İso ve kalite yönetimi hakkında bilgisi olanlar mutlak bilirler;
bir firmanın patronu, o firmayı kuran ya da yöneten değil; Müşteridir.
Patron birgün ölebilir ya da firmayı elden çıkartabilir, yöneticiler değişir vs. vs. Ama firmayı ayakta tutan, firmanın geleceğini sağlayan müşteridir. Eğer üretilen bir ürün için kaliteden bahsediyorsak, kalite satndartlarına ne kadar uyduğuna bakmamız lazım. Neden Iso var, neden koskaca firmalar Iso belgesi almak için uğraşıyorlar? Bilinçli bir müşteri bir ürün ya da hizmeti alırken kalitesine bakar.
Kalite sadece kullanılan malzeme, tasarım, ar ge, nasıl üretildiği gibi konular değil, satış sonrası garanti ve müşteri memnuniyetini de içeren bir kavramdır.
Eğer biz kalitenin ne olduğunu bilmiyor ya da önemsemiyorsak, kalitesiz ürün alıp kullanıyorsak sonunda hayal kırıklığı yaşarız. İngilizlerin bir ata sözü vardır ya '' Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim '' diye. Bu kalitesiz mal için geçerlidir.
Sözü çok uzatmadan anlatmak istediğim yere geleyim; ben Salcano kaliteli ya da kalitesizdir demiyorum. A firması iyi B firması kötü demek için belli bilgilere sahip olmak gerekli. Eğer bir firma ayakta durmak, rekabet etmek ve geleceğini sağlamak istiyorsa kaliteyi önemsemelidir. Bir firmanın satış sonrasında müşteri memnuniyetini önemsemediği konusundaki eleştirileri çoksa bu firma için eksi puandır ve kalitesinin, kalite yönetiminin sorgulanmasını gerektirir. Çünkü biz Türkler hemen '' Ateş olmayan yerden duman çıkmaz '' deriz. Eğer bu söz bir marka için söylenir olursa da, o markayı bir daha tercih etmeyiz. Etmemeliyiz. Selamlar