Scudo Sports

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

@Murat B. Kolay kolay kırılmaz yani o da büyük başarı bence :):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Scudo
Tasarim olarak salcano kendini asmis. Bir konunun altinda salcanonun bu kadroyu yaptidigi firmanin bulundugu ve 1500 lira civarina kadronun temin edilebilecegini paylasmisti bir forumdas. Fiyati yanlis hatirliyor olabilirim.
Ahmet Orken'de gordugumuz ve sayfalarca konustugumuz kadronun aynisi.
Tabi ilk kez yan profilden fotografini gordugum icin dikkatimi ceken bir sey var, şu an çizip gosteremeyecegim ama seat tube ile maşa bisikletlerde genellikle paralel veya paralele cok yakin olur, bu kadroda net bir sekilde paralel degil. Farklilik seat tubeden gelmiyor, seat tube gayet normal. Fark maşadan, hatta direk alindan geliyor. Maşa açisi, yani maşanin yere yaptigi aci cok dusuk gorunuyor. Bu ozelligi ile cervelo p2ye cok benziyor, goruntusu de benziyor zaten. Bunun hem artisi hem eksisi var ama, bu ozelliklerin bir yol bisikletinde olmasi garip, cunku bunlar safkan TT bisiklet ozellikleri. Nedir bunlar? Daha sert bir gidon. Manevra kabiliyeti, yani manevraya olan hassasligi, tepki suresi cok olacak. Yani atik bir bisiklet olamayacak. Bir yol bisikletinin atik olmasi gerekir. Bu kadro ise tipki bir zamana karsi bisiklet gibi agir bir gidona sahip gorunuyor, yani bisikletin hakimiyeti daha kolay, bisikleti dogrusal bir cizgi uzerinde ilerletmek daha kolay olacak. Fakat az once bahsettigim gibi, atik çevik bir bisiklet olamayacak.
Bahsettigim bu gidon farkliligi hem sprintte hem ani ataklarda serit degistirmede onemli ayrintilar, hem de inislerde viraj alirken maksimum duzeyde dezavantaji hissedilecek seyler.

Yol bisikleti atik olmali ama bu kadro resmen tt kadro olmus. Keske bilsek şu açının tam degerini

images (78).jpg

Head tube angle olan

P2'deki benzerlik:
images (79).jpg
 
@Serkan Mıstınoğlu çok güzel yaşşmışsınız,zaten turdan sonra torkulu sporcuların hiç biri pek kulanmaz olmuş kadroyu çoğu eski kadrolarına geçmiş,belkide açlar çok moktan diyedir.

ayrıca kadro 1500 civarı temin ediliyor fakat güzel bir kadro değil anlamayan insan şekline tipine bakıp alıyor üç beş ay sonra rahatsızlık duyunca işin aslını öğreniyor düşüncesindeyim,bu firma avrupayada mal satıyor bayada satışları var,diye biliyorum

vede pek tutmadı bu kadro avrupada bakın bir link atıyorum belki severisniz

(link)

ama alın borusu çok kısa buda pek antrenman için iyi olmaz düşüncesindeyim neyse iyi günler dilerim
 
Çok güzel bir bisiklet, Salcano güzel bir işe imza atmış.

Aynı bisikleti Scott ya da Trek yapsaydı 7000+ fiyatı olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru
Salcano yine işini tam yapamamış. Giriş seviyesi bisikletlerin tümü 50/34 aynakolla satılırken 52/36 koymak nedir? Haydi derdimiz hızlı gitmek olsun 12/28 ruble ne alaka? Karbon sele borusu ve nispeten pahalı lastikler koymak yerine daha uygun fiyatlı komponent kullanılıp grupset 105 yapılamaz mıydı? Sonra Salcano'ya neden kızıyorsunuz. İşte tam da bu yüzden kızıyoruz. Bisikletten az çok anlayan birinin belli bütçeyle şu özellikte bir bisikleti toplaması işten bile değil.:acpsnr:
 
buna bide kalın aeor jantlardan koyacaksın ne gider be dümdüz yolda :ssrtcbya::ssrtcbya::utan::utan:
 
@Recep-Şahin Sele borusu çıktığı fabrikadan tek standart olarak karbon geliyor zaten. Ayrıca sele borusunun yenilenmesi imkanı yok sonradan o yüzden 105 yerine Tiagra olsun karbon sele borusu olsun. Dişli oranları ideal bence aero kadro bir bisiklet satıyorlar 52-36/11-28 bile nispeten hafif. Bu bisikletin zayıf noktaları jant ve grupset ama onları da alır almaz satarak değiştirelebilir. Biraz boş eleşiri yapmışsınız.
 
@OnurÖzdağ XRS001 Tiagra'nın rublesinin 11-28 değil, 12-28 olduğu yazıyor. Yani en yüksek vites oranı (52/12) Claris'li giriş seviyesi modelinden (50/11) daha düşük. Bisikletin üstünde alır almaz satılıp değiştirilecek parça varsa, üretici bileşen seçimi yaparken hata yapmış demektir.
 
Ağırlıgınıda öğrendikten sonra alıp jant grupset degistirip hızı artsın diye 11 28 e dönüstürmeyi düşünüyorum
 
Dişli sistemleri az daha yumuşak olabilirdi. Bide kaç kg acaba
 
Eleştirilebilir yönleri olsada Salcano düzgün bişey çıkarmaya çalışmış. Fiyat olarak bu fiyatın makul görülmesi çok üzücü... Salcano oldugu için 5 bin tl ye alinabileceginide düşünürsek gayet uygun bir seçenek. :snzdglsn:

Almak istediğim Allez claris setle 4200 tl olunca ...:kötü:
 
çinli jant üreticisi yoeleo nun üretmiş olduğu kadro baya benziyorlar.

(link)


yoeleo-r6-aero-red-road-bike.jpg r6-size.jpg


Size44cm49cm52cm54cm56cm59cm
S442.5480500520540560
SC74.5°74.5°74.5°74°73.5°73.5°
SL135.9141143.2150161165
O505515525535545560
HS90130135140160180
HC71.5°71.5°72°72.5°73°73°
F370370370370370370
OT454545454545
WB967.6967.6973.6974.5975.2990
FC572.7572.7578.6579.5580.3595
RC405405405405405405
G696969696969
STACK501.4510.9517.3523.7544.5563.6
REACH369373.4381.8384.8385395
 
Tırıvırı arkada

Jant setleri baya ucuzmuş, ağrlıklarıda baya güzel, alınır yani ucuz yollu arayanlara
 
Her şeyi iyi güzel. Ama benim takildigim yer yazılar ve görsel olarak hiç güzel durmuyor bence. Çocuk bisikletlerindeki yazi tarzları gibi. Bunlar benim fikrim. Alacaksamda bunun yazilarini nasıl yok ederim diye düşünürum. Farkli hisleri, dusunceleri olan olabilir. Saygı duyuyorum.
 
Geri