticiler bazen böyle enterasan şeyler yapabiliyorlar.

@kuşlar gibi özgür Ben de 700x28 Marathon takacağım. Plus fazla ağır geldi. Dünya turuna çikmayi su an düşünmüyorum. :) Marathon Green Guard yuvarlanma testlerinde Marathon Racer'in bile önünde.
 
Geri