Pahalı markalar da -kaliteli markalar demek yerine pahali markalar demeyi tercih ediyorum- kendi ulkelerine ait %100 yerli malı değil ki!
O markalarin yalnizca ismi yerli, gerisi yabancı. O büyük bisiklet markaları kendi ulkesinde uretim yapmiyor belki %1-3'luk kısmıni ancak yapiyorlar gerisi Tayvan'da yapiliyor ee kompanentler de zaten çoğunlukla Japon malı. Yalnız bizdeki markalara göre ARGE ve kalite kıstasları üst seviyede.
İş aslinda yerli-yabancı durumu değil. İş, bizim daha kaliteli bisiklet uretme kaygısınin olmamasi! Yani bunun için büyük uğraşlar yok, daha iyi işçilik daha iyi elementler, kalite algısınin arttirilmasi... bu söylediklerim de üretici için ekstra maliyet! Ekstra maliyetle bizim ureticiler uğraşır mi, tabiki uğraşmaz. Halihazirdaki ürünler de zaten satiyor, kaliteli bisiklet isteyen de zaten belirli bir kısım ve bu kısım için de ekstra işler ureticilere külfet geliyor. "O kadar uğraş, başına iş al, kaç tane satacağız ki zaten bundan" diyorlar!
Hem zaten yerli malı çok kaliteli bisikletler çıksa bile bizim milletimiz ön yargılı, aynı kalitede yerli-yabancı olsa yabancıya koşulur... Ön yargıları yıkmak da zor. Salcano xrs 001 çıkarttı UCİ onaylı kadro ama gereken ilgiyi görmedi hatta millet taş atıyor bu paraya bu mu alinir diye. .
Öyle işte...