Tasarim olarak salcano kendini asmis. Bir konunun altinda salcanonun bu kadroyu yaptidigi firmanin bulundugu ve 1500 lira civarina kadronun temin edilebilecegini paylasmisti bir forumdas. Fiyati yanlis hatirliyor olabilirim.
Ahmet Orken'de gordugumuz ve sayfalarca konustugumuz kadronun aynisi.
Tabi ilk kez yan profilden fotografini gordugum icin dikkatimi ceken bir sey var, şu an çizip gosteremeyecegim ama seat tube ile maşa bisikletlerde genellikle paralel veya paralele cok yakin olur, bu kadroda net bir sekilde paralel degil. Farklilik seat tubeden gelmiyor, seat tube gayet normal. Fark maşadan, hatta direk alindan geliyor. Maşa açisi, yani maşanin yere yaptigi aci cok dusuk gorunuyor. Bu ozelligi ile cervelo p2ye cok benziyor, goruntusu de benziyor zaten. Bunun hem artisi hem eksisi var ama, bu ozelliklerin bir yol bisikletinde olmasi garip, cunku bunlar safkan TT bisiklet ozellikleri. Nedir bunlar? Daha sert bir gidon. Manevra kabiliyeti, yani manevraya olan hassasligi, tepki suresi cok olacak. Yani atik bir bisiklet olamayacak. Bir yol bisikletinin atik olmasi gerekir. Bu kadro ise tipki bir zamana karsi bisiklet gibi agir bir gidona sahip gorunuyor, yani bisikletin hakimiyeti daha kolay, bisikleti dogrusal bir cizgi uzerinde ilerletmek daha kolay olacak. Fakat az once bahsettigim gibi, atik çevik bir bisiklet olamayacak.
Bahsettigim bu gidon farkliligi hem sprintte hem ani ataklarda serit degistirmede onemli ayrintilar, hem de inislerde viraj alirken maksimum duzeyde dezavantaji hissedilecek seyler.
Yol bisikleti atik olmali ama bu kadro resmen tt kadro olmus. Keske bilsek şu açının tam degerini
Head tube angle olan
P2'deki benzerlik:
