Scudo Sports

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

yalnız iyi düşmüş :) neye gore fıyat yazıyorlar bellı degıl .pesın odesen arada bın tl oynayacak :):)
 
Scudo
bi ara gaza gelip almaya niyetlendim tabi sonradan kendime gelip vazgeçtim :islik: fiyat araştırması yapmıştım ve peşinde 4900'e kadar bırakan olmuştu.
 
Bisikletin Pedalsız ağırlığı 8,43 kg ama salcanoların ağırlığı genelde söylenenden daha fazla çıkıyor, geldiğinde elektronik tartı cihazıyla ölçüm bakacam.
 
@fatihözüdoğru
Pedal olmadan ağırlığı biraz yüksek gibi geldi bana acaba 54 kadronun ağırlığı mı bu veri yoksa sizin aldığınız 49 nun mu.
 
Hesaplamalı hemen.
Jant seti 1900 gr
Tiagra 4700 set 2600 gr (Bu rakamla emin değilim. Bilen varsa güncelleyelim.)
Ritchey set 1187 gr
Lastikler 670 gr.

Burası 7400 gr geliyor.
Kadro da furç takımı sele kelepçesi dahil 1250 gelse tahminen.

8650 gr makul bir rakam bence.

Bende 2015 4600 tiagra 51 kadro xrs030 var.
Yükseltme yapmadan 9.1 geliyordu.
Ritchey set yerine karbon set taktım. Şu anda 8.65 gr.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal
@Mehmet 38 49 kadronun ağırlığı, sonradan dikkatimi şu da çekti gidon ve bogaz karbon değil alüminyum
 
ağırlık fazla değil mi? bana mı öyle geldi ? bende xrs030 var yükseltmelerle birlikte pedal dahil 8,51 kg (ultegra set,zonda jantlar,wcs gidon)
 
@Aspirin
Bence fazla değil bu ağırlık.
Çin üretimi karbonlarda en hafif kadro maşa dahil 1000 gr geliyor.
Bir iki tane daha hafif buldum ama onlar da güvenilir firmalar değil.
Bu kadronun ağırlığı sele kelepçesi ve furç takımı dahil 1250 gr +-50 gr olur tahminen.
Dura ace setli xrs 001 kadrosu ile aynı karbon kalitesine sahip ise neden bu kadar ağır çözemedim ben de...

Ha bu arada bu bisikletin gidon, gidon boğazı ve selesi ritchey değil. Ağırlık biraz da onlardan kaynaklanıyor.
Bunları ileride yükseltince, jant seti değişince çok rahat bir biçimde pedallı ağırlığı 7.5 kg olur diye düşünüyorum.
Bence doğru bir karar olmuş. Salcano hakkında atıp tutanlar genellikle onu kullanmayanlar ya da bisikletten pek anlamayan yeni başlayanlar veya yabancı firmaların represantlığını yapanlar oluyor.
Ben 3 senedir her türlü yol şartında kullanıyorum 030 tiagra modelini. Hiçbir sorun yaşamadım.
Salcano'nun tek kötü yanı servisler. Kendiniz tamir yapabiliyorsanız benim gibi ya da güvenilir bir servis tanıyorsanız o da sorun değil. Bazı Salcano servislerine bisikleti teslim ettiğinizde birtakım parçaları farklı olarak teslim alabiliyorsunuz.
Aldığım günden beri bisiklet servis yüzü görmedi. Her şeyini kendim yapıyorum. Yapamadığım şeyleri de güvenilir bir ustam var ona yaptırıyorum.
Kadro Çin bile olsa Salcano kötü kadro yaptırmaz. Zannetmiyorum. Sonuçta bu kadrolar yarış koşacak. Bizim milli takım bu kadrolara emanet. Yarışta biri ikisi kırılsa bunu telafi edemez firma. O yüzden çok sağlam kadro yaptırıyorlar. Bir de sahibi Türkiye'nin yollarını iyi bilen biri. O yollara uygun kadro olmazsa ellerinde patlayacağının da oldukça bilincinde. Bundan sonra yine fabrikasyon bir bisiklet alacak olursam bu kesinlikle Salcano olacak.
Yoksa ya Soulrider ya da Brelis'ten kişiye özel kadro yaptıracağım.
Bu arada aynı kadronun Ultegra setlisine de âşık oldum diyebilirim.
 
daha önceden yazıldığı gibi jant setleri düşük jant setleri baya ağır gibi geliyor bana, zaten ilk değiştireceğim jant seti ve 12- 28 olan arka aktarıcıyı 11-28 e dönüştürmeye calışacaz bir arkadaşımla, sele de karbon olmadığına göre hafif değildir diye düşünüyorum. Burda paylaşılan bir gıant you tube videosu vardı bazı parçaları değiştirerek 550 gr hafifletmişti. Bende 2.el parça satın alarak (daha uygun olması için) hafifletmeye çalışacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
mavic slr modeli miydi 1475 gr olan hatırladığım kadarıyla bu da olabilir. Zonda ise 1555gr zondada olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Tuzlu_Fıstık Merhaba,
bu tavrnizin sebebini merak ediyorum. Hiç Salcano marka bir bisiklet kullandınız mı? Kullandıysanız kaç km. kullandınız?
Doğrudan bu tarz yaklaşım bana biraz acımasız gibi geliyor. Salcanmo üretimi 2 bisiklet kullandım. Birincisi göbekten vitesliydi,
servis vites ayarını halledemedi ve yeni göbekten vitesli jant gönderildi, garanti kapsamında. O andan itibaren vites ayarı bile bozulmadan
4500 km kullandım ve sattım hala tıkır tıkır çalışıyor. İkincisi de astro 240 modeli 24 vites acera 2011 den buyana 6000 km.ye yaklaştım.
Hiçbir şikayetim yok. Daha ne olsun anlayamıyorum. Sağlıcakla kalınız.
 
@fatihözüdoğru merhabalar hocam ,
sizden bisikletinizi teslim adıktan sonra detaylı bir inceleme bekliyoruz :) hatta mümkünse değiştirmeyi düşündüklerinizi değiştirmeden , stok hali ile değerlendirmelerinizi paylaşırsanız daha da mükemmel olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@fatihözüdoğru

Bisikletiniz geldi sanırım. Boyunuzu ve 49 kadrodan memnun olup olmadığınızı paylaşabilir misiniz ? Bende XRS030 ile ilgileniyorum, fikir vermesi açısından size danışayım dedim.
 
Fabrika verisi Merida Reacto 4000’den daha hafif duruyor. Aero kadroda çok bir hafiflik ve üst seviye rijitlik aramayın bence.
 
@trek_turkey bisiklet daha gelmedi henüz. Boyum 1,63 ben bisiklette 48 cm olmadığı için 49 almak zorunda kaldım yoksa 48 cm gayet iyi oluyor bana, salcano xrs 030 da kullandım, Salcano xrs 030 için verilen ağırlık 8 küsürdü, ama tarttığımda 9,50 gelmişti. @Silmarillia bisiklette 8,43 kiloyu duyunca zaten hafiflik aramaktan vazgeçtim bu ağırlığı söyleyen de salcano, belki de daha ağır bisiklet kilo verilerinde salcanoya hiç güven olmuyor. Daha pedalları, suluğu, aynası, pompa ağırlığı 10 kiloyu geçer diye düşünüyorum. Jant olarak mavic kysium sl aldım hafifletmek için o da 1.380 gr'ı beklerken, 1.557 gr geldi. Kendi üstünde olan jantın tahmini ağırlığı 1.900 gr - değiştirmeyi düşündüğüm jant 1557 gr= 343 gr hafifledi.
 
@fatihözüdoğru sabırsızlıkla inceleme bekliyoruz. Mart sonu diyodunuz , ne zaman geleceği hakkında güncel bilgi verdilermi?
 
@Silmarillia aero kadrolar rijitlikleri veya titreşimsizlikleri düşük müdür tam bilmediğim için soruyorum bende aero kadrolardan hoşlanıyorum ileride almayı düşünüyordum benim bildiğim örüm sayıları idi
 
Geri