Yol bisikletine geçmek için güzel bir yol bisikleti, Merida kadrolarını da şahsen her zaman beğenmişimdir ve Scultura 100 kullanan tanıdıklarım da var, memnunlar. Yanında bir sürü aksesuar verilmesine rağmen uygun fiyatlı. Bence istiyorsanız düşünülebilinir.(link)
Bu bisiklet hakkında düşünce belirtmek isteyen var mı? Elimdeki Legarda'yı takas için teklif etsem mi değer mi?
Jantlar ve gidon boğazı salcano imiş. Sebep sormadım henüz ama elimdeki orjinal bisikleti verip bozmaya değer mi diye düşündürmedi değil.Yol bisikletine geçmek için güzel bir yol bisikleti, Merida kadrolarını da şahsen her zaman beğenmişimdir ve Scultura 100 kullanan tanıdıklarım da var, memnunlar. Yanında bir sürü aksesuar verilmesine rağmen uygun fiyatlı. Bence istiyorsanız düşünülebilinir.
Modellerini öğrenebilirseniz tekrar yorumlayabilirim, orijinalde Alexrims olsa gerek jantlar araştırırım hangisinin ne gibi pozitif ve negatif yönleri var diye.Jantlar ve gidon boğazı salcano imiş. Sebep sormadım henüz ama elimdeki orjinal bisikleti verip bozmaya değer mi diye düşündürmedi değil.
Merhabalar, okul-ev arası günde 13-14 KM yol yapabileceğim bir bisiklet arayışındayım. 923271335 nolu ilanda bulunan bisiklet nasıl yorum yapabilir misiniz? Markasını falan da anlamadım açıkçası bisiklet tecrübem yok. P.tesi günü almayı düşünüyorum. Link paylaşamıyorum bir süre paylaşım yapmam gerekiyormuş. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Yorumunuz için teşekkür ederim.Numarasını verdiğiniz ilan:
Yenisi:
Revoshift vites kolları, Shimano olmayan aynakolu ve Logan mekanik disk freni hariç tipik bir giriş seviyesi alüminyum trekking bisikleti. Kullanacağınız amaç için yeterli, fiyatı makul.
İkinci el için Elazığ'da çok fazla alternatif göremedim bütçeme göre. Sıfır bisiklet de bendeki bütçeye çok fazla yok maalesef.@Jeansque Sadece işe gitme amacıyla kullanacaksanız, gereksiz ağır bir bisiklet.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
İkinci el için Elazığ'da çok fazla alternatif göremedim bütçeme göre. Sıfır bisiklet de bendeki bütçeye çok fazla yok maalesef.
İlginiz ve yardımınız için tekrar teşekkür ederim. Bütçemi ayarlayabilirsem Erzincan'da satılan bisiklete bakayım. Kendim gidemesem de en kötü şehirler arası otobüs ile gönderim yapmasını rica edeyim. Bisikletin ağırlığı önemli benim açımdan. Okul gidişinde pedal çevirmeden gidebilecek durumdayım ancak dönüşte de bir o kadar pedal çevirmem gerekecek. Bu arada boyum 1.78, kilom 82-83 civarı. Kadro boyu hakkında bir bilgim yok maalesef.Sitesinde alüminyum olduğu yazsa da kendi kataloglarında ve HepsiBurada'daki çoğu ilanda kadrosunun çelik olduğu yazıyor:
![]()
Benzer özelliklerde ama Alüminyum kadrolu bir Mosso'nun ağırlığı 14.1 kg civarında.
Örneğin size çok yakın değil ama örnek olarak veriyorum, bunun gibi bir bisiklete bütçe ayırabilirseniz ya da benzer bir bisikleti yakında ve/veya daha makul fiyata bulabilirseniz tercih edebilirsiniz.
Sıfır bisikletler bugün için 3400 lira civarından başlıyor: , belki model belirleyip başka sitelere bakılarak daha hesaplı bulunabilir, taksit olanağı kullanılabilir.
İkinci el bulduğunuz ürün 55 kadroymuş. Ümit Bisiklet sitesinde ölçüleri vermemiş ama 55 kadronun en büyük kadro olduğunu tahmin ediyorum, Mosso'daki 56 kadroya denk olmalı. Boyunuza uygunluğundan emin olmanızda fayda var. Tabii ilanda yanlış girilmiş de olabilir, ideali bisikleti görüp denemek.
İlginiz ve yardımınız için tekrar teşekkür ederim. Bütçemi ayarlayabilirsem Erzincan'da satılan bisiklete bakayım. Kendim gidemesem de en kötü şehirler arası otobüs ile gönderim yapmasını rica edeyim. Bisikletin ağırlığı önemli benim açımdan. Okul gidişinde pedal çevirmeden gidebilecek durumdayım ancak dönüşte de bir o kadar pedal çevirmem gerekecek. Bu arada boyum 1.78, kilom 82-83 civarı. Kadro boyu hakkında bir bilgim yok maalesef.
Satıcıdan boyu ile ilgili bilgi ve bisiklet üzerinde bir fotoğraf rica ettim. Ben de burada 56 kadro bir bisiklet bulup denemeye çalışacağım. Tabi Mosso bisikletlerde kadro boyuna göre sele borusu ve üst boru da yükseliyor demişsiniz ne kadar doğru bilgi verecek bana bilemiyorum. Şansımı deneyeceğim.Kadro boyu temelde şuradaki ölçü:
![]()
Bazı bisikletlerde inç olarak, bazılarında cm olarak veriliyor, bazen de seat tube yerine center-to-center (aşağıdaki resimde) ya da başka ölçüler kullanılabiliyor, üreticiye göre.
Bacak iç boyu ölçülerek bisiklet türlerine göre farklı hesaplamalarla doğru kadro boyu bulunuyor ama hesap yöntemi farklı kaynaklarda farklı, bisiklete göre de bu hesaptan bazı sapmalar olabiliyor.
Ezberden kadro boylarında genelleme yapılarak 1.75 civarına 46, 1.80 ve biraz üstü için 51, daha uzun boylular için 56 v.b. öneriliyor.
Ancak bu genellemeler her zaman geçerli değil. Örneğin çoğu bisiklette kadro boyu teker aralığı, açılar, uzanma mesafesi gibi diğer değerleri de etkilerken Mosso Legarda'larda kadro boyu arttıkça sadece sele borusunun girdiği tüp (resimde SEAT TUBE) uzuyor, üst boru'nun (resimde TOP TUBE) o boruya bağlandığı kısım da ona göre yükseliyor.
![]()
Mesela ikinci el ilanındaki 56 kadrolu Mosso Legarda'nın ana üçgeninin yapısıyla benim 46 kadro Legarda'nınkini karşılaştırın:
![]()
![]()
Bundan dolayı Mosso Legarda ya da benzer bisikletlerde sadece seleyi yükseltip alçaltarak geniş bir boy aralığında kullanmak mümkün. Ben 1.75 boyla 46 kadro Mosso Legarda kullanıyorum, sele borusu kadrodan 10 cm çıkıyor. Teorik olarak 51 kadro da kullanabilirim (kullandım) ama 56 kadroda muhtemelen sele borusu en dipte olur, selede aşağı doğru indirecek pay kalmaz, sınırlarda kullanırım. Verdiğim linkteki Mosso 56 kadro, sizin boyunuz da 1.78 olduğuna göre bacak boyunuza göre rahat etme şansınız da var, edememe riskiniz de var. Bu yüzden önceden satıcının boy/bacak ölçüleriyle sizinkini kıyaslamak iyi olur ve en iyisi de bisikleti denemek olur.
Bacak boyu hesaplama, kadro boyu seçimi, ölçüm yapmadan kadronun uygunluğunu anlama gibi konular için forumda, internette ve youtube'da çok fazla kaynak var. Kişiye göre tam olmayan kadro gidon boğazı, sele, gidon yüksekliği ya da açısı gibi ayarlarla sınırlı da olsa kullanılabilir hale getirilebilir.
Can bey yorumunuz için teşekkür ederim. Aslında yukarıdaki mesajlarımdan birinde yazmıştım. Okula gidiş, dönüş için kullanmak istiyorum. Günde maksimum 13-14 KM yapacağım birçok zaman 5-6 KM kadar. Okula gidiş yolu oldukça rahat, pedal dahi çevirmeme gerek yok uzun bir süre. Ancak dönüş yolunda da bir o kadar pedal çevirmem gerekecek eğim gittikçe yükseliyor.@Jeansque En önemli şeyi sormamışız. Rotanızda yokuş var mı yok mu, varsa ne kadar? Düzlükte gidip gelecekseniz 28" eski bir çelik bisiklete dişsiz lastik takarak vitessiz olarak kullanmak en pratiği ve ekonomiği olur.
Ümit olandan vazgeçtik hocam. Spartiat hocamın paylaştığı ilandaki Mosso Legarda 2121 MDM V modeline bakıyorum şimdi. Çok fazla ikinci el seçeneği yok yakınlarımda. 1000 TL gibi fiyatlara ya çocuk bisikletleri ya da kondisyonu çok kötü ürünler var.@Jeansque O zaman ön vitessiz 5-6 vites bir çelik yol kadrosu işinizi hayli hayli görür. 1000 liraya bile bulunuyor böyle bisikletler. Öndeki büyük dişlisini çıkartıp önde tek yaprak kullanırsınız. Çalınsa veya bi hasar alsa içiniz acımaz. Gösterdiğiniz ilandaki bisiklet eşşek ölüsü gibi ağır. Amortisörlü olması da ekstradan bi enerji kaybı yaşatacaktır.

