Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.894
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Yine çok sorulan giriş seviyesi bir bisiklet olan Kron RC 1000 modelini (fiyat) dengi olan Salcano XRS 050 ile imkanlar el verdiğince karşılaştırmaya ve yorumlamaya çalışacağız arkadaşlar
Elimizde yine sadece fotoğraflar ve web sitelerinde belirtilen özellikleri var
Makinaların görselleri:
Kağıt üzerindeki kıyaslama:
Şimdiden Salcano noktayı koydu gibi görünüyor, çünkü Kron'un rublesi hiç ummadığımız kadar kötü Ruble'yi kötülememdeki asıl sebep 14/50 kombinasyonunda 110 kadansla ulaşacağınız hızın 50 km/h oluşu. Bu gerçekten çok kötü, hafif iniş olan örneğin %2 eğimi (iniş) olan bir yolda, rüzgarı da hafiften arkanıza aldığınızı düşünürsek yine de 50'yi geçemeyeceksiniz çünkü pedalınız boşa dönmeye başlayacak. Aynı şartlarda Salcano XRS 050 ile 63 km/h yapıyorsunuz (110 kadans)
Gerçekten çok kötü...
Jantlar aslında başa baş, fakat 40mm profil aluminyum jantın (Kron'un yüksek jantından bahsediyorum) haddinden fazla ağır olacağı ve yokuşlarda tam bir baş belası olacağı için (muhtemelen 2.5 kg'den ağır bir jant setinden bahsediyoruz ), onu da Salcano'ya verdim.
Şu anda bile sırf rubleden direk Kron'un üstünü çizesim var ama başlamışken bitirelim detaylı incelemeyi. Kron'a söyleyecek daha çook sözümüz olacak, hissediyorum. Çünkü bisiklet gerçekten de biraz "garip" görünüyor
Bisikletlerin Chain Stay'ları eşit görünüyor (Ruble ile aynakolu bağlayan boru)
Şimdi diyeceksiniz "vay be birader sende de ne göz varmış" Bunu kestirebilmek için bisikletlerin arka jantlarını tam olarak aynı boyuta getirip üst üste koyup, rubleden referans alıyorum. Aynakolları da tam olarak üst üste geliyor.
BB Drop'lar da birebir eşit arkadaşlar (Aynakolun yerden yüksekliği)
Bildiğiniz gibi Dağ bisikletlerde bu mesafe yükselirken (Pedalın yere değmesini de önleme amaçlı ve daha da önemlisi manevra kabiliyetinin tavan yapması için) Şehir bisikletlerinde ise tam tersine, ayağı yere daha rahat koyabilmemiz ve daha stabil gidebilmemiz, direksiyon hakimiyetinin kolaylaşması için için bu mesafe düşük. Genel olarak bu ölçünün ruble hizasından 6 ila 8 cm aşağıda olduğunu da hatırlatalım
Seat Stay
Arka çataldan bahsediyoruz, kırmızı ile göstermeye çalıştım. Neredeyse eşitler, fakat Salcano'da belirgin bir kavis var. Geçen karşılaştırmada da detaylı konuştuğumuz gibi, yoldan gelen titreşimleri sönümlemek için, endurance ve GranFondo bisikletlerinde görülen klasik bir hareket yapmış Salcano firması. Tipik bir konfor hamlesi Salcano, "bozuk asfaltta ben daha iyiyim" diyor.
Seat Tube'ler de (sele-aynakol arası boru) neredeyse eşit.
Fork Offset / Trail
Kron'un aşırı kavisli maşasından da beklediğimiz üzere Trail (ön jantın ileri atılma) mesafesi daha fazla. Maşanın kıvrımı bize "bu maşa çok konforlu dostum" diyor. Fazla uzun olan trail ölçüsü ise Kron'un daha zor manevra yapacağını fakat düzde daha stabil bir sürüş vaadettiğini söylüyor. Benzer mantıkla; düşük trail ölçülü Salcano ise daha çevik ve harekete daha duyarlı bir gidona sahip olacak!
Yüksek trail mesafesinin, tipik bir tur bisikleti özelliği olduğunu da hatırlatalım ve daha düz, hatta "dümdüz" gidebilmeyi kolaylaştırır.
Top Tube (Üst boru)
Her iki modelde de üst boruda hafif bir kıvrım var, alın borusunun uzunluğunu dengeleyebilmek adına yapılan bir hareket bu sanıyorum. Kron'un üst borusu net bir şekilde daha uzun, birazdan dananın kuyruğu kopacak hissediyorum :islik:
Üst boru uzunluğunun TT bisikletlerin karakteristiği olduğunu ve bunun yol bisikleti jargonunda "daha düzcü bir kadro" olarak yorumlanabileceğini söyleyebiliriz. Fakat biraz sonra görecekleriniz karşısında küçük dilinizi yutabilirsiniz :confused: Durum sandığımızdan biraz(!?) farklı.
Dananın kuyruğunun kopmasına bir kala: Head Tube (Alın borusu)
Bisikletin üzerine ne kadar yatabileceğimizi veya yokuşta ne kadar dik durabileceğimizi belirleyen en temel kısım diyebiliriz bu kısıma. Head tube, yani alın borusu. Salcano'nun alın borusunun çok az daha uzun olduğunu ve bu sebeple de gidonunun Kron'a kıyasla çok az daha yukarıda olduğunu söylesek yalan olmaz. Salcano biraz daha yokuşçu. Kron için üzülmeyin, biraz sonra kelimenin tam anlamıyla "nakavt" olacak zaten
Salcano'nun vites kollarının biraz yanlış monte edildiğini eklemek istiyorum. Görseldeki monte özellikle yokuş aşağı inerken ellerimizin gidondan kaymasına ve öne doğru düşmemize sebep olabilir. Her ne kadar kulağa saçma gelse de, ellerimizin terli olduğunu ve asfaltta hafif tümsekçikler olduğunu hesaba katarsak, düşme ihtimalimiz aslında o kadar da düşük değil!
Bahsettiğim hatalı montaj:
Hemen alttaki görselde Kron ise montajı düzgün yapmış. Söz konusu çizgi ya yere paralel, ya da çok az yukarı eğimli olmalı
Dananın kuyruğu kopuyor: Wheelbase (Tekerlek açıklığı, yani jant göbekleri arasındaki mesafe)
Mesafeden emin olamayanlar aynakol ile ön jant arası mesafeden kestirmeye çalışsın, bisikletlerin "uzunluğunu"
Kron net bir şekilde uzun arkadaşlar. Yol bisikletini yol bisikleti yapan en önemli ölçülerden biri, wheelbase. Eğer bir performans kadrosundan bahsediyorsak, o kadronun tekerlek açıklığı (wheelbase) hemen hemen 1 metredir. (Tur bisikletleri: 105-107 cm, çoğu yol bisikleti 99-100 cm, Cyclocross bisikletler genellikle 101 cm)
Peki "uzun" bir bisiklet ne anlama gelir. Abartmak istemiyorum ama virajları otobüs gibi almanıza sebep olur arkadaşlar Aynı şekilde yolda gördüğünüz ufak cam kırığı, çakıl taşı, mazgal gibi aniden önünüze çıkan, son anda fark ettiğiniz tehditlerden de seri bir şekilde kaçamamanız demektir. Altınızda bir limuzin var arkadaşlar (Kron Rc 1000)
Neredeyse tur bisikletine yakın uzunlukta bir kadrodan bahsediyoruz...
14'lü rubleden sonra, ekstra konforlu maşa ve uzuuun trail mesafesinden sonra, son bombayı da patlatan Kron, kafaları karıştırdı.
"Yoksa bu bir tur bisikleti mi?"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salcano'nun üstünlüğü net olarak görünse de yine de anket ekliyorum arkadaşlar
Salcano'nun özellikle 30'lu (Kron 28'di) rublesi, yokuşta da ben daha iyiyim diyor. Nitekim daha yüksek gidona da sahipti. Yokuştaki galip net olarak belli. Kron'u düz yola koyalım, belki orada birşeyler yapar desek bu kez 14'lü ruble karşımıza dikiliyor, hafif inişte boşa dönen pedaldan zaten bahsettik... Düzde Allah ne verdiyse basarak ulaşacağınız maksimum (anlık) hız 50 km/h arkadaşlar. E hadi bir de inişlerini kıyaslayalım, diyelim Kartepe'den :asik: iniyoruz, birisi spor araba, diğeri limuzin.
R.İ.P Kron Rc 1000 demek istiyorum yüksek müsadenizle Toprağın bol olsun...
Salcano hem donanım, hem kadro olarak "ezdi". Etiketler kısmına "limuzin" de yazdım, biri forumda limuzin kelimesini aratırsa karşısına bu başlık çıksın
Kron'da görebildiğim tek şık hareketin kabloların kadronun içinden geçirilmesi olduğunu söyleyebilirim. Bir de Aluminyum maşası var hakkını yemeyelim...
Giriş seviyesi bisiklet kıyaslamalarının devamı gelecek gibi görünüyor, görüşmek üzere
Unutmuşum:
Kron'un aynakolundaki plastik kaplama nedir arkadaş yahu
Bana şunları anımsatıyor:
Elimizde yine sadece fotoğraflar ve web sitelerinde belirtilen özellikleri var
Makinaların görselleri:
Kağıt üzerindeki kıyaslama:
Kron RC 1000 | Salcano XRS 050 | Kıyaslama | |
Kadro | Alu | Alu | - |
Maşa | Alu | Hi-Ten (Çelik) | Kron RC 1000 |
Arka vites | Shimano A070 | Shimano Claris | Salcano XRS 050 |
Ön vites | Shimano A070 | Shimano Claris | Salcano XRS 050 |
Aynakol | Shimano A070 50/34 | Shimano Claris 50/34 | Salcano XRS 050 |
Ruble | 14/28 7'li | 11/30 8'li | Salcano XRS 050 |
Vites kolu | Shimano A070 | Shimano Claris | Salcano XRS 050 |
Fren kaliper | Tektro R312 | Tektro R312 | - |
Lastik | Bilinmiyor | Bilinmiyor | - |
Jant | 32 tel 40mm Alu | 36 tel 20mm Alu | Salcano XRS 050 |
Sele | Bilinmiyor | Bilinmiyor | - |
Gerçekten çok kötü...
Jantlar aslında başa baş, fakat 40mm profil aluminyum jantın (Kron'un yüksek jantından bahsediyorum) haddinden fazla ağır olacağı ve yokuşlarda tam bir baş belası olacağı için (muhtemelen 2.5 kg'den ağır bir jant setinden bahsediyoruz ), onu da Salcano'ya verdim.
Şu anda bile sırf rubleden direk Kron'un üstünü çizesim var ama başlamışken bitirelim detaylı incelemeyi. Kron'a söyleyecek daha çook sözümüz olacak, hissediyorum. Çünkü bisiklet gerçekten de biraz "garip" görünüyor
Bisikletlerin Chain Stay'ları eşit görünüyor (Ruble ile aynakolu bağlayan boru)
Şimdi diyeceksiniz "vay be birader sende de ne göz varmış" Bunu kestirebilmek için bisikletlerin arka jantlarını tam olarak aynı boyuta getirip üst üste koyup, rubleden referans alıyorum. Aynakolları da tam olarak üst üste geliyor.
BB Drop'lar da birebir eşit arkadaşlar (Aynakolun yerden yüksekliği)
Bildiğiniz gibi Dağ bisikletlerde bu mesafe yükselirken (Pedalın yere değmesini de önleme amaçlı ve daha da önemlisi manevra kabiliyetinin tavan yapması için) Şehir bisikletlerinde ise tam tersine, ayağı yere daha rahat koyabilmemiz ve daha stabil gidebilmemiz, direksiyon hakimiyetinin kolaylaşması için için bu mesafe düşük. Genel olarak bu ölçünün ruble hizasından 6 ila 8 cm aşağıda olduğunu da hatırlatalım
Seat Stay
Arka çataldan bahsediyoruz, kırmızı ile göstermeye çalıştım. Neredeyse eşitler, fakat Salcano'da belirgin bir kavis var. Geçen karşılaştırmada da detaylı konuştuğumuz gibi, yoldan gelen titreşimleri sönümlemek için, endurance ve GranFondo bisikletlerinde görülen klasik bir hareket yapmış Salcano firması. Tipik bir konfor hamlesi Salcano, "bozuk asfaltta ben daha iyiyim" diyor.
Seat Tube'ler de (sele-aynakol arası boru) neredeyse eşit.
Fork Offset / Trail
Kron'un aşırı kavisli maşasından da beklediğimiz üzere Trail (ön jantın ileri atılma) mesafesi daha fazla. Maşanın kıvrımı bize "bu maşa çok konforlu dostum" diyor. Fazla uzun olan trail ölçüsü ise Kron'un daha zor manevra yapacağını fakat düzde daha stabil bir sürüş vaadettiğini söylüyor. Benzer mantıkla; düşük trail ölçülü Salcano ise daha çevik ve harekete daha duyarlı bir gidona sahip olacak!
Yüksek trail mesafesinin, tipik bir tur bisikleti özelliği olduğunu da hatırlatalım ve daha düz, hatta "dümdüz" gidebilmeyi kolaylaştırır.
Top Tube (Üst boru)
Her iki modelde de üst boruda hafif bir kıvrım var, alın borusunun uzunluğunu dengeleyebilmek adına yapılan bir hareket bu sanıyorum. Kron'un üst borusu net bir şekilde daha uzun, birazdan dananın kuyruğu kopacak hissediyorum :islik:
Üst boru uzunluğunun TT bisikletlerin karakteristiği olduğunu ve bunun yol bisikleti jargonunda "daha düzcü bir kadro" olarak yorumlanabileceğini söyleyebiliriz. Fakat biraz sonra görecekleriniz karşısında küçük dilinizi yutabilirsiniz :confused: Durum sandığımızdan biraz(!?) farklı.
Dananın kuyruğunun kopmasına bir kala: Head Tube (Alın borusu)
Bisikletin üzerine ne kadar yatabileceğimizi veya yokuşta ne kadar dik durabileceğimizi belirleyen en temel kısım diyebiliriz bu kısıma. Head tube, yani alın borusu. Salcano'nun alın borusunun çok az daha uzun olduğunu ve bu sebeple de gidonunun Kron'a kıyasla çok az daha yukarıda olduğunu söylesek yalan olmaz. Salcano biraz daha yokuşçu. Kron için üzülmeyin, biraz sonra kelimenin tam anlamıyla "nakavt" olacak zaten
Salcano'nun vites kollarının biraz yanlış monte edildiğini eklemek istiyorum. Görseldeki monte özellikle yokuş aşağı inerken ellerimizin gidondan kaymasına ve öne doğru düşmemize sebep olabilir. Her ne kadar kulağa saçma gelse de, ellerimizin terli olduğunu ve asfaltta hafif tümsekçikler olduğunu hesaba katarsak, düşme ihtimalimiz aslında o kadar da düşük değil!
Bahsettiğim hatalı montaj:
Hemen alttaki görselde Kron ise montajı düzgün yapmış. Söz konusu çizgi ya yere paralel, ya da çok az yukarı eğimli olmalı
Dananın kuyruğu kopuyor: Wheelbase (Tekerlek açıklığı, yani jant göbekleri arasındaki mesafe)
Mesafeden emin olamayanlar aynakol ile ön jant arası mesafeden kestirmeye çalışsın, bisikletlerin "uzunluğunu"
Kron net bir şekilde uzun arkadaşlar. Yol bisikletini yol bisikleti yapan en önemli ölçülerden biri, wheelbase. Eğer bir performans kadrosundan bahsediyorsak, o kadronun tekerlek açıklığı (wheelbase) hemen hemen 1 metredir. (Tur bisikletleri: 105-107 cm, çoğu yol bisikleti 99-100 cm, Cyclocross bisikletler genellikle 101 cm)
Peki "uzun" bir bisiklet ne anlama gelir. Abartmak istemiyorum ama virajları otobüs gibi almanıza sebep olur arkadaşlar Aynı şekilde yolda gördüğünüz ufak cam kırığı, çakıl taşı, mazgal gibi aniden önünüze çıkan, son anda fark ettiğiniz tehditlerden de seri bir şekilde kaçamamanız demektir. Altınızda bir limuzin var arkadaşlar (Kron Rc 1000)
Neredeyse tur bisikletine yakın uzunlukta bir kadrodan bahsediyoruz...
14'lü rubleden sonra, ekstra konforlu maşa ve uzuuun trail mesafesinden sonra, son bombayı da patlatan Kron, kafaları karıştırdı.
"Yoksa bu bir tur bisikleti mi?"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salcano'nun üstünlüğü net olarak görünse de yine de anket ekliyorum arkadaşlar
Salcano'nun özellikle 30'lu (Kron 28'di) rublesi, yokuşta da ben daha iyiyim diyor. Nitekim daha yüksek gidona da sahipti. Yokuştaki galip net olarak belli. Kron'u düz yola koyalım, belki orada birşeyler yapar desek bu kez 14'lü ruble karşımıza dikiliyor, hafif inişte boşa dönen pedaldan zaten bahsettik... Düzde Allah ne verdiyse basarak ulaşacağınız maksimum (anlık) hız 50 km/h arkadaşlar. E hadi bir de inişlerini kıyaslayalım, diyelim Kartepe'den :asik: iniyoruz, birisi spor araba, diğeri limuzin.
R.İ.P Kron Rc 1000 demek istiyorum yüksek müsadenizle Toprağın bol olsun...
Salcano hem donanım, hem kadro olarak "ezdi". Etiketler kısmına "limuzin" de yazdım, biri forumda limuzin kelimesini aratırsa karşısına bu başlık çıksın
Kron'da görebildiğim tek şık hareketin kabloların kadronun içinden geçirilmesi olduğunu söyleyebilirim. Bir de Aluminyum maşası var hakkını yemeyelim...
Giriş seviyesi bisiklet kıyaslamalarının devamı gelecek gibi görünüyor, görüşmek üzere
Unutmuşum:
Kron'un aynakolundaki plastik kaplama nedir arkadaş yahu
Bana şunları anımsatıyor: