Scudo Sports

s60 kadroda çatlak görüntülü.

Scudo
Geçmiş olsun, daha da yeni almıştınız sanırım bisikletinizi... Ben de Speedster kadrolu bir bisiklet topluyorum ve bu forumda yayınlanan 2. çatlak olayı :( İçime kurt düşmeye başladı.. :/ Umarım telafi edip yeni kadroyla değiştirilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA AKTAŞ
Geçmiş olsun.. Kadronuzu daha fazla kullanmadan aldığınız firma ile irtibata geçip garanti işlemlerini başlatmanız en iyisi.. Çok büyük ihtimalle değiştirirler..
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA AKTAŞ
Öncelıkle gecmiş olsun . Çok sacma bı sey ya okadar fıyat bıcıyolar bısıkletlere ve yapılan işçiliğe bakın .. sız genelde hangı yollarda kullandınız bısıkletı merak ettım bu hale durduk yeremı geldi yoksa bı kaza felan oldumu
 
Kaza ile alakalı değil çatlağın oluşumu tamamen işçilik hatası. Mustafa bey geçmiş olsun 2 ci bir S10 kadro izmirden sonra marmarise doğru yola çıkmayı bekliyor. :) Hayırlısı olsun. Bir an önce Erdoğanlar bisiklet ve Marintek ile temasa geçin. Fotolarıda özellikle göndermeyi ihmal etmeyin. Bizim çektiğimiz bu fotolar işlerin dahada hızlanıp sonuçlanmasını sağlıyor. Yeni S10 Kadronuz şimdiden hayırlı olsun diyelim.


@Murat İçlek
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA AKTAŞ
@MuratHan

bisiklet 150 km de daha. marmarisin asflat yollarında kullanıldı. Benden kaynaklanabileceğini sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami Daban
bu çatlağın oluş şekli
1. kullanılan metalin iç yapısındaki hatalardan (döküm hatası),
2. orta göbekte kullanılan bağlantı elemanlarının yerine geniş gelmesi ki bu çok zor bir ihtimal olarak görüyorum. ben malzeme hatası diyorum. geçmiş olsun. böyle şeyler olabilir sonuçta bir metal hepsi aynı kalıptan sağlamlığı görülemiyor. sadece kullanım sırasında böyle sonuçlar ortaya çıkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA AKTAŞ
scott olduğu zaman kadro çatlamayacak diye bir şey olamaz bu herşeyde aynıdır dünyanın en iyi markalarında fabrika hataları olmuştur.Önemli olan garantisi. Bisikleti aldığınız Firma , ithalatçı kadroyu zamanında değiştirdikten sonra gerisi benim için hikaye. önemli olan garantiden değiştirmeleridir.değiştiriyorlarsa problem olmaması lazım şahsi görüşüm. bazı arkadaşlar scott un ikinci kadro çatlaması diye yazmışlar bence bu düşünce yanlış. En küçük bir kalıp hatasında veya malzeme hatasında bir seri komple hatalı çıkabilir önemli olan firmaların bu hatalarını telafi etmeleridir ve sattıkları bisikletlerin kadroları arızalandıkça değiştirmeleridir. Yanlış düşünüyorsam beni uyarın. doğru olanı söylerseniz sevinirim :)
 
@müjdat dede

Evet erdoğanlar bisiklet ile irtibata geçtiğim zaman bisikleti hemen gönder inceleyelim dediler. bisikletimizin arkasında biz ve marintek firması var dediler. Merak etmeyin gereği ne ise yapılır hatta hızlı hareket edersek ve gerçekten de çatlak var ise şubat seviyatına s10 kadro yetişebilir diye peşin peşin konuştuk. tabi bu durum olay kesinleşmesi halindedir.

Fotoğrafları ayrıca marintek firmasına da(erol beyin dikkatine) gönderdim
 
Mustafa bey sizin kadroda şubat sevkiyatına büyük bir olasılıkla katılacaktır. Yeni kadro fena durmuyor.



http://img705.imageshack.us/img705/9182/s101024x768.jpg


SPEEDSTER S10
Incl. Fork

Gewicht
1370 gr. / 3.02 lbs

Grössen
XXS/47 XS/49 S/52 M/54 L/56 XL/58 XXL/61

Rahmen
Hydroformed Custom Butted 7005 Alloy

Inklusive
Carbon Fork with Alloy Steertube (590 gr. / 1.30 lbs)
Ritchey Logic alloy Headset
Seatclamp
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA AKTAŞ
@MuratHan
şimdi görünce hoşuma gitti.
benim 2009 s60 kadronun ağırlığı nedir acaba.s60 2009 kadronun ağırlık vs. bilgileri varmıdır.
birde bu yeni s10 kadroya 700*23 yerine 700*28 veya 700*30 lastik takılabilirmi. eski s60 kadroya 700*28 lastik takabiliyordum.
 
@müjdat dede

bir firmanın ürünlerinin sorunlu çıkması kalitesini ve güvenirliğini etkiler bence. bunun yaşanmaması için milyonlarca dolar harcayıp testler yapıyorlar.
yoksa bu kadr masrafa girilmez bunun yerine arızalı ürünleri geri alma yoluna gidilirdi. bir ürünün ne kadar az sorun çıkarması direk kalitesiyle ilgilidir bence. bildiğim kadarıyla bununla ilgili firmalar araştırma yapıp kaliteleri için bunu delil olarak kullanıyorlar. sipecialized markasının buna benzer yapılmış bir araştırmasını duymuştum. %0,1 sorunlu kadronun müşteriye satıldığına dair.

garanti kapsamında sorun çıkarmadadn değiştirilmesi önemli tabi. hatta büyük firmalar müşterinin maduriyetini gidermek için o kadronun en üst seviyesini gönderiyorlar.
tepeye oynayan firmaların en büyük gayreti hata yapmamaktır, hata herzaman kaybettirir çünkü.
 
bana bildiğiniz en büyük markanın hiç hatasız üretildiğini söyleyebilirmisiniz. ben düşünüyorum ve söyleyemiyorum.bakın size başıma gelen bir fabrika arızasını anlatayım şşimdiye kadar başıma gelen en iyi arızadır bu olay
ben 2 sene önce logitech mx5500 revolotion buetooth klavye mause seti almıştım fiyatı 400 tl idi bisikletle kıyaslarsanız daha pahalı bir ürün işlevsellik olarak. klavyesi 4 tane pil alıyor ve 2 haftada bitiriyordu ilk başlarda normaldir galiba diyordum üzerinde ekranı var sıcaklık ölçüyor ve bluetooth ile çalışıyor ondandır diyordum araştırma yaptım ve klavyenin pillerinin 6 ay gitmasi lazımmış ortalama bende bu kalvye mause setimi aldığım yere faturası ile ibraz ettim iki hafta sonra bana klavyemi teslim ettiğim yer içinde garanti belgeisini sordu bende içinde dedim. Onlarda ithalatçının koyduğu garanti belgesini sordular (garanti belgesi dedikleri şey vesikalık fotoğraf büyüklüğünde fotokopi çekilmiş bir kağıt) bilmiyorum belki çıktı belkide içinde yoktu dedim hiç dikkat etmemiştim. klavye setim logitechi getiren 3 tane ithalatçıyı gezdi ve hiç biri kabul etmedi klavyemi biz getirmedik onun için almayız diye halbukisi 3 ünden biri getirmişti bende tüketici haklarına şikayet edeceğim dedim o zaman. ertesi gün benim bir arvkadaşım var bilgisayar parçaları satıyor. ona danıştım ne yapayım diye oarkadaşımda bana direk fabrika ile irtibata geç dedi bende ingiilizce yazışma zor iş dedim. meğerse olay farklıymış 00800 lü bir numarayı arıyorsun ücretsiz hollandanın numarası imiş. ve karşıma türkçe konuşan telesekreter çıktı sonra karşıma türk bir kişi çıktı sorunumu ona anlattım oda bana klavye setimi geri alıp önünün , arkasının ve seri numarasının ve faturanmın fotoğraflarını çekip bizim sana açacağımız hesaba kaydfetmem gerektiğini söylediler.ben ne diyorsa aynı gün içinde yaptım ertesi gün tekrar aradım benim klavyemin almanya stoklarında gözüktüğünü söylediler ve benim adresime sipariş geçtiklerini söylediler. cuma konuşmuştuk cumartesi günü elime geçmişti. bir gün sonra elimde idi ve sıfır kutusunda idi. hatta eskisini geri fnasıl göndereceğimi sordum onlarda yiğenine falan gönder demişlerdi . yeni gelen mausenin bir özelliği bozuldu aslında o kadar önemli bir şey değildi tekrar aynı presüdürü uyguladım hatta istekte bulunurken klavyemin bir şeyi yok dedim sadece mause gönderin yeter dedim onlarda komple set gönderiyoruz dediler. sonradan ithalatçının koyduğu ufak kağıdı buldum fabrikasına tekrar telefon ettim onlarda eskisini iade et ve yenisi al dediler bende neden diye sordum onlarda getirdikleri ürünlerin arkasında dursunlar dediiler. anlamadım dediğimde bizim için senin verdiğin klavye yok artık değiştirmeyeceğiz dediler seri numaralarını iptal ettik sistemden dediler.
bakın size bir örnek fabrikkaya sordum test yapmıyormnusunuz dediklerine göreürünler seri üretimlderde parti parti çıkıyor dediler ve her partiden bir tanesi teste tabi tutuluyor eğer teste tabi tutulan üreün arızalı çıkarsa seri komple imha ediliyor dediler fakat arada böyle arızalarda çıkabiliyor dediler. dediğim gibi dünyanın en büyük firmalarında bile böyle arızalar olacaktır olmaması bece imkansız ne kadar test ederseniz edin ne kadar milyon dolar dökerseniz dökün mutlaka arızalı çıkacaktır.
 
@müjdat dede


benim bildiğim bütün büyük firmalar özellikle üst seviye kadrolarını tek tek test ediyorlar. sıfır arızadan bahsetmiyorum tabiki. ama arıza ne kadar az olursa o kadar kaliteli bir marka demektir. bunu markalar da referans gösteriyor. specialized % 0,1 hata payının olduğunu söylüyor örnek olarak. bence bu önemli bir oran. Trekde de buna yakın oran var üst modellerde duyduğum kadarıyla. hatta herhangi bir sorunda arızanın fotoğrafını çekip türküye distribitörüne göndermeniz le beraber distribitörden 3 gün içinde yeni kadronuzu alabiliyorsunuz. (yaşamadım ama Bahar bisikletin sahibinin örnek göstererk anlatmasını söylüyorum)

bence ne kadar milyon dolarlar dökerseniz hatanız o kadar azalır, bu da müşterinin size daha çok güvenmesini sağlar. en azından ben böyle düşünüyorum. bir kadroya ciddi paralar veriyosam öncelikli isteğim kusurlu olmamasıdır.

buu sağlayan firme önceliklidir bence yapamayan ise daha gerilerde kalır.
 
burada aracı firmalara birşey dediğim yok yanlış anlaşılmasın bisiklet konusunda aracı firmalar ellerinden ne gelirse yapıyorlar hatta sıfır bisikletten kadroyu alıp müşterisine bile gönderiyorlar sırf müşterisi mağdur olmasın bisikletine binsinler diye.
bende isterim arıza çıkmamasını ama tek tekte test etseler yine dediğim gibi arızalar olacaktır.ya kadrolardan ya kompedantlardan yada kullanıcılardan.
 
Büyük firmalarda hata olmaz diye bir durum söz konusu olamaz. Amaç tabi ki minimuma indirmek ama bakarsanız bugün TOYOTA bile binlerce aracını geri çağırmak zorunda kaldı. Kaldı ki kalite konusunda öncü bir firmadır. Burada adı geçen kadro üreten firmalardan çok çok daha katı ve yaşayan kalite sistemleri bulunur.

Tek tek teste gelirsek; "tüm kadrolarını test ediyor"u açmak gerekir. Ne yapıyor tüm kadroları tear-down a sokup tekrar mı kaynatıyor ya da üstüne 100 lerce kiloyla mukavemet testi mi yapıyor :) Görsel kontrol yapılır eğer yapıyorlarsa belli adetlerde bir ürünü kaynak sökme testine(Tear-down) tabi tutabilirler ya da yapmazlar.

Kaliteli üretiminin yanında ürettiği ürünün arkasında durması bir firmanın büyüklüğünün en büyük göstergesidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
kadronun çatlaması tatsız. yolda kaza yaptırsa firma yeni bir kol yada kafa vermeyeceği için telafiside olmaz.
 
ben konuyla alakasız birşey sormak istiyorum özellikle 4. resim başarılı sayılabilinecek bir makro olmuş acaba foto makineniz ve özellikle objektifi nedir acaba kaç mm lik??
 
@gvenc

fotoğraf makinem olympus sp-550 dir. aslında makine eskibir makinedir. ışıksız ortamda, bisiklet led ışığı ile makro çekilmeye çalışılmıştır.
 
Geri