Salcano XRS 050 ve Kron RC 1000 için detaylı karşılaştırma

Sizin tercihiniz hangisi olurdu?


  • Toplam katılım
    205

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.195
Tepki
32.525
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Yine çok sorulan giriş seviyesi bir bisiklet olan Kron RC 1000 modelini (fiyat) dengi olan Salcano XRS 050 ile imkanlar el verdiğince karşılaştırmaya ve yorumlamaya çalışacağız arkadaşlar :)

Elimizde yine sadece fotoğraflar ve web sitelerinde belirtilen özellikleri var :snzdglsn:
Makinaların görselleri:

kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg

Kağıt üzerindeki kıyaslama:

Kron RC 1000Salcano XRS 050Kıyaslama
KadroAluAlu-
MaşaAluHi-Ten (Çelik)Kron RC 1000
Arka vitesShimano A070Shimano ClarisSalcano XRS 050
Ön vitesShimano A070Shimano ClarisSalcano XRS 050
AynakolShimano A070 50/34 Shimano Claris 50/34 Salcano XRS 050
Ruble14/28 7'li11/30 8'liSalcano XRS 050
Vites koluShimano A070Shimano ClarisSalcano XRS 050
Fren kaliperTektro R312Tektro R312-
LastikBilinmiyorBilinmiyor-
Jant32 tel 40mm Alu36 tel 20mm AluSalcano XRS 050
SeleBilinmiyorBilinmiyor-
Şimdiden Salcano noktayı koydu gibi görünüyor, çünkü Kron'un rublesi hiç ummadığımız kadar kötü :acpsnr: Ruble'yi kötülememdeki asıl sebep 14/50 kombinasyonunda 110 kadansla ulaşacağınız hızın 50 km/h oluşu. Bu gerçekten çok kötü, hafif iniş olan örneğin %2 eğimi (iniş) olan bir yolda, rüzgarı da hafiften arkanıza aldığınızı düşünürsek yine de 50'yi geçemeyeceksiniz çünkü pedalınız boşa dönmeye başlayacak. Aynı şartlarda Salcano XRS 050 ile 63 km/h yapıyorsunuz (110 kadans)
Gerçekten çok kötü... :kötü::kötü::kötü:

Jantlar aslında başa baş, fakat 40mm profil aluminyum jantın (Kron'un yüksek jantından bahsediyorum) haddinden fazla ağır olacağı ve yokuşlarda tam bir baş belası olacağı için (muhtemelen 2.5 kg'den ağır bir jant setinden bahsediyoruz :kötü:), onu da Salcano'ya verdim.

Şu anda bile sırf rubleden direk Kron'un üstünü çizesim var ama başlamışken bitirelim detaylı incelemeyi. Kron'a söyleyecek daha çook sözümüz olacak, hissediyorum. Çünkü bisiklet gerçekten de biraz "garip" görünüyor o_O

Bisikletlerin Chain Stay'ları eşit görünüyor (Ruble ile aynakolu bağlayan boru)
Şimdi diyeceksiniz "vay be birader sende de ne göz varmış" :D Bunu kestirebilmek için bisikletlerin arka jantlarını tam olarak aynı boyuta getirip üst üste koyup, rubleden referans alıyorum. Aynakolları da tam olarak üst üste geliyor. ;)

BB Drop'lar da birebir eşit arkadaşlar (Aynakolun yerden yüksekliği)
Bildiğiniz gibi Dağ bisikletlerde bu mesafe yükselirken (Pedalın yere değmesini de önleme amaçlı ve daha da önemlisi manevra kabiliyetinin tavan yapması için) Şehir bisikletlerinde ise tam tersine, ayağı yere daha rahat koyabilmemiz ve daha stabil gidebilmemiz, direksiyon hakimiyetinin kolaylaşması için için bu mesafe düşük. Genel olarak bu ölçünün ruble hizasından 6 ila 8 cm aşağıda olduğunu da hatırlatalım :hhhhhh:
bb_drop.png



Seat Stay
kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg

Arka çataldan bahsediyoruz, kırmızı ile göstermeye çalıştım. Neredeyse eşitler, fakat Salcano'da belirgin bir kavis var. Geçen karşılaştırmada da detaylı konuştuğumuz gibi, yoldan gelen titreşimleri sönümlemek için, endurance ve GranFondo bisikletlerinde görülen klasik bir hareket yapmış Salcano firması. Tipik bir konfor hamlesi :) Salcano, "bozuk asfaltta ben daha iyiyim" diyor.

Seat Tube'ler de (sele-aynakol arası boru) neredeyse eşit.

Fork Offset / Trail
kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg
Kron'un aşırı kavisli maşasından da beklediğimiz üzere Trail (ön jantın ileri atılma) mesafesi daha fazla. Maşanın kıvrımı bize "bu maşa çok konforlu dostum" diyor. Fazla uzun olan trail ölçüsü ise Kron'un daha zor manevra yapacağını fakat düzde daha stabil bir sürüş vaadettiğini söylüyor. Benzer mantıkla; düşük trail ölçülü Salcano ise daha çevik ve harekete daha duyarlı bir gidona sahip olacak!
Yüksek trail mesafesinin, tipik bir tur bisikleti özelliği olduğunu da hatırlatalım ve daha düz, hatta "dümdüz" gidebilmeyi kolaylaştırır.

Top Tube (Üst boru)
kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg
Her iki modelde de üst boruda hafif bir kıvrım var, alın borusunun uzunluğunu dengeleyebilmek adına yapılan bir hareket bu sanıyorum. Kron'un üst borusu net bir şekilde daha uzun, birazdan dananın kuyruğu kopacak hissediyorum :islik:

Üst boru uzunluğunun TT bisikletlerin karakteristiği olduğunu ve bunun yol bisikleti jargonunda "daha düzcü bir kadro" olarak yorumlanabileceğini söyleyebiliriz. Fakat biraz sonra görecekleriniz karşısında küçük dilinizi yutabilirsiniz :confused: Durum sandığımızdan biraz(!?) farklı.

Dananın kuyruğunun kopmasına bir kala: Head Tube (Alın borusu)
kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg
Bisikletin üzerine ne kadar yatabileceğimizi veya yokuşta ne kadar dik durabileceğimizi belirleyen en temel kısım diyebiliriz bu kısıma. Head tube, yani alın borusu. Salcano'nun alın borusunun çok az daha uzun olduğunu ve bu sebeple de gidonunun Kron'a kıyasla çok az daha yukarıda olduğunu söylesek yalan olmaz. Salcano biraz daha yokuşçu. Kron için üzülmeyin, biraz sonra kelimenin tam anlamıyla "nakavt" olacak zaten :snzdglsn:

Salcano'nun vites kollarının biraz yanlış monte edildiğini eklemek istiyorum. Görseldeki monte özellikle yokuş aşağı inerken ellerimizin gidondan kaymasına ve öne doğru düşmemize sebep olabilir. Her ne kadar kulağa saçma gelse de, ellerimizin terli olduğunu ve asfaltta hafif tümsekçikler olduğunu hesaba katarsak, düşme ihtimalimiz aslında o kadar da düşük değil!
Bahsettiğim hatalı montaj:
gidon 1.png
Hemen alttaki görselde Kron ise montajı düzgün yapmış. Söz konusu çizgi ya yere paralel, ya da çok az yukarı eğimli olmalı
gidon 3.png


Dananın kuyruğu kopuyor: Wheelbase (Tekerlek açıklığı, yani jant göbekleri arasındaki mesafe)
kron-rc-1000-mavi-kirmizi-bisiklet.jpg
salcano-xrs-050-claris-28-jant-bisiklet-2017.jpg
Mesafeden emin olamayanlar aynakol ile ön jant arası mesafeden kestirmeye çalışsın, bisikletlerin "uzunluğunu" :snzdglsn:

Kron net bir şekilde uzun arkadaşlar. Yol bisikletini yol bisikleti yapan en önemli ölçülerden biri, wheelbase. Eğer bir performans kadrosundan bahsediyorsak, o kadronun tekerlek açıklığı (wheelbase) hemen hemen 1 metredir. (Tur bisikletleri: 105-107 cm, çoğu yol bisikleti 99-100 cm, Cyclocross bisikletler genellikle 101 cm)
Peki "uzun" bir bisiklet ne anlama gelir. Abartmak istemiyorum ama virajları otobüs gibi almanıza sebep olur arkadaşlar :acpsnr: Aynı şekilde yolda gördüğünüz ufak cam kırığı, çakıl taşı, mazgal gibi aniden önünüze çıkan, son anda fark ettiğiniz tehditlerden de seri bir şekilde kaçamamanız demektir. Altınızda bir limuzin var arkadaşlar (Kron Rc 1000) :D

Neredeyse tur bisikletine yakın uzunlukta bir kadrodan bahsediyoruz... :booo:
14'lü rubleden sonra, ekstra konforlu maşa ve uzuuun trail mesafesinden sonra, son bombayı da patlatan Kron, kafaları karıştırdı.
"Yoksa bu bir tur bisikleti mi?" :bsmagryr:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salcano'nun üstünlüğü net olarak görünse de yine de anket ekliyorum arkadaşlar o_O

Salcano'nun özellikle 30'lu (Kron 28'di) rublesi, yokuşta da ben daha iyiyim diyor. Nitekim daha yüksek gidona da sahipti. Yokuştaki galip net olarak belli. Kron'u düz yola koyalım, belki orada birşeyler yapar desek bu kez 14'lü ruble karşımıza dikiliyor, hafif inişte boşa dönen pedaldan zaten bahsettik... Düzde Allah ne verdiyse basarak ulaşacağınız maksimum (anlık) hız 50 km/h arkadaşlar. E hadi bir de inişlerini kıyaslayalım, diyelim Kartepe'den :asik: iniyoruz, birisi spor araba, diğeri limuzin. :acpsnr:

R.İ.P Kron Rc 1000 demek istiyorum yüksek müsadenizle :kötü: Toprağın bol olsun...
Salcano hem donanım, hem kadro olarak "ezdi". Etiketler kısmına "limuzin" de yazdım, biri forumda limuzin kelimesini aratırsa karşısına bu başlık çıksın :snzdglsn:
Kron'da görebildiğim tek şık hareketin kabloların kadronun içinden geçirilmesi olduğunu söyleyebilirim. Bir de Aluminyum maşası var hakkını yemeyelim...


Giriş seviyesi bisiklet kıyaslamalarının devamı gelecek gibi görünüyor, görüşmek üzere :D

Unutmuşum:
Kron'un aynakolundaki plastik kaplama nedir arkadaş yahu :acpsnr:
Bana şunları anımsatıyor:

fab01fb3a6d134892d06a15630ea6d38.png

:hihi:
 

nbacıshaquılle

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Temmuz 2015
Başlık
8
Mesaj
402
Tepki
182
Yaş
19
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Bisiklet
Sedona
Gerçekten çok iyi bir inceleme hiç bir yerde değinilmeyen şeyleri belirtiyorsunuz. İsteğim olabilirse eğer Mosso Cavalier Claris i herhangi i bisikletle kıyaslar mısınız benzer fiyatlarda olan.
 

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Başlık
66
Mesaj
1.191
Tepki
1.308
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Bence, Salcano Xrs 050'nin rakibi - ya da muadili - Kron Rc 2000. Rc 2000 de, rubleden fren bacaklarına, göbeklere kadar herşey full Claris; bu bahsettiğiniz hız farkını da ruble claris olduğundan kapatıyor. Kağıt üzerinde fiyat farkı görünse de bisikleti almaya gittiğinizde illa ki pazarlık ta oluyor ve arada fiyat farkı kalmıyor.

Üç bisikletim var ikisi Salcano, biri Kron. Salcano'nun yeri ayrı ama başlangıç seviyesi yol bisikletinde bence Kron Rc 2000. Gerek işçilik, gerek kadro maşa tasarımı, kalitesi, kabloların içten geçmesi ve donanım yönünden bence Rc2000 önde. Bisikletin uzunluk olarak bir ' limuzin' ya da ' otobüs' e benzediğine de katılmıyorum. Kullandığım için biliyorum sınıfına göre gayet atak ve seri. Jant ağırlığını claris göbeklerin akıcılığı tolere ediyor. Zaten performans arayan kişi ya bu bisikletlere bakmaz ya da ilk iş teker setlerini değiştirir

Ama üst seviye yol bisikletlerine bakınca Salcano öne çıkıyor.
 

Ahmet Ayaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2013
Başlık
19
Mesaj
1.494
Tepki
3.682
Yaş
46
Şehir
K.Çekmece İstanbul
Bisiklet
Salcano
hangi bisiklet daha iyi konusunu geçtim de karşılaştırma bisiklet hakkında ne kadar çok şeyi bilmediğimi gösterdi. tek kelime ile mükemmel bir içerik. teşekkürler.
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.195
Tepki
32.525
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
@akifberkant RC 2000 kullaniyor olmaniz harika :harika:
Rica etsem musait oldugunuzda jantlari ayni fotograftaki gibi siboplari en assagi gelecek sekilde tutup, siboplar arasi mesafeyi olcebilir misiniz?
images (22).jpg
Sibobun tam ortasindan diger sibobun ortasini :rolleyes:
 

oguz169

Daimi Üye
Kayıt
13 Temmuz 2016
Başlık
8
Mesaj
281
Tepki
322
Yaş
27
Şehir
Ankara
İsim
OGUZHAN
Bisiklet
Merida
Gercekten cok iyi bir inceleme olmus ellerinize sağlık.
Bir istekte benden bunlar olabilir mi ? ( yakında almayi dusunuyorum)
Btwin ultra 900 af
Mosso 735 tca 105
 

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Başlık
66
Mesaj
1.191
Tepki
1.308
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Serkan Mıstınoğlu , eve gittiğimde ölçüp yazacağım. Salcano tur bisikletimle işe gelmiştim, onu ölçtüm 103 cm geldi ( zamanında maşasını rst rfm 7 ile değiştirmiştim) Fikrimde ısrarcıyım Salcano Xrs 050'nin rakibi Kron Rc 2000 :)Selamlar.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.006
Tepki
966
Yeni bilgiler öğrenmem güzel oldu, ön maşanın düz ve kıvrımlı olması bile konforu etkiliyormuş ilginç. Hocam peki aks mesafesi olayı hakkında bir bilginiz var mı? Bazı göbeklerde, jantlarda vb. vs. 9 mm-10mm tarzı şeyler yazıyor.

Aynı zamanda maşanın çelik ve alüminyum olması bu bisikletlerde hangisini avantajlı kılıyor hocam?
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

N0YAN

Aktif Üye
Kayıt
26 Nisan 2017
Başlık
0
Mesaj
104
Tepki
139
Yaş
27
Şehir
Muğla
İsim
Noyan
Bisiklet
Canyon
Bir de bianchi slr 500 incelemesi bekliyorum şahsen, bakalım 2000-2200 civarındaki soralılar arasında yeri neymiş

eline sağlık güzel inceleme:harika:
 
Kayıt
18 Haziran 2017
Başlık
0
Mesaj
24
Tepki
27
Şehir
Bursa
Bisiklet
Lapierre
Elinize sağlık alacaklar için bayağı yararlı olmuş.
Bir dahaki incelemelerde Mosso 735 Tca 105 ve Lapierre Audacio 500 ü kıyaslar misiniz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Başlık
66
Mesaj
1.191
Tepki
1.308
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Serkan Mıstınoğlu

Merhaba, ölçtüm; 96 cm geldi. Yani bisikletin uzunluğu hakkıdaki tahmininiz, Rc 2000 için geçerli değil, Rc1000 ile 2000in kadro- maşaları aynı mıdır, bilmiyorum fakat bahsettiğiniz kadar uzun olduğunu sanmıyorum.
Daha önce de yazdığım gibi bence, Salcano Xrs 050'nin rakibi Kron Rc 2000. Rc 2000 de, rubleden fren bacaklarına, göbeklere kadar herşey full Claris; bu bahsettiğiniz Rc1000 ruble hız farkını da Rc2000 de ruble claris olduğundan kapatıyor yani fark yok. Kağıt üzerinde fiyat farkı görünse de bisikleti almaya gittiğinizde illa ki pazarlık ta oluyor ve arada fiyat farkı kalmıyor.Salcano'nun yeri ayrı ama başlangıç seviyesi yol bisikletinde bence Kron Rc 2000. Jant ağırlığını claris göbeklerin akıcılığı tolere ediyor. Zaten performans arayan kişi ya bu bisikletlere bakmaz ya da ilk iş teker setlerini değiştirirGerek işçilik, gerek kadro maşa tasarımı, kalitesi, kabloların içten geçmesi ve donanım yönünden bence Rc2000 önde. Bisikletin uzunluk olarak bir ' limuzin' ya da ' otobüs' e benzediğine de katılmıyorum. 96 cm lik mesafe bu konudaki fikrimi doğruladı.
Karşılaştırma için teşekkürler, yenilerini bekleriz.
 
Yukarı Alt