Scudo Sports

Sedona 301 mi, Salcano City Sport mu?

windows phone 8 için Run The Map uygulamasını öneririm. ücretsiz.
 
Scudo
Bendeki 30 fakat dediğin gibi kilitlemeli maşalı.
 
@kmlgkts

321 sabit maşa. 40-50km ve üzeri turlar atmak istiyorsanız ve bulunduğunuz şehrin yolları çok da iyi değilse kilitlenebilir amortisörlü maşayı tavsiye ederim. 301 bence güzel bisiklet. Özellikle de çamurluk+bagaj olan modeli. Ben beğenebileceğim bir çamurluk bulmakta zorlanmıştım baya. Sonunda taaa ingiltereden CRC'den sipariş ettim ama hala bagaja ayıracak para bulamıyorum. Alırken gözden çıkarmak daha kolay oluyor :D
 
ben 40-50 kmlere şuan için ulaşamam ama edirnede yaşıyorum ve burada bisiklet oldukça fazla kullanılan bir araç,özellikle şehrin küçük ve çok fazla yüksek yokuşlarının olmamasından dolayı.ben kilitlenebilir maşanın ne olduğunu tam anlayamadım aslında,araştırıyorum ama bulamadım da,eğer bir link varsa -kilitlenebilir maşa ile ilgili- paylaşırsanız sevinirim.sedona 301 amortisörlü bir ürün biliyorsunuz ki,benim amortisör takıntım yok ama edirnenin yolları da bisikleti yıpratırmı acaba diye düşünmüyor değilim?
 
bu arada kilitlenebilir maşa ile ilgili herşeyi öğrendim.ama sedonaya takılı kalmış durumdayım,edirnede trakya doğa sporları bunun satışını yapıyor ve benim evimin çok yakınındalar o yüzden bakımlarını da orda yaptıracagımdan sedona 301 almaya karar verdim.çok büyük bir değişiklik olmazsa (sedona 321de güzel bir indirim dışında :)) sedona 301i alacağım,ibrahim bey gibi aldıktan sonra deneyimlerimi burada paylaşırım..çok teşekkürler yardımcı olan herkese..
 
Oyleyse benden yeni bir deneyim. :)

Bugun namaza giderken bisiklete bindim, bir baska camiye gitmek isterken bisikletin arizasinin yeniden nuksetmesi sonucu tam da oradaki camiye girdim. Anlayacaginiz garip bir arizayla karsi karsiyayim.

Ise gelirken ise yurumeye devam. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetnusret
İbrahim Bey, ben açıkçası sorununuzun ne olduğunu anlamadım. Pedal nasıl boşa dönüyor? Servisin söylediği vites kullanım şekli doğrudur bu arada. O konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Şu konuya göz gezdirin lütfen;

(link)

27 vitesli bir bisikletin viteslerinin nasıl kullanılacağına dair net bir örnek verilmiş. Kırmızı olan rakamlar, ön taraftaki konuma göre, arka tarafta kullanmamanız gereken rakamlar. Misal; ön taraf 1'de iken, arka kısmı 1-2-3'e getirmenizde sakınca yok. 4 de duruma göre kabul edilebilir olarak belirtilmiş. Fakat 5 ve üzeri rakamlar tehlike arz ediyorlar zincirin çapraz konuma düşmesine sebep oldukları için. Acil durumda kullanılmaz mı? Kullanılır ama mümkün mertebe çapraz zincirden kaçınmak gerekiyor. Öncesinde gerçek anlamda bisiklet kullanmadıysanız, bunu bilmemeniz normal. Ben de "öyle saçmalık mı olur" şeklinde yaklaşmıştım fakat aktarıcıların ayarları bozulmaya başlayınca durumu anladım. Hem sessiz şekilde gidebiliyorsunuz (bisikletten sürüş esnasında gelen hafif veya güçlü "rrrrrrr" gibi seslerin kaynağı da budur, zincir çapraz konumda aktarıcıya sürtülür), hem de parçaların ömürlerini uzatıyorsunuz.

Anlayacağınız; kağıt üzerinde 27 vitesiniz var. Fakat 27 vitesin her biri ayrı ayrı kullanasınız diye yok. Zaten düşündüğünüzde saçma gelecektir. 27 vitesi hızlanırken TIR şoförü gibi tek tek kullanamazsınız değil mi? Gereksiz. :)

Boşa dönmeyi sadece ben anlamamış olabilirim tabi ama siz yine de tam olarak ne zaman ve nasıl olduğunu yazarsanız, belki daha net cevaplar gelebilir.
 
Vites konusunda yeniyim tabiki, ben 27'nin hepsini kullanabileceğimi sanıyordum. :)

Bisiklet ilk olarak boşta giderken ses geldi. Deneme sürüşü yaparken farkettim. Hemen bisikletçiye sordum. Göbekteki dişlilerde sorun var sanırım dedi. Pedal boşa dönerse söyle yenisini isteyelim dedi. Ben ilk başta pedalın boşa dönmesini anlamadım ama sonradan sürekli oldu. Yani yolda gidiyorken pedalı çevirsem de bisiklet gitmiyor, vitesleri falan değiştirdiğimde de aynısını yapıyor. 5'nci viteste biraz sürebildim dün ama yine de sorun çıktı durdu. Aniden pedalın boşa dönmesi durumunda yolda ilerleyememek tehlike arz ediyor.
 
Bu arada selenin normal yükseklikte olduğunu gözlemledim fakat hepsiburada'da yer alan görselde sele daha yukarıda ve gidonla aynı hizada, bende ise gidon çok yukarı da kaldı. Yani merak ettiğim bu bisiklet çok mu büyük acaba bana?

http://images.hepsiburada.net/assets/Spor/500/Spor_2269544.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/537179_10200877036789457_1066555496_n.jpg
 
Salcano ile bizzat görüştünüz mü? Bence bi' arayıp görüşün, durumu anlatın. Parça değişimiyle sorunun ortadan kalkmadığını anlatın.

Sele konusunda görseller sizi yanıltmasın. Boyu biraz daha uzun olan biri HB'deki görselde olduğu şekilde kullanabilir. Siz indirerek kullanırsınız. Gidon tipi şehir bisikletine uygun tabi ama eğer açılı tip bir gidonsa (burada göremiyorum) açısını ayarlayarak, aşağı eğebilirsiniz. Böylece gidonla olan hizanızı daha uygun bir seviyeye getirebilirsiniz.
 
Salcano ile bu konu hakkında hiç görüşmedim. Yetkili servisten haber bekliyorum. Yani henüz parça değişmedi.

Bisiklet fotoğraflarında genelde gidonla selenin aynı hizada olduğunu görüyorum da o yüzden merak ettim. Ama tabi şöyle de bir durum var ki arıza giderilmeden bisiklete tam olarak kafa yoramıyorum. Hem a dan z ye tüm detaylarını inceleyeceğim hem de fotoğraflayacağım.
 
Güzelim pazar gününü bisiklete binemeden geçiriyorum. :/
 
Arkadaslar benim macera devam ediyor, bisiklet secim surecindeki vee sonrasindaki her seyi gun gun anlatacagim. Simdilik bisikleti pedalliyorum. Seleyi gerekli yukseklige cikardim ve farkettim ki agri denen bir sey kalmadi. Son haline su an icin asagidaki link'ten ulasabilirsiniz.

(link)
 
Beyler bişe soracaktım bu şehir bisikletleri asfalttan çıkınca zorlarmı ? Yani sadece asfalttamı sürülebilir.
 
Kilit tasli yolda surerken acayip oluyor. Ayrica cogu konuda rastladigim bir sey basima geldi bugun. Izgaraya girip cikti tekerler.
 
Dün bisikletcinin birinde Sedona 301 klasik gördüm. Görüntüsü fotograflardaki gibi güzel gelmedi. Hatta benim Salcano'nun yanina yaklasamaz bile. Yani netten 301 alsaydim pismanlik duyabilirdim sanirim.
 
Geri